حجت‌الاسلام ثمری :

جریان انحرافی مانند اختاپوس بر مراکز درآمدزا چنگ انداخته است

مشاور سابق رئیس‌جمهور گفت: جریان انحرافی طبق یک مهره‌چینی در زمینه اقتصادی، به دنبال مدیرعاملی مراکز درآمدزا و پول‌سازی همچون، ایران‌خودرو، مناطق آزاد و گردشگری، هتل های هما بوده، و مانند اختاپوس بر روی این مناطق چنگ انداخته و به بهانه خصوصی‌سازی در جریان‌های پولشویی وارد شده است.
سه‌شنبه، 22 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جریان انحرافی مانند اختاپوس بر مراکز درآمدزا چنگ انداخته است

راسخون : مشاور سابق رئیس‌جمهور گفت: جریان انحرافی طبق یک مهره‌چینی در زمینه اقتصادی، به دنبال مدیرعاملی مراکز درآمدزا و پول‌سازی همچون، ایران‌خودرو، مناطق آزاد و گردشگری، هتل های هما بوده، و مانند اختاپوس بر روی این مناطق چنگ انداخته و به بهانه خصوصی‌سازی در جریان‌های پولشویی وارد شده است.
 

به گزارزش راسخون به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ثمری، رئیس ستاد قرارگاه راهبردی عمار  با اشاره به اختلاس 3 هزار میلیاردی و ردپای سیاسی در این موضوع، اظهارداشت: با توجه به اینکه شعار دولت و رئیس جمهور عدالت‌محوری بوده است لذا عدالت‌ پیشگی توجه به مسائل مالی است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی و بانک صادرات باید در قبال این اختلاس موضع روشنی اتخاذ کرده و از گمانه‌زنی‌ها جلوگیری کنند، ادامه داد: این اقدام باعث می‌شود دامن دولت از اتهاماتی که بعدا می‌تواند متوجه حاکمیت شود، به دور باشد.

رئیس سابق هیئت گزینش کل کشور با اشاره به اظهارات اخیر رئیس بانک مرکزی مبنی بر هشدار کتبی به بانک‌ها برای عدم ارائه وام به آقای x، افزود: شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان که مدت‌ها قبل این هشدار را داده بود؛ این مسئله نشان می‌دهد که احتمالاً بخشی از این کار دست کارگزاران مربوط بوده که منجر به این اختلاس شده است.

وی با بیان اینکه کارگزان متهم به همکاری با اختلاس ممکن است در دایره مدیرعامل بانک صادرات یا حتی در بانک مرکزی هم قرار گیرند، تصریح کرد: آنها یک مجموعه خانوادگی هستند که با بی‌احتیاطی، سهل‌انگاری و بی‌توجهی موجب وارد شدن این خسارت شده‌اند.

مشاور سابق رئیس جمهور یادآور شد: حداقل کاری که بانک مرکزی و صادرات باید در حال حاضر انجام دهند این است که باید با نشان دادن اسناد و مدارک ادعاهای خود، چهره‌شان را تطهیر کرده و به یک‌سری اظهارات بسنده نکنند.

وی اظهار داشت: هشدار دادن درباره این اختلاس کفایت نمی‌کند چرا که رقم آن بسیار بالا و نجومی و نزدیک 3 هزار میلیارد است از این‌رو دولت عدالت محور که مبارزه با مفاسد اقتصادی سرآمد شعارهای آن بوده است، باید نسبت به این هجمه‌ای که بیت‌المال صورت گرفته پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام ثمری با تأکید بر اینکه اختلاس 3 هزار میلیاردی تاکنون تمام مبارزات با مفاسد اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت: اختلاس اخیر اقدامات دولت در برخورد با مفاسد را از بین برد بر همین اساس ریاست محترم جمهور، رئیس بانک مرکزی و مدیرعامل بانک صادرات باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم موضع‌گیری شفاف دولت، اختلاس اخیر سوءظن‌ها را تقویت می‌کند، خاطرنشان کرد: طبق روایات اهل‌بیت باید از مسائلی که زمینه‌ساز سوبرداشت و سوءظن مؤمنین است، پرهیز کرد.

رئیس ستاد قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به سنگین بودن رقم اختلاس اخیر، افزود: تمام وعده‌های دولت یک‌سو قرار می‌گیرد و آنها باید در وضعیت فعلی اختلاس اخیر را سروسامان دهند.

وی با اشاره به فعالیت نظام بانکی و ردپای سیاسی در اختلاس اخیر، اضافه کرد: جریان انحرافی طبق یک مهره‌چینی در زمینه اقتصادی، به دنبال مدیرعاملی مراکز درآمدزا و پول‌سازی همچون، ایران‌خودرو، مناطق آزاد و گردشگری، هواپیمای جمهوری اسلامی بوده، مانند اختاپوس بر روی این مناطق چنگ انداخته و به بهانه خصوصی‌سازی در جریان‌های پولشویی وارد شده است.

حجت‌الاسلام ثمری با اشاره به مسائل انتقادی و ورود افراد معلوم‌الحالی همچون ملک‌زاده، در شورای ایرانیان خارج از کشور، افزود: تمام اقدامات اقتصادی جریان انحرافی در سازمان هواپیمای، شورای ایرانیان خارج از کشور، سازمان گردشگری، خودروسازی در حال حاضر به شکل یک غده سرطانی و هجمه به اصل بیت‌المال خود را نشان داده است.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طوری که رهبری فرمودند دولت باید وعده‌های انجام شده را مشخص کرده و عدم تحقق برخی وعده‌ها را نیز بیان کند؛ چرا که عدالت و مبارزه با مفاسد اقتصادی جز شعارهای اصلی آنها بوده است.

مشاور سابق رئیس جمهور با تأکید بر اینکه هجمه اینچنینی به بیت‌المال جای هیچ توجیهی ندارد، گفت: این مسئله تنها در یک صورت توجیه می‌شود و آن این است که جریان حاکم خودش در این اخلاس دست داشته باشد.

وی عنوان کرد: جریان انحرافی به دنبال تبدیل شبکه بانکی به حیاط خلوت خود است و تمام اقدامات اقتصادی آنها در این راستاست؛ مشکلات وزارت نفت که منجر به برکناری وزیر شد، مشکلات وزارت اطلاعات و 11 روز خانه‌نشینی رئیس جمهور، مسائل کیش و پروژه‌های ناتمام، مناقصه قشم، برنامه‌های هواپیمایی، مسائل اقتصادی سازمان ایرانگردی و پول‌های سرگردان مرکز ایرانیان خارج از کشور همه مؤید این امر است.

دبیرکل سابق هیئت عالی گزینش کل کشور یادآور شد: بنابراین تمام این مسائل باعث می‌شود این سوءظن نسبت به جریان انحرافی بسیار قوی شود چرا که اگر غیر از این باشد لازم است آنها به صورت کاملاً روشن و شفاف توضیح دادند که آن هزینه‌ها از کجا برداشت و در کجا خرج کرده اند.

وی با بیان اینکه در مشکلات هیئت مدیره هواپیمایی و وارد کردن آن به بخش خصوصی، جریان انحرافی در هیئت مدیره آن نفوذ کرد، اضافه کرد: در مناطق آزاد و ریاست بانک‌ها جریان انحرافی کاملا نقش دارد، حتی آنها در برخی بانک‌ها افراد حزب‌اللهی را کنار گذاشته و افراد خود را به آن وارد کردند.

وی بیان داشت: وقتی رئیس قوه مجریه که شعار اصلی وی عدالت است، خط قرمز خود را کابینه‌اش معرفی کند، مشخص است که مسئله به اینجا ختم می‌شود؛ در واقع آنها یک سایه امن برای افرادی که درصدد چاپیدن بیت‌المال هستند، ایجاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ثمری یادآور شد: اگر دستگاه‌های ذی‌ربط در جریان اختلاس و مفاسد اقتصادی و مسائل مالی مناطق آزاد دقیق شود، متوجه می‌شوند که تمام آنها از یک جریان بهره‌ می‌گیرد و تمام سرکیسه‌های آن نیز به افراد نزدیک رئیس جمهور برمی‌گردد.

وی با اشاره به قضایای کیش و قشم، خاطرنشان کرد: در آن مسائل اصلاً نمی‌توان چهره برخی افراد در دولت را تطهیر کرد اما متاسفانه احمدی‌نژاد کابینه خود را خط قرمز قرار داده که این امر با شعار عدالت اسلامی منافات دارد.

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

998

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.