انسیه شاه حسینی : فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ قرآنی است

انسیه شاه حسینی نویسنده و کارگردان سینما، فرهنگ دفاع مقدس را گره خورده با فرهنگ قرآنی توصیف کرد و گفت : فرهنگ قرآنی باعث پیروزی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس شد.
چهارشنبه، 7 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انسیه شاه حسینی : فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ قرآنی است

انسیه شاه حسینی نویسنده و کارگردان سینما، فرهنگ دفاع مقدس را گره خورده با فرهنگ قرآنی توصیف کرد و گفت : فرهنگ قرآنی باعث پیروزی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس شد.
 
به گزارش راسخون، انسیه شاه حسینی در گفت و گو با ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه علاقه زیادی به قصه‌های قرآنی دارد، گفت: من عاشق قصه‌های قرآنی هستم و قرآن را برکتی برای سینمای ایران می دانم. 80 درصد سینمای ایران باید به مفاهیم قرآنی بپردازد، چون از این طریق می توان مسائل و مشکلات اجتماعی، مسائل خانوادگی و تربیت فرزند، چگونگی زندگی و کار و ... را برطرف کرد. فاصله گرفتن از فرهنگ قرآنی باعث مشکلات زیادی در زندگی اجتماعی می شود.
 
وی ادامه داد: بنده در نگارش فیلمنامه هایی همچون «دل نمک» و «آب را گل نکنیم» از برخی آیات قرآنی بهره برده ام و امیدوارم در آینده نزدیک در حوزه سینمای قرآنی ورود پیدا کنم و شاهد خلق فیلم در این حوزه مقدس باشم.
 
نویسنده و کارگردانی سینما ادامه داد: طی 3 ساله گذشته داور یکی از جشنواره‌های قرآنی فیلم کوتاه در اصفهان بودم. معتقدم که حمایت از این جشنواره و استمرار برگزاری این جشنواره‌های قرآنی، گامی موثر در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در کشور و همچنین پیشرفت سینمای قرآنی است. آثار زیادی در این جشنواره وجود داشت و یکی از ویژگی‌های بارز آن، حضور جوانان و نوجوانان به عنوان سازنده فیلم‌های کوتاه قرآنی بود.
 
شاه حسینی درباره اهمیت برگزاری جشنواره قرآنی گفت: برگزاری جشنواره‌ای با موضوع تخصصی و ویژه درباره قرآن و مضامین دینی می تواند باعث فرهنگ سازی قرآنی به خصوص در میان جوان ها شود.
 
سازنده «شب بخیر فرمانده» با اشاره به لزوم استفاده از پتانسیل بالای قرآن در جهت نوشتن فیلمنامه و ساخت فیلم عنوان کرد : باید مدیران جشنواره در این باره به فرهنگ سازی و تبیین سیاست های موثر اقدام کنند تا جوان ها با انگیزه و شوق وارد فضای حرفه‌ای فیلم سازی شوند.
 
این کارگردان فیلم‌های زیباتر از زندگی، پنالتی و غروب شد بیا در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ قرآنی به همدیگر گره خورده اند. رزمندگان ما با الهام گرفتن از آیه‌های قرآن و اعتقاد به اینکه در راه خدا باید جهاد کرد، به جبهه‌های حق علیه باطل قدم گذاشتند و با خونشان، نهال اسلام را آبیاری کردند و امیدوارم این فرهنگ همچنان در جامعه و سینما استمرار داشته باشد، چرا که فرهنگ قرآنی به سینما و جامعه ما حیثیت می دهد.
/2759/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.