شهروز ابراهیمی : هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم قرآنی است

یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت : هنر بهترین ابراز برای انتقال مفاهیم قرآنی و آموزه های حیات بخش دین مبین اسلام است.
يکشنبه، 21 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهروز ابراهیمی : هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم قرآنی است

یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت : هنر بهترین ابراز برای انتقال مفاهیم قرآنی و آموزه های حیات بخش دین مبین اسلام است.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، شهروز ابراهیمی ، بازیگر سریال «رازهای یک خانه» با اشاره به ساخت فیلم های قرآنی در سینمای کشورمان اظهار داشت: بنده سریال یوسف پیامبر(ع) و مختارنامه را همیشه دوست داشته ام و معتقدم که ما در فیلم ها،‌برخی از شخصیت های دینی را می شناسیم که در طول پیدایش اسلام و مذهب شیعه، زحمات زیادی کشیده اند و گمنام بوده اند.
 
وی ادامه داد: سینما ابزاری برای هنرنمایی و آگاهی است. سینما می تواند مردم را با تاریخ اسلام آشنا سازد و مهمترین بخش سینما،‌ فرهنگ سازی است. سینمای کشورمان در جهت ساخت فیلم های قرآنی قدم های زیادی برداشته است اما معتقدم که راه بسیاری تا نقطه ایده آل وجود دارد.
 
ابراهیمی ‌با بیان اینکه قرآن و هنر مکمل یکدیگر هستند،‌ ادامه داد: سریال های قرآنی تلویزیونی برگرفته از قصص قرآنی است و به همین دلیل مخاطبان زیادی دارد. بنده معتقدم در فیلم های اجتماعی هم می توانیم پیام های قرآنی را به جامعه منتقل کنیم و نیاز نیست که داستان فیلمنامه ها برگرفته از قرآن کریم باشد. گاهی از یک حدیث و حتی چند پیام قرآنی هم می توان فیلم ساخت؛ مهم انتقال آن پیام است.
 
بازیگر سریال «اولین شب آرامش» در خصوص ساخت مستند سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن اظهارداشت: سال گذشته ساخت مستندی با موضوع سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن را کلید زدیم و مراحل ساخت آن به پایان رسید. موضوع مستند برگرفته از حواشی سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بود. اولین بار بود که در ساخت یک مستند آن هم با موضوع قرآنی همکاری می کردم وقتی که به من پیشنهاد همکاری دادند، موضوع قرآنی بودن مستند باعث شد که جوابم، مثبت باشد، این مستند با کارگردانی" امیر حسین عسگری" تولید و پخش شد.
 
وی اضافه کرد: در طول ساخت مستند،‌برخی از مردم با دیدن من،‌ از پخش سریال "رازهای یک خانه" که در آن ایفای نقش کرده ام پرسش می کردند. برایم خیلی جالب بود که این قدر مردم نسبت به سریال های تلویزیونی اهمیت قائل هستند و برروی آنها تاثیر می گذارد.
 
شهروز ابراهیمی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: کسانی که در مسیر قرآنی قدم می گذارند، نزد مردم وجهه ای خاص بدست می آورند چراکه قرآن در شخصیت و زندگی کسانی که در مسیر قرآنی گام برمی دارند، تاثیر می گذارد.
 
وی ادامه داد: قاریان و حافظانی که در مسابقات بین المللی قران کریم حضور داشتند، قطعا قرآن را وسیله ای برای سعادت دنیوی و اخروی خود می بینند. برای من هم همیشه ‌بودن در کنار افرادی که سالها وقت گذاشته اند تا قرآن را حفظ کنند، ‌جذاب بوده است.
 
این هنرمند تلویزیون خاطرنشان کرد: من همیشه صدای اذان را در ماه رمضان دوست داشته ام و بارها در مسابقات قرآن کریم، صدای صوت زیبای قاریان و حافظان قرآن، ‌مرا شیفته خود کرده است. قرآن وقتی با صوت زیبا خوانده می شود، تاثیرگذاری اش چند برابر می شود، همیشه عاشق شنیدن صدای قرآن با صوت زیبا بوده ام.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.