محمد نصرتی در گفتگو با راسخون:

پرسپولیس قدرتش را به رخ آسیا کشید/تراکتور با تلاش بازیکنان صعود کرد نه شانس و اقبال

بازیکن اسبق پرسپولیس با بیان اینکه این تیم قدرتش را به رخ آسیا کشید، گفت: شانس و اقبال به تیمی رو می کند که تلاش کند و تراکتور هم با زحمت بازیکنانش صعود کرد.
چهارشنبه، 15 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پرسپولیس قدرتش را به رخ آسیا کشید/تراکتور با تلاش بازیکنان صعود کرد نه شانس و اقبال
محمد نصرتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص رهایی خود از بیماری منحوس کرونا اظهار داشت: 2، 3 روز اول بیماری واقعا خیلی حالم بد بود. خدا را شکر توانستم بعد از چند روز بدحالی به شرایط پایدار برسم. تا آدم مبتلا نشود، متوجه این ویروس نمی شود. شاید بعد از گذشت یک سال همه ی ما نوعی بی خیال شده بودیم اما واقعا متوجه شدم که این بیماری شوخی بردار نیست و فرقی نمی کند ورزشکار باشی یا آدم عادی. دکتر باشی یا مهندس یا بدنساز. این یک بیماری مهلک است و خواهش می کنم همه مراقب سلامتی خود و اطرافیان خود باشند.
 
گروه فولاد گروه مرگ بود نه استقلال
وی در مورد عملکرد نماینده های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، افزود: ابتدا به هر 4 نماینده ی ایران خسته نباشید و خدا قوت می گویم. به آنها باید تبریک گفت چون عملکرد هر 4 نماینده خوب بود. درست است که فولاد نتوانست به مرحله ی حذفی صعود کند ولی مخصوصا در بازی پلی آف مقابل العین خیلی خوب کار کرد و به حریف 4 گل زد. در دور گروهی هم خوب کار کرد اما از انصاف و حق نگذریم، تیم های گروهش خیلی قدر بودند. هم السد که بدون شکست قهرمان لیگ قطر شده بود و هم النصر که تیم بسیار قدرتمندی داشت. حتی تیم الوحدات اردن هم خیلی خوب بود. برخلاف اینکه می گفتند گروه استقلال گروه مرگ است اما به نظرم گروه مرگ گروه فولاد بود. غیبت صالح حردانی خیلی به چشم آمد. با اینکه این بازیکن کم نام و نشان و جوان بود اما نبودش واقعا تاثیرگذار بود. متاسفانه این بازیکن کرونا گرفت و نتوانست در ادامه تیمش را همراهی کند.
 
پرسپولیس قدرتش را به رخ آسیا کشید
مدافع اسبق پرسپولیس عملکرد این تیم را در مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان بی نظیر توصیف و تاکید کرد: واقعا از بازی های این تیم کیف کردم. با اقتدار پیش رفت. اصلا قبول ندارم که تیم های هم گروهش ضعیف بودند. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و چون با اقتدار بازی هایش را برده و صعود کرده نباید این حرف را زد. بیرون گود نشستن و این طور راحت در مورد تیم ها قضاوت کردن، راحت است. الریان تیم قدرتمندی بود. الوحده هم تیم خیلی خوبی داشت و دیدید که توانست به عنوان تیم دوم صعود کند. گوا هم تیم سمجی بود و حتی از الریان و الوحده امتیاز گرفت. مقابل پرسپولیس به گل رسید و بلافاصله اگر در موقعیت تک به تک حامد لک عالی عکس العمل نشان نمی داد، به گل دوم می رسیدند، بازی گره می خورد. این طور نیست که بگوئیم فوتبال راحت شده و فاصله ها افزایش پیدا کرده است. آن تیم ها ضعیف نشان ندادند، این پرسپولیس بود که قدرتش را به رخ آسیا کشید.
 
دلم برای استقلالی ها سوخت
محمد نصرتی با اشاره به عملکرد استقلال گفت: این تیم هم شروع خیلی خوبی داشت و 2 بازی اول را برنده شد. اما در ادامه شکست مقابل الدوحیل به خاطر اشتباهات محاسباتی که داشتند، کارشان را کمی سخت کرد. البته خیلی زود در بازی برگشت توانستند اشتباهاتشان را جبران و برطرف کنند و یک مساوی بگیرند. اگر مقابل الدوحیل در بازی برگشت هم می باختند، کارشان تمام می شد. الاهلی هم در بازی برگشت خیلی استقلال را اذیت کرد اما درخشش مظاهری باعث شد تا این تیم از این بازی هم یک امتیاز بگیرد. در بازی با الشرطه با اینکه استقلال خیلی زود به گل رسید اما از دست رفتن پنالتی خیلی به بازیکنانش فشار وارد کرد. راستش را بخواهید خیلی دلم برای استقلالی ها سوخت. واقعا تحت فشار بودند و در چهره هایشان استرس مشهود بود. مخصوصا وقتی توپ به محوطه ی جریمه شان می رسید، از ترس اینکه نکند داور خطای پنالتی به سود حریف بگیرد، خیلی استرس داشتند. حق هم داشتند چون سطح داوری ها آن طور هم بالا نبود و اشتباهاتی هم در مجموع شاهد بودیم که به ضرر استقلال انجام داده بودند. برای صعود باید این بازی را می بردند و یک گل اختلاف هر لحظه ممکن بود، از بین برود. الشرطه در خط حمله آن قدر قدرتمند نبود وگرنه می توانست از این شرایط استقلال و استرسی که داشتند سود ببرد. در نیمه ی دوم روز خوب استقلال نبود. در کل به آبی ها هم تبریک می گویم که از گروهشان صعود کردند.
 
عملکرد اخباری برای تراکتور فوق العاده بود
وی صعود تراکتور به دور حذفی را کاری بزرگ قلمداد و خاطرنشان کرد: این تیم با دست خالی و بدون بازیکن خارجی و باتجربه ی آسیایی وارد این رقابت ها شد. کادر فنی شان اولین تجربه ی بین المللی شان بود. اصلا اعتقاد ندارم که شانس بدون تلاش به سراغ تیمی بیاید. شانس و اقبال هم برای تیمی بوجود می آید که تلاش کنند و زحمت بکشند. این تیم از بازیکنان با اسم و رسم دارش هم استفاده نکرد و بیشتر از جوان ترها سود برد. عملکرد محمدرضا اخباری فوق العاده بود و در واقع خیلی از بازی ها را او باعث شد تراکتور امتیاز بگیرد. در بازی اول اگر تراکتور می توانست برتری 2 گله اش را مقابل پاختاکور حفظ کند، این قدر به دردسر نمی افتاد. در مجموع تیمش خیلی خوب کار کرد. اگر بازیکنان تراکتور را با حتی تیم فولاد هم مقایسه کنید، بازیکنانش پائین تر هستند. فولاد 3 بازیکن خوب خارجی داشت و از آنها سود می برد.
پرسپولیس قدرتش را به رخ آسیا کشید/تراکتور با تلاش بازیکنان صعود کرد نه شانس و اقبال
نماینده های ایران باید دنبال تقویت تیمشان بروند
کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: در مجموع خدا را شکر 3 نماینده در حذفی داریم و توانستیم قدرت فوتبال ایران را در آسیا به نمایش بگذاریم. آرزوی موفقیت می کنم برای هر 3 تیم ایرانی در بازی های حذفی. قرعه ها را نمی شود از الان پیش بینی کرد. متاسفانه به خاطر آمدن var در مرحله ی بعد استقلال شاید نتواند از الهلال میزبانی کند. البته شاید این مسئله ی سیستم ویدئویی برای داوران باعث شود "وار" به ایران بیاید و صاحب تکنولوژی شویم. شاید الان نشود تحلیل درستی از قرعه ها داشت چون بدون شک تیم ها تغییر می کنند. تیم های عربی همیشه بعد از این مرحله به شدت تیم های خودشان را تقویت می کنند. الهلال دنبال خریدن مهاجم پورتو است. النصری ها هم حتما تیمشان را قدرتمندتر خواهند کرد. انشالله تیم های ایرانی هم تیمشان را تقویت کنند و دنبال قهرمانی باشند.
 
شک نکنید پرسپولیس بازهم فینالیست آسیا می شود
محمد نصرتی گفت: تیم های قطری خیلی قدرتمند بودند. السد چون با اقتدار در لیگش قهرمان شده بود، فکر کرد الان می آید و به فولاد 4 تا می زند اما در بازی اول جا خوردند و اگر تجربه ی آسیایی نداشتند، شکست خورد بودند. فولادی ها به قول ژاوی جانانه و با قلب خودشان بازی کردند. النصر هم تیم خیلی خوبی دارد. تراکتور شانس آورد که حمدالله مقابل آنها محروم است. 50 درصد النصر همین حمدالله است. دوره قبل بهترین بازیکن لیگ قهرمانان بود و امسال هم جزو خوب هاست. اولونگا هم بازیکن خیلی خوبی بود اما تیمش حذف شد. با این وجود معتقدم پرسپولیس بدون شک یک پای فینال است. تیمش به درک متقابلی رسیده و قالب خوبی پیدا کرده است. بعد از حضور در 2 فینال به این باور رسیده اند که توان قهرمانی در آسیا را دارند. فراموش نکنید که این تیم هر 2 بار هم با دست خالی به فینال رسید. زمان برانکو با پنجره بسته و 13 بازیکن فینالیست شد. زمان گل محمدی هم 3 بازیکن اصلی شان در فینال نبودند. قدر مسلم بدانید که خود یحیی هم تجربه دار شده است و اگر اتفاق خاصی نیفتد مدعی جدی قهرمانی آسیا هستند.
 
با تیم امید به گل گهر باختیم
سرمربی تیم پارس جنوبی جم با اشاره به مشکلات این تیم و بسته شدن پنجره ی نقل و انتقالاتی اظهار داشت: در بازی جام حذفی مقابل گل گهر من به دلیل قرنطینه با تیم نبودم اما مقابل حریف با ترکیب جوان و بازیکنان امید وارد زمین شدیم. پنجره ی نقل و انتقالاتی ما بسته است و چند بازیکن اصلی خودمان را هم از دست دادیم و نتوانستیم بازیکن بگیریم. بازیکنان جوان ما خیلی خوب کار کردند. درست است بازی را واگذار کردیم اما از عملکردشان راضی ام.
 
تعهدات باشگاه عملی نشد، بی تفاوتی در تیم رخنه کرد
وی ادامه داد: تعهداتی که باشگاه در قبال تیم داشت، انصافا انجام نداد و بی تفاوتی در تیم رخنه کرد وگرنه تیم ما جزو مدعیان بود. پاداش و قراردادها را ندادند. در این وضعیت کرونا وقتی پول هم نگیرند، از کجا باید انگیزه بیاید؟ بازیکنان در سایت ها و پخش بازی ها باید دیده شوند که نبود. بحث مالی و تماشاگر هم که نبود. نیم فصل هم 5، 6 بازیکن به دلیل شرایط بد مالی رفتند و بازیکن هم نتوانستیم جذب کنیم. با اتکا به جوان ها و بازیکنان باتجربه جلو می رویم. شرایط تیم الان خوب است و همین روند را ادامه دهیم جزو مدعیان صعود هم باشیم با تمام سختی ها. متاسفانه عزمی برای صعود به لیگ یک نیست. زمین تمرین مناسب نداریم و زمین اصلی هم افتضاح شده است. بازی با فجر را 2 بر یک بردیم و 2 موقعیت را از دو قدمی دروازه بیرون زدیم به خاطر زمین بد. خوب من نمی توانم از بازیکن خرده بگیرم. با صعود حدود 6 امتیاز فاصله داریم و 12 بازی مانده است. با اکثر مدعیان در خانه بازی داریم. می توانیم صعود کنیم اگر کمک کنند. من 3 بازیکن جوان  زیر 18 سال(محمد جواد آزاده، یونس اکبرپور و احسان قهرمانی) دارم که اولین سال است دارند در تیم بزرگسال بازی می کنند و بدون شک ملی پوش می شوند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.