10 وقف جدید در مازندران ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت : از ابتدای امسال تاکنون 10 وقف جدید در استان ثبت شده است.
جمعه، 22 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 وقف جدید در مازندران ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت : از ابتدای امسال تاکنون 10 وقف جدید در استان ثبت شده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده امروز در نشست خبری اظهار داشت: شعار امسال مقام معظم رهبری باید به عنوان یک راهبرد اساسی و سیاست کلی نظام در ادبیات قولی و عملی مسئولین ومردم به صورت فرهنگ قرار گیرد و اجرایی شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری باعنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی،اداره کل اوقاف و امور خیریه در راستایی اجرا شدن این شعار ستاد اجرایی فرامین رهبری را با 2 کارگروه تحول اقتصادی و تحول فرهنگی در استان تشکیل داد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود شعار این سازمان تحول اقتصادی در موقوفات و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت و وقف است .
 
حجت الاسلام علیزاده به طرح آرامش بهاری در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: از آغاز طرح نوروزی تا 15 فروردین ماه 9 میلیون نفر در بقاع متبرکه حضور یافتند.
 
وی افزود: 29 خیمه معرفت در طرح آرامش بهاری با غرفه های گفتمان دینی،مشاوره و خانواده،پرسش و پاسخ و نمایشگاه مباحث دینی و ارزشی برپا شد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه سال گذشته بیش از 64 وقف در استان صورت گرفته است گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 وقف جدید در استان ثبت شده است.
 
حجت الاسلام علیزاده ،بهترین راه برای کثرت وقف در جامعه را تبلیغ وقف مشارکتی دانست و افزود: استفاده از اوراق وقف از بهترین نوع وقف مشارکتی است که در حال حاضر مجوز دریافت اوراق از سوی شورای فقهی بورس اخذ شده و بزودی از سوی بانک ملت در اختیار مردم قرار می گیرد.
 
وی ،نشاط معنوی در اوقات فراغت،تربیت حافظان و قاریان قران کریم،جشن ولایت علوی،بصریت عاشورایی،راه اندازی و تجهیز مراکز فرهنگی و قرآنی،اجرای مسابقات حفظ ،قرائت و ترتیل قرآن کریم و ساخت و نصب تابلوهای موقوفات و تابلوهای شهری و پیام ترویج وقف را از جمله برنامه حوزه فرهنگ اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در سال جاری دانست.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.