رئیس قوه قضائیه : نگاه ما در همه مراتب زندگی باید نگاهی قرآنی باشد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اوصاف متقین و حاملان قرآن گفت : باید نگاه ایمانی و قرآنی را در همه زمینه‌ها و زوایای زندگیمان متجلی کنیم.
سه‌شنبه، 6 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رئیس قوه قضائیه : نگاه ما در همه مراتب زندگی باید نگاهی قرآنی باشد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اوصاف متقین و حاملان قرآن گفت : باید نگاه ایمانی و قرآنی را در همه زمینه‌ها و زوایای زندگیمان متجلی کنیم.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه عصر امروز در آئین افتتاحیه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با اعلام این مطلب افزود: عظمت قرآن کریم با توجه به آیات، روایات و احادیث به جا مانده از امامان و پیامبر اکرم روشن و در خود قرآن کریم به این عظمت و جایگاه اشاره شده است.
 
وی با بیان اینکه بر اساس آیات، قرآن بهترین کلام و گفتار است و اگر بر کوه‌ها نازل شود آنها را می‌شکافد ، افزود: بر اساس تعبیر مولایمان حضرت علی(ع) قرآن دریایی عظیم است که عمق معنای آن مشخص نیست و بر اساس عظمت قرآن، عظمت حاملان آن هم روشن می‌شود.
 
آیت‌الله آملی لاریجانی بااشاره به اینکه بر اساس حدیث نبوی اشراف امت پیامبر حاملان قرآن هستند و جزء اصحاب شب به حساب می‌آیند ، تصریح کرد : قرآن یک حقیقت چند وجهی و دارای مدارج مختلف است که یکی از مراتب آن همین الفاظی است که خوانده شده و کتابت می‌شود و مرتبه دیگر، معانی قرآن بوده و مرتبه سوم لایه‌های عمیقی است که از در کنار هم گذاشتن آیات و جمع کردن آنها به دست می‌آید.
 
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: حاملان قرآن از درجه بالایی برخوردار هستند به گونه‌ای که در حدیثی آمده اگر در خانه‌ای قرآن خوانده شود ، نور آن خانه برای اهل آسمان‌ها همانند درخشش ستارگان برای اهل زمین خواهد بود.
 
وی به تفسیری منسوب به امام حسن عسگری(ع) اشاره کرد و گفت: بر اساس گفته ایشان در آیات قرآن خیراتی وجود دارد که بهتر از آن در هیچ کجا نیست.
رئیس قوه قضائیه به بخش دوم حدیث نبوی قرائت شده اشاره کرد و گفت: قرآن اشرف امت رسول را شب‌ زنده‌داران معرفی می‌کند و در اوصاف متقین آمده است که آنها کسانی هستند که بخش عمده‌ای از شب را به راز و نیاز با خداوند متعال گذرانده و در کنار آن به قرائت قرآن می‌پردازند.
 
آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنرانی خود به ضرورت تغییر نگاه اشاره کرد و گفت: نگاه ما در همه مراتب زندگی باید نگاهی قرآنی باشد.
 
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این که باید نگاه توحیدی و ایمانی را در زندگیمان پیاده کنیم،‌گفت:‌ ما در همه احوال چه در بیداری و چه در خواب باید به قرآن توجه کرده و از همه مهمتر بدانیم که این قرآن از جانب چه کسی نازل شده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.