پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

مهلت نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با حضور چهره‌های شاخص به پایان رسید.
شنبه، 25 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی
به گزارش راسخون؛ مهلت نام‌نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسید.

این مرحله از فرایند انتخابات از روز شنبه 21 اردیبهشت‌ماه به‌مدت 5 روز آغاز شد و ساعت 18 امروز(سه‌شنبه 25 اردیبهشت) به پایان رسید.

شورای نگهبان از فردا به‌مدت 5 روز فرصت بررسی داوطلبان ریاست‌جمهوری را دارد و 5 روز نیز فرصت اعتراض به نتایج برای ردصلاحیت‌شدگان در نظر گرفته شده است.

6 و 7 خرداد ماه اسامی کاندیداهای نهایی تأیید صلاحیت‌شده، توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.

 ستاد انتخابات کشور امروز یک روز شلوغ و مهیجی را شاهد بود که به صراحت می‌توان گفت وقایع روز‌های گذشته را به حاشیه راند. به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در ۴ روز گذشته ۳۰۴ نفر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرده بودند اما  امروز رکورد ثبت نام شکسته شد.

بنا به اعلام رییس ستاد انتخابات کشور "امروز ۲۸۸ نفر ثبت نام کردند."

او افزود: "مجموعا تعداد ۵۹۲ نفر برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۰ نفر از خانم‌ها و ۵۵۲ نفر از آقایان بودند."

از چهره های مشهوری که امروز نامزد انتخابات شدند می توان به ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، اسحاق جهانگیری، سعید جلیلی، محسن هاشمی، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، عبدالناصر همتی، محسن رهامی، محمد جواد حق شناس، شمس الدین حسینی، مصطفی کواکبیان، رسول منتجب نیا، عزت الله ضرغامی، مسعود زریبافان و ابوالحسن فیروزآبادی اشاره کرد.

در روزهای گذشته نیز چهرهایی همچون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی، زارع فومنی و قدرتعلی حشمتیان، مصطفی تاج‌زاده در انتخابات ثبت نام کرده اند.

به این ترتیب امروز آرایش انتخاباتی گروه های سیاسی تا حد زیادی روشن شد. 


گزارش روز پنجم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

ابتدای صبح بود که علی لاریجانی به ستاد انتخابات کشور آمد و اقدام به ثبت نام کرد که این اتفاق نشان داد این فرد منتظر تصمیم هیچ فرد یا گروه و جناحی برای انتخابات نیست و می‌خواهد باقدرت به جایگاه ریاست جمهوری برسد. 
 

علی لاریجانی ثبت نام کرد

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۱۳
علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام کرد.
 

لاریجانی: اداره کشور نباید در دست افراطیون

علی لاریجانی در نشست خبری گفت: 

هنر آن است که گام ها از طریق وحدت بیشتر و تحمل و مدارا در حول ملی برای حل مسائل کشور باشد.

سیاست خارجی کشور هدفش باید تسهیل روابط خارجی در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد.

جهش تولید نیازمند تعادل در صحنه ی بین المللی نه این که اقدامی انجام شود که مردم هزینه آن را از سفره خود بدهند.

حکمرانی مطلوب در گرو شعار کمتر و عقلانیت اثربخش و قدرت اجرایی قوی است.

حل مسائل پیچیده بین المللی نیازمند افراد کار بلد است که بدون دستپاچگی زمام امور دیپلماتیک را از دست بد اندیشان خارج کنند.

ساده لوحی است که بگوئیم مسائل اساسی کشور می‌تواند با چند اقدام نمایشی و پوپولیستی و یا با کلید جادویی و با سوپرمن بازی و با داغ و درفش قابل حل باشد.

 ملت ایران! عده ای اداره کشور را از مسیر حکمت و عقل خارج کردند. با وارد شدن بر موج احساسات و پناه بردن به مسیرهای انحرافی و فراموشی از آرمان‌های امام هزینه های زیادی برای مردم ایجاد کردند و همبستگی ملت را مخدوش کردند.

 جهش تولید و پرش اقتصادی نیازمند با ثبات سازی و تعادل در صحنه بی المللی است. اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازشکاران باشد.

کسی که وعده بهشت در این شرایط پیچیده کشور می‌دهد خلاف می‌گوید. باید اول آتش جهنمِ اختلاف و لجبازی و افراطیگری و کارنابلدی را خاموش کرد.
حوزه اقتصاد نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود.
 

ثبت نام محسن هاشمی در انتخابات

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی


۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۱۴

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کرد.
 


سید شمس الدین حسینی ثبت نام کرد

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۳۱
سید شمس الدین حسینی رئیس فعلی کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
 

حسینی: صنعت نفت را مردمی می کنم

سید شمس الدین حسینی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور بویژه در عرصه اقتصادی خدمت ملت اعلام آمادگی کرده ام. حتما جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای زیادی داشته است، ولی کاستی های فراوانی هم وجود دارد که بیشترین کاستی ها در بخش اقتصادی است.

وی ادامه داد:من سی سال است عمر خود را صرف آموختن علم اقتصاد کرده ام. مقامات سیاسی که عمدتا فاقد دانش لازم در عرصه اقتصادی بوده اند با نگاه های سیاسی امور را اجرا کرده اند که شرایط موجود حاصل آن اقدامات است.

وی ادامه داد: هر سال کشور را با بدهی بیشتر و قرض از سیستم بانکی و مردم اداره می کنیم و هر سال قرض دولت بیشتر می شود. شاهد رشد نقدینگی هستیم. ما هیچ گاه در این سال ها از رکود خارج نشده ایم و شاهد تورم نقطه به نقطه پنجاه درصدی هستیم. درآمد سرانه ملی 34 درصد کاهش یافته است و این یعنی کوچک شدن سفره مردم. نابرابری هم در این سال ها افزایش یافته است.

وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد همچنین با بیان اینکه وقتی مشکلات کشور، اقتصادی است پس باید مردم به اقتصاددان مراجعه کنند، تصریح کرد: مسایل اقتصادی کشور را درک می کنم. تجربه زیادی زمینه مسایل اقتصادی دارم و هدف اصلی من اصلاح امور اقتصادی است. نظام حکمرانی اقتصادی کشور باید تغییر کند. مردم باید در ثروت و درآمد کشور سهیم باشند. من صنعت نفت را از ملی شدن به مردمی شدن تبدیل می کنم. مردم باید سهامدار شرکت ملی نفت باشند تا مردم از افزایش قیمت نفت بهره مند شوند. صندوق ثروت ملی را ایجاد می کنم.

حسینی در پایان گفت: برای اصلاح سیستم تامین مالی کشور ، تکمیل طرح هدفمندی یارانه ها، تامین مالی مسکن مهر برنامه دارم.
 

مسعود پزشکیان ثبت نام کرد

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۳۱
مسعود پزشکیان نماینده فعلی تبریز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. دختر پزشکیان در وزارت کشور او را همراهی می کرد. 
 

پزشکیان: آزموده را آزمودن خطاست

مسعود پزشکیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه من را مصمم به حضور در انتخابات کرده، این است که تصور می کنم تنها راه برون رفت از مشکلات اتکا به علم و انسان هایی است که با این باور اتکا به علم و دانش، می توانند به حل مشکلات کمک کنند و مشارکت همه جانبه ای ایحاد کنند. باید از همه ظرفیت های کشور و ایرانیان داخل و خارج از کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: معتقدم بدون دانش و آگاهی هر تصمیمی منجر به مشکلات امروز کشور می شود. بدون مشارکت مردم و تعامل با مردم امکان برون رفت از این مشکلات نداریم. باور کنیم همه ایرانیان می توانند مشکلات را حل کنند.بدون همه اقوام و با اتکا به یک گروه و دسته و جناح امکان حل مشکلات وجود ندارد. روند تفرقه و اختلافات و تنش داخلی و تنش با همسایگان را حل کنیم ،زیرا با تنش نمی توان به توسعه رسید. با حذف و زندان کردن، جنگ و محروم کردن به جایی نمی رسیم. باید درد و نیازهای مردم را بفهمیم و با تمام وجود باید دردهای آنها را پیگیری کنیم. به جای اینکه مشکل مردم را حل کنیم نباید مردم را بزنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سیستم را درست کنیم، با فساد و رانت مقابله می شود، تصریح کرد: اگر FATF داخلی را پیاده کنیم، رانت خواران نمی توانند پول خواری کنند. اگر یارانه ها را به افراد راحت طلب و ثروتمند نداده و به نیازمندان بدهیم، مشکلات معیشتی اقشار ضعیف بهبود می یابد. نمی شود با افرادی که سال ها مسئولیت داشته و مسبب مشکلات هستند راه را ادامه داد. باور غلطی است که فکر کنیم این افراد می توانند مشکلات را حل کنند. آزموده را آزمودن خطاست. باید به جوانان و زنان و همه اقوام اتکا کرد.

پزشکیان در پاسخ به پرسش که به نفع چه کسی کناره گیری می کند، گفت: من با قدرت در صحنه هستم اما اگر اقبال مردم در جبهه اصلاحات براساس نظرسنجی های ملی به یک نفر زیادتر باشد، گفته ام به نفع آن فرد کنار می روم. اشتباه است که گفته شود نامزد پوششی جهانگیری هستم.
 

عباس آخوندی ثبت نام کرد

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۳۷
عباس آخوندی وزیر پیشین راه و شهرسازی با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.


آخوندی: می‌آیم تا گلوگاه‌های تجاری ایران را باز کنم

عباس آخوندی پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه من نگران ایران هستم، گفت: من نگران تمدن چندین هزار ساله‌ای هستم که چراغ آن به سبب کُندی توسعه و فرسایش اجتماعی کشور عزیزمان ایران در حال خاموشی است. من نگران این هستم که با کم‌توانی قدرت نرم ایران و ارزیابی اشتباه از موقعیت و قدرت سخت‌مان، گرازان در منطقه چیره شوند و نه تنها ایرانیان که تمام ملت‌های منطقه را بِدَرند. همچنان‌که هر روز شاهد ریختن خون بی‌گناهان و مردمان بی‌دفاع در افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سایر ملت‌های واقع در حوزه‌ تمدنی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه «من می‌فهمم که شهروندان ایران پدیده‌ چنددولتی یا بی‌دولتی را با تمام رگ و پوست‌تان حس می‌کنند»، خاطر نشان کرد: مردم مشاهده میکنند که دولت مستقر امکان سیاست‌گذاری ندارد و کمتر سیاستی را می‌تواند به نتیجه برساند و اغلب، مشکل‌های مردم حل نمی‌شوند و بر هم انباشته می‌گردند. بسیاری از گرفتاری‌های شهروندان بر روی زمین مانده تا جایی که دولت حتی توان امکان تصمیم‌گیری برای تهدیدی فوری چون بیماری همه‌گیر کرونا را نیز از دست‌ داده‌ است؛ در این پانزده ماه که کرونا شیوع یافته، ده‌ها هزار کسب‌وکار فروپاشیده و حدود سه میلیون نفر بیکار شده‌اند و دولت امکان حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی سالم و حمایت از خانوارها را نداشته‌ است.

آخوندی اظهار کرد: مفهوم تفکیک قوا به غلط به تجزیه قوا و شکل‌گیری دولت‌های چندگانه تبدیل شده‌است؛ حال آن‌که دولت مطابق قانون اساسی در ایران یگانه است. رهبری در راس، رییس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی و دو قوه دیگر، همه با هم دولت ملی ایران را شکل‌ دهند. در این وضعیتِ تجزیه‌شده، دولت‌های چندگانه به‌جای پرداختن به درد مردم در پی جنگ و نزاع با یکدیگرند و خود را مستقل از ملت و ملت را مواجب‌بگیر خود می‌دانند.

وی ادامه داد: شوربختانه در این دوره، هیات‌های نظارت منتخب از سوی مجلس شورای اسلامی پا را از حیطه‌ی نظارت فراتر گذاشته و وارد حیطه‌ی اختیارات هیات‌های اجرایی شده‌اند و مانع امکان تحقق خواست مردم در شکل‌دهی نظام حکمروایی شهری و ارتقای شهرداری‌ها به دولت‌های محلی زیر نظر دولت ملی گشته‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: تمرکز و تجمیع پیش‌گفته‌ است که موجب شکل‌گیری پدیده‌ی چنددولتی شده و در حاشیه‌ آن گروه‌هایی شکل‌ گرفته‌اند که منافع‌شان در ادامه وضعیت موجود است. تورم استخوان‌سوز، موجب افزایش ارزش دارایی‌ها آنها می‌شود، لذا، هیچ‌گاه اصلاح سیاست پولی و حل‌وفصل پول‌های سمی در بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری، تعیین تکلیف بدهی دولت و اصلاح نظام بودجه و مالیات به‌طور جدی و غیرقابل بازگشت در دستور کار قرار نمی‌گیرند. افزایش نرخ ارز ثروت آنها را فزونی می‌بخشد، نپیوستن به FATF و ایجاد محدودیت بر تجارت موجب افزایش قدرت کنترل آنان بر کل تجارت ایران، زیرزمینی شدن تجارت و مبادله‌ مالی و وابسته ساختن فعالان اقتصادی به آنان می‌گردد؛ از این رو، می‌آیم تا این بساط را برچینم و گلوگاه‌های تجاری ایران را باز کنم زیرا که مسیر تولید و توسعه اقتصادی تنها از مجرای آزادی تجارت می‌گذرد.

آخوندی گفت: عدالت، آزادی و رقابت منصفانه وجهه های یک حقیقت واحد به نام توسعه‌اند. اگر از حکمروایی خوب سخن به‌میان می‌آید و یا از شفافیت، مبارزه با فساد و مشارکت شهروندان سخن گفته می‌شود، هیچ‌کدام در غیاب این سه اصل قابل دسترسی نیستند. جامعه مدنی، توسعه نهادهای مردم نهاد، فعالیت‌های سیاسی و حزبی و یا حرفه‌ای و صنفی و هم‌چنین سندیکاهای کارگری همه در سایه‌ عدالت، آزادی و رقابت قابل دستیابی هستند و من برای تحقق این سه هدف پا به این میدان گذاشته‌ام و هر سه را در چارچوب قانون اساسی تعهد می‌کنم.

وی افزود: در ایده‌ی ایرانی که من به آن باور دارم، ایران چهار راه جهان و ستون فقرات راهِ ابریشم است. بنابراین، برترین ماموریت ما در جهان بازنگاه داشتن این چهارراه و حفظ امنیت و روانی حرکت در این راه است. بر این باورم که اسرائیل، برهم‌زننده‌ی امنیت و نظم این منطقه است. بنابراین، به‌جای متشتت ساختن توجه‌مان به جهت‌های مختلف باید از هرگونه رقابت درون منطقه‌ای دست برداریم و تنها با این رژیم نژادپرست دست‌وپنجه نرم کنیم. و صلح پایدار منطقه‌ای را برقرار سازیم. می‌آیم تا در مسیر استقرار صلح و رفع تحریم‌های ظالمانه سیاست کشور را با قوت هر چه بیشتر به‌پیش ببرم و اقتصاد را آن‌چنان به تعهدات سیاسی منظمّ کنم که عدم بازگشت تحریم‌ها تبدیل به سازوکاری درونی شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان به معرفی خود پرداخت و اظهار کرد: من عباس آخوندی شهروند ایران، دانش‌آموخته دانشکده فنی دانشگاه تهران و هم‌چنین فارغ‌التحصیل دانشگاه لندن با تجربه‌های آموخته از عضویت در اولین شورای مرکزی جهاد سازندگی و مسئولیت ستادبازسازی پشتیبانی جنگ، معاون سیاسی و اجتماعی وزیر کشور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزیر مسکن و شهرسازی، قائم قام رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی و اینک عضو هیات علمی دانشگاه تهران، آن‌چه در بالا گفتم را به منزله‌ی قرارداد اجتماعی میان خود و ملت تعهد می‌کنم تا چنانچه مورد استقبال ملت قرار گرفت امانت ایشان را با قوت برگیرم و خداوند را بر این عهد، گواه و ملت را داور قرار می‌دهم.
 

ابراهیم رئیسی بیانیه حضور صادر کرد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۰۲

رییس قوه قضائیه که تاکنون برای ثبت نام به وزارت کشور نرفته است دقایقی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نامزد انتخابات می شود. 

در این بیانیه آمده است: «در طول چند ماه گذشته، گروه‌ها و اقشار و اصناف مختلف، اینجانب را دعوت به نامزدی در انتخابات می‌کردند و البته برخی دلسوزان نیز با دلایل مختلف، خیرخواهانه، می‌خواستند در برابر این مطالبه مقاومت کنم. آنچه من را با این استدلال همراه می‌ساخت، مسؤولیت سنگین قوه قضائیه و برنامه‌های تحولی بود که به پشتوانه تجربه و آشنایی به مسائل و چالش‌های دستگاه قضایی و به یاری طیف وسیعی از نخبگان، و همراهی و امیدآفرینی قاطبه مردم، با جدیت دنبال می‌کردم و بحمدلله ارکان استقرار مسیر تحول فراهم گردیده بود؛ اما لطف مردم به این خدمتگزار کوچک تا سر حد مطالبه‌ای فراگیر و عمومی گسترش یافت. اگر این خواست عمومی نبود، برای ادامه مسیر تحول در قوه قضائیه، آسوده‌خاطر بودم.»

او افزوده است "اینجانب فرزند ملت بزرگ ایران و سرباز کوچک انقلاب اسلامی، با استعانت از خداوند قادر متعال و توسل به امام عصر (عج) و ارواح طیبه شهیدان برای ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور، و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد، تحقیر و تبعیض، با احترام به همه نامزد‌ها و گروه‌های سیاسی، به صورت مستقل به صحنه آمده ام و تنها در برابر ذات اقدس الهی و پیشگاه ملت ایران، خود را متعهد و مسؤول میدانم. "

در ادامه این بیانیه رئیسی بخشی از برنامه های خود را بیان کرده است. 


فیروز آبادی هم ثبت نام کرد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۱۹
«ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی صبح امروز (شنبه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.
 

ثبت‌نام نماینده سابق مجلس

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۲۷
«مصطفی کواکبیان» برای ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور کرد.


کواکبیان: اختصاص کارت رفاهی به جای پرداخت مستقیم یارانه

مصطفی کواکبیان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه شرعی خود دانستم که در این عرصه حاضر شوم و بر این باور هستم اگر کسی دیگری را بالاتر بداند و خود را عرصه کند، خیانت کرده است. حضور در انتخابات را وظیفه ملی خود دانستم تا باری از دوش ملت بردارم. حضور را وظیفه انقلابی خود دانستم تا از دستاورد انقلاب حراست کنم. حضور من در انتخابات هم یک تکلیف حزبی از سوی حزب مردم سالاری بود.

وی ادامه داد: سه مشکل اساسی در کشور می بینم و برای حل این سه مشکل برنامه دارم. مشکل اساسی مردم، مشکلات معیشتی و اقتصادی است. باورم این است که بزرگترین ضربه ای که خورده ایم، کاهش ارزش پول ملی است که برای حل این مشکل برنامه دارم و معتقدم باید با استقلال بانک مرکزی بیندیشیم تا بانک مرکزی تابع رئیس جمهور نباشد. رشد نقدینگی مشکل دیگری است که اختصاص کارت رفاهی به جای پرداخت مستقیم یارانه را در برنامه دارم. 15 برنامه تفصیلی اقتصادی دیگری هم دارم که بزودی رونمایی می شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه مشکلات ساختاری و بن بست های قانونی وجود دارد، تصریح کرد: صادقانه به مردم بگوییم برخی مشکلات حاصل بن بست های ساختاری و موازی کاری است و برای حل این مشکل، جمهوریت سوم را مطرح کرده ام. رئیس جمهور به صورت مستقیم مسئول بازنگری در قانون اساسی نیست اما می تواند این مطالبه را نمایندگی کند.

کواکبیان در پایان گفت: باید مسائلی مثل داوطلبی زنان در انتخابات ریاست جمهوری، حضور نظامیان در انتخابات، جوان گرایی، شرایط اضطراری کشور، اختیارات رئیس جمهور، پاسخگویی نهادهای زیرمجموعه رهبری و ایجاد رادیو و تلویزیون خصوصی حل شود.

«علیرضا زاکانی» هم ثبت نام کرد

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۵۸
«علیرضا زاکانی» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، برای ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و با ارائه مدارک لازم در این دوره از انتخابات اعلام آمادگی کرد.
 

ضرغامی هم ثبت نام کرد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳
عزت‌الله ضرغامی صبح آخرین روز از مهلت قانونی پنج‌روزه برای ثبت‌نام با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.


ضرغامی: با کفش کوهنوردی زیر میز مرفهین می‌زنم

 


ثبت‌نام «عباس نبوی»

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۳۴
سید «عباس نبوی» رئیس مؤسسه تمدن و توسعه ایران برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با حضور در ستاد انتخابات کشور وارد گود انتخاباتی این دوره شد.


ابراهیم رئیسی ثبت نام کرد

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶
ابراهیم رئیسی رییس قوه قضائیه با حضور در ستاد انتخابات کشور نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد. 

 


کنایه رئیسی به رقبای انتخاباتی

سید ابراهیم رییسی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری:

بیکاری، گرانی، سفره مردم و وضعیت اقتصادی دغدغه جدی برای انسان ایجاد می‌کند.

این ناامیدی‌ها در یک دولت قوی می‌تواند به امید تبدیل شود.

حضور بنده در این عرصه اجابت به دعوت مردم و نخبگان است.

اگرچه تشکل‌های سیاسی بسیار دعوت کرده‌اند اما حضور من مستقل است و حضور من نافی هیچ کس نیست.

همه در انتخابات مشارکت کنند حتی کسانی که ناامید هستند.

من خود را رقیب فساد و اشرافی‌گری می‌دانم نه گروه و حزبهای سیاسی.

هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد.

بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییردهنده وضعیت فعلی باشند.

من بنای برپایی ستادهای انتخاباتی آنچنانی را ندارم؛ مردم خانه‌هایشان را به ستاد تبدیل کنند.
 

زریبافان ثبت نام کرد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۳۲
«مسعود زریبافان» رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در ستاد انتخابات در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.
 

انصراف صالحی و خرازی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۳۱
علی اکبر صالحی و صادق خرازی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف دادند. صالحی در بیانیه خود نوشت: حضور در این عرصه برای بنده، مقبول و ممدوح نیست.
 

اسحاق جهانگیری نامزد انتخابات شد

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۴۹
«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در ساختمان وزارت کشور حاضر و وارد گود انتخاباتی شد.
 

جهانگیری: به‌دلیل نیامدن ظریف کاندیدا شدم

جهانگیری پس از ثبت نام گفت: به دلیل نیامدن برادر خوبم آقای دکتر ظریف و تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند و اینکه جبهه اصلاحات ایران از من خواستند، برخلاف میل شخصی از قبول مسئولیت شانه خالی نکردم.
 

بیانیه انتخاباتی جهانگیری

بیانیه اسحاق جهانگیری، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد از ثبت‌نام:

می‌دانم که چه شرایط سختی پیشِ روی رئیس جمهوری آینده است. اما نمی‌شد راه عافیت پیش گرفت. به مردم هم نمی‌توانم وعده‌های ناممکن دروغین بدهم. ما به خون شهدا و هم‌وطنانی که اسیر فقر و رنج و کولبری و سوخت‌بری و تبعیض‌اند مدیونیم. آینده را باید با هم بسازیم.

امروز خوشبختانه زمینه احیای مجدد برجام و رفع تحریم‌ها که مقدمه‌ای برای گشایش در وضعیت کشور و معیشت مردم است فراهم شده است و نباید در این مسیر مانعی ایجاد کنند. گشودن گره‌های ناشی از تحریم‌های شدید سه ساله که ضربات سنگینی بر پیکر اقتصاد کشور وارد کرده است کاری بسیار دشوار و سنگین است. ادامهٔ مسیر رفع عزتمندانهٔ تحریم‌ها را باید مدبرانه پی گرفت و البته بعد از پایان تحریم‌ها نیز بازسازی اقتصاد کشور دشواری‌ها و پیچیدگی‌ها و الزامات زیادی دارد.

بیکاری، فقر و نابرابری فزاینده، توقف بسیاری از کسب و کارها، کاهش مداوم سرمایه‌گذاری‌های نو، خشکسالی و بحران آب، تخریب‌های جبران‌ناپذیر محیط زیست، کاهش اعتماد عمومی به نهادهای حکمرانی، کاهش امید به اثربخشیِ رای مردم، افزایش فساد، مشکلات ناشی از ساختار بودجه و نظام بانکی و مالیاتی کنونی و مشکلات در تولیدِ صنعت، کشاورزی و خدمات کشور از جملهٔ مسائل مزمن کشورند.

بحران کرونا و ضرورت سازماندهی قوی‌تر واکسیناسیون رایگانِ همگانی و سریع‌تر هم در صدر اولویت‌ها قرار گرفته است. همهٔ این‌ها تصویر نگران‌کننده را مقابل نامزد ریاست جمهوری که به عمق مشکلات توجه دارد قرار می‌دهد. آنان که در کارنامهٔ طولانی کاری‌شان کمتر اقدام واقعی و موثری برای حل عملی مشکلات مردم دیده می‌شود، چنان شعار می‌دهند که قادرند مشکلات پیچیدهٔ کشور و مردم را یک‌شبه حل کنند. من واقعاً نگران سنگینی بار این مسئولیت‌ام. با این‌حال، مبتنی بر شناخت وسیع و عمیق از ظرفیت‌های انسانی، مادی، طبیعی و‌ قدرت زیرساختی ایران باور دارم با افزایش ظرفیت و کیفیت حکمرانی و همیاری دولت و جامعه می‌توانیم بر این مشکلات فائق بیاییم.
 

عارف از کاندیداتوری انصراف داد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۲۳
محمدرضا عارف، معاون اول رئیس دولت اصلاحات که در مظان کاندیداتوری قرار داشت، با انتشار بیانیه‌ای از کاندیداتوری انصراف داد.
 

رضایی هم آمد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۰۹
«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.
 

محمد خوش‌چهره در انتخابات ثبت نام کرد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۰۹
محمد خوش‌چهره اقتصاددان، استاد دانشگاه و نماینده پیشین مجلس با حضور در تالار وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.
 

ثبت نام نامزد انتخابات با گوش پاک‌کن!

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۰۰
یکی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری با نماد گوش پاک کن برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کرده بود.
 

محسن رهامی ثبت‌نام کرد

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۴۰
حجت الاسلام «محسن رهامی» فعال سیاسی و دبیر کل پیشین انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها برای ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

رضایی هم آمد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۴۲
«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.
 


غول چراغ جادو وارد گود انتخابات شد
 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

ثبت‌نام «عبدالناصر همتی»

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۰۸
«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در ساختمان وزارت کشور حضور یافت.
 

شریعتمداری هم نامزد انتخابات شد

 
پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۰۹
«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

او وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی متولد ۱۳۳۹، دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی است.

شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت هشتم بود و وزیر صنعت معدن تجارت، معاون رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.


شریعتمداری: شورای نگهبان رد صلاحیتم کند، بیمه همه‌شان را قطع می‌کنم!

 محمد شریعتمداری وزیر کار پس از ثبت نام گفت:

من می‌آیم حاکمیت قانون را پاس بدارم و سیاست را با زندگی مردم آشتی دهم.

 مردم رئیس‌جمهوری نمی‌خواهند با طرح مطالبات غیرممکن و انحرافی، به اختلافات دامن بزند.

 من دولت گفتگوی اجتماعی فراگیر، اصلاح‌گر و کارآفرین تشکیل خواهم داد.

 داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام هم میدان و هم دیپلماسی را در خدمت زندگی مردم قرار دهم.

 حقوق وزرا ۱۰ میلیون تومان خالص است و در سال ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون رسیده است اما آقای روحانی و زمانی آقای خاتمی در برخی مناسبت‌ها، سکه بهار آزادی هم به وزرا هدیه کردند.

 شریعتمداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش شما درصورت رد صلاحیت توسط شورای نگهبان چیست؟ گفت: من هیچ دلیلی برای رد صلاحیت خودم نمی‌بینم ولی اگر شورای نگهبان رد صلاحیتم کند، چه کاری می‌توانم بکنم؟ شاید بیمه همه‌شان را قطع کنم.
 

رسول منتجب نیا هم نامزد انتخابات شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۴۱
رسول منتجب نیا قائم مقام سابق دبیرکل حزب اعتماد ملی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
 

سعید جلیلی هم آمد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۴۲
سعید جلیلی «عضو مجمع تشخیص مصلحت» و  «نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی» برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست وار وزارت کشور شد. 


حق‌شناس هم ثبت نام کرد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۲۴
محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.
 

رئوفیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۰۳
سید ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.
 

درهای وزارت کشور بسته شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۸:۰۵
ساعت ۱۸:۰۰ امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت، زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و درهای وزارت کشور به روی داوطلبان بسته شد.
 

واکنش های کاربران


پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی


پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی


پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی

پنجمین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری| ظهور رقبای اصلی در روز پایانی


منبع:
1. فرارو/ آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری؛ چه کسانی نامزد شدند؟
2. تسنیم/انتخابات ۱۴۰۰/ ثبت‌نام از داوطلبان ریاست جمهوری به پایان رسید
دانشجو/روز پایانی ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری؛ از حضور سیدالرئیس تا کنایه‌های فیلسوف به همه!

** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.