نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

400 هزار هکتار از اراضی اختلافی با منابع طبیعی در سال 92 به وقفیت بازگشت

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات و موفقیت های سازمان اوقاف در سال 92 از بازگشت 400 هزار هکتار از اراضی اختلافی با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به وقفیت خبرداد.
شنبه، 16 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
400 هزار هکتار از اراضی اختلافی با منابع طبیعی در سال 92 به وقفیت بازگشت

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات و موفقیت های سازمان اوقاف در سال 92 از بازگشت 400 هزار هکتار از اراضی اختلافی با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به وقفیت خبرداد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی صبح امروز در نشست صمیمی در جمع معاونان، مدیران و کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هر کشوری که تلاش کند، شکست نمی خورد، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ؛ اگر این کشور بخواهد حق خود را بگیرد باید قوی شود زیرا بر اساس منطق بی منطق دولت های آمریکا و اسرائیل ، کشورهای ضعیف باید نابود شوند.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه فردی که دنیای درست و صحیحی داشته باشد برمبنای قرآن و اسلام می تواند آخرت صحیحی نیز داشته باشد ، گفت: امام علی (ع) می فرماید؛ امروز زمان عمل و کار کردن است و زمان حساب نیست و روز قیامت زمان حساب است و دیگر زمانی برای کار نیست.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با مرور اقدامات و دستاوردهای سازمان اوقاف در سال 92 ، افزود: سال 92 در سازمان اوقاف با طرح نوروزی آرامش بهاری آغاز شد که با قدردانی بسیاری از مسئولان و علما همراه شد و در گام دوم ؛ 400 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف سازمان اوقاف و سازمان منابع طبیعی به وقفیت بازگشت و همچنین گام بعدی ، بازنگری وقفنامه ها و مباحثه در خصوص نیات وقفنامه ها و تثبیت آنان بود که تاکنون 56 هزار موقوفه تائید ششم خود را در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه دریافت کرده اند.
 
وی اضافه کرد: در سال 92 ، یک میلیون و 380 هزار نفر در 4 رشته مسابقات قرآن شرکت کردندو درحالیکه این رقم در سال 91 ، 900 هزار نفر بود، البته هدف عالی مسابقات، شرکت حداقل 5 میلیون نفر در این مسابقات است ، همچنین در حفظ قرآن که از مطالبات رهبری است در سطوح مختلف و حفظ موضوعی اقدامات خوبی صورت گرفت.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در هفته وقف سال 92 ، گفت: از گذشته تا سال 88 میانگین سالانه 200 وقف جدید به ثبت می رسید که در هفته وقف امسال با برنامه های تبلیغی و فرهنگ سازی های لازم 500 وقف جدید به ثبت رسید.
 
رئیس سازمان اوقاف با اشاره به عرضه اوراق وقف به عنوان راهی جدید برای ثبت وقف افزود: این اوراق با طی روند قانونی در اولین گام با رویکرد بهداشت و درمان و بطور خاص برای درمان تخصصی بیماران سرطانی عرضه شد که امیدورایم به لطف خداوند ، به نتیجه مطلوبی دست یابد تا الگویی برای وقف های مشارکتی باشد.
 
وی با بیان اینکه در شش ماهه دوم سال 92 ، در 14 استان کشور نشست بازرسی و رفع مشکلات اداری برگزار شد، افزود: بدین خاطر و بابت تمام زحمات از کارکنان سازمان در ستاد ، استان ها و شهرستان ها قدردانی می کنم در عین حال نباید به وضع موجود راضی باشیم.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه فردی که کاری که در یک روز به نتیجه می رسد را به روزهای بعدی و یا یک هفته می کشد ، مومن نیست ، ادامه داد: ارزش هر شخصی به میزان کار مفیدش است.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تنبلی و کار نکردن را نشانه منافقین دانست و افزود : خداوند انسان های تنبل و فاق کار را در قرآن منافق معرفی کرده است.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه رویکرد برنامه های سال 93 ، اوقاف را تحول اقتصادی در وقف و تحول در مدیریت و منابع انسانی دانست و تصریح کرد : سرمایه وقف به خودی خود دارای غبطه و منفعت نیست بلکه ضرر هم دارد و باید با تلاش و کار خود ، این سرمایه را به وضع مطلوب برسانیم و این نیازمند تلاش همگانی است.
 
وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) می فرمایند ؛ دو خط در کشور موجود است که خط اول ، خط راحت طلبان است که حتی ممکن است عبادت هم کنند و خط دوم، خط ائمه ، انبیاء و امامان است که تماما فعالیت و ایستادگی در برابر ظلم است.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه برنامه سال 93 اوقاف به ادارات اوقاف سراسر کشور ابلاغ شده است ، افزود: معاونین ، مدیران و کارشناسان باید برای تحقق این برنامه ها در استان ها و شهرستان ها حضور یابند و برای تحقق این برنامه ها و دیگر فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه نظارت کنند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: چهار رویکرد ؛ برخورد با اخلاق، صحیح ، مودبانه و متواضعانه با مردم ، رعایت نظافت ، بهداشت ، آراستگی و زیبایی ، اقامه نماز جماعت و تبلیغ دین ، قرآن و فرهنگ اهل بیت باید در امامزادگان و بقاع متبرک بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: سه ماموریت اساسی اوقاف قرآن در دو حوزه مسابقات و حفظ ، بقاع متبرکه و امامزادگان و وقف است که در دو موضوع اقتصاد و فرهنگ خلاصه می شوند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.