اوقاف نجف آباد پنج برابر بیشتر از دستورالعمل ابلاغی سازمان، ثبت موقوفات داشته است

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد از ثبت 24 مورد وقف در سال 92 خبر داد.
پنجشنبه، 4 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اوقاف نجف آباد پنج برابر بیشتر از دستورالعمل ابلاغی سازمان، ثبت موقوفات داشته است

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد از ثبت 24 مورد وقف در سال 92 خبر داد.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام سید حسن میرافضلی به منظور ارائه گزارش عملکرد خود در سال 92 گفت : سهمیه شهرستان نجف آباد در سال 92 بالغ بر پنج وقف اعلام شده اما خوشبختانه توانستیم در سال گذشته بالغ بر 24 وقف جدید به ثبت رسانیم.
 
وی تصریح کرد : ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر پنج میلیاردو 255 میلیون تومان برآورد شده است.
 
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد ادامه داد : این موقوفات با نیت های مختلف و متناسب با نیاز های جامعه وقف شده و می توان آنها را به دسته های نیات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و بشر دوستانه تقسیم کرد.
 
وی افزود : برخی از این موقوفات در حاشیه اجرای طرح های ابلاغی از سوی سازمان همچون دستهای مهربانی، هفته وقف و پیوند آسمانی به ثبت رسیده است.
 
میرافضلی خاطر نشان کرد : اجرای طرح های ابلاغی از سوی سازمان سبب جلب اعتماد مردم و نیز ایجاد وقف های جدید می شود.
 
وی با بیان اینکه در راستای جذب موقوفات جدید دارای رشدی صعودی بوده ایم گفت : این موفقیت ثمره صداقت با مردم، آشنایی آنان با برنامه های سازمان و نیز حساسیت ویژه مسئولین در اجرای دقیق و امینانه واقفین و جلب اعتماد مردم توسط روحانیون بوده است.
 
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه به طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و گفت : طبق سهمیه ابلاغی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یک هزارو 80 نفر سهمیه شهرستان نجف آباد بود و ما توانستیم بالغ بر سه هزارو 840 نفر را جذب نموده و به صورت منظم طی دسته بندی های صورت گرفته آموزش دهیم.
 
وی به اشتغال 80 مربی قرآنی اشاره و خاطر نشان کرد : به منظور تقویت علمی کلاسها و نیز اجرای صحیح دستورالعمل سازمان، جلسه ای به منظور توجیه و سنجش اطلاعات مربیان به صورت ماهانه برگزار می شود و اطلاعات لازم به آنان داده خواهد شد.
 
میرافضلی گفت : جذب قرآن آموزان برای سال 93 از اسفند ماه ؛آغاز شد و کلاسهای سال گذشته همچنان ادامه خواهد داشت و نیز دوره کلاسهای جدید از اوایل خرداد برگزار می گردد.
 
وی در ادامه از چاپ پیک بشری در ایام ماه رجب اشاره کرد و افزود : پیک بشری با هدف بیان فضائل ماه رجب و نیز با رویکرد دینی قرآنی تدوین شده است و در میان جوانان و نوجوانان علاقه مند توزیع خواهد شد.
 
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه صحبتهای خود به تاسیس مراکز فرهنگی قرآنی اشاره نمود و خاطر نشان کرد : آستان مقدس امامزادگان در سطح شهرستان نجف آباد قرار ندارند بدین منظور اداره اوقاف و امور خیریه اقدام به تاسیس مراکز فرهنگی قرآنی در سطح شهرستان نمود و خوشبختانه مورد استقبال ویژه مردم قرار گرفت.
 
وی عنوان کرد : خوشبختانه تاسیس این مراکز فرهنگی قرآنی در سطح شهر عامل موثری در جذب جوانان قبه طرح ملی حافظان قرآن کریم بود.
 
میرافضلی بیان داشت : طی دو سال اخیر بالغ بر 6 مرکز فرهنگی قرآنی در شهرستان نجف آباد تاسیس و راه اندازی شده است.
 
وی دیگر اقدام انجام شده جهت جذب جوانان و نوجوانان را به امور قرآنی برگزاری نشست های مختلف در مساجد و مدارس عنوان کرد و گفت : بخشی از ساعات آموزشی مدارس به اداره اوقاف اختصاص داده شده و همکاران ما در امور قرآنی با حضور در مدارس به تعلیم و تربیت جوانلان و نوجوانان در زمینه های قرآنی می پردازند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.