حسن ربیعی خبر داد :

فرصت اعتراض به فینالیست‌ها؛ از تغییرات سی و یکمین مسابقات بین‌المللی قرآن

مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از برگزاری مرحله فینال، یک روز پیش از اختتامیه مسابقات به منظور فرصتی برای اعتراض شرکت‌کنندگان خبر داد.
شنبه، 20 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فرصت اعتراض به فینالیست‌ها؛ از تغییرات سی و یکمین مسابقات بین‌المللی قرآن

مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از برگزاری مرحله فینال، یک روز پیش از اختتامیه مسابقات به منظور فرصتی برای اعتراض شرکت‌کنندگان خبر داد.
 
به گزارش راسخون، حسن ربیعی، مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا درباره این دوره از مسابقات اظهار کرد: سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران از پنجم تا دوازدهم خردادماه برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: تاکنون 60 کشور جهان برای حضور در بزرگترین مسابقات بین‌المللی قرآن در جهان، اعلام آمادگی کردند و این در حالی است که در مقایسه با دوره قبل، حد نصاب تعداد شرکت‌کنندگان بسیار زودتر به حد انتظار رسید و پیش‌بینی می‌شود که آمار شرکت‌کنندگان از این هم فراتر رود.
 
دعوت از روسای قوای سه‌گانه
 
ربیعی تصریح کرد: همچون ادوار گذشته، در زمان برگزاری مسابقات، همایش «تجلیل از بانوان قرآنی» و همچنین همایش «پژوهش‌های قرآنی» نیز با حضور اساتید و صاحب‌نظران و نویسندگان مقالات برتر برگزار می‌شود. در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن از رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه از رئیس قوه مقننه و در مراسم اختتامیه همایش‌ پژوهش‌های قرآنی از رئیس قوه قضائیه دعوت به عمل آمده است.
 
وی افزود: در طول برگزاری 30 دوره از مسابقات بین‌‌المللی قرآن، پیشرفت‌های کمی و کیفی را شاهد بودیم و در این دوره نیز تمامی کمیته‌های مسابقات، این ارتقاء و پیشرفت را مد نظر دارند. همچنین جلب مشارکت و هم‌افزایی نیز از دیگر موارد سیاست‌گذاری شده برای فعالیت کمیته‌ها است.
 
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: علاوه بر ستادهایی که برای مسابقات تشکیل شد، ستادی دیگر با عنوان «ستاد عالی مسابقات» با ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه وجود دارد که دستگاه‌های مختلف مربوطه در آن عضو هستند و تقسیم وظیفه صورت می‌گیرد.
 
وی توضیح داد: در این ستاد به عنوان مثال کمیته اطلاع‌رسانی مسابقات برعهده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما است؛ چرا که تمامی کمیته‌ها برای جلب مشارکت حداکثری ظرفیت نظام جمهوری اسلامی ایران برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این مسابقات، تلاش می‌کنند.
 
برگزاری مرحله فینال یک روز قبل از اختتامیه
 
ربیعی گفت: مراسم اختتامیه شب مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، یعنی دوازدهم خردادماه است و در این دوره ما مرحله فینال را در روز یازدهم خرداد ترتیب دادیم که اگر اعتراضی از سوی متسابقان اعلام شود، فرصت کافی برای بازبینی فیلم تلاوت آنها توسط داوران وجود داشته باشد. روز سیزدهم خرداد نیز متسابقان به همراه جمعی از قرآنیان به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند.
 
توجه به مفاهیم قرآن در کنار حفظ و قرائت
 
وی با اشاره به منویات قرآنی مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جهان اسلام همواره بر توجه به مفاهیم و تدبر در قرآن توصیه می‌کنند و این افتخاری بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران است که تنها کشوری است که در کنار مسابقات حفظ و قرائت قرآن، به مسئله پژوهش‌های قرآنی در قالب یک همایش علمی نیز توجه دارد و آن را در متن مسابقات لحاظ کرده است.
 
مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به دومین ویژگی متمایز این رقابت‌ها با مسابقات قرآن سایر کشورها یادآور شد: مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان تنها مسابقاتی است که تمامی روند اجرایی، برگزاری، قضاوت و ... را با حضور خود متسابقان و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به نقد و بررسی می‌گذارد.
 
وی ادامه داد: این جلسه حدود سه ساعت طول می‌کشد و در آن تمامی شرکت‌کنندگان نظرات خود را بیان می‌‌کنند تا با استفاده از نظرات تکمیلی، زمینه ارتقای هرچه بیشتر مسابقات در دوره‌های بعدی فراهم شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.