مسئولیت مال وقف از بیت المال بیشتر است

جلسه هم اندیشی متولیان موقوفات فارس با مسئولان اوقاف برگزار شد.
سه‌شنبه، 2 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مسئولیت مال وقف از بیت المال بیشتر است

جلسه هم اندیشی متولیان موقوفات فارس با مسئولان اوقاف برگزار شد.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، جلسه هم اندیشی متولیان موقوفات فارس با مسئولان اوقاف برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس، در جمع متولیان موقوفات گفت : موقوفات از ارزنده ترین سرمایه های اقتصادی و اجتماعی جامعه اسلامی است و خیراندیشی، نوع دوستی، دردمندی، ایثارگری و از خود گذشتگی را در جامعه رواج می دهد. هر وقفی معرف شخصیت واقف است؛ واقف با بصیرت و ایمان و آینده نگری، نوع دوستی و خداباوری خود را به اثبات می رساند.
 
حجت الاسلام حسینی مقدم اظهار داشت: موقوفاتی که در اختیار ماست سرمایه های بسیار ارزشمندی است و مسئولیت آن از بیت المال بیشتر است. متولی باید دلسوزتر از مال خود از موقوفه نگهداری کند.
 
وی موقوفات را امانتی بسیار سخت و پرمسئولیت نزد متولیان دانست و افزود: اولین مسئولیت شما احیاء موقوفه است همانگونه که دلسوز مال خود هستید دلسوز موقوفه هم باشید. باید از ظرفیت و توانایی خود برای مدیریت و وصول مطالبات موقوفات استفاده کنید. حتی اگر یک رقبه فاقد رابطه استیجاری دارید باید آن را احیا کنید.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس بر ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: موقوفات باید نام و نشان داشته باشند و نیت واقف و کار ارزشمند وی در جامعه تبلیغ شود و با احیاء و حفظ وقف و اجرای صحیح نیت واقف، مردم آثار وقف را ببینند.
 
حجت الاسلام حسینی مقدم با تاکید بر همفکری و تعامل متولیان در این امر مهم افزود: کانون متولیان موقوفات، جلسات خود را در سالن ثقلین اداره کل اوقاف فارس برگزار کنند و به طور مستمر با مسئولان اوقاف در ارتباط و تعامل و همکاری باشند.
 
این نشست هم اندیشی با حضور مدیر کل، معاون حقوقی و ثبتی و رئیس اداره تحقیق اداره اوقاف و امور خیریه فارس و اعضای کانون متولیان موقوفات استان برگزار شد و مسائل و مشکلات موقوفات مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.