بهتاش فریبا در گفتگو با راسخون:

خوشحالم دوباره لذت برد دربی را چشیدیم/حضور در استرالیا فغانی را باتجربه و خندان کرده است

پیشکسوت استقلال گفت: برد دربی در هر شرایطی لذت بخش است و مزه اش با آدم همیشه می ماند و خوشحالم که دوباره این لذت را چشیدیم.
شنبه، 26 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
خوشحالم دوباره لذت برد دربی را چشیدیم/حضور در استرالیا فغانی را باتجربه و خندان کرده است
بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به برد استقلال در دربی حذفی اظهار داشت: همان طور که پیش بینی می شد مثل همه ی بازی های جام حذفی، دو تیم به خصوص در نیمه ی اول خیلی محتاط بازی کردند. در این فکر بودند که ابتدا گل نخورند و در مرحله ی بعد بیشتر روی اشتباهات احتمالی همدیگر حساب باز کرده بودند. نیمه ی اول واقعا هیچ کار تاکتیکی، فنی، ترکیبی و حتی موقعیتی نداشت و خالی از هرگونه جذابیت بود. در نیمه ی دوم کمی شرایط تغییر کرد و از آن احتیاط محض بیرون آمدند. به خصوص در استقلال با تعویض هایی که انجام شد و بابک مرادی به جای محمد نادری به زمین آمد، تیم راه افتاد. این بازیکن با قدرت حمل توپ، سرعت و ارسال های خوبی که داشت توانست سمت چپ تیم را به راه بیاندازد. در سمت راست هم وریا سعی کرد ارسال داشته باشد. کلا تیم از جناحین خیلی خوب کار کرد و 3، 4 فرصت گلزنی داشتیم که با ضربات سر به بیرون رفت. البته تیم حریف هم یک فرصت داشت که ضربه ی سرشان به تیر ما خورد.
 
لذت پیروزی در دربی همیشه با آدم می ماند
وی افزود: طبیعی بود که در دقایق آخر دو تیم ریسک نکنند تا بازی به وقت اضافه برود. در این وقت ها دو تیم فرصت هایی داشتند و بازی هم جذاب تر شد. شرایط نفوذ برای دو تیم مهیا شد و موقعیت های نصف و نیمه ای هم بوجود آوردند اما در کل دو تیم به دنبال اتفاقات برای رسیدن به گل بودند و این باعث شده بود دربی خیلی کسل کننده ای را ببینیم. فکر می کنم این بازی یکی از بی هیجان ترین بازی ها بود. با این حال خدا را شکر توانستیم در ضربات پنالتی خوب و باتجربه تر عمل کنیم و برنده شویم. اگر پنالتی قایدی گل می شد دیگر نیازی به پنالتی گرفتن حسینی نبود. ولی هیجان اصلی بازی همان ضربات پنالتی بود. برد دربی می تواند در ادامه به استقلال کمک کند. فکر می کنم بار دومی بود که در جام حذفی این وضعیت پیش آمد و به نوعی تاریخ تکرار شد. امیدوارم کادر فنی و مدیریت پشتیبانی کنند و تیم را رها نکنند. لذت پیروزی در دربی همیشه با آدم همراه است به خصوص هوداران اما بازیکنان باید این برد را فراموش کنند و تمرکزشان را در ادامه ی رقابت ها بگذارند تا بتوانند قهرمانی حذفی را بگیرند. این مسیر مستقیم برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیاست. خوشحالی بچه ها نباید بیش از یکی دو روز ادامه پیدا کند ولی هواداران هرچقدر می خواهند از این برد دلچسب لذت ببرند.
 
استقلال برای قهرمان شدن باید تمرکز داشته باشد
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: حالا که توانستیم دربی را از رقیب سنتی ببریم باید حواسمان جمع باشد تا جام را هم بگیریم. قهرمانی دور از دسترس نیست. گل گهر رقیب قابل احترامی است ولی آنها را در لیگ بردیم و توان شکست مجدد آنها را داریم. آنها کادر فنی قدرتمندی دارند و باید برای شکست این تیم تمرکز خیلی بالایی داشته باشیم. همیشه بازی های جام حذفی سخت است و نباید اشتباهی داشت. تیم حریف قطعا برای جبران شکست لیگ می آید و دوست دارند به مراحل بالا برسند. استقلال میزبان مرحله ی نیمه نهایی است و می تواند از این فرصت استفاده کند. بچه ها باید تمام توان خود را در این جام بگذارند چون کمی گرفتن لیگ برتر سخت شده و باید اینجا تلاش کنند تا یک جام را به هواداران هدیه بدهند. قطعا این پتانسیل در تیم وجود دارد و امیدوارم همه به آرامش تیم کمک کنند تا مثل فصل گذشته نشود.
 خوشحالم دوباره لذت برد دربی را چشیدیم/حضور در استرالیا فغانی را باتجربه و خندان کرده است
حضور در استرالیا فغانی را باتجربه تر و خندان کرده است
بهتاش فریبا در خصوص قضاوت علیرضا فغانی گفت: شاید این جزو معدود دربی هایی بود که هیچ کدام از تیم ها برای قضاوت این بازی استرس نداشتند. نه قبل از بازی این حساسیت ایجاد شد و نه در حین بازی کسی اعتراضی کرد. قضاوت فغانی هم خیلی خوب بود و سوت های به موقعی زد. از وقتی او به استرالیا رفته و در آنجا قضاوت کرده، نسبت به زمانی که در لیگ قضاوت می کرد، خیلی باتجربه تر شده است. قبلا در لیگ با اخم قضاوت می کرد اما آن اخمش هم به خنده تبدیل شده بود. به خصوص همیشه به فرهاد کارت می داد اما این دفعه فرق کرده بود. به نظرم روی صحنه ای هم که پرسپولیسی ها معتقدند ارسلان مطهری باید اخراج می شد، خوب عمل کرد و نهایت یک کارت زرد داشت. چون از پشت سر، بازیکن حریف آمد، دید نداشت و ضربه اش هم آن قدر شدید نبود و خیلی خوب پایش را کنترل کرد. درست است که دربی از لحاظ فنی اصلا خوب نبود اما جزو معدود دربی هایی بود که اصلا هیچ تنشی در هنگام بازی و آخر کار نداشت و دو تیم بدون هیچ مشکلی بازی کردند.
 
پاداش دادن، نبوغ مجیدی را می رساند
وی با اشاره به پاداش هایی که فرهاد مجیدی از حساب شخصی اش به بازیکنان استقلال می دهد، تاکید کرد: این نبوغ سرمربی را می رساند که هرجور شده راهی پیدا می کند تا از لحاظ روحی روانی بازیکنانش را ارتقاء دهد. بازیکنی که 4، 5 میلیارد قراردادش است، قطعا محتاج 10، 15 میلیون نیست. اما فرهاد مجیدی با پرداخت پاداش این حس را به بازیکنان می دهد که حواسش به آنها است و برای کارشان ارزش قائل است. وقتی بازیکن این حس را از سرمربی اش می گیرد، سرش را برای او می گذارد و از جان و دل بازی می کند. فکر می کنم این مسئله باعث شده تا بازیکنان و کادر فنی به یک وحدت و رفاقت برسند. از تمام کسانی که کمک می کنند تا تیم با روحیه باشد باید تشکر کنیم. در هر صورت خیلی کار مهمی است که مجیدی انجام می دهد و بازیکنان هم با علاقه به زمین می روند. البته خود فرهاد هم گفت که برخی از پاداش ها با کمک کسانی که دلشان نمی خواهد اسمشان را بگویم، پرداخت می شود. این تیم هواداران بسیاری دارد که در شرایط سخت همیشه دست به جیب می شوند تا تیمشان به دردسر نیفتد. امیدوارم بازیکنان بتوانند در ادامه کار خود را پیش ببرند و با 2 برد پیاپی قهرمانی جام حذفی را بگیرند. این جام مستقیم ما را به لیگ قهرمانان آسیا می فرستد. ضمن اینکه این تیم شایسته ی حداقل کسب یک جام است.
 
استقلال باید تمرکزش را روی گرفتن جام حذفی بگذارد
پیشکسوت استقلال در خصوص شرایط این تیم در لیگ برتر گفت: فوتبال بازی قابل پیش بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است بیافتد. مخصوصا 3 بازی برای هرتیم باقی مانده و نتایج ممکن است تغییر کند. همه ی بازی ها سخت است و باید تلاش کرد. البته شرایط استقلال کمی برای قهرمانی سخت تر است و اختلاف 8 امتیازی با صدر جدول خیلی غیرممکن است جبران شود اما برای دوم شدن شانس دارد. چون این تیم یک بازی رودررو با سپاهان دارد و می تواند حتی دوم شود. البته تیم سپاهان قدرتمند است و خودش هم شانس قهرمانی دارد. اگر سپاهان بازی آخر با استقلال روبرو نمی شد، قطعا می گفتم که شانس اول قهرمانی می تواند باشد اما بازی هایش سخت تر از پرسپولیس است. ما سومی لیگ را داریم و قطعا تیمی به استقلال نمی رسد. با این رتبه، پلی آف لیگ قهرمان هم قطعی شده اما دوم شدن بهتر از سومی است. ما باید تمرکز خود را روی جام حذفی بگذاریم و با گرفتن آن جام مستقیم صعود کنیم. البته این به آن معنا نیست که بازی های لیگ را رها کنیم. به هرحال تیم باید تا بازی آخر تلاشش را بکند. ضمن اینکه استقلال می تواند در هفته ی آخر در سرنوشت قهرمان لیگ بیستم هم تاثیرگذار باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما