18 روز تا جام جهانی 2014 برزیل

کاستاریکا؛ تیمی در میان بزرگان / شگفتی‌ساز می‌شوند؟!

تیم ملی کاستاریکا در یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی باید به دیدار ایتالیا،‌انگلیس و اروگوئه برود.
يکشنبه، 4 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کاستاریکا؛ تیمی در میان بزرگان / شگفتی‌ساز می‌شوند؟!

تیم ملی کاستاریکا در یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی باید به دیدار ایتالیا،‌انگلیس و اروگوئه برود.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال کاستاریکا یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل است که امروز از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
*کاستاریکا  
 
کاستاریکا یک نام اسپانیایی است و در زبان اسپانیایی کاستا یعنی ساحل و ریکا یعنی غنی و کاستاریکا به معنای ساحل غنی است. نام این کشور در زبان فارسی کاستاریکا نوشته می‌شود.
 
*تاریخ کاستاریکا
 
پیش از ورود اروپائیان به قاره آمریکا مردمانی از قبایل مایان و آزتک در آمریکای مرکزی زندگی می‌کردند سرخپوستان کاستاریکا تا پیش از غلبه اروپایی بر این کشور در این سرزمین زندگی می‌کردند. یکی از عجیب‌ترین رازها در باستان‌شناسی این کشور پیدا شدن حدود 300 گوی سنگی در جلگه دیکوئیس در دهه 30 میلادی بود که مربوط به تمدن دیکوئیس است. در صده 16 میلادی اسپانیان سرزمین‌های مردم کاستاریکا را گرفت و این کشور جنوبی‌ترین استان اسپانیای نو شد.این کشور اما در سال 1821 اعلام استقلال کرد.
 
*سیاست کاستاریکا
 
قدرت اجرایی در این کشور به رئیس‌جمهور سپرده شده است. کلیه وزیران را او منتصب می‌کند و دو معاون هم وی را همراهی می‌کنند. در این کشور دو حزب سیاسی سوسیال مسیحی و حزب آزادی‌بخش ملی فعالیت می‌کند.
 
*جغرافیای کاستاریکا
 
مساحت این کشور 51هزار و 100کیلومتر مربع است. کاستاریکا از شمال با نیکاراگوئه و از جنوب غربی با پاناما همسایه است. رود مهم این کشور ریوگرانده نام دارد و بلندترین نقطه کاستاریکا قله چیریپوگرانده است که 3هزار و 820متر ارتفاع دارد. از جمله شهرهای مهم کاستاریکا می‌توان به لیمون، ‌الاهوئلا،‌ کارتاگو و لیبریا اشاره کرد.
 
*اقتصاد کاستریکا
 
واحد پول این کشور کولون نام دارد و بخش عمده‌ای از صادرات کاستاریکا را قهوه تشکیل می‌دهد. موز، نی‌شکر، گاو گوشتی، الوار و کاکائو هم از دیگر صادرات کاستاریکا به حساب می‌آید. بدهی‌های خارجی از جمله مشکلات اقتصادی این کشور شمرده می‌شود. کاستاریکا در سال 2013 میزبان حدود 2میلیون و 150هزار گردشگر بود و با اقداماتی که انجام شده کاستاریکا می‌خواهد به یکی از قطب‌های گردشگری درمانی جهان تبدیل شود.
 
*فوتبال کاستاریکا
 
تیم ملی فوتبال کاستاریکا اولین دیدار رسمی خودش ار با پیروزی 7 بر صفر مقابل السالوادور در سال 1921 برگزار کرده است و بهترین پیروزی این تیم برد 12 بر صفر مقابل پورتوریکو در سال 1946 بوده است. بدترین شکست تیم ملی کاستاریکا هم باخت 7 بر صفر مقابل مکزیک به حساب می‌آید.
 
* نظر کارشناس
 
ستار همدانی/ به هر حال هر تیمی که در جام جهانی حاضر می‌شود صد در صد پتانسیل شرکت در این مسابقات را داشته است. کاستاریکا هم اولین حضورش در جام جهانی نیست.وی در مورد هم‌گروهی این تیم با ایتالیا، انگلیس و اوروگوئه خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم رقابت زیبایی را در این گروه شاهد باشیم. تیم‌های خوبی در این گروه حضور دارند و پیش‌بینی درباره اینکه چه تیم‌هایی صعود می‌کنند دشوار است. به هر حال باید بازی‌ها آغاز شود تا در مورد تیم‌ها اظهار نظر کرد. بازی ابتدایی در هر مسابقه‌ای بسیار مهم است و می‌تواند سرنوشت تیم را رقم بزند. امیدوارم در این دوره از مسابقات بازی‌های جذابی را شاهد باشیم و خروجی این مسابقات پیشرفت خوبی را برای فوتبال ما داشته باشد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.