سازمان اوقاف قدم‌های خوبی در برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن برداشته است

مشاور قرآنی استاندار مازندران گفت : سازمان اوقاف در سال‌های اخیر به خوبی توانسته در مسابقات و هم در آموزش قدم‌های خوبی بردارد.
چهارشنبه، 24 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سازمان اوقاف قدم‌های خوبی در برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن برداشته است

مشاور قرآنی استاندار مازندران گفت : سازمان اوقاف در سال‌های اخیر به خوبی توانسته در مسابقات و هم در آموزش قدم‌های خوبی بردارد.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، سعید قربانی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلغات اسلامی مازندران در دوره آموزشی و آیین تجلیل از مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف مازندران که در امامزاده میرعبدالعظیم(ع) ساری برگزار شد، با تبریک روز پدر، گفت: سازمان اوقاف در سال‌های اخیر به خوبی توانسته در مسابقات و هم در آموزش قدم‌های خوبی بردارد.
 
وی افزود: اولین حافظ شیعه قرآن کریم در مازندران را شخصی به نام الیاس آل طه از چالوس معرفی کرد و از مربیان و اهالی قران خواست از پیشکسوتان قرآنی و تاریخ قرآن نیز مطالعاتی داشته باشند و آنها را بشناسند.
 
قربانی تصریح کرد: برای کسانی که به حفظ قران مبادرت می‌کنند قدم اول این است که مبحث تجوید را در حد ضرورت بدانند چرا که تجوید مقدمه قرائت قرآن است و کسی که قران را ناصحیح قرائت کند اصلاح کردن او سخت خواهد بود.
 
وی ادامه داد: تجوید 5 سطح دارد سطح اول آن تجوید الصلوه است که برای عموم واجب است فراگیرند که مراحل بعد آن از قبیل مخرج حروف، احکام و ... و سطح تخصصی، آسیب‌شناسی و اختلاف قرائت است.
 
مشاور قرآنی استاندار مازندران حفظ روحیات یک قرآنی را برای فعالان و مربیان قرآنی بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اهالی قرآن جایگاه متبرکی دارند و در نزد خدا و انظار مردم از شأنیت خاصی برخوردارند و انتظار می‌رود در تربیت خود از همه پیشی بگیرند.
 
وی افزود: وقتی قرآن تسکین دهنده قلب است از قاری قرآن انتظار می‌رود یک آرامشی در وجودش احساس کند و هرگاه به سمت و سوی قرآن می‌رود و قصد تلاوت آن را می‌کند این آرامش به صورت عملی در وجود قاری ظاهر شود.
 
قربانی، این ایام را مغتنم دانست و از مربیان قرآن خواست، زیاد استغفرالله بگویند و در پایان از خداوند خودش را بخواهند لذات معنوی را از او طلب کنند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.