نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

برخی دولت های اسلامی به جای قرآن، امریکا و اروپا را قبله گاه خود می دانند

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف توجه حاکمیتی به امر قرآن را امتیاز منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت : برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
سه‌شنبه، 6 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برخی دولت های اسلامی به جای قرآن، امریکا و اروپا را قبله گاه خود می دانند

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف توجه حاکمیتی به امر قرآن را امتیاز منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت : برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرنگار ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات با تبریک سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) و گرامی داشت یاد امام و شهدا به ویژه شهدای عملیات بیت المقدس و سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: به عنوان یک نظام قرآنی مفتخریم که به صورت حاکمیتی و جمعی برنامه قرآنی را مورد توجه قرار داده ایم و این امتیاز منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا امروز مدیران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به قرآن دارند و برگزاری این برنامه نیز از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: در دوره طاغوت اگر فعالیت قرآنی هم انجام می شد. به صورت فردی بود و به صورت جمعی و حاکمیتی چنین برنامه ای وجود نداشت اما به برکت امام و خون شهدا و عنایات مقام معظم رهبری این برنامه در سایه حکومت اسلامی اجرا می شود.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه رهبر قرآنی انقلاب اسلامی بر اساس قرآن نظام اسلامی را رهبری و مدیریت کرده است گفت: انقلاب ما در سایه قرآن کریم به پیروزی رسید و مقصود و هدف اصلی رهبر انقلاب ما نیز حاکم کردن قرآن در جامعه بود که در زمان حیات و حتی در وصیت نامه خود بر توجه به امر قرآن تأکید داشتند.
 
وی رمز موفقیت ملت مسلمان ایران و پیروزی انقلاب اسلامی را پیروی از قرآن کریم عنوان کرد و گفت: به فرموده امام راحل رمز سربلندی و پیروزی ملت ها پیروی از قرآن و آموزه های اسلامی است که ملت بزرگ ایران نیز در سایه همین معارف قرآنی و رهبر قرآنی از جهنم طاغوت پهلوی و سلطه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی نجات پیدا کرد.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: برخی دولت های اسلامی به جای توجه به قرآن امریکا و اروپا را قبله گاه خود قرار داده اند که این راه راه اشتباهی است در حالی که باید قرآن را راهنما و دلیل خود قرار دهند. زیرا مطمئنترین و پایدار ترین راه، راهی است که قرآن پیش روی ما قرار می دهد.
 
حجت الاسلام محمدی در ادامه به برنامه های سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این مسابقات با حضور نمایندگان قرآنی 70 کشور به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود که این، عظمت جمهوری اسلامی است که برخلاف تلاش دشمنان امروز در عرصه قرآن محور قرار گرفته و دارای شأن و منزلت فوق العاده ای است.
 
وی خاطر نشان کرد: سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور 120 حافظ و قاری و مدیریت 10 داور برجسته خارجی و 5 داور داخلی به همراه سه عضو هیأت رئیسه و ناظر به مدت یک هفته برگزار می شود.
 
رئیس ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزاری این مسابقات در دو رشته حفظ و قرائت را از امتیازات مسابقات قرآن ایران دانست و یاد آور شد در حاشیه این مسابقات برنامه های پژوهشی در زمینه قرآن، تجلیل از پژوهشگران قرآنی و بانوان فعال در عرصه قرآنی، برپایی نمایشگاه محصولات قرآنی و فرهنگی در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن، کارگاه های آموزشی تخصصی برای قاریان و حافظان و علاقه مندان و همچنین خیمه های معرفت در نظر گرفته شده است.
 
محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری این برنامه های برگ زرین و افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران رقم بزند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.