حجت‌الاسلام سلطانی :

نسل امروز با سیره فاطمی آشنا نیست / نقش محوری بانوان در بازسازی معنوی سیره اهل بیت(ع)

معاون فرهنگی اوقاف استان مرکزی با تأکید بر لزوم ترویج سبک و سیره فاطمی برای نسل آینده، اظهار کرد : متأسفانه جامعه ما امروز با این سیره چندان آشنا نیست.
يکشنبه، 7 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نسل امروز با سیره فاطمی آشنا نیست / نقش محوری بانوان در بازسازی معنوی سیره اهل بیت(ع)

معاون فرهنگی اوقاف استان مرکزی با تأکید بر لزوم ترویج سبک و سیره فاطمی برای نسل آینده، اظهار کرد : متأسفانه جامعه ما امروز با این سیره چندان آشنا نیست.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا، گفت : حضرت زهرا(سلام الله علیها) الگوی کامل بانوان عالم هستند که هم در دنیا و هم آخرت از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردارند.
 
جایگاه حضرت فاطمه(س) نزد خداوند متعال
 
وی با اشاره به جایگاه و شخصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها)  بیان کرد: جایگاه این بانوی بزرگوار در نزد خداوند متعال و جهان اسلام به قدری والاست که وقتی حضرت رسول(ص) بعد از ازدواج دختر گرامیشان از حضرت علی(علیه السلام) درباره ایشان سوال می‌پرسند، حضرت اظهار رضایت کرده و پاسخ می‌دهند که چه خوب همسر و همراهی برای اطاعت از خداوند تبارک و تعالی بر من نصیب شده است.
 
حجت‌الاسلام سلطانی تصرح کرد: جایگاه و رفتارهای ویژه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی را برای جامعه امروز نمایان می‌سازد؛ لیکن متأسفانه ما امروز از این مهم بسیار فاصله گرفته‌ایم.
 
ویژگی‌های معنوی و اخلاقی بانوی بزرگ اسلام
 
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف استان مرکزی با تشریح ویژگی‌های معنوی و اخلاقی این بانوی بزرگوار، اظهار کرد: حفظ عفت و رعایت حجاب برترین ویژگی معنوی حضرت فاطمه(س) است و حجاب و عفاف برای زنان همانند سنگری مستحکم است که راه ورود فساد را مسدود کرده و به او شخصیت و احترام می‌بخشد.
 
بهترین الگوی زندگی معنوی
 
وی ادامه داد : بهترین الگوی زندگی معنوی در خانواده، پیروی از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) است و زمانی انسان در جامعه به مصونیت دست می‌یابد و خانه برای او به جایگاه معنوی و محل آرامش تبدیل خواهد شد که اهل بیت(ع) و سبک زندگی آنها را الگوی خود قرار دهد.
 
حجت‌الاسلام سلطانی، اظهار کرد : جایگاه حضرت فاطمه(س) جایگاه معنوی بالایی است و قناعت یکی دیگر از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار است؛ چرا که در روایات تاریخی نقل است که حضرت علی(ع) از فاطمه(س) سؤال کردند که یا فاطمه آیا چیزی در منزل برای میل کردن وجود دارد که حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند خیر و حضرت علی(ع) از این سخن سخت ناراحت شدند و از فاطمه(س) علت اینکه چرا چیزی به ایشان نگفته‌اند را جویا شدند که حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند یا امیرالمؤمنین به‌خاطر اینکه من از خدای خودم حیا می‌کنم چیزی را از تو طلب کنم که در توانت نباشد.
 
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف استان افزود: قناعت حضرت زهرا(س) در زندگی و نحوه برخورد ایشان با همسر و فرزندان می‌تواند بهترین الگوی خانواده‌های امروز قرار گیرد.
 
نقش زنان در بازسازی معنوی نسل آینده
 
وی با اشاره به نقش محوری زنان در بازسازی معنوی و تربیت نسل آینده با تأسی بر سیره اهل بیت(ع) گفت: تربیت جامعه آینده بدون شک در دست زنان و مادران است و جامعه امروز یقیناً نیازمند تربیت دینی، اسلامی و الهی است؛ لذا باید برای رسیدن به این مهم به الگوهای رفتاری حضرت فاطمه(س) در تربیت فرزندان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
 
ترویج فرهنگ فاطمی؛ ضرورت جامعه اسلامی
 
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف استان در پایان با تأکید بر لزوم ترویج سبک و سیره فاطمی برای نسل آینده، مطرح کرد: متأسفانه جامعه ما امروز با این سیره چندان آشنا نیست و با توجه به شرایط کنونی ترویج فرهنگ فاطمی ضرورت یک جامعه اسلامی است و لازم است تا در تبلیغات محیطی به‌ویژه رسانه‌ها نسبت به این مهم توجه خاصی شود تا سبک زندگی اسلامی و سیره فاطمی الگوی جوانان امروز و فردا قرار گیرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.