تنها تلویزیون اطلاع‌رسانی ایران 10 ساله شد

شبکه‌ی خبر که دوم آذر ماه 1378 با سه شعار «سرعت، صحت و دقت» افتتاح شد، به دهمین سال فعالیت خود رسیده است.
شنبه، 2 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تنها تلویزیون اطلاع‌رسانی ایران 10 ساله شد
شبکه‌ی خبر که دوم آذر ماه 1378 با سه شعار «سرعت، صحت و دقت» افتتاح شد، به دهمین سال فعالیت خود رسیده است.
 شبکه‌ی خبر تنها شبکه‌ی اطلاع‌رسانی و پوشش خبری و تصویری است که گردآوری ، تنظیم ، پخش اخبار و گزارش‌های خبری از ماموریت‌های اصلی آن است. علاوه بر آن بنا به اعلام مسوولان آن، شبکه خبر به منظور پخش برنامه‌های سیاسی در چارچوب خط مشی‌ها و ضوابط کلی سازمان صدا و سیما در جهت اطلاع رسانی سریع و تنویر افکار عمومی تاسیس شده است.
نگاهی به اتفاقات شبکه‌ی خبر در یک سال اخیر
آذرماه سال گذشته برنامه «نشانی» رادیو جوان و«45 دقیقه شبکه خبر» با اعلام ایده «خواهر خواندگی» هدف‌های مشترکی برای بررسی در 2 شبکه را مطرح کردند.
بهمن ماه86 به منظور پوشش خبرهای هشتمین دوره‌ی انتخابات دوره مجلس شورای اسلامی ،دو بخش ویژه خبری روزانه در این شبکه راه‌اندازی شد.
اسفند ماه سال گذشته براساس آمار منتشرشده از سوی مرکز مطالعات و تحقیقات صدا و سیما از بینندگان برنامه‌های دهه‌ی فجر ،برنامه‌های « انقلاب اسلامی، توسعه اجتماعی» و «‌دلدادگان آزادی» شبکه بین‌المللی خبر به ترتیب با 5 و 2 دهم و 5 و 5 دهم درصد در مرتبه کم بیننده‌ترین برنامه‌ها قرار گرفتند.
در همین ماه از سوی روابط عمومی شبکه خبر ،نظر سنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما از برنامه‌های بهمن ماه ‌86 منتشر شد که بر اساس آن حدود ‌70 و نیم درصد بینندگان حداقل یک و حداکثر هفت روز در هفته برنامه و بخش‌های خبری شبکه خبر بودند.
شبکه ‌ی خبر در سال جاری پخش برنامه‌ها‌ی جدیدی را آغاز کرد که مجموعه‌ی «راز آرماگدون» از جمله‌ی آن‌ها بود.
خرداد ماه جدول پخش بخش‌هایی مختلف خبری این شبکه هم‌زمان با سوم خرداد سال‌روز آزادسازی خرمشهر تغییر یافت. تغییر در بخش‌های خبری صبح شامل 6 بخش در ساعت‌های 12،10،9،8،7 و ساعت 14 و در بخش‌های خبری عصر شامل 3 بخش در ساعت‌های 16،17و18 در بخش‌های خبر شامل یک بخش در ساعت 23 بود.
تیرماه شبکه‌ی خبر با هدف استفاده از ظرفیت‌های موجود و هم‌چنین ارایه‌ی شیوه‌های نو در اطلاع‌رسانی، بخش جدیدی با عنوان «عکس‌های خبری» راه‌اندازی کرد.
گذشته و حال شبکه خبر
شبکه خبر در آغاز راه تنها از برخی از امکانات ابتدایی چون سیستم های ضبط پخش نوار برخوردار بود، ولی از حدود یکسال قبل سیستم پیشرفته نیوز روم و جایگزین سیستم قدیمی ضبط و پخش نوار شده است.تکمیل و بهره برداری کامل از سیستم نیوزروم و همچنین شبانه روزی شدن پخش شبکه خبر در دستور این شبکه قرار دارد.
شبکه خبر در حال حاضر با بهره مندی از سه استودیو در شبانه روز بیست و نیم ساعت خبر و برنامه پخش می‌کند.
این شبکه همچنین تلاش می‌کند با برقراری ارتباط مستقیم تصویری با شهرستانهای سراسر کشور و برخی از مراکز در خارج از کشور از جمله مرکز لندن ،اخبار و تحولات ایران وجهان را در سریعترین زمان به اطلاع مخاطبان خود برساند.
علاوه بر آن استودیوهای ویژه شبکه‌ی خبر در سازمان حمل و نقل و ترافیک استان تهران، مرکز پلیس 110 ، مرکز اورژانس و سازمان اتش نشانی ، به صورت شبانه روزی با برقراری ارتباط مستقیم تازه ترین را به اطلاع شنوندگان می‌رسانند.
هم‌چنین اخبار زیرنویس شبکه در سریعترین زمان جدیدترین اخبار عمومی ، سیاسی ، اقتصادی ، هواشناسی ، مذهبی ، ورزشی به صورت زیر نویس در اختیار بینندگان قرار می‌گیرد.
شبکه خبر که در حال حاضر با 61 بخش خبری شامل اخبار مشروح ، اخبار نیمه مشروح ، کوتاه، تصویری ، ورزشی ، بازار و تجارت ، حوزه و دانشگاه ، فرهنگی و هنری و پزشکی اطلاع رسانی می‌کند.
براساس آخرین آمار مرکزتحقیقات صدا و سیما ،این شبکه توانسته بیش از 84 درصد مخاطب، داخل کشور و 37 درصد مخاطب در خارج ازکشور کسب کند.
  در پایان گزارشی که روابط عمومی شبکه خبر ارسال کرده آمده است: تصویر شبکه خبر در حال حاضر در بیش از 80 درصد مناطق کشور و بیش از 140 کشور دنیا دریافت می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.