المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز پانزدهم: امیرحسین زارع برنز گرفت؛ مدال‌های کاروان ایران به ۶ رسید/ جایگاه ایران در رده ۲۹

پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با کسب مدال برنز توسط امیرحسین زارع و حذف مرتضی قیاسی و محمدحسین محمدیان در کشتی آزاد پیگیری شد.
جمعه، 15 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز پانزدهم: امیرحسین زارع برنز گرفت؛ مدال‌های کاروان ایران به ۶ رسید/ جایگاه ایران در رده ۲۹
به گزارش راسخون؛ در پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو، سه آزادکار ایران رفتند که در بین آنها، امیرحسین زارع موفق به کسب مدال برنز شد.

صبح امروز مرتضی قیاسی در 65 کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم با شکست برابر حریفان خود حذف شدند. بعدازظهر نیز امیرحسین زارع در دیدار رده‌بندی وزن 125 کیلوگرم با شکست حریف چینی صاحب مدال برنز شد.

نتایج رقابت ورزشکاران ایران به شرح زیر است:
 

کشتی آزاد

 
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز پانزدهم: امیرحسین زارع برنز گرفت؛ مدال‌های کاروان ایران به ۶ رسید/ جایگاه ایران در رده ۲۹

امیرحسین زارع ملی‌پوش وزن 125 کیلوگرم از ساعت 15:35 دقیقه در دیدار رده‌بندی به مصاف «ژی وی دنگ» از چین رفت و به پیروزی 5 بر صفر رسید تا صاحب مدال برنز شود. زارع ششمین مدال آور کاروان ایران در المپیک نیز لقب گرفت.
 

کاروان ایران تاکنون 2 طلا توسط محمدرضا گرایی (کشتی فرنگی) و جواد فروغی (تیراندازی)، 2 نقره توسط علی داودی (وزنه‌برداری) و حسن یزدانی (کشتی آزاد) و 2 برنز توسط محمدهادی ساروی (کشتی فرنگی) و امیرحسین زارع (کشتی آزاد) کسب کرده است.

مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی، در دور اول با «هایتهم داخلاوی» از تونس مبارزه کرد و با نتیجه 5 بر یک به برتری دست یافت تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.
 
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز پانزدهم: امیرحسین زارع برنز گرفت؛ مدال‌های کاروان ایران به ۶ رسید/ جایگاه ایران در رده ۲۹

قیاسی در دور دوم با «باجرانگ باجرانگ» از هند روبرو شد و در حالی که از حریف پیش بود، اما در یک غافلگیری ضربه فنی شد.

در صورتی که کشتی‌گیر هندی به فینال می‌رسید، قیاسی می‌توانست در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند، اما این اتفاق نیفتاد و حریف هندی در نیمه نهایی با نتیجه 12 بر 5 مغلوب «حاجی علی‌اف» از جمهوری آذربایجان شد تا قیاسی حذف شود.
 
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز پانزدهم: امیرحسین زارع برنز گرفت؛ مدال‌های کاروان ایران به ۶ رسید/ جایگاه ایران در رده ۲۹

محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم، دور نخست به مصاف «الیزبار اودیکادزه» دارنده مدال برنز جهان از گرجستان رفت و 6 بر 3 باخت. ادامه حضور محمدیان بستگی به فینالیست شدن اودیکادزه داشت، اما این کشتی‌گیر گرجستانی در دور بعدی برابر «عبدالرشید سعدالله‌یف» از کمیته المپیک روسیه 10 بر صفر شکست خورد تا محمدیان از گردونه مسابقات حذف شود.
 

جدول المپیک در روز پانزدهم

 
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| روز پانزدهم: امیرحسین زارع برنز گرفت؛ مدال‌های کاروان ایران به ۶ رسید/ جایگاه ایران در رده ۲۹

ایران پانزدهمین روز المپیک ۲۰۲۰ توکیو را با وجود کسب مدال برنز امیرحسین زارع، یک پله نزول کرد و در جایگاه بیست و نهم ایستاد.

یران تاکنون در سه رشته تیراندازی و کشتی و وزنه برداری ٢ مدال طلا و  ۲ برنز  و ٢ نقره کسب کرده است. جوادفروغی در تیراندازی و محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی طلایی شدند، علی داوودی در وزنه برداری، حسن یزدانی در کشتی آزاد نقره گرفتند و محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی و زارع در آزاد به برنز دست یافتند.

در این روز چین با  با کسب یک برنز در مجموع ۷۹ مدال ( ٣۶طلا، ٢۶نقره  و ۱۷ برنز) صدر جدولی را در انحصار دارد و آمریکا با کسب چهار مدال طی امروز با چهار طلا در مجموع ٩۷مدال ( ۳۱طلا، ٣٥ نقره و ۳۱ برنز) همچنان رده دوم قرار دارد و  و میزبان با ۵۱نشان ( ٢۴، ١۱نقره و ١۶ برنز) سومی را حفظ کرده است.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با وجود کسب چهار مدال طی امروز و در مجموع با ۶۲ مدال ١۷طلا، ٢۳نقره و ٢۲ برنز همچنان در رده پنجم ایستاد و انگلیس با۵۶ نشان از ششمی جدول مدال ها به چهارمی صعود کرد.  استرالیا هم با ٤۴ مدال ١٧طلا، ۶ نقره و ۲۱ برنز ششم شد.

کشورهای آلمان( ۳۶ مدالی)، ایتالیا (۳۷)ّّ، هلند (۳۱) و فرانسه (۲۷)به ترتیب در جایگاه های هفتم تا دهم جدوال مدالی قرار دارند.

در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است. 

تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با ۴۱ مدال (٢۱ طلا، ۱۲ نقره و هشت برنز) و کسب ۶ نشان طی امروز همچنان بیشترین مدال کسب شده در بخش زنان را در اختیار دارد و آمریکا با ٥۷مدال (با ١۷طلا، ٢١نقره و ١۹برنز) در جایگاه دوم و ژاپن با ٢۶مدال  (با ١۳ طلا، پنج نقره و هشت برنز) جایگاه سوم را  در اختیار دارد.

اما در بین جایگاه مدالی مردان، آمریکا جای چین در صدر نشست. آمریکا با ٣۵ مدال (١۰ طلا، ١١ نقره، ۹ برنز)  و یک پله صعود در سکوی نخست قرار دارد. 

چین  با ٣۲مدال ۱۲طلا، ۱١ نقره و ۹ برنز دوم شد و ژاپن  با کسب ٢۲نشان ۱۰ طلا، پنج نقره و هفت برنز و یک پله صعود  به سومی خود بازگشت. 


حواشی روز پانزدهم

۲۹ کرونایی جدید در المپیک توکیو
بر اساس اعلام کمیته برگزاری المپیک توکیو نتایج آزمایش ۲۹ نفر دیگر از افراد مرتبط با این بازی‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است. هیچ ورزشکاری در میان موارد جدید وجود ندارد. به این ترتیب مجموع مبتلایان المپیکی به ویروس کرونا از ابتدای ماه جولای تا امروز به ۳۸۷ نفر رسید.

۲ مربی بلاروسی توسط کمیته بین المللی المپیک از مسابقات المپیک اخراج شدند
کمیته بین المللی المپیک امروز اعلام کرد که ۲ مربی بلاروسی را از المپیک توکیو، به دلیل حواشی پیرامون مسئله کریستینا تسیمانوسکایا اخراج کرده است.کریستینا تسیمانوسکایا دونده بلاروسی پس از پایان رقابت خود در المپیک توکیو حاضر به بازگشت به بلاروس نشد و به سفارت لهستان در توکیو پناه برد او چند روز بعد راهی وین شد.

اخراج بازیکن تیم والیبال زنان برزیل به علت تخلف دوپینگ
مسئولان تیم والیبال زنان برزیل تاندارا کایکستا بازیکن این تیم را به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ از تیم اخراج و راهی برزیل کردند. این بازیکن در تمام بازی‌های برزیل در المپیک توکیو حضور داشت.


منبع:
1. تسنیم/ المپیک ۲۰۲۰ توکیو| پایان روز چهاردهم با برنز امیرحسین زارع؛ مدال‌های کاروان ایران به ۶ رسید/ قیاسی و محمدیان حذف شدند
2. فارس/ المپیک توکیو| جایگاه ایران در رده ۲۹ /چین همچنان پیشتاز در صدر جدول
3. باشگاه خبرنگاران جوان/ نتایج و حواشی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ - روز پانزدهم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.