آیت الله ممدوحی : ایران اسلامی به برکت قرآن به قدرت جهانی تبدیل شده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : باید مفاهیم و نتایج همایش‌های قرآنی در غالب فیلم و هنرهای تجسمی در اختیار جوانان و مردم قرار گیرد.
جمعه، 9 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیت الله ممدوحی : ایران اسلامی به برکت قرآن به قدرت جهانی تبدیل شده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : باید مفاهیم و نتایج همایش‌های قرآنی در غالب فیلم و هنرهای تجسمی در اختیار جوانان و مردم قرار گیرد.
 
به گزارش راسخون، آیت الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان این مطلب که برگزاری این قبیل مسابقات بسیار تأثیرگذار است، خاطر نشان کرد: البته تأثیرگذاری قرآن در ابعاد داخلی و بین‌المللی بسیار بیشتر از آن است که ما امروز مشاهده می‌کنیم.
 
وی ادامه داد متأسفانه از ظرفیت و پتانسیل قرآن کریم در ایجاد وحدت بین امت اسلامی آن گونه که شایسته و بایسته است استفاده نشده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نباید به قرائت لفظی قرآن بسنده کنیم، تصریح کرد: تمسک به قرآن کریم و محور قرار دادن آموزه‌های کلام الله منجر به ایجاد تحول در جامعه می‌شود و اینکه ما در جهان امروز با مشکلات زیادی مواجه‌ایم به آن دلیل است که از مفاهیم قرآنی فاصله گرفته‌ایم.
 
آیت‌الله ممدوحی زنده نگه داشتن جامعه اسلامی و غیر قابل شکست کردن آن را پیدا شدن کامل آیات قرآن در زندگی فردی و جمعی دانست و افزود: همان طور که پیامبر اکرم (ص) با تمسک به قرآن جزیره العرب را از جاهلیت نجات داد و نام اسلام را در جهان بلند آوازه کرد ما نیز امروز می‌توانیم با گرایش به مفاهیم قرآن در جوامع اسلامی تحول شگرفی ایجاد کنیم.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: این که امروز ایران اسلامی به قدرت جهانی تبدیل شده است به برکت قرآن کریم است بنابر این باید در زمینه فعالیت‌های قرآنی فعالیت‌های گسترده‌تری هم در حفظ و هم تفسیر قرآن کریم صورت گیرد.
 
آیت الله ممدوحی با اشاره به اینکه از متخصصان حوزوی نیز باید در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی بهره بگیریم، گفت: باید آثار همایش‌های قرآنی در غالب فیلم، هنرهای تجسمی در اختیار مردم و جوانان قرار گیرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.