با اعدام محکومان ردیف اول تا چهارم

پرونده ۴ متهم جنایت در خمینی‌شهر بسته شد + عکس

پرونده متهمان ردیف اول تا چهارم حادثه هولناک خمینی شهر با اعدام این افراد، امروز بسته شد.
چهارشنبه، 20 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پرونده ۴ متهم جنایت در خمینی‌شهر بسته شد + عکس

راسخون : پرونده متهمان ردیف اول تا چهارم حادثه هولناک خمینی شهر با اعدام این افراد، امروز بسته شد.


به گزارش راسخون به نقل از فارس، شامگاه ۴ خرداد امسال حادثه‌ای دلخراش در یکی از باغ‌های اطراف شهرستان خمینی شهر رخ داد.
 
در این حادثه دردناک چنیدن مرد به یک باغ شخصی ورود پیدا کرده و با حمله به زنان و دختران جوانی که در این باغ حضور داشتند آنها را مورد آزار و اذیت و تجاوز قرار دادند.
 
با مطلع شدن مأموران پلیس شهرستان خمینی شهر اقدامات پلیسی برای دستگیری این افراد به صورت آغاز شد و در این میان رسانه‌ها نیز اطلاع رسانی خود را آغاز کردند.

 

پرونده ۴ متهم جنایت در خمینی‌شهر بسته شد + عکس


 
کمیته ویژه ای برای پیگیری حادثه اخیر خمینی شهر تشکیل شد
  
 در روز ۲۳ خرداد عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از تشکیل کمیته ویژه در جهت پیگیری حادثه اخیر در خمینی شهر توسط وزیر دادگستری خبر داد و گفت: تاکنون 5 نفر از اراذل درگیر در حادثه اخیر دستگیر شده اند و کمیته ویژه بررسی های لازم را به عمل خواهد آورد.
 
سید محمد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در خانه ملت گفت: با توجه به این که استان اصفهان بعد از تهران دومین مقام رشد متراکم جمعیت را در کشور به خود اختصاص داده اما تعداد نیروهای انتظامی کافی جهت برقراری امنیت در این استان وجود ندارد.


 
وی در ادامه با اشاره به حمله اشرار به یکی از باغ های اطراف خمینی شهر توضیح داد: دادستانی خمینی شهر تاکنون 5 نفر از اراذل و اوباش درگیر در حادثه اخیر را شناسایی کرده و برای جلوگیری از فرار دیگر اراذل و اوباش تمامی اقدامات قضایی را نیز انجام داده است.
 
ابطحی خاطرنشان کرد: وزیر دادگستری در اسرع وقت کمیته ویژه‌ای را برای پیگیری حادثه اخیر خمینی شهر تشکیل خواهد داد تا این کمیته پرونده اراذل و اوباش خمینی شهر را مستقیم رسیدگی نماید.


 
دستگیری متهمان پرونده
 
در روز ۲۶ خرداد جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ساعاتی پیش ماموران پلیس آگاهی این استان با همکاری گروه های اعزامی از پلیس آگاهی استان اصفهان و پشتیبانی اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی استان سه نفر از عاملان اصلی پرونده جنایت خمینی شهر اصفهان را دستگیر کردند.
 
سرهنگ طاهر با تلاش و پیگیری های مستمر ماموران پلیس آگاهی، مخفیگاه این متهمان که به قصد خروج از کشور وارد سیستان و بلوچستان شده بودند در مناطق حـاشیه شهر زاهـدان شناسایی و به صورت نـامحسوس تحت نظر قرار گرفت.
 
وی گفت: ساعاتی پیش در عملیاتی ویژه و با اقدام به موقع ماموران پلیس آگاهی این سه متهم 19، 26 و 27 ساله قبل از اینکه موفق به فرار شوند به چنگ ماموران قانون افتادند.
 
جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کـرد : از متهمان یک دستگاه خودرو پژو ، چند فقره چک و 10 عدد سیم کارت توقیف شد.

 

پرونده ۴ متهم جنایت در خمینی‌شهر بسته شد + عکس


 
 
 دهمین متهم هم دستگیر شد
 
در روز ۱۳ مرداد رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دهمین متهم حادثه خمینی‌شهر در منزل یک قاچاقچی در کرمان به دام قانون افتاد.
 
غلام‌رضا انصاری با اشاره به دستگیری یکی دیگر از متهمان حادثه خمینی‌شهر اظهار داشت: شب گذشته با تلاش‌های مستمر دستگاه قضایی و نیرو‌های انتظامی دهمین متهم حادثه خمینی‌شهر در کرمان دستگیر شده و در دام قانون گرفتار شده است.


 
وی به تعداد متهمان دستگیر شده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با دستگیری این متهم تعداد متهمان حادثه خمینی‌شهر به 10 نفر رسیده است.
 
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به متهم دستگیر شده تصریح کرد: متهم به اسم «حمید.ن» و از متهمان سابقه‌دار بوده که دستگیری این فرد در روز گذشته در کرمان در منزل یکی از قاچاقچیان اتفاق افتاد.
 
وی به زمان رسیدگی به پرونده این متهمان اشاره کرد و ادامه داد: نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان خمینی‌شهر در روز 18 مرداد ماه جاری برگزار می‌شود.


 
انصاری تاکید کرد: این پرونده در شعبه 18 دادگاه کیفری استان رسیدگی می‌شود و رسیدگی به پرونده این متهمان در صلاحیت دادگاه کیفری استان است.
 
وی به ضرورت اجرای عدالت در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: تلاش‌های مستمر دستگاه قضایی و نیرو‌های انتظامی برای دستگیری دهمین متهم حادثه خمینی‌‌‌شهر در شب گذشته محقق شده است و این افراد برای اجرای عدالت در میان مردم به صورت مداوم و مستمر تلاش می‌کنند.


حکم اعدام 4 متهم حادثه خمینی شهر

در روز ۱۳ مهر حکم اعدام چهار متهم حادثه خمینی‌شهر در دیوان عالی کشور تایید شد.

حکم متجاوزان در ملأعام اجرا می‌شود
 

غلامرضا انصاری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در روز  ۱۴ مهر اعلام کرد حکم اعدام متهم ردیف اول تا چهارم این پرونده در یکی از میدان‌های اصلی خمینی‌‌شهر و در ملاء عام اجرا خواهد شد.
 
حکم اعدام این چهار نفر به اتهام “زنای به عنف” (تجاوز جنسی خارج از چارچوب ازدواج همراه با زور و اجبار) روز پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ صادر شده بود و متهمان و شاکیان این پرونده ۲۰ روز مهلت داشتند تا به این آرا اعتراض کنند.

 

پرونده ۴ متهم جنایت در خمینی‌شهر بسته شد + عکس


 
حکم دادگاه تشریح شد
 
در روز  ۱۹ مهر تنها یک روز قبل از اجرای حکم در ملأعام حکم دادگاه درباره متهمان تشریح شد.
 
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اعلام اینکه چهار متهم حادثه خمینی شهر ساعت 6 صبح فردا چهارشنبه در پارک بهشت این شهر به دار مجازات آویخته می‌شوند گفت: چهار متهم ردیف اول پیش از این نیز دارای سوابق مختلف کیفری همچون تجاوز به عنف و آدم ربایی بوده اند.


 
غلامرضا انصاری صبح سه شنبه در مورد هویت متهمان حادثه خمینی شهر گفت: متهم ردیف اول عباس 24 ساله و مجرد است که دارای دو سابقه کیفری آدم ربایی در سال 83 و رابطه نامشروع در سال 87 است. متهم ردیف دوم رجب علی معروف به علی سیاه مجرد و 23 ساله دارای سابقه کیفری به اتهام قدرت نمایی با چاقو و شرب خمر است.


 
وی ادامه داد: متهم ردیف سوم اصغر 20 ساله و مجرد نیز دارای سابقه کیفری به اتهام رابطه نامشروع، قدرت نمایی با قمه و شرب خمر است. متهم ردیف چهارم و اخرین اعدامی نیز منصور 24 ساله است که دارای سابقه کیفری به اتهام آدم ربایی در سال 84 است.
 
رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: حکم اعدام این 4 متهم درتاریخ دهم مهر در شعبه 32 دیوان عالی کشور عینا تائید و پس از استیذان رئیس قوه قضائیه ساعت 6 صبح فردا در پارک بهشت خمینی شهر اجرا می شود.


 
انصاری تصریح کرد: متهمان به اتهام حبس غیرقانونی و آدم ربایی به 28 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شدند.

وی در مورد احکام سایر متهمان این پرونده گفت: جواد و روح الله متهمان ردیف 5 و 6 به 28 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شدند این درحالی است که پرونده تجاوز آنها مفتوح است. غلامحسین متهم ردیف هفتم نیز از اتهام تجاوز تبرئه اما به اتهام آدم ربایی به 5 سال حبس و سرقت مقرون به آزار به 3 سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد.


 
رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: مجید و حسن متهمان ردیف 8 و 9 نیز از تمامی اتهامات تبرئه شدند. این در حالی است که متهمان ردیف 10 و 11 دستگیر اما متهمان ردیف دوازده، سیزده، چهارده و پانزده همچنان فراری هستند.
 


متهمان به دار آویخته شدند
 
سرانجام امروز صبح در سحرگاه روز ۲۰ مهر ۴ متهم پرونده در ملأعام و در حضور شهروندان به دار مجازات اویخته شدند.
 

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

115

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.