نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

مسابقات بین المللی قرآن شایعات پیرامون ایران را خنثی کرد

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دشمنان ایران را نا امن و قرآن های چاپ ایران را تحریف شده می خوانند ، گفت : مسابقات بین المللی قرآن شایعات پیرامون ایران را خنثی کرد.
دوشنبه، 12 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مسابقات بین المللی قرآن شایعات پیرامون ایران را خنثی کرد

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دشمنان ایران را نا امن و قرآن های چاپ ایران را تحریف شده می خوانند ، گفت : مسابقات بین المللی قرآن شایعات پیرامون ایران را خنثی کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی صبح امروز در نشست صمیمی با داوران، قاریان و حافظان سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در هتل ارم ضمن قدردانی از این عزیزان به واسطه پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران و حضور در مسابقات بین المللی قرآن اظهارداشت : برنامه های فشرده ای را پشت سر گذاشتید که انتقادات مطرح شده در این زمینه و فشردگی برنامه ها برای سال های آتی بررسی خواهد شد.
 
وی از متسابقان و هیات داروان و ناظران خواست تا انتقادها ، پیشنهادها و نکات خود را پیرامون مسابقات بین المللی قرآن کریم بصورت مکتوب به ستاد برگزاری ارائه کنند تا در برنامه های بعدی مورد استفاده قرار گیرد و برگزاری این نشست با همین هدف صورت می گیرد.
 
حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران براساس قرآن شکل گرفته است ، افزود : این انقلاب براساس قرآن ادامه حیات می دهد و حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار این انقلاب ، براساس قرآن این نهضت و قیام را آغاز کرد و به پیروزی رساند.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی قرآنی خود نوشت که مقصد این انقلاب قرآن و اسلام است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند ؛ راه ما همان راه امام خمینی (ره) ، یعنی قرآن و اسلام است.
 
وی با بیان اینکه عالی ترین مقام نظام جمهوری اسلامی همواره به قرآن توجه ویژه داشته و این هم در زمان امام خمینی (ره) و هم در دوران مقام معظم رهبری مشهود است ، گفت : در طول سال تنها موضوعی که مقام معظم رهبری برای آن دو بار جلسه برگزار می کند قرآن است که یکبار در اول ماه مبارک رمضان به مدت 4 ساعت با قاریان ، حافظان ، اساتید و جامعه قرآنی جلسه برگزار می کند و بار دوم بعد از مسابقات بین المللی قرآن به مدت 2 ساعت با متسابقان و هیات داوران جالسه برگزار می کنند.
 
حجت الاسلام محمدی با اعلام اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری علاوه بر توجه ویژه به قرآن خود معلم ، مفسر و عامل به قرآن هستند ، افزود : امام خمینی (ره) برای عمل به قرآن سالها زندانی و تبعید شدند و متحمل سختی فراوان شدند و مقام معظم رهبری نیز برای عمل به قرآن تبعید و زندانی شدند و بخشی از سلامتی خود را از دست دادند و جانباز شدند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیداری فرمودند ؛ خرسندیم که در دوران کنونی اولین دولت و حکومتی هستیم که پرچم قرآن و اسلام را بلند کرده است و این پرچم داری را ادامه می دهد و پس از 35 سال با رهبری های امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری در مقابل مستکبرین به سردمداری آمریکا ایستاده و از اصول خود کوتاه نیامده است.
 
وی با طرح این سوال که چرا بیش از 5/1 میلیارد مسلمان جهان با وجود حضور در بهترین نقطه جغرافیایی جهان و با دارا بودن بیشترین ذخائر نفتی و گازی جهان اقتدار و جایگاه زمان پیامبر(ص) را ندارند ؟ ، افزود : باید در زمینه اتحاد مسلمانان ، شناسایی دشمنان ، قیام برای چاره جویی رفع مشکلات در قرآن تدبر کرد و تدبری مفید است که تبدیل به عمل شود.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه بیداری اسلامی براساس قرآن در جهان بوجود آمده است ، تصریح کرد : قبل از انقلاب اسلامی ایران ، حرکاتی براساس رویه مارکسیستی و کمونیستی در کشورها صورت می گرفت اما هم اکنون بیداری اسلامی در جهان اسلام براساس قرآن اتفاق می افتد و کشور در قیام های خود قرآن بدست می گیرند و اگر استقامت به خرج دهند به پیروزی خواهند رسید و این وعده خداوند و وعده حق است.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه با برنامه ریزی آمریکا ، انگلیس و اسرائیل ، گروه تکفیری که نه اهل سنت و نه شیعه را قبول دارند برای خدشه دار کردن وجهه مسلمان ایجاد شده اند ، گفت : این گروه به قبور مسلمانان و صحابه پیامبر اهانت می کنند و ما این را محکوم می کنیم زیرا دور از اسلام و قرآن است.
 
وی با بیان اینکه دشمن اصلی مسلمانان رژیم صهیونیستی و آمریکاست ، افزود : مسلمانان باید دوست و دشمن خود را بشناسند و براساس مشترکات فراوان خود اعم از ؛ قبله واحد ، خدای واحد ، پیامبر واحد و قرآنی واحد براساس آیات قرآن کریم گرد هم آیند و باهم متحد شوند.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه این مسابقات بین المللی قرآن کریم با شرکت 100 حافظ و قاری از بیش از 70 کشورهای جهان با رنگ ها ، گویش ها ، سلیقه ها و آداب مختلف نمادی از وحدت و یکپارچگی مسلمانان است ، افزود : دشمنان مخالف برگزاری چنین برنامه هایی هستند ولی به کوری آنان با نور و عظمت قرآن این مسابقات برای دوره سی و یکم نیز برگزار شد.
 
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به اینکه خداوند براساس آیات قرآن تسلط کفار را بر مومنان و مسلمانان منع کرده است ، گفت : چرا با این وجود امروز آمریکا و اسرائیل بر کشورهای اسلامی سلطه دارند ، شما به عنوان قاریان ، حافظان و اساتید قرآنی درباره علل این امر در قرآن تدبر کنید.
 
وی اضافه کرد : جمهوری اسلامی ایران به قرآن عمل کرد و خداوند نیز به این کشور عظمت و قدرت عطا کرد و هم اکنون ایران دارای استقلال است و برای اداره کشور نه به غرب و نه شرق وابستگی ندارد.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه دشمنان بدنبال این هستند تا میان مسلمان بویژه شیعه وسنی تفرقه افکنی کنند تا رژیم صهیونیستی در قلب کشورهای اسلامی در آرامش به حیات بپردازد ، گفت : دشمنان علیه ایران ، امنیت ایران و قرآن های چاپ شده در ایران شایعه سازی می کنند اما آیا شما در زمان حضور در ایران نا امنی را مشاهده کردید و آیا قرآن هایی که در ایران دیدید مغایرتی با قرآن های کشورتان داشت؟
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: مسابقات بین المللی ایران شایعات پیرامون جمهوری اسلامی را باطل کرد و ما با این مسابقات به شما اعلام دوستی و مودت کردیم وبراساس فرمایش پیامبر اکرم (ص) برای قاریان ، حافظان و داوران قرآنی احترام قائل هستیم و در امنیت کامل از آنان پذیرایی کردیم.
 
وی در پایان با قدردانی از همه متسابقان و داوران به واسطه حضور در ایران ، همه آنها را پیروز واقعی مسابقات دانست زیرا برای تبلیغ و ترویج قرآن و خنثی سازی توطئه های دشمنان اسلام پای در ایران گذاشتند و خاطر نشان کرد : اگر کاستی و ضعفی در برنامه ها و مهمان نوازی ما ایرانیان بود بدانید از روی غفلت بوده است و در صورت وجود از همه عذرخواهی می کنم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.