معاون فرهنگی اوقاف قم: تور بازدید از مرقد امامزاده ها درقم برپا می شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری تور بازدید از مرقد امامزاده ها به مناسبت دهه کرامت در این استان خبر داد.
يکشنبه، 17 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معاون فرهنگی اوقاف قم: تور بازدید از مرقد امامزاده ها درقم برپا می شود

ویرایش عکس خرداد 99

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری تور بازدید از مرقد امامزاده ها به مناسبت دهه کرامت در این استان خبر داد.

           
به گزارش راسخون، حجت الاسلام علی عزیزی، اظهار داشت:‏ با هماهنگی هایی که با ‏ میراث فرهنگی استان صورت گرفته این تور در روزهای ‏‏۱۹ و ۲۰ شهریور برگزار خواهد شد.
 
وی افزود:‏ این تور از بلوار ۱۵‏ خرداد و امامزاده سید علی آغاز و پس از گذر از مرقد امامزاده احمد میانی به مرقد ‏امامزاده ناصر در مقابل مسجد امام حسن عسگری(ع) ختم می شود.
 
این مقام فرهنگی با بیان اینکه در هر کدام از این امامزاده ها مراسم استقبال از زایران برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده ما دو اتوبوس را برای این کار در نظر گرفتیم، ولی با توجه به دعوت ما ازعموم مردم برای شرکت در این تور در صورت استقبال بیشتر اتوبوس های بیشتری را به این امر اختصاص خواهیم داد.
 
‏عزیزی با بیان اینکه اداره کل اوقاف قم به عنوان یکی از اعضای ستاد دهه کرامت در این استان‏ برنامه های متنوعی را برای این ایام تدارک دیده است،افزود:‏ علاوه بر برنامه هایی که در حرم و مسجد مقدس جمکران به اجرا گذاشته می شود،در تمامی امامزاده هایی که از امکاناتی نظیر سالن برخوردار هستند، نیز برنامه هایی برگزار می شود.
 
وی با اشاره به برگزاری مراسم جشن و سرور همزمان با شب های میلاد با سعادت حضرت معصومه و امام رضا‏(ع) خاطر نشان کرد: در روز ولادت حضرت معصومه جشنواره پیاده‏ روی از امامزاده ابراهیم تا حرم برگزار می شود.
 
عزیزی با اشاره به روز پنجم ذی القعده سالروز ولادت حضرت شاه چراغ(ع) و روز ملی امامزادگان اظهار داشت: در شب این میلاد نیز ما همایش امام زاده ابراهیم را با اجرای برنامه هایی مانند مداحی و سخنرانی در این امام زاده خواهیم داشت. ‏
 
‏معاون اوقاف قم با بیان اینکه برای حضور خادمان حرم در امامزاده های استان جهت برگزاری آیین غبار روبی و خطبه خوانی تفاهم نامه ای بین ما و مسوولان حرم منعقد نشده است، افزود: طبق این‏ تفاهم نامه مقرر شده است، تا ‏طی روزها ۱۷، ‏۱۹ ، ۲۱ و ۲۵ شهریور ماه‏ ساعت ۱۸‏ خادمان حرم به ترتیب با حضور در امامزاده‏ شاه ابراهیم‏، موسی مبرقع ، علی بن جعفر و جعفر شهید نسبت به برگزاری ‏آیین یاد شده اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه امسال این آیین برای دومین بار برگزار ‏و سال گذشته از استقبال خوب مردمی برخوردار بود، تصریح کرد: به غیر از این مراسم ما در روز ۲۲ شهریور با حضور مسوولان شورای شهر و‏ حوزه مقاومت ۱۵ بسیج، مراسم غبار روبی را در امامزاده سید معصوم خواهیم داشت.
 
وی پرده برداری از ضریح امام زاده یحیی و حلیمه خاتون و همچنین افتتاح مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی را از دیگر برنامه های اوقاف قم در دهه کرامت عنوان کرد،و افزود: اجرای مراسم روز دختر و جشن تکلیف برای دختران ۹ سال در روز میلاد حضرت معصومه در ‏امامزاده سید معصوم نیز از جمله دیگر برنامه های اداره کل اوقاف استان برای دهه کرامت است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط
موارد بیشتر برای شما