نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

رشد درآمد موقوفات امکان خدمت بیشتر به مردم را فراهم می کند

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه تحول اقتصادی در موقوفات، موجب افزایش درآمد ها می شود، گفت: رشد درآمد موقوفات کشور، امکان خدمت بیشتر به مردم را فراهم می کند.
جمعه، 2 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رشد درآمد موقوفات امکان خدمت بیشتر به مردم را فراهم می کند

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه تحول اقتصادی در موقوفات، موجب  افزایش درآمد ها می شود، گفت: رشد درآمد موقوفات  کشور، امکان خدمت بیشتر به مردم را فراهم می کند.
 
به گزارش راسخون به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تبیین رویکردهای سازمان اوقاف در سال 93 ، با بیان اینکه عواید حاصل از موقوفات باید براساس نرخ عادله محاسبه شود، اظهارداشت: با این امر می توان به مردم خدمت رسانی بیشتری کرد و اگر کوتاهی در این مهم صورت گیرد، شرعا مسئولیم.
 
وی با اشاره به اقدامات پیش بینی شده در زمینه تحول اقتصادی موقوفات افزود: سرمایه گذاری، به روز کردن مال الاجاره ها، تغییر کاربری موقوفات غیر بازده، ایجاد موقوفات جدید و افزایش سرمایه، مطرح کردن وقف و احیای این سنت حسنه و تغییر نگاه مردم به وقف از جمله این اقدامات پیش بینی شده است.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه اگر روند مدیریت قبلی را در اوقاف دنبال کنیم به هیچ موفقیتی نخواهیم رسید، افزود: مدیریت باید براساس پیشرفتهای بشری و نیازهای روز باشد و نیروهای مومن، شجاع، متعهد و بانشاط را برای پیگیری امور و حراست از موقوفات تربیت کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اقدامات اقتصادی در صورت داشتن پیوست فرهنگی به موفقیت خواهد رسید، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ فرهنگ مهمتر از اقتصاد است و اگر به مسائل فرهنگی به درستی پرداخته شود، امور اقتصادی نیز مرتفع خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه مدیریت جهادی مطرح شده توسط مقام معظم رهبری امری اساسی و مهم است، گفت: در برخی مواقع یک اراده پنهان مانع پرداخت حق و حقوق موقوفات با نرخ عادله می شود که مبارزه و رفع آنها، همان جهاد در اوقاف است.
 
حجت الاسلام محمدی در پایان سخنانش تصریح کرد: یکی از مشخصه های برنامه های جهادی، آن است که عالمانه و دانش بنیان هدفی را انتخاب و جمعی و مشارکتی برای رسیدن به آن تلاش کنیم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.