هدیه کاظمی در گفتگو با راسخون:

نمی توانستم در مسابقات انتخابی المپیک معجزه کنم/عملکردم در تایلند قابل قبول بود

بانوی قایقران تیم ملی ایران با بیان اینکه نمی توانستم در مسابقات انتخابی المپیک معجزه کنم، گفت: با شرایطی که داشتم و حدود یک سال از قایقرانی دور بودم، توانستم بهترین رکوردم را در مسابقات انتخابی تایلند بزنم و از نظرم عملکردم قابل قبول بود.
دوشنبه، 27 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
نمی توانستم در مسابقات انتخابی المپیک معجزه کنم/عملکردم در تایلند قابل قبول بود
هدیه کاظمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص عملکرد خود در مسابقات قایقرانی کسب سهمیه المپیک که به میزبانی تایلند برگزار شد، اظهار داشت: بعد از 2 سال توانستیم در یک مسابقه ی بین المللی شرکت کنیم. اردوهایی هم که داشتیم تقریبا 4 اردو بود که قبل از این رقابت ها برگزار کردیم. متاسفانه در تایلند هم شرایط سختی برای ما در نظر گرفته بودند و به مدت 10 روز در قرنطینه بودیم. حتی نمی توانستیم از اتاق های خود بیرون بیائیم و تمرین هم نکردیم. هرکداممان اتاق های جداگانه داشتیم. البته در اتاق های خودمان تمریناتی را انجام می دادیم اما در آن سطح چقدر می تواند برای مسابقات به این مهمی کافی باشد؟ متاسفانه شرایط نابرابری را میزبان مسابقات پیش آورد و نتوانستیم آن طور که باید برای این رقابت ها تمرکز کنیم.
 
برای خوش گذرانی و مسافرت به تایلند نرفته بودیم
وی افزود: قبل از اینکه به تایلند برویم، ویزایی که به کشورهای مختلف می دادند، به کشورما یک هفته دیرتر دادند. فدراسیون مدام بلیت می گرفت و به خاطر عدم صدور ویزا زمان پرواز را جابه جا می کرد. برای کشورهای دیگر این شرایط نبود. به خاطر این که تایلند ویزا را خیلی دیر به ما داد، یکی از ورزشکاران رشته آب های خروشان ما نتوانست اصلا در مسابقات شرکت کند. در مورد قرنطینه ای هم که داشتیم برای هر کشور متفاوت بود. مثلا برای کشور چین فقط 4 روز قرنطینه در نظر گرفته بودند و برای ما 10 روز که فکر می کنم بیشترین قرنطینه بود. کلا شرایط خیلی متفاوتی بود که در شرایط نابرابری قرار گرفتیم. همه ی این عوامل برای یک ورزشکار فشار روحی روانی ایجاد می کند. ما برای خوش گذرانی و مسافرت نرفته بودیم و می خواستیم مسابقه بدهیم. تایلند کارهایی که انجام داد، کار را سخت تر کرد. همه وقتی دیدیم کشورهای دیگر در حال تمرین هستند و ما در قرنطینه ایم، عصبی شده بودیم. اجازه نداشتیم از اتاق خارج شویم. این مسائل را به فدراسیون گفته بودیم و آنها هم به فدراسیون جهانی نامه زدند و اعتراض کردند. ما بیش از این خودمان را درگیر نکردیم و سعی کردیم روی مسابقات تمرکز کنیم.
 
نتیجه ام در مسابقات انتخابی قابل قبول بود
بانوی پاروزن تیم ملی قایقرانی ایران ادامه داد: نتیجه ای هم که با همه مشکلات داشتیم، راضی کننده بود. مشکلات میزبانی، تعداد کم اردوها و دوری از مسابقات بین المللی نتیجه ای که خودم گرفتم، قابل قبول بود واز عملکردم راضی ام. رکوردی را که من زدم تا به حال در مسابقات داخلی کسی نزده بود. اما متاسفانه در مسابقات سهمیه المپیک نتوانستم سهمیه بگیرم. در مسابقات آسیایی دوم شده بودم و فکر می کردم که عملکردم بهتر از این باشد اما ورزشکاران کشورهای دیگر بیکار ننشسته بودند و آنها هم بعد از مسابقات آسیایی، تمام اردوهایشان برون مرزی بود. در ترکیه اردو زده بودند. با کشورهای مطرح این رشته ها اردوی مشترک داشتند. اما اینجا به خاطر شرایط سختی که داشتیم، فدراسیون مجبور بود اردوها را لغو کند. ما 2 اردو را گذراندیم و بعد وقفه 40 روزه افتاد و دوباره 2 اردوی دیگر برگزار کردیم. وقتی بین اردوها وقفه طولانی ایجاد می شود، شرایط دشوار تر خواهد شد.
 
رکورد خیلی خوبی در مسابقات تایلند ثبت کردم
هدیه کاظمی گفت: هرجا که اردو داشته باشیم، فرقی نمی کند. دنبال تمرین بودیم و اردوی داخلی و برون مرزی برای ما تفاوتی نداشت. مشکلی که داشتیم، به ورزشکاران اجازه نمی دادند دور هم جمع شوند و تمرین کنند. مجبور بودیم از راه دور تمرین کنیم و این به ورزشکار آسیب می زند. ورزش قایقرانی این قدر سنگین است که نمی شود در هر شرایطی تمرین کرد. مثل ورزش های سالنی نیست که هرکس جدا تمرین کند. ورزش ما رکوردی است و لازمه ی آن رقابت کردن است. وقتی هم نتوانیم دور هم جمع شویم، رقابتی شکل نمی گیرد. دست فدراسیون از این لحاظ بسته بود. این طور هم نبود که قبل از کرونا هرساله ما اردوهای برون مرزی باشیم. قبل از بازی های آسیایی تمام اردوهای ما در ایران برگزار شد و تنها یک اردوی 3 هفته ای در آلمان داشتیم. همیشه در اردوها مشکلات و ضعف هایی وجود دارد اما مشکل اصلی ما این بود که اردویی نبود که بتوانیم خودمان را بیشتر آماده کنیم. با شرایطی که خودم داشتم، مدت طولانی از اردوها فاصله گرفته بودم. بعد از بازی های آسیایی تقریبا حدود یک سال از اردوهای قایقرانی فاصله گرفته بودم. وقتی هم که انتخاب و وارد اردوها شدم، به خاطر آسیب دیدگی نتوانستم در اولین اردو حاضر شوم. خدا را شکر توانستم خودم را به بچه ها برسانم و بهترین نفر تیم باشم و جزو نفرات اعزامی قرار بگیرم. با همه ی این شرایط نتیجه ای که گرفتم، نتیجه ی خوبی بود. رکورد خیلی خوبی در مسابقات تایلند ثبت کردم.
 نمی توانستم در مسابقات انتخابی المپیک معجزه کنم/عملکردم در تایلند قابل قبول بود
نمی توانستم در مسابقات تایلند معجزه کنم
وی خاطرنشان کرد: کمتر از 6 ماه دیگر مسابقات آسیایی قایقرانی را در پیش داریم که احتمال زیاد به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. از موقعی که از تایلند و مسابقات انتخابی المپیک برگشتم، در ایران تمریناتم را شروع کردم و می خواهم برای رقابت ها آمادگی لازم را بدست بیاورم. انشالله بتوانم در این رقابت ها یک نتیجه ی فوق العاده و از نتایج گذشته بهتر بگیرم. آدم نباید خیلی از خودش انتظار معجزه داشته باشد. شرایطی که ما گذراندیم واقعا در حد المپیک نبود که انتظار کسب سهمیه داشته باشیم. درست است که ورزشکار از عدم موفقیت و برگشتن با دست خالی ناراحت می شود اما واقعا نمی توانستیم معجزه کنیم. قطعا این مسابقه مرگ و زندگی بود و هر ورزشکاری نهایت تلاشش را کرد تا به سهمیه المپیک برسد. مسابقات تایلند اصلا مسابقه ی مدال آوری نبود و صرفا برای مشخص شدن سهمیه ها برگزار شد. هر 4 سال یکبار این رقابت برگزار می شود و برای همه اهمیت زیادی داشت. در آخر رقابت ها هیچ مدالی هم توزیع نشد و تنها ورزشکاران رقابتشان برای کسب سهمیه بود.
 
تایلند شرایط سختی را برای ما رقم زده بود
بانوی ملی پوش قایقرانی ایران افزود: شرایط مسابقات تایلند نسبت به مسابقات قبلی کسب سهمیه مقداری متفاوت بود. کشور میزبان همان طور که گفتم واقعا شرایط سختی برای ما رقم زده بود. در این مدتی که آنجا بودیم، علاوه بر قرنطینه 10 روزه، 3 بار تست "پی سی آر" از ما گرفت که واقعا احساس بدی داشت و اذیت کننده بود. بحث رفت و آمد و تمرینات هم خیلی سختگیرانه بود و همه باعث شده بود تا نتوانیم آن طور تمرکز کنیم. با این حال سطح خود رقابت ها مثل هرسال بالا و حساس بود. کشورها با تمام قوا آمده بودند تا سهیمه بگیرند. درست است که ما نتوانستیم شرایط اردویی خوبی برای این رقابت ها مهیا کنیم اما خیلی از کشورها خودشان را مهیای حضور کرده بودند و توانستند نتیجه هم بگیرند.
 
می توانیم در مسابقات آسیایی رکوردهای بهتری ثبت کنیم
هدیه کاظمی گفت: با تمام قوا دنبال این هستم تا در مسابقات آسیایی پیش رو مدال خوش رنگی بگیرم. در این رقابت ها هم یقین بدانید، کار آسان نخواهد بود. امیدوارم بتوانیم میزبانی این مسابقات را بگیریم و شرایطی مهیا شود که در این رقابت ها اکثر مدال ها را از آن خود کنیم. همه دوست داریم تا بتوانیم دوباره به شرایط عادی و تمرینی برگردیم و از این وضعیت رها شویم. انشالله امسال دیگر این بیماری دست از سرهمه بردارد تا راحت تر و با تمرکز بیشتر تمرین کنیم و در مسابقات پیش رو خودمان را محک بزنیم. شک نکنید اگر با شرایط عادی بتوانیم بدور از هرگونه استرس و فشار تمرین کنیم، مدال های خوشرنگی را می گیریم و رکوردهای بهتری نسبت به گذشته ثبت خواهیم کرد. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا مسابقات آسیایی در ایران رقم بخورد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.