ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

تجمع برخی از نوجوانان شیرازی در یک محل بازی به صورت مختلط و بدون رعایت شئونات اخلاقی اسلامی واکنش های زیادی را در جامعه ما ایجاد کرد. برخی افراد آن را به دهه نودی های مخالف نظام نامگذاری کردند، برخی دیگر این موضوع را امری عادی در شهر شیرازی و بسیاری از شهرهای دیگر دانستند و برخی دیگر دهه نودی های واقعی را نوجوانانی دانستند که در مراسم سود «سلام فرمانده» شرکت کردند و جمعیت زیادی را به خود اختصاص دادند...
جمعه، 24 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی
فیلم منتشر شده از تجمع نوجوانان و کشف حجاب دخترهای دهه هشتادی و نودی در بلوار شهید چمران شیراز به یکی از ویدیوهای پربازدید اینستاگرام تبدیل شد. انتشار گسترده این ویدیو در شبکه های اجتماعی با عنوان تجمع نوجوانان و دختر های بی حجابی که میانگین سنی آنها ۱۶ – ۱۵ سال بیشتر نیست، واکنش مسئولان استان فارس را به دنبال داشته است.

فیلم عجیب تجمع نوجوان های دهه هشتادی و نودی که بدون حجاب و هنجار شکنانه در سطح شهر جمع شده اند در سطح گسترده ای بازتاب داشته و به دلیل کم سن و سال بودن افراد حاضر در این تجمع، نوع پوشش آنها مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. هرچند الوگیری از سلبریتی های بی حجاب در فضای مجازی در آنچه تجمع دهه نودی های شیراز یاد می شود بی تاثیر نیست.

تجمع برخی از نوجوانان شیرازی در یک محل بازی به صورت مختلط و بدون رعایت شئونات اخلاقی اسلامی واکنش های زیادی را در جامعه ما ایجاد کرد. برخی افراد آن را به دهه نودی های مخالف نظام نامگذاری کردند، برخی دیگر این موضوع را امری عادی در شهر شیرازی و بسیاری از شهرهای دیگر دانستند و برخی دیگر دهه نودی های واقعی را نوجوانانی دانستند که در مراسم سود «سلام فرمانده» شرکت کردند و جمعیت زیادی را به خود اختصاص دادند. در این میان رخی رسانه های با شایعه پراکنی در مورد بازداشت نوجوانان ذهن ها را به این سو متوجه کردند که مانند همیشه به درغگو بودن و فریبکار بودن خود اعتراف کردند.
 

فرمانده انتظامی شیراز: مسببان و لیدرهای تجمع بلوار چمران را گرفتیم

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اعلام کرد که تعدادی از مسببان و لیدرهای برگزاری تجمع هنجارشکنانه بلوار شهید چمران شیراز، دستگیر شده‌اند. سرهنگ فرج شجاعی، جمعه ۳ تیر به خبرنگاران گفت: روز چهارشنبه اول تیر کلیپی در مورد برپایی تجمع مختلط ورزشی در بلوار شهید چمران شیراز در فضای مجازی منتشر شد که احساسات عمومی را جریحه دار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز افزود با توجه به اینکه برابر قانون این اقدام جرم بوده و به دنبال مطالبات مردمی مبنی بر برخورد با مسببان و عوامل این تجمع، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت. شجاعی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و مطلع شدند که پس از برگزاری تجمع مختلط ورزشی در محوطه بازی اسکیت برد متاسفانه تعدادی از افراد بدون رعایت ملاحظات شرعی و موازین قانونی، در پایان مراسم ورزشی اقدام به کشف حجاب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: روز گذشته دوم تیرماه با هماهنگی دستگاه قضایی تعدادی از مسببان و عوامل مرتبط با این تجمع شناسایی و دستگیر شدند. شجاعی با بیان اینکه دستگیرشدگان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، گفت: برگزاری هرگونه تجمع ورزشی یا غیر ورزشی مختلط بدون رعایت موازین شرعی و قانونی از نظر پلیس ممنوع بوده و خلاف مقررات است و برابر قانون با برگزارکنندگان آن برخورد خواهد شد.
 

اطلاعیه شهرداری شیراز درباره تجمع کشف حجاب گروهی

ایرنا نوشت: شهرداری شیراز در بیانیه‌ای هرگونه صدور مجوز به منظور دعوت شهروندان برای تجمع در گردهمایی اسکیت‌بازان با مشارکت این نهاد را در بلوار شهید چمران تکذیب کرد. اداره کل ارتباطات و امور بین‌ الملل شهرداری شیراز روز جمعه در این بیانیه‌، هرگونه صدور مجوز به‌منظور دعوت شهروندان برای تجمع در گردهمایی اسکیت‌بازان با مشارکت شهرداری شیراز در بلوار شهید چمران تکذیب کرد.

در این بیانیه خطاب به افکار عمومی شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی آمده است: نشاط افزایی و گسترش شادی‌های اجتماعی با رعایت هنجارها و مولفه‌های ارزشی،دینی و اخلاقی همواره در دستور کار شهرداری شیراز قرار داشته و رویدادهای متعدد و متنوعی در قالب مسابقات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تابحال بارعایت مقررات برگزار شده است.

از آرم شهرداری، سوءاستفاده شده است
در این بیانیه آمده است: شهرداری شیراز در گردهمایی که با عنوان روز جهانی اسکیت در بلوار شهید چمران برگزار شده هیچ مجوزی صادر نکرده و عوامل برگزاری با سوءاستفاده از آرم شهرداری شیراز تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

شهرداری شیراز در این بیانیه تصریح داشته است: در همین راستا از شهروندان فهیم و دیندار سومین حرم اهل بیت تقاضا می‌شود تا اخبار همایش‌ها، تجمعات، گردهمایی‌ها و کلیه برنامه‌های آیینی و مناسبتی را تنها از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز دنبال کنند و مراقب سودجویانی که با قصد خدشه‌دار کردن ارزش‌های جامعه و گمراهی افکار عمومی در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند، باشند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: شهرداری شیراز به‌موازات فعالیت‌های گسترده عمرانی نگاه ویژه‌ای به فعالیت های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و ورزشی داشته و در راستای گسترش شور و نشاط در جامعه با در نظرگرفتن اعتقادات اهالی ولایتمدار شیراز و ارزش‌های سومین حرم اهل بیت(ع) گام برمی‌دارد.

لازم به ذکر است ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ برنامه‌ای با عنوان روز جهانی اسکیت بورد در زمین همایش های شهری برگزار شد که طی آن شمار قابل توجهی از بانوان نوجوان و جوان شرکت‌کننده بدون پوشش سر و برخی از آنها با لباس غیرمتعارف در این برنامه حضور داشتند. در تبلیغات برنامه روز جهانی اسکیت بورد در شیراز، نشان سه برگزارکننده درج شده است که آرم هیات اسکیت استان فارس و شهرداری شیراز قابل تشخیص است.

فرماندار شیراز این حرکت را با برنامه‌ریزی قبلی دانست و گفت: عوامل اصلی این برنامه که بدون مجوز بوده، بازداشت شدند. لطف‌الله شیبانی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با بررسی که انجام دادیم و بر اساس اقدامات ضابطین قوه قضاییه و نیروی مقتدر انتظامی متوجه شدیم که مراسمی که برگزار شده با طرح و برنامه بوده و عوامل برگزار کننده، برنامه مستمری هم برای آینده داشته‌اند.شیبانی عنوان کرد: بدون تردید این حرکات و برنامه‌ها با قصد شکستن احکام و هنجارهای اجتماعی، دینی و ملی انجام می‌شود.

در پی انتشار ویدئو هنجار شکنی جمعی از اسکیت سواران در شیراز رئیس کل دادگستری استان فارس دستور بررسی و برخورد با عوامل برگزاری این تجمع را صادر کرد.بنا بر مطلب دریافتی روز جمعه، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه این اقدامات ساختار شکن هویت مذهبی سومین حرم اهل بیت (ع) و وجهه فرهنگی شیراز را خدشه دار می کند به دادستان مرکز استان تأکید کرد: ضمن تشکیل پرونده عوامل اصلی برگزاری و هماهنگ کنندگان این برنامه تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.

گفتنی است در پی دستور رئیس کل دادگستری استان فارس دادستان شیراز از تشکیل پرونده در این خصوص و تحقیق از تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع خبر داد.سید مصطفی بحرینی افزود: پنج نفر از عوامل اصلی پس از شناسایی بازداشت شدند. در پی نشر تصاویر گردهمایی بلوار چمران شیراز و جریحه دار شدن احساسات متدینین، روز جمعه اجتماع و راهپیمایی با عنوان حامیان حریم حیا، غیرت و حجاب در شیراز در واکنش به شدت یافتن هنجارشکنی‌های اخلاقی و فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) و مطالبه از دستگاه‌های متولی امر فرهنگ برگزار شد.

بلوار شهید چمران یکی از مهم‌ترین بلوار شهر شیراز است که از نظر جغرافیایی در شمال غرب شهر قرار دارد و این بلوار مانند یک کمربندی غرب شهر یعنی پل معالی‌آباد را به شمال شهر یعنی تقاطع غیر هم سطح دانشجو متصل می‌کند. طبیعت زیبا و هوای دلپذیر این بلوار، آن را به محلی برای پیاده‌روی و گذران اوقات فراغت تبدیل کرده است.
 

شیبانی: هیچ نوجوانی در رابطه با هنجارشکنی بلوار چمران بازداشت نشده است

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

فرماندار شهرستان شیراز گفت: در حال حاضر پنج نفر در رابطه با هنجارشکنی بلوار چمران در بازداشت به سر می‌برند که هیچ کدام نوجوان دختر یا پسر نیستند. لطف الله شیبانی با رد برخی مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با تاکید بر لزوم برخورد با درایت و مسئولانه با ماجرای اخیر هنجارشکنی در بلوار چمران این شهر، گفت: هیچ نوجوانی در رابطه با موضوع هنجارشکنی در بلوار چمران شیراز بازداشت نشده است.

او گفت: برای برخورد با چنین رفتار‌های هنجارشکنانه‌ای باید عوامل فرهنگی و اجتماعی هم مدنظر قرار داد. فرماندار شیراز گفت: رویکرد در قبال این نوجوانان که در این رخداد اقدام به رفتار هنجارشکنانه کرده‌اند باید با درایت باشد، زیرا این افراد مانند فرزندان همه ما هستند و اگر خطایی کرده‌اند نباید رفتار احساسی در مواجهه با آن انجام شود.

او به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی در خصوص دستگیری نوجوانان دختر و پسر حاضر در این ماجرا اشاره و گفت: هیچ نوجوان دختر یا پسری در این رابطه دستگیر نشده و تنها با عوامل اصلی و تصمیم گیر برخورد شده است. فرماندار شیراز گفت: در حال حاضر پنج نفر در رابطه با این موضوع در بازداشت به سر می‌برند که سه نفر عوامل موثر در این رابطه و ۲ نفر نیز مسئولان مربوطه ورزشی هستند.

ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خرداد برنامه‌ای با عنوان روز جهانی اسکیت بورد در زمین همایش های شهرداری در بلوار چمران شیراز برگزار شد که بنا بر تصاویر منتشر شده، شمار قابل توجهی از بانوان نوجوان و جوان شرکت‌کننده بدون پوشش سر و برخی از آنها با لباس غیرمتعارف در این برنامه حضور داشتند. همچنین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز روز جمعه سوم تیرماه در این باره گفت: تعدادی از افراد بدون رعایت ملاحظات شرعی و موازین قانونی در پایان مراسم ورزشی اقدام به کشف حجاب کردند که روز پنجشنبه دوم تیرماه با هماهنگی دستگاه قضایی تعدادی از مسببان و عوامل مرتبط با این تجمع شناسایی و دستگیر شدند.
 
در تبلیغات برنامه روز جهانی اسکیت بورد در شیراز، نشان سه برگزارکننده درج شده است که آرم هیات اسکیت استان فارس و شهرداری شیراز قابل تشخیص است. در همین پیوند، اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس با برکناری رئیس هیات اسکیت استان به این موضوع واکنش نشان داد و از طرفی، شهرداری شیراز نیز هر گونه صدور مجوز به منظور دعوت شهروندان برای گردهمایی در زمین همایش‌های شهرداری در بلوار چمران را تکذیب و اعلام کرد که از آرم شهرداری، سوء استفاده شده است.
 

لزوم برخورد قاطع

در رابطه با فیلم منتشر شده مدیرکل حوزه اجتماعی و فرهنگی استاندار فارس، این اتفاق ناشایست را محکوم کرد و از برخورد قانونی و سلبی در مقابل بی حجابی در استان خبر داد. حقایقی ضمن تاکید بر اینکه حسب دستور وزیر کشور، قرارگاه عفاف و حجاب یک ماهی است کار خود را با جدیت آغاز کرده، اظهار داشت: بی‌تفاوتی‌های گذشته سبب بروز این بیماری ریشه‌ای در تن جامعه شده است که مداوای آن کار یک روز و دو روز نیست.

وی با اشاره به اینکه چنین رخدادهایی در شان شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) نیست، گفت: بر اساس قانون کشف حجاب جرم آشکار است و باید با آن برخورد شود. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار فارس، با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی کسی نمی‌تواند این قبح‌شکنی‌ها و این ناهنجاری‌ها را تحمل کند، از لزوم برخورد سلبی و قاطع دستگاه‌های متولی خبر داد.

در ادامه، نماینده مردم شیراز و زرقان نیز اظهار داشت: دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب و عضو این کمیته و همچنین ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به این مسائل ورود جدی‌تری داشته باشند‌. ابراهیم عزیزی با تاکید بر اینکه در حوزه عفاف و حجاب باید مطالبه‌گری وجود داشته باشد، افزود: رسیدگی به مشکلات این چنینی برنامه‌ای مدون و حساب شده می‌خواهد و دستگاه‌های اجرایی باید برای برخورد قاطع با آن برنامه جدی داشته باشند.
 

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی

 
ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی
ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی
 

جمهوری اسلامی با دختران تجمع بلوار چمران شیراز چه کند؟

ماجرای کشف حجاب در شهر شیراز و واکنش کاربران فضای مجازی

دانیال معمار: فیلم‌ کوتاهی این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که از تجمع تعدادی نوجوان و کشف حجاب و هنجارشکنی برخی در این جمع حکایت دارد. فیلم در دو ، سه‌روز گذشته به اندازه کافی حاشیه درست کرده وعده‌ای حتی آن را شکست قانون حجاب در کشور دانسته‌اند. خبرهایی هم از برخورد قضایی با تعدادی از حاضران در این تجمع منتشر شده است. اما توجه به چند نکته در این زمینه ضروری است:

۱-اولا یادمان باشد که انتشار این دست فیلم‌ها، به معنای افزایش بی‌حجابی در جامعه نیست؛ یعنی بیشتر دیده‌شدن بی‌حجابان به معنای بیشتر شدن مخالفان با حجاب نیست. یعنی چه؟ برخی ها که تا دیروز ‌حجابشان را کمتر رعایت می‌کردند، امروز کشف حجاب کرده‌اند. قبح گناه کردن توسط عده‌ای بیشتر شکسته شده، اما گناهکاران زیادتر نشده‌اند. با این تفاوت که کاشفان حجاب، ظهور و بروز بیشتری دارند و بیشتر دیده می‌شوند. فرض کنید که قالپاق دزدان، امروز دست به دزدی‌های بزرگ‌تری هم می‌زنند. این به‌معنای بیشتر شدن دزدان جامعه نیست. دزدی‌ها به جهت بزرگ‌تر شدن، بیشتر دیده می‌شوند، ولی تعداد دزدان همان تعداد سابق است.

۲-بالاخره جمهوری اسلامی چه رویکرد و منطقی در مورد بی‌حجابان دارد؟ مشی کلی نظام در مورد حجاب همیشه مدارا و رعایت کردن حال مردم است. حجاب در کشور ما قانون است، اما قانون‌شکنی در آن یک موضوع امنیتی و فوری نیست که برخورد سفت و سخت و سریع امنیتی نیاز داشته باشد. جنس برخورد با حجاب بیشتر باید از نوع فرهنگی باشد. پس تکلیف گشت ارشاد چیست؟ مشخص است؛ حتما برخورد ضابط قضایی از جهت قانون‌شکنی لازم است، اما اولا این برخورد فراگیر و گسترده نیست، دوما برخورد سفت و سخت نیست و نهایتا به یک تعهد گرفتن و تذکر دادن ختم می‌شود و سوما همانطور که گفته شد مشی کلی همان مداراکردن است.

۳-اما یک نکته بسیار مهم جداسازی صف دختران بلوار چمران شیراز از صف ضدانقلاب است؛ حتی غرض این دختران با غرض دختران ماجرای چهارشنبه‌های سفید هم فرق دارد. دختران بلوار چمران به هزار و یک دلیل اقدام به کشف حجاب کرده‌اند؛ از نفوذ فرهنگی غرب و کم‌کاری‌های فرهنگی ما در داخل بگیرید تا جهل نسبت به مسئله مترقی حجاب و... . باید حواسمان باشد که هدف ضدانقلاب از فشار آوردن روی موضوع حجاب، خود مسئله حجاب نیست. ضدانقلاب سال‌هاست به بهانه مقابله با حجاب به‌دنبال براندازی است. روزگاری این موضوع را مخفی می‌کرد، اما حالا امثال علی‌نژاد علنا می‌گویند که هدف‌شان حجاب اختیاری نیست و دنبال براندازی هستند. پس باید صف این دو را از هم جدا کرد.

۴-نکته دیگر این است که موضوع حجاب و بحث‌های پیرامون آن در کشور ما موضوع جدیدی نیست. اولا یادمان باشد که حجاب جزئی از دین ماست. پس اگر ما پذیرفته‌ایم که در جامعه اسلامی زندگی کنیم، نمی‌توانیم بخش‌هایی از دین را در اداره جامعه بپذیریم و بخش‌هایی دیگر را کنار بگذاریم؛ مثلا نمی‌توانیم همزمان هم طرفدار بانکداری اسلامی باشیم و هم مخالف قانون حجاب. این پاسخ کسانی است که هرازگاهی از برگزاری رفراندوم در مسئله حجاب حرف می‌زنند. نکته بعدی این است که حجاب در کشور ما یک مسئله قانونی است. مشروعیت قانون از کجا می‌آید؟ از رعایت مصلحت جمع. تکلیف گشت ارشاد با توجه به این موضوع کاملا روشن خواهد شد. قرار نیست با گشت ارشاد، بی‌حجابان جامعه را باحجاب کنیم. گشت ارشاد فقط قرار است از قانون کشور صیانت کند؛ قانونی که به‌خاطر مصلحت اکثریت وضع شده و حالا جزو حق‌الناس به‌حساب می‌آید. اگر قانون ضایع شود، موجب تضییع حق‌الناس خواهد شد.

۵-حالا برگردیم به ماجرای تجمع بلوار چمران شیراز. باید با این جماعت مدارا کنیم یا نه؟ مدارا و رعایت کردن مربوط به متن کل جامعه و مردم است. امروز برخی راحت در خیابان کشف حجاب می‌کنند و ضابط قضایی هم فقط در موارد معدود و محدودی برخورد می‌کند. این همان مدارا کردن در متن جامعه است که هیچ‌ فرد منصفی نمی‌تواند آن را انکار کند، اما اینکه یک تجمع ساختارشکنانه صورت گیرد، حتما نیازمند برخورد قهری است تا از تکرار علنی بی‌قانونی و ضایع شدن گسترده حق‌الناس جلوگیری شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.