سرابی عنوان کرد :

ارائه نخستین قرآن با قیمت مناسب در راستای تحقق مطالبات رهبری

قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن، ارائه قرآن دانش‌آموزی همزمان با نمایشگاه کتاب را اقدامی در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در ارائه قرآن با بهای مناسب و ارزان به عموم مخاطبان عنوان کرد.
چهارشنبه، 10 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارائه نخستین قرآن با قیمت مناسب در راستای تحقق مطالبات رهبری

قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن، ارائه قرآن دانش‌آموزی همزمان با نمایشگاه کتاب را اقدامی در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در ارائه قرآن با بهای مناسب و ارزان به عموم مخاطبان عنوان کرد.
 
به گزارش راسخون، سیدعلی سرابی، قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اقداماتی که به منظور مرتفع کردن دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه چاپ ارزان قرآن در این مرکز صورت می‌گیرد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که قرآن را به گونه‌ای به چاپ برسانید که با بهای مناسب و ارزان در دسترس همگان قرار گیرد و قدرت خرید آن را داشته باشند.
 
وی با اشاره به این مطلب و اقداماتی که در مرکز طبع و نشر انجام شده است، افزود: یکی از اقداماتی که مرکز در این رابطه انجام داده است، انتشار قرآن دانش‌آموزی بوده؛ زیرا با سرمایه‌گذاری دستگاه‌های ذیربط به ویژه استفاده از اعتبارات منشور توسعه، بهایی بر چاپ قرآن افزوده نمی‌شود.
 
ارائه قرآن با بهای تمام شده
 
سرابی از چاپ ترجمه و شرح آیات این قرآن یاد کرد و ادامه داد: در همین راستا تلاش کردیم تا در قیمت‌گذاری و تعیین مبلغ این قرآن، تا حد امکان به قیمت تمام شده نزدیک شویم تا با همین بهاء به مخاطبان ارائه شود.
 
قائم‌مقام مرکز طبع و نشر تصریح کرد: در راستای رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب، باید در چاپ تعداد صفحات و طرح این قرآن و جلدسازی آن دقت کنیم تا جلد قرآن مرغوب باشد و بتواند صفحات این کتاب را نگهداری کند.
 
سرابی همچنین به کاغذ مورد استفاده در این قرآن که قرار است با بهای ارزان به مخاطبان ارائه شود اشاره کرد و گفت: کاغذ این قرآن نیز باید مقاوم باشد؛ چرا که تعداد صفحات آن زیاد است و اگر کاغذها از مقاومت برخوردار نباشد، این امکان که در مدت زمان کوتاه دچار فرسودگی و پارگی شود، وجود دارد.
 
استفاده از جلد مرغوب و مقاوم
 
وی ارائه کیفیت مطلوب در عین ارزان بودن قرآن را یکی از موارد مهم در راستای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود: با رعایت این مصادیق باید تلاش کنیم تا این قرآن را به قیمت تمام شده در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.
 
سرابی با اعلام این که ارائه این مصحف شریف همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب آغاز می‌شود، اظهار کرد: چاپ این قرآن‌ها با هدف مشخص ارائه قرآن‌های ارزان را چاپخانه بزرگ اسوه انجام می‌دهد که در قم واقع شده و تحت نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه است.
 
وی با تأکید بر این که قرآن دانش‌آموزی از جمله‌ قرآن‌ها با بهای مناسبی است که در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری به چاپ می‌رسد، افزود: این قرآن همانند قرآن حکیم با شرح منتخب دانش‌آموزی و هزینه تمام شده چاپ ارائه می‌شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.