وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

همبستگی اسلامی مهمترین دستاورد مسابقات بین المللی قرآن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در شرایط کنونی جهان اسلام که عناصر تکفیری در جای جای جهان اسلام تلاش می کنند بین جمعیت های مختلف و مذاهب اسلامی تفرقه ایجاد کنند، برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم یک حرکت وحدت بخش است.
شنبه، 10 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همبستگی اسلامی مهمترین دستاورد مسابقات بین المللی قرآن است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در شرایط کنونی جهان اسلام که عناصر تکفیری در جای جای جهان اسلام تلاش می کنند بین جمعیت های مختلف و مذاهب اسلامی تفرقه ایجاد کنند، برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم یک حرکت وحدت بخش است.
 
به گزارش راسخون، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ضمن بیان این مطلب، برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم را از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران دانست که به حق آغاز شده است و افزود: مسابقات بین المللی قرآن در ایران سابقه ای طولانی دارد و امسال شاهد برگزاری سی و یکمین دوره آن هستیم.
 
وی تصریح کرد: سیر تکامل این مسابقات از ابتدا تا امروز قابل مشاهده است که در طول زمان هم عمق بیشتری پیدا کرده است و هم از لحاظ کمی، تعداد بیشتری از نقاط مختلف دنیا شرکت می کنند تا جایی که امسال بیش از 70 کشور در این مسابقات حضور دارند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به شایستگی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پرچمداران معارف اسلامی در دنیا گفت: ایران بیش از سایر کشور های اسلامی به این مقوله مهم قرآنی می پردازد.
 
جنتی سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را در سطحی بسیار بالا ارزیابی کرد و افزود: امسال هم خوشبختانه شاهد حضور جمع کثیری از برجسته ترین اساتید قرآنی هستیم و امیدواریم در طول برگزاری این مسابقات بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
 
وی گفت: همبستگی اسلامی که درسایه این نوع نشست ها و تبادل نظر های حاشیه آن صورت می گیرد ،مهم ترین دستاورد برای جمهوری اسلامی ایران است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شرایط کنونی دنیای اسلام ادامه داد : عناصر تکفیری در جای جای جهان اسلام تلاش می کنند بین جمعیت های مختلف اسلامی و مذاهب اسلامی تفرقه ایجاد کنند اما برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم یک حرکت وحدت بخش است.
 
وی سطح اساتید قرآنی حاضر در سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را بسیار بالا ارزیابی کرد و افزود: هر کدام از شرکت کنندگان در کشور خودشان از جایگاه و منزلت بالایی برخوردارند و در مجامع اسلامی تاثیرگذار هستند و می توانند در جهت ایجاد وحدت بین فرق اسلامی تلاش کنند.
 
علی جنتی ایجاد وحدت بین کشورهای اسلامی را نیز یکی از دستاورد های مهم مسابقات بین المللی قرآن کریم برشمرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای برنامه های ویژه وزارت ارشاد در راستای ترویج فرهنگ قرآنی خبر داد و عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود عضوی از شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی است. جنتی گفت: من مسئول کمیسیون ترویج فرهنگ قرآنی هستم که اعضای مختلفی از نهاد ها و دستگاه های مختلف در آن شرکت می کنند. وی افزود: تلاش ما این است که فرهنگ انس با قرآن، حفظ قرآن، تلاوت قرآن و از همه مهم تر درک و فهم قرآن را توسعه دهیم.
 
وزیر ارشاد اسلامی همچنین گفت: پژوهش های قرآنی نیز در دستور کار فعالیت های وزارت ارشاد قرار دارد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.