خدمات اوقاف تلفیقی از فرهنگ و اقتصاد است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های اداره اوقاف، پروژه‌های فرهنگی و خدمات اوقاف تلفیقی از فرهنگ و اقتصاد است و برپایی این نمایشگاه نیز گامی در جهت...
سه‌شنبه، 9 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خدمات اوقاف تلفیقی از فرهنگ و اقتصاد است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های اداره اوقاف، پروژه‌های فرهنگی و خدمات اوقاف تلفیقی از فرهنگ و اقتصاد است و برپایی این نمایشگاه نیز گامی در جهت...
 
به گزارش راسخون، دکتر علی مروی در گفتگو با روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، افزود : کارآفرینانی که توان مالی و فکری دارند می‌توانند به نوعی در پروژه‌های اوقاف مشارکت داشته باشند.
 
وی با اشاره به استفاده دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران از زمین‌های بایر یا راکد و موقوفه‌هایی که هنوز تغییر کاربری داده نشده است، تاکید کرد: با احداث واحدهای تولیدی می‌توان هم ارزش افزوده را بالا برد و هم ایجاد اشتغال و از موقوفه‌ها و زمین‌ها استفاده مناسب‌تری کرد.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این زمین‌ها به خودی خود، راندمان مناسبی ندارند اما با سرمایه‌گذاری در آنها و احداث جایگاه‌های کارآمد، آن زمین اثربخشی بیشتری دارد.
 
مروی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جدید با عنوان عزم ملی و مدیریت جهادی و شرایط خاص کشور باید عزم ملی را با همین حضور و همکاری مردم و دستگاه‌ها با یکدیگر معنا کرد.
وی گفت: سرمایه‌گذاران باید به دستگاه‌های دولتی اعتماد کنند و وارد کار شوند تا اقتصاد کشور رونق یابد و از این شرایط بحرانی عبور کنیم.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل 144 قانون اساسی، اظهار داشت: باید مردم کارها را در دست بگیرند و دولت در بحث مدیریت و نظارت کوشا باشد.
مروی خاطرنشان کرد: الان کشور با شرایطی بحرانی رو به‌ رو است که باید از توان و کارکرد بخش خصوصی استفاده و آن را تقویت کرد.
 
وی با بیان اینکه مردم نباید به اعتبارات و بودجه دولتی اتکا کنند، زیرا این اعتبارات نمی‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای مردم باشد، خاطرنشان کرد: بنابراین دستگا‌ه‌های مختلف مانند شهرداری و اوقاف می‌توانند با یک طرح مشارکتی با هم همکاری کنند.
 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید با ارائه تسهیلات به بخش‌ خصوصی و مجوز به دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده شود تا پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام رساند.
 
مروی ادامه داد: اداراتی مانند اداره ورزش و جوانان می‌توانند برخی از پروژه‌های نیمه تمام خود را به بخش خصوصی واگذار کنند تا به اتمام برسند و یا این کار را با مشارکت دیگر ادارات و نهادها انجام دهند تا سرمایه‌گذاران نیز با انگیزه بیشتری وارد کار شوند تا تاثیرگذاری بهتری داشته باشند.
 
وی در پایان با تقدیر از فعالیت‌های اداره اوقاف در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه در ایام نوروز، مجموع اقدامات این اداره را خوب ارزیابی کرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.