تمامی ادارات و نهادها در زمینه ترویج تعالیم قرآنی مشارکت داشته باشند

امام جمعه جیرفت گفت : فرهنگ سازی و ترویج تعالیم قرآنی در امور جامعه باید محور باشد.
جمعه، 19 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تمامی ادارات و نهادها در زمینه ترویج تعالیم قرآنی مشارکت داشته باشند

امام جمعه جیرفت گفت : فرهنگ سازی و ترویج تعالیم قرآنی در امور جامعه باید محور باشد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام اصغر عسکری روز سه شنبه در همایش تجلیل از نفرات برتر سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در جیرفت افزود : مسوولان فرهنگی باید در زمینه ترویج آموزه های قرآنی و توجه بیشتر به این کتاب آسمانی برنامه ریزی کنند.
 
وی با بیان اینکه تمام برنامه های قرآنی از طریق اداره اوقاف برگزار می شود، گفت : باید تمامی ادارات و نهادها در زمینه ترویج تعالیم قرآنی مشارکت داشته باشند.
 
وی اظهار کرد : برنامه دشمن این است که قرآن مهجور بماند لذا باید ما به عنوان یک کشور مبلغ ارزش های اسلامی در زمینه تبیین جایگاه قرآن در همه امور تلاش کنیم.
 
حجت الاسلام عسکری تصریح کرد : قرآن می تواند توطئه استکبار را بشکند و باید مسئله قرآن و آموزش قرآن را در خانواده ها فرهنگ سازی و نهادینه کنیم.
 
وی تاکید کرد : باید در کنار آموزشهای دیگر به فرزندان خود برای آموزش قرآن اهمیت ویژه ای قایل شویم.
 
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت نیز گفت : در این همایش از 60 برگزیده سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی شهرستان تجلیل شد.
 
مهدی شریف افزود : این مسابقات از آبان ماه سال گذشته شروع و قرار بود در آذرماه اختتامیه آن برگزار شود که به دلایلی اختتامیه این مسابقات به تعویق افتاد.
 
وی تصریح کرد : در این دوره از مسابقات 500 نفر در دو گروه بزرگسال و شکوفه ها در دو بخش برادران و خواهران در رشته های حفظ ، ترتیل و قرائت قرآن شرکت داشتند.
 
شریف افزود : این مسابقات هر سال در دهه کرامت به صورت همزمان در سراسر کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.
 
وی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه 90 درصد وقف هایی شهرستان جیرفت در زمینه مسجد است و تنها دو وقف قرآنی داریم، باید فرهنگ سازی شود تا وقف های قرآنی بیشتر شود.
 
شریف با بیان این مطلبکه یکی از مشکلات موقوفات جیرفت عدم درآمدزایی آنها است، گفت : باید دو درصد از بودجه های اوقاف به مسایل قرآنی تخصیص یابد که با توجه به درآمد های کم اوقاف در شهرستان برای برگزاری مسابقات و فعالیت های قرآنی با مشکلات مالی روبرو هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد : برای ترویج فعالیت های قرآنی نیاز است تا افرادی که تمکن مالی دارند با وقف های عام المنفه اداره اوقاف را در این زمینه یاری کنند.
 
شریف خاطرنشان کرد : وقف بر مصارف عام المنفعه و وقف بر مصارف قرآنی بر ترویج فعالیت های قرآنی کمک می کند.
 
شهرستان جیرفت با بیش از 280 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.