چه کسانی از بی حجابی سلبریتی ها استقبال می کنند؟

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

در رفتارهای ما چه کسی حامی ما است؟ چه کسی از بی حجابی کتایون ریاحی و گلاب آدینه و... خوشحال و ذوق زده است؟ رصد رفتاری ذوق زدگان به ما می گوید حامیان جنگ، ترور، تحریم، کشتار، آشوب، اغتشاش و آموزش دهندگان بمب دست ساز و ترغیب کنندگان به کشتن پلیس و بسیجی، تجزیه طلبان و... اکنون پشت سر خانم ریاحی در حال شعار دادن هستند و او را شجاع می دانند و خواستار پیوستن دیگر سلبریتی ها به آنان هستند.
شنبه، 19 فروردين 1402
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : مجید احتشام
موارد بیشتر برای شما
ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی
پس از اتفاقاتی که در پاییز سال گذشته افتاد بسیاری از مدعیان دوستی با مردم ایران چهره دیگری از خود نشان دادند و همه ما دیدیم که در تشویق و ترغیب به جنایت و تحریک جوانان به خیابان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. اردو کشی باید در راستای ترور و کشتار توسط سلاح هایی که وارد کشور شده بود صورت می گرفت تا اتهام به نظام قوت و قدرت بیشتری پیدا کند.

به عبارتی ترغیب برای حضور در اعتراضات و کشاندن آن به آشوب توسط رسانه های معاند و مخالفان نظام و مردم ایران مقدمه ای بود برای کشتار توسط گروههای خرابکار که پس از آن دوباره رسانه ها وارد میدان شده و فریاد می زدند: کشتار وسیع اتفاق افتاده و دوباره ترغیب و تحریک و شانتاژ بیشتر و دمیدن در آتشی که به پا کرده بودند. چیزی مانند اره دو طرفه که در دست رسانه ها و تروریست ها بود که در حال بریدن درخت تنومند ایران دیده میشد. جراحاتی که هر از چند یکبار در هزاران سال گذشته بر این درخت تنومند افتاده اما نتوانسته آن را قطع کند. 

خب توقعی نبود و نیست که سلبریتی ها از این دسیسه ها خبردار شوند یا فریب آنها را نخورند. آنها خود در همین راستا در حال فعالیت بودند، بدون آنکه بدانند در مسیر دشمنان مردم ایران در حال حرکت هستند. شاید و مطمئنا در این میان برخورد اشتباه نیروهای امنیتی هم به لجاجت بیشتر آنان انجامید و عدم توجه به آگاه بودن یا نبودن این سلبریتی ها از نقشه دشمن، باعث میشد آنان در درک حقایق موجود ناتوان باشند.

خودمانیم آنان که با سرویس های بیگانه طرف بودند فرار کردند و آنکه هنوز مانده مطمئنا آگاهانه در مسیر ذکر شده حرکت نکرده است اما در آن زمان اطمینان از این موضوع کار سختی بود و نیروهای امنیتی هم نمی توانستند باز کننده گره ذهنی این قبیل سلبریتی هاباشند. این یکی از مشکلات ما بوده که هیچ کسی سرجای خودش نبوده و نیست. در ابتدای مسیر برخورد با کسی که مشکوک به همکاری با سرویس های جاسوسی است نباید یک امنیتی قرار بگیرد. اینجا جای فردیست که در حوزه فرهنگ و سینما فعالیت دارد، نام آشنا است، می تواند با هنرمند و سینماگر تعامل داشته باشد و حرف او را بشنود و بفهمد و برخوردش دوستانه باشد. مانند وکیلی که ابتدا برای کش حقیقت تلاش می کند تا برسد به دفاع از موکلش؛

آنچه که اکنون باید مورد توجه قرار بگیرد این است که مسیر تعیین شده دشمنان مردم ایران چیست؟ آیا سلبریتی ها این مسیر را دیده و فهمیده اند؟ آیا می توانند نقش خود را در ایجاد بحران یا کنترل آن پیدا کنند؟ کسانی که آنان را مورد حمله قرار می دهند چی، آیا آنان می دانند که دفع یک نفر مانند دفع همه مردم ایران است؟ چه سلبریتی چه فردی عادی؛ آیا می توانند با خلق نیک آنان را جذب کنند؟

و مهمتر آنکه در رفتارهای ما چه کسی حامی ما است؟ چه کسی از بی حجابی کتایون ریاحی و گلاب آدینه و... خوشحال و ذوق زده است؟ رصد رفتاری ذوق زدگان به ما می گوید حامیان جنگ، ترور، تحریم، کشتار، آشوب، اغتشاش و آموزش دهندگان بمب دست ساز و ترغیب کنندگان به کشتن پلیس و بسیجی، تجزیه طلبان و... اکنون پشت سر خانم ریاحی در حال شعار دادن هستند و او را شجاع می دانند و خواستار پیوستن دیگر سلبریتی ها به آنان هستند. 

همه می دانیم حجاب بهانه است، مقصود تمامیت ارضی و هویت تاریخی و فرهنگی مردم ایران است. ایران و ایرانی مورد حسادت برخی کشورهای عربی هستند و خطرناک برای بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکا... ایران و ایرانی اگر رشد کند و قدرت پیدا کند می توان از یک انسان جنگلی که رابطه زیادی با تمدن ندارد، دشمنی سرسخت برای امپریالیسم بسازد. می تواند به مردم جهان این باور را بدهد که می توان در مقابل امریکا و ظالمان و زورگویان ایستاد... پس ایران نباید بماند تا آنان به استعمار و استثمار خود ادامه دهند و مانند امروز که در حال بلعیدن ثروت کشورهایی مانند عراق و سوریه و اردن و کشورهای افریقایی هستند روزهای بعدشان هم در همین مسیر حرکت کنند. پس این همه فشار فقط برای منافع خودشان است نه ایران و ایرانی.. 

توقع فهم این مطلب توسط سلبریتی ها خواسته زیادی است؟

البته به برکت آشوبهای پاییز از برخی آبروریزی ها مانند اینکه فلانی به ما تعرض کرد از او شکایت می کنیم یا دروغ می گوید تعرض نکردم، از او شکایت می کنم و... فعلا خبری نیست. تا قبل از این جریانات همین کسانی که اکنون در یک جبهه برعلیه نظام و حجاب ایستاده اند سنگین ترین تهمت ها را به یکدیگر می زدند و می خواستند با شکایت یکدیگر را به زندان بیاندازند. حمید فرخ نژاد هم می گفت: «متهم با محکوم تفاوت دارد. هر حرکتی اگر قانون‌مند نباشد منجر به فساد می‌شود و این که هرکس بتواند نام شخصی را بدون اثبات جرم و بدون داشتن شرایط دفاع، رسانه‌ای کند از ضعف‌های حرکتی است که می‌توانست مثبت باشد، این نوع عملکرد باعث رواج باج‌گیری و صدمه به اصل هدفی می‌گردد که برای امنیت جامعه ما و در همه زمینه‌های شغلی لازم است. لطفا هوشیارتر عمل کنید تا این حرکت تبدیل به تفریح بیماران جنسی و باج‌گیران فضای مجازی نشود. قانون را محور قرار بدهیم اگر قصدمان تبلیغ و یادآوری خود فراموش‌شده‌مان و احیاناً باج‌خواهی نیست.»

امروزه این حرف خنده دار است، که چه کسی از هوشیار بودن صحبت می کرد، کسی که خودش در عرض چند ماه بازی خورد و ماهیت خودش را افشا کرد. 
 

خبر رسانه هایی آشوب طلب غربی

رسانه هایی که هر کاری کردند تا نظام ساقط شود و راه برای ورود دشمنان ایران و ایرانی باز شود از مشوقان و ذوق زدگان این حرکت توسط کتابون ریاحی و... بودند.

بی بی سی فارسی نوشت: در مراسم تشییع و خاکسپاری کیومرث پوراحمد که امروز در بهشت زهرا تهران برگزار شد جمع بزرگی از بازیگران و سینماگران حضور داشتند. کتایون ریاحی و گلاب آدینه دو بازیگر سینمای ایران بدون روسری در این مراسم حاضر شدند. کتایون ریاحی از اولین هنرمندانی بود که در همراهی با جنبش زن زندگی آزادی در ایران عکسی بدون حجاب از خود در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. ریاحی نوشته در واکنش به کشته شدن مهسا امینی نوشته بود: «در سوگ زنان ایران زمین».

گلاب آدینه،‌ هم پیشتر در حاشیه اجرای نمایش پرده خانه بدون روسری با تماشاگران عکس یادگاری گرفت. حسین رونقی، فعال سیاسی که به تازگی از زندان آزاد شده است با انتشار عکسی از این دو بازیگر در توییتی نوشت: «ایستادگی و مقاومت کتایون ریاحی الگویی برای همه است. او نمونه یک هنرمند شریف و مردمی است که در روزهای سیاه و سخت در کنار مردم، بر باورهای خود برای دفاع از ارزش‌های انسانی ایستاده‌ است. قدردان این زنان شجاع و آگاه هستیم.»

صدای امریکا نیز نوشت: علی‌رغم تهدیدهای حکومت ایران، مخالفت با حجاب اجباری از سوی زنان و دختران در شهرهای مختلف کشور ادامه دارد. بسیاری از هنرمندان نیز کماکان در حمایت از خانواده کشته‌شدگان اعتراضات به دیدار آنها می‌روند، و در عرصه جهانی نیز هنرمندان نامدار مانند آنجلینا جولی از معترضان ایرانی حمایت می‌کنند.

در تصاویری که از برگزاری مراسم تشییع کیومرث پوراحمد، سینماگر سرشناس منتشر شده است، تعدادی از هنرمندان زن مانند کتایون ریاحی و گلاب آدینه بدون حجاب اجباری حضور داشتند. کتایون ریاحی از نخستین هنرمندانی بود که حجاب اجباری را برداشت و از اعتراضات مردمی در ایران حمایت کرد. نیروهای امنیتی به همین دلیل او را بازداشت کردند، مدتی در زندان بود، و در نهایت محاکمه شد.

از هنگام آغاز اعتراضات سراسری در ماه شهریور، بسیاری از هنرمندان زن ایرانی ضمن انتقاد از حجاب اجباری خواستار لغو این قانون شدند. تعدادی از این هنرمندان مانند ترانه علیدوستی به دلیل حمایت از معترضان ایرانی و انتشار تصاویر بی‌حجاب خود در شبکه‌های اجتماعی برای مدتی بازداشت شدند. در ماه‌های اخیر مخالفت‌ها با حجاب اجباری، با واکنش تند حکومت و برخورد سرکوب‌گرانه عوامل آن همراه شده است.

برخی کاربران فضای مجازی گفتند: این حرکت شجاعانه بود. جالب آنکه در خلال توییت های این افراد به کرات تشویق به کشتن، زدن، آشوب، آتش افروزی و... دیده می شود. آنها از اینکه مردم ایران به جان هم بیوفتند خوشحالند. آنها از تجزیه ایران و تبدیل شدند به یک دردستان و فغانستان استقبال می کنند حالا هم آمده اند از بی حجابی زنان و دختران حمایت می کنند. 

طبق گفته مسیح علینژاد اگر دیوار حجاب فرو بریزد کار جمهوری اسلامی تمام است. کار جمهوری اسلامی باید تمام شود که کفتارها بیوفتند به جان این مملکت و هر کدام تکه ای از آن را پاره پاره کند. 

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

ذوق زدگی از بی‌حجابی کتایون ریاحی

 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.