عبدالرضا اکبری : سینمای قرآنی می‌تواند در برابر هالیوود قد علم کند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت : مردم ما علاقمند به دیدن فیلم های قرآنی هستند و از این فیلم ها تاثیر می گیرند لذا بهترین راه نشان دادن معارف قرآن به مردم از طریق سینما است.
سه‌شنبه، 30 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عبدالرضا اکبری : سینمای قرآنی می‌تواند در برابر هالیوود قد علم کند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت : مردم ما علاقمند به دیدن فیلم های قرآنی هستند و از این فیلم ها تاثیر می گیرند لذا بهترین راه نشان دادن معارف قرآن به مردم از طریق سینما است.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، عبدالرضا اکبری ، بازیگر سینما و تلویزیون با استقبال از برگزاری این مسابقات بین‌المللی در عید مبعث و با بیان اینکه باید از ساخت فیلم های قرآنی حمایت بیشتری صورت گیرد، گفت: نهادهای دولتی باید در این حوزه حضور پررنگ تری نشان دهند و برای عوامل سینما ایجاد انگیزه کنند. لذا اتفاقی که اگر روی دهد بهترین جواب به فیلم‌های اسلام‌ستیزانه است.
 
وی با انتقاد از کم کاری سینما در حوزه داستان های قرآنی اضافه کرد: ساخت فیلم های قرآنی باعث انتقال فرهنگ اسلامی به جامعه و در عرصه جهانی می شود. متاسفانه سینمای غرب و به ویژه هالیوود تا به امروز در صدد ساخت فیلم‌های اسلام ستیزانه و ایران هراسانه بوده است، سینمای ما هم تا آنجا که می تواند باید در این زمینه هوشیارانه وارد عمل شود و دست روی دست نگذارد.
 
بازیگر سریال یوسف پیامبر(ع) ادامه داد: مردم ما مشتاق شنیدن قصه های قرآنی هستند و فیلم های قرآنی همچون سریال یوسف پیامبر(ع) را دوست دارند و با اینکه این داستان را بارها شنیده اند و در کتاب ها خوانده اند، اما دوست دارند از طریق فیلم و سینما، ببینند.
 
وی افزود: بعضی از آثار سینما دارای مفاهیم عمیق و اخلاقی هستند که آموزه‌های اسلامی در آن به وفور مشاهده می‌شود که این فیلم ها هم با دارا بودن مفاهیم اجتماعی، می تواند منتقل کننده پیام های اسلامی و قرآنی باشد.
 
اکبری با بیان اینکه قرآن روی مسائل و خصوصیات اخلاقی تاکید زیادی دارد، افزود: در احکام اسلامی روی اصول اخلاقی تاکید ویژه شده است و فیلم های قرآنی می توانند انتقال دهنده فرهنگ و اخلاق اسلامی باشند و در برابر غرب و هالیوود قد علم کند.
 
بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر بنده، فیلم دینی تنها کارهای تاریخی نیست، بلکه آثاری که به نوعی مفاهیم دینی را در قالبی داستانی اجتماعی مورد توجه قرار می‌دهند، فیلم‌هایی تاریخی هستند.
 
اکبری در پایان تصریح کرد : مسلما فیلم‌هایی که به معنای قرآنی هم توجه کرده‌اند، جزء کارهای قرآنی به حساب می‌آیند، اما نباید از یاد برد که فیلم‌ها یا سریال‌هایی که قصص قرآنی را محور قرار داده‌اند به شکل زیباتری بیانگر مفاهیم قرآنی هستند، چون به لحاظ زیبایی‌شناسی قصص قرآنی در خود زیبایی فراوانی نهفته دارد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.