فینال جام حذفی انگلستان؛

آرسنال بعد از 9 سال بار دیگر قهرمان شد

تیم فوتبال آرسنال با غلبه بر تیم هال سیتی بعد از 9 سال بار دیگر عنوان قهرمانی رقابت های جام حذفی انگلستان را کسب کرد.
يکشنبه، 28 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آرسنال بعد از 9 سال بار دیگر قهرمان شد

تیم فوتبال آرسنال با غلبه بر تیم هال سیتی بعد از 9 سال بار دیگر عنوان قهرمانی رقابت های جام حذفی انگلستان را کسب کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، دراین دیدار که در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شدشاگردان آرسن ونگر با نتیجه 3 بر 2 بر تیم هال سیتی غلبه کردند و عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کردند.
 
برای تیم آرسنال دراین دیدارسانتی کاسارولا دردقیقه 17 ،لون کوژبیلنی دردقیقه 71 و آرون رمزی دردقیقه 109 گلزنی کردند و این قهرمانی را برای تیمشان به ارمغان آوردند.
 
گل های تیم هال سیتی را جیمز چستر و کورتیس دیویس دردقایق 4 و8 به ثمر رساندند اما با این گل ها مانع از شکست تیمشان نشدند.
 
شاگردان ونگر که شروع خوبی دراین دیدار نداشتند درهمان دقایق نخست نیمه اول دو بار دروازه شان باز شد در ادامه و تلاش آنان در دقیقه 17 یکی از گل ها با شوت زیبای کاسارولا جبران شد اما بازی به تساوی کشیده نشد و بازیکنان به رختکن رفتند.
 
درنیمه دوم، بازیکنان آرسنال بازی را هجومی آغاز کردند و تلاش آنان بالاخره دردقیقه 71 به ثمر نشست و با گلی که گوژبیلینی به ثمر رساند بازی به تساوی کشیده شد.
 
تلاش بازیکنان دو تیم برای زدن گل برتری در دقایق باقیمانده از وقت های قانونی نتیجه ای دربر نداشت و بازی به وقت های اضافه کشیده شد.
 
وقت اضافه اول نیز گلی در برنداشت اما این پایان کار نبود شاگردان ونگر با تیزهوشی و درحالی که بازی دقایق پایانی خود را سپری می کرد در دقیقه 109 گل برتری بخش خود را به ثمررساندند.
 
دقایق پایانی نیز به همین منوال گذشت و بازی با برتری 3 بر 2 آرسنال به پایان رسید و این تیم قهرمان این رقابت ها شد.
 
آرسنال بیش از این ده بارعنوان نخست رقابت های جام حذفی باشگاه های انگلیس را از آن خود کرده است، این تیم آخرین بار در سال 2005 برابر تیم منچستریونایتد قرار گرفت و این تیم را درضربات پنالتی با نتیجه 5 بر4 شکست داد و قهرمان این رقابت ها شد.
 
آرسنال با قهرمانی در رقابت های جام حذفی 2014-2013 به ناکامی 9 ساله خود پایان داد و بازیکنان این تیم بعد از این مدت طولانی بار دیگر طعم شیرین قهرمانی را چشیدند.
 
هال سیتی برای نخستین بار به فینال این رقابت ها راه یافته است.
 
تاکنون 24 تیم عنوان قهرمانی رقابت های جام حذفی انگلستان را بدست آوردند که منچستر یونایتد با 11 ،آرسنال با 10 وتاتنهام با 8 بار عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم هایی هستند که موفق به کسب جام حذفی انگلستان شده اند.
 
رقابت های فوتبال جام حذفی انگلستان با 143 سال سابقه،قدیمی ترین مسابقات باشگاهی در جهان است که از سال 1871 آغاز شده و 92 تیم همه ساله درچارچوب این مسابقات با یکدیگربه رقابت می پردازند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.