سرمایه گذاری هنگفت برای ساخت فیلم‌های تاریخی

این پروژه‌ها نیازمند عزم جمعی است تا با شناختن و الهام‌گرفتن هنرمندان توانای کشور از تمدن دوران‌ساز و یکتاپرستانه ملت بزرگ ایران و تاریخ ادیان و اسلام ، آن‌گونه که شایسته است در معرض دید جهانی قرار گیریم.
يکشنبه، 8 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سرمایه گذاری هنگفت برای ساخت فیلم‌های تاریخی
 ویرایش عکس آذر ماه 98

این پروژه‌ها نیازمند عزم جمعی است تا با شناختن و الهام‌گرفتن هنرمندان توانای کشور از تمدن دوران‌ساز و یکتاپرستانه ملت بزرگ ایران و تاریخ ادیان و اسلام ، آن‌گونه که شایسته است در معرض دید جهانی قرار گیریم.

محمدرضا جعفری‌جلوه معاون امور سینمایی گفت: فیلم‌های راه آبی ابریشم، ملک سلیمان، روز رستاخیز، آن روی سکه و چندین پروژه ملی دیگر نشانگر نگاه ویژه مسئولان سینمایی کشور به فرهنگ ، تمدن و تاریخ ایران و اسلام است.

محمدرضا جعفری‌جلوه در حاشیه بازدید از لوکیشن فیلم سینمایی راه آبی ابریشم در قشم، افزود: فیلم راه آبی ابریشم و فیلم‌های ملک سلیمان، روز رستاخیز، آن روی سکه و چندین پروژه ملی دیگر نشانگر نگاه ویژه مسئولان سینمایی کشور به فرهنگ ، تمدن و تاریخ ایران و اسلام است که این حرکت وسیع ، نیازمند به تعامل گسترده تمام نهادهای مرتبط است.

بنابر گزارش سایت سینمایی سوره ، وی همچنین افزود: سینمای ایران در حال حاضر با نحوه روایت و قصه‌گویی‌های ساده و صمیمی و متفاوت خود از جایگاه مناسبی در افکار عمومی جهانی برخوردار است لاکن شأن و جایگاه ما فراتر از اینها است و می‌بایست با ساخت فیلم‌های بزرگ به ‌ویژه فیلم‌های تاریخی در جلب بیشتر مخاطبان و شناساندن ریشه‌های فرهنگی و هویتی و تاریخ با عظمت خود تلاش کنیم.

جعفری جلوه با اشاره به مراحل پایانی فیلم سینمایی ملک سلیمان، گفت : این فیلم به‌عنوان اولین فیلم سینمایی عظیم تاریخی ایران با سرمایه گذاری هنگفت، از یک قصه ناب و جذاب و سراسر عبرت و حکمت از تاریخ ادیان برخوردار است و انشاءالله در جشنواره بیست و هفتم فجر عرضه خواهد شد.

وی ، ادامه داد: فیلم «راه آبی ابریشم» دومین فیلم پر هزینه تاریخی کشور است که در آن عظمت تاریخ و تمدن ایران بویژه عصر طلایی آن در قرن چهارم هجری ، در ابعاد فرهنگی، هنری، علمی، صنعتی و تجاری بویژه در زمینه دریا نوردی به نمایش گذاشته شده است.

معاونت سینمایی کشور، از فیلم «روز رستاخیز» که مرتبط با حادثه عظیم عاشورا و نهضت امام حسین (ع) است، به‌عنوان یک پروژه ملی دیگر یاد کرد و گفت: برای ادامه این کارها، نیازمند حمایت مالی عاجل و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط هستیم .

وی همچنین اظهار داشت: در شرایطی که تا کنون از منابع مالی مورد نیاز برای حرکت در مسیر پروژه‌های عظیم ملی تا به میزان لازم برخوردار نبوده‌ایم، اما با توکل به خدا در مسیر خواستن، توانستن است حرکت کردیم و امروز انتظار داریم در ادامه راه از حمایت‌های همه جانبه مسئولان کشور برخوردار شویم.

جعفری جلوه، با اشاره به اهمیت فیلم‌های سینمایی تاریخی در کشور، گفت: این پروژه‌ها نیازمند عزم جمعی است تا با شناختن و الهام‌گرفتن هنرمندان توانای کشور از تمدن دوران‌ساز و یکتاپرستانه ملت بزرگ ایران و تاریخ ادیان و اسلام ، آنگونه که شایسته است در معرض دید جهانی قرار گیریم.
معاونت سینمایی کشور به همراه هیات همراه روز پنجشنبه با حضور در جزیره قشم از محل و دکور فیلم سینمایی راه آبی ابریشم به کارگردانی محمدبزرگ‌نیا، و تهیه کنندگی حسن بشکوفه و سرمایه گذاری بنیاد سینمایی فارابی بازدید کرد.

محمد بزرگ نیا فیلمبرداری فیلم «راه آبی ابریشم» را از نیمه دوم سال در شهرهای جنوب کشور و ازجمله جزیره قشم آغاز کرده است. این فیلم در مقطع زمانی قرن چهارم هجری و دوران حکومت آل بویه بر محور زندگی ناخدا سلیمان ابن سیراف استوار است و اوج تاریخ دریانوردی ایران را به تصویر می‌کشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.