نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه :

قرائت همراه با خشوع قرآن از مطالبات مقام معظم رهبری است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه گفت : قرائت همراه با خشوع قرآن از مطالبات مقام معظم رهبری است.
جمعه، 19 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قرائت همراه با خشوع قرآن از مطالبات مقام معظم رهبری است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه گفت : قرائت همراه با خشوع قرآن از مطالبات مقام معظم رهبری است.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه که در مراسم اختتامیه چهارمین دوره المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در تالار نور مشهد سخن می‌گفت، اظهار کرد : همه ی خدمتگزاران به قرآن باید آیات و کلام الهی در عمل هم باید به مستعمین انتقال پیام دهند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه شنیدن آیات قرآن تا اندازه ای خوف و ترس را جان حاکم می کند افزود؛ اعظم از قرائت قرآن تدبر و توجه به آیات می باشد.
 
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اظهار داشت : اساتید و جامعه ی قرآنی از مقدمه قرائت، کلام را به جان ها و دل ها منتقل نمایند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به اینکه تأثیر معانی پرفهم و درک آیات سبب وقار در اعمال و رفتار خشوع در دل ها می گردد گفت: از مطالبات رهبری هم قرائت با خشوع می باشد.
 
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در پایان اظهار کرد : به برکت انقلاب اسلامی و وجود رهبری در عرصه های بین المللی کشورمان حائز رتبه ی ممتاز در قرائت، حفظ و آشنایی با مفاهیم شده است .
 
وظایف دانشگاه در دوبخش دانشگاهی و فرا دانشگاهی است
 
در بخش دیگری از این مراسم معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به اینکه این المپیاد در 4 بخش مسابقات کتبی، ترجمه و تفسیر مفاهیم، بخش شفاهی و قرائت برگزار شد خاطر نشان کرد : این مسابقات دارای پیشنه‌ای 12 ساله می باشد که از 4 سال پیش عنوان المپیاد را گرفته است.
 
علی اصغر شعاعی وظایف دانشگاه را دوبخش دانشگاهی و فرا دانشگاهی عنوان کرد و افزود : در بخش فرا دانشگاهی در پی تبیین جایگاه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سایر دانشگاه های کشور بوده‌ایم.
 
وی در ادامه گفت : در فعالیت‌های فرا دانشگاهی اقداماتی چون تاسیس شورای هماهنگی تربیت سرباز مسجد، عروسی‌های مذهبی و احیای قرآن شب‌های عاشورا صورت پذیرفته است.
 
دبیر اجرایی چهارمین دوره المپیاد قرآن و عترت خاطر نشان کرد : در بخش دانشگاهی وظیفه ی تربیت قرآنی دانشجویان و برگزاری جشنواره ها انجام شده است.
 
تاکنون 400 فارغ التحصیل از این دانشکده داشته ایم
 
در ادامه این مراسم رییس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با اشاره به این‌که این دانشکده در سال 1380 پایه گذاری شده است افزود : تاکنون این دانشکده 400 دانشجوی فارغ التحصیل داشته است و از این تعداد 140 دانشجو فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد بوده اند.
 
وی در ادامه گفت : 8 عضو هیئت علمی دائمی،4عضو موقت،3 دانشیار و 2 استاد تمام در این دانشکده در حال تدریس هستند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا زارع مهرجردی عنوان کرد : هم اکنون در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 260 دانشجد در حال تحصیل هستند.
 
زارع مهرجردی در ادامه با اشاره به این‌که ان شاالله با همت مسئولین دانشگاه و مسئولین سازمان اوقاف شاهد توسعه کمی و کیفی دانشکده خواهیم بود افزود : با توجه به ظرفیت شهر مشهد و دانشکده در آینده نزدیک شاهد ایجاد مقطع دکتری خواهیم بود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.