حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

تلاوت قرآن در ابتدای مراسم برای ترویج فرهنگ قرآنی کافی نیست

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، فلسفه قرآن را در تدبر آیات نورانی آن دانست و گفت : تلاوت قرآن در ابتدای مراسم برای ترویج فرهنگ قرآنی کافی نیست.
شنبه، 20 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تلاوت قرآن در ابتدای مراسم برای ترویج فرهنگ قرآنی کافی نیست

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، فلسفه قرآن را در تدبر آیات نورانی آن دانست و گفت : تلاوت قرآن در ابتدای مراسم برای ترویج فرهنگ قرآنی کافی نیست.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بیستمین همایش سراسری هیئت رزمندگان اسلام در مشهدمقدس ، با اشاره به ویژگی‌های یک مسلمان واقعی، صداقت و راستگویی، خوف از گناه، رعب داشتن از پرهیزگار، تمسک‌جویی در نماز، بخشیدن جان و مال در راه دین، روزه و صدقه، تلاوت قرآن و داشتن محاسن اخلاقی را از جمله این ویژگی‌ها بیان کرد.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، تنها اکتفا کردن به تلاوت قرآن در ابتدای مراسمات را برای ترویج فرهنگ قرآنی ناکارآمد دانست و ادامه داد: حتی در شب قدر که شب نزول قرآن است، این برنامه زندگی غریب است، لذا باید تلاوت و تدبر در قرآن در همه محافل گنجانده شود.
 
وی با بیان اینکه پیامبر(ص) تأکید مؤکد بر تأمل و تدبر در قرآن کریم داشتند، اضافه کرد: متأسفانه مسلمانان به سفارش ایشان توجه و عمل نکردند و حق قرآن آنگونه که باید به جا آورده نشده است.
 
حجت‌الاسلام محمدی، قرآن را راهنمای مسلمانان برای رسیدن به سعادت دانست و ابراز کرد: اگر هر فرد مسلمان حداقل روزی 50 آیه از این کتاب آسمانی را بخواند هرگز گمراه نشده و از پاداش خداوند در بهشت بهره‌مند خواهد شد.
 
وی فلسفه قرآن را در تدبر آیات نورانی آن دانست و با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و تدبر در قرآن باید در دستور کار همه نهادها قرار گیرد، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی به ویژه رشته مفاهیم باید گسترش یابد.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه قرآن باید محور اصلی محافل و مجالس قرار گیرد، گفت: تنها به تلاوت قرآن در آغاز برنامه‌ها اکتفا نکنیم، به حفظ موضوعی آن اهمیت دهیم و از آنچه مورد نیاز جوامع اسلامی است به خوبی استفاده کنیم.
 
وی با تأکید بر ضرورت برچیده شدن اشعار ناپسند و نامناسبی که در مجالس ائمه(ع) توسط عده‌ای از مداحان خوانده می‌شود، گفت: به جای این مسئله تفسیر آیات قرآن باید در این محافل گسترش یابد.
 
حجت‌الاسلام محمدی بر ضرورت توجه بیشتر به قرآن در ماه رمضان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم فرمایش خدا در امور قرآنی اجرا شود باید با برنامه‌ریزی مناسب، از هم‌اکنون فعالیت خود را برای این ماه آغاز کنیم.
 
وی با بیان اینکه تاکنون استقبال مطلوبی از سراسر کشور در طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم شده است، عنوان کرد: باید تلاش شود تا نوجوانان و جوانان بیشتری به سمت قرآن آیند که هیئت رزمندگان اسلام به جهت ظرفیت جذب مردم یکی از مجموعه‌هایی است که می‌تواند در این زمینه کمک کند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر ضرورت توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در موضوعات عاشورا، قیام امام حسین(ع) و دوری از سکولار و اجرای درست برنامه‌ها در هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و یادآور شد: باید سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جلسات مذهبی و تأکید بر دوری از اشعار ناپسند نسبت به ائمه(ع) در این جلسات، سرلوحه کار همه مداحان قرار گیرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.