کشت بادام اسکوپاریا در ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کهگیلویه آغاز شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه از آغاز کشت بادام اسکوپاریا در دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.
چهارشنبه، 12 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کشت بادام اسکوپاریا در ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کهگیلویه آغاز شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه از آغاز کشت بادام اسکوپاریا در دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش راسخون ، هدایت الله آویزش در گفتگو با مهر با بیان اینکه شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهرستان کهگیلویه در بحث جنگلهای دست کاشت از چند سال گذشته تا کنون به عنوان شهرستان مادر مطرح بوده است، افزود: این شهرستان توسط رئیس جنگل ها و مراتع کشور به عنوان شهرستان پایلوت جهت جنگلکاری و بادامکاری دست کاشت مشخص شد.

وی با اشاره به سیاست سازمان جنگل ها و مراتع کشور در خصوص توسعه فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک، اظهار داشت: ایجاد شغل و رونق اقتصادی از مهمترین اهداف این سازمان بوده که در این راستا امسال حدود دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد منابع ملی جهت بادامکاری و جنگلکاری شناسایی، تعیین و نقشه برداری شده و در قالب طرح های اداری و امانی یا مشارکت مردمی در حال انجام است.

آویزش با بیان اینکه در طرح های امانی، در هر منطقه ای با توجه به حضور مردم با افراد مورد تأیید قرارداد منعقد می شود، اظهار داشت: در این طرح به ازای هر هکتار بادامکاری، ۲۰۰ هزار تومان جهت کاشت و ۱۰۰ هزار تومان جهت حفاظت و صیانت از درختان تسهیلات در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: این امر از طرفی باعث رونق اقتصادی و افزایش اشتغال شده و از طرف دیگر جهت توسعه فضای سبز و چرای دام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه یادآور شد: از چند سال گذشته تا کنون حدود سه هزار و ۱۵۰ هکتار جنگلکاری سنواتی در این شهرستان انجام شده است.

آویزش استفاده از ظرفیت های درونی هر منطقه را از مهمترین ویژگی های توسعه پایدار دانست و بیان کرد: کاشت بادام تلخ یا بادام اسکوپاریا در رونق اقتصادی این شهرستان مؤثر است.

وی با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه ۳۲۹ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد، اضافه کرد: از این میزان ۲۹ هزار هکتار در بخش سوق، ۹۲ هزار هکتار در بخش مرکزی، ۷۵ هزار هکتار در شهرستان لنده، ۳۸ هزار هکتار در بخش چاروسا و ۹۰ هزار هکتار در بخش دیشموک واقع شده است.

/117/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.