آشنایی با مفهوم توسعه محصول جدید (NPD) و اثر آن بر جهش تولید واحدهای صنعتی

توسعه محصول جدید(NPD)فرایند آوردن محصول جدید به بازار است. ممکن است به دلیل تغییر در تقاضای مصرف کننده، افزایش رقابت و پیشرفت تکنولوژی و یا استفاده از فرصت جدید، کسب و کار شما درگیر این روند شود. با توسعه محصولات جدید، انتظارات مشتریان برآورده می ¬شود¬ و در نتیجه موجب رشد و جهش تولید خواهد شد.
يکشنبه، 28 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با مفهوم توسعه محصول جدید (NPD) و اثر آن بر جهش تولید واحدهای صنعتی

آشنایی با مفهوم توسعه محصول جدید (NPD)

برای موفقیت در مواجهه با شکل تکامل یافته محصولات، یا برای تولید محصولات جدید، فرایند توسعه محصول باید با دقت انجام شود. اما آن ها با مشکلی روبرو هستند: اگرچه آن ها باید محصولات جدیدی تولید کنند، اما احتمال موفقیت در آن ها بسیار سنگین است.

از هزاران کالایی که وارد این فرایند می شوند، تعداد انگشت شماری از آن ها وارد بازار می شوند؛ بنابراین، شناخت مشتریان، بازارها و رقبا برای تولید محصولی که ارزش بالاتری به مشتری می رساند از اهمیت حیاتی برخوردار است.

آشنایی با مفهوم توسعه محصول جدید (NPD) و اثر آن بر جهش تولید واحدهای صنعتی

منظور از توسعه محصول چیست؟

توسعه محصول جدید (NPD) به کل فرایندی که یک سرویس یا یک محصول از زمانی که یک ایده است تا وقتی که این ایده به محصول تبدیل می شود و به بازار وارد می شود را می گویند. محصولات و خدمات جدید به معنای تأمین تقاضای مشتری یا فرصتی در بازار است.

مراحل توسعه محصول شامل پیش نویس مفهوم، ایجاد طرح، توسعه محصول یا خدمات و تعریف بازاریابی است. توسعه محصول گامی برای برنامه ریزی محصول است. این تصمیم شامل تصمیم گیری در مورد امکان تولید یا عدم تولید محصول است و آیا انجام این کار برای شرکت سودآور است یا خیر؟

یک محصول جدید می تواند کاملاً جایگزین یک محصول فعلی شود یا به سادگی، بازار چیزی را که از قبل وجود دارد گسترش دهد. بعضی اوقات محصولات موجود به بازارهای جدید وارد می شوند، بسته بندی مجدد می شوند یا به گونه ای دیگر به بازار عرضه می شوند.

محصولات جدید می توانند استفاده از منابع یک شرکت را بهبود بخشند، بخش جدیدی از بازار را راه اندازی کنند، رابطه شرکت با توزیع کنندگان خود را بهبود بخشند یا سهم بازار یک شرکت را افزایش دهند یا از آن دفاع کنند. (1)

محصولات جدید می تواند یک محصول که برای اولین بار ایجاد و به بازار عرضه شده است، باشد یا ممکن است محصولات موجود باشند که شما آن ها را اصلاح کرده اید، یا حتی محصول جدید، محصولی است که برای شرکت معرفی کننده آن، جدید است حتی اگر توسط دیگران به همان شکل ساخته شده باشد. یک محصول جدید کالایی است که واقعاً نوآورانه باشد و تفاوت چشمگیری با محصولات موجود داشته باشد.

اگر یک شرکت یک بار با دقت بازار را تقسیم بندی کرده باشد، مشتریان هدف خود را انتخاب، نیازهای آن ها را شناسایی و موقعیت بازار خود را تعیین کند، بهتر قادر است به تولید محصولات جدید و توسعه آن بپردازد. به طور خلاصه، جنبه اصلی NPD طراحی محصول همراه با ملاحظات مختلف تجاری است. توسعه محصول به طورکلی به ایجاد یک بازار فرصت برای فروش کالای موجود یا کالای جدی توصیف می شود.
 

بررسی فرایند توسعه محصول در کسب وکار

توسعه محصول جدید به شما کمک خواهد کرد محصولات جدید را با موفقیت و بدون به خطر انداختن ثبات مالی تجارت خود به بازار عرضه کنید و به کسب و کار شما کمک می کند تا در شرایط سخت زنده بماند. تصمیم برای تولید یک محصول جدید می تواند آغاز یک فرایند بسیار دشوار برای بسیاری از مشاغل باشد. افزودن محصولات یا خدمات جدید به وضعیت فعلی شما می تواند کاتالیزوری باشد که تجارت شما را به سمت موفقیت های بالاتری سوق می دهد.

در حقیقت، توسعه محصول جدید (NPD) اغلب سنگ بنای ایجاد هر تجارت یا کسب و کار موفق تلقی می شود. بدون آن، مشاغل متوقف شده و در نهایت دچار رکود می شوند. این امر به ویژه در مورد مشاغلی که عمدتاً بر خط اصلی کوتاه مدت تمرکز دارند صادق است. برای توسعه موفقیت آمیز محصولات یا خدمات جدید برای تجارت، باید فعالیت های توسعه محصول جدید خود را تا حد ممکن به طور مؤثر هماهنگ کنید.

با انجام کارآمد هر یک از این فعالیت ها، شما قادر خواهید بود محصولات یا خدمات جدیدی را از مفهوم تا معرفی بازار زودتر از آنچه فکر می کنید، توسعه دهید. بازار کسب و کار شما، مانند هر چیز دیگری، با گذشت زمان تغییر می کند. با کامل شدن مشاغل و افزایش مداوم سهم بازار، احتمالاً با محدودیت رشد بازار هدف اصلی روبرو خواهید شد. برنامه ریزی و اجرای یک استراتژی رشد برای توسعه بازارهای جدید و گسترش تجارت نه تنها به زنده ماندن شغل شما در دوره های دشوار کمک می کند، بلکه می تواند در رقابت نیز، چشمگیر باشد.

آشنایی با مفهوم توسعه محصول جدید (NPD) و اثر آن بر جهش تولید واحدهای صنعتی

در دنیای تجارت ممکن است تغییر اجتناب ناپذیر باشد، اما رشد تجارت اینچنین نیست. رشد تجارت همیشه به استراتژی ها و اقداماتی که برای تحقق آن انجام می دهید بستگی دارد. میزان اجرای استراتژی رشد بازار به اهداف شغلی شما بستگی دارد. شما ممکن است قصد داشته باشید که کسب و کار خود را به آرامی رشد دهید تا بتوانید سهم بازار کمی اما قابل کنترل را حفظ کنید.

یا ممکن است شما یک استراتژی رشد تهاجمی ایجاد کنید که باعث ایجاد یک ساختار سازمانی انعطاف پذیرتر شود که بتواند خود را با بازارهای جدید و رشد سریع سازگار کند. صرف نظر از میزان رشد بازار موردنیاز برای دستیابی به اهداف کسب وکار، نیاز به برنامه ای برای تحقق یک فعالیت تجاری موفق دارید.

به طوری که بدون آن، شما تجارت خود را در معرض فشارهای بازار مانند افزایش رقابت یا روند نزولی اقتصادی قرار خواهید داد. برنامه ریزی و دستیابی به رشد بازار، چه تهاجمی و چه محافظه کارانه، مستلزم استفاده از توسعه محصول جدید (NPD) است.

برای اینکه در کسب و کارتان از طریق توسعه محصول جدید موفق باشید چند نکته وجود دارد که باید هنگام شروع به خاطر بسپارید:
 
  • مشخص کنید که چه کسی سرپرستی توسعه محصول را برعهده دارد. این شخص در اصل صاحب روند این فرایند و مسئول بردن محصول از مفهوم به بازار است.
 
  • همیشه بر روی نیازهای مشتری متمرکز باشید. در صورت امکان، مشتریان خود را در مرحله طراحی توسعه محصول خود درگیر کنید. آن ها می توانند به شما کمک کنند تا هنگام طراحی محصول بر نیازهای آن ها متمرکز باشید.
 
  • اطمینان حاصل کنید که روند توسعه خود را مستند کرده اید. این اطلاعات در طول فرایند و بعد از آن بسیار مفید خواهد بود. با مرور دوره ای پیشرفت خود، می توانید تعیین کنید که آیا در مسیر درست قدم گذاشته اید یا خیر. مرور این اطلاعات در پایان روند همچنین به شما کمک می کند تا تلاش های آینده برای توسعه محصول را بهبود ببخشید. (2)

آشنایی با مفهوم توسعه محصول جدید (NPD) و اثر آن بر جهش تولید واحدهای صنعتی

توسعه محصول و کارآفرینی

یک کارآفرین کسی است که با شروع، سازماندهی و مدیریت تولید یک محصول برای به دست آوردن سود، خطر را بپذیرد. آن­ ها تمایل دارند که در شناسایی فرصت های تجاری، خوب عمل کنند و این نگرش ریسک پذیری، آن­ ها را به بهره برداری از فرصت های جدید ترغیب می کند.

یک کارآفرین خوب هرگز از وضعیت فعلی راضی نیست. او خواهان تغییری است، چه بزرگ و چه کوچک. یک کارآفرین کسی است که حاضر به تسلیم شدن نیست زیرا آن ها بی وقفه در تلاش اند تا محصول و کیفیت آن را ارتقا دهند.

بسیاری از کارآفرینان و صاحبان مشاغل مشتاق در مورد شروع کار جدید وسواس دارند. دلایل زیادی برای آن وجود دارد، برخی طبیعتاً از شروع کار جدید می ترسند و این غیرمعمول نیست، استارت آپ ها خطرناک هستند. برخی دیگر نگران اند که مردم ایده های آن­ها را بدزدند و.... شرکتی که در برابر تغییر مقاومت می کند و موفق به اختراع محصولات جدید نمی شود، نه تنها هیچ کاری برای گسترش بازار خود انجام نمی دهد - بلکه خطر ازدست دادن جایگاه خود را نسبت به رقبایی که در محصولات جدید و بهبودیافته سرمایه گذاری می کنند، ایجاد می کند.

درسی که از تاریخ می آموزیم این است که این احساس خطر می تواند کشنده باشد؛ بنابراین، چه شما یک کارآفرین مشتاق باشید که اولین محصول خود را برای رقابت با شرکت های دیگر می خواهید ارائه کنید، یا یک شرکت بزرگ و مستقر که به دنبال نوآوری است، طراحی محصول و توسعه محصول برای موفقیت حیاتی است. متأسفانه، از هر ده محصول جدید، نه مورد عرضه نمی شود. با پیروی از یک فرایند اثبات شده تولید محصول، به محصول خود فرصت موفقیت دهید.

آشنایی با مفهوم توسعه محصول جدید (NPD) و اثر آن بر جهش تولید واحدهای صنعتی

اگر شما یک کارآفرین هستید، چهار مرحله مهم وجود دارد که باید برای تبدیل ایده های خود به یک محصول جدید موفق آن را دنبال کنید:
 
تعریف
با مشتریان خود صحبت کنید، تحقیقات بازار خود را انجام دهید و به تجزیه وتحلیل رقابتی بپردازید.
 
کاوش
فرصت را بسنجید، مورد تجاری خود را بسازید و ایده یا مفهوم را نمایش دهید یا توسعه دهید.
 
ساخت
هدف خود را بشناسید، اعلام حضور کنید و انعطاف پذیر باشید.
 
بیاموزید
به تیم خدمات مشتری خود گوش فرا دهید و از رسانه های اجتماعی بهره ببرید. (3)
 

از توسعه محصول تا جهش تولید

از نظر سازمانی، یک فرایند توسعه محصول می تواند طرح مشخصی ارائه دهد که به بهبود کیفیت و عملکرد محصولات کمک می کند. این فرایند می تواند مزایای زیادی در توسعه تجارت در بازار رقابتی و جهش تولید فراهم کند. حالا آیا می خواهید بدانید توسعه محصول از چه طریقی بر جهش تولید تأثیر دارد؟

به موارد ذیل توجه کنید. هرچند که این تنها گوشه ای از مزایای توسعه محصول است که می تواند تأثیر مثبتی بر جهش تولید و بهبود اوضاع بازار داشته باشد.
 
افزایش ارزش برای مشتریان
مهم ترین مزیت ارائه شده توسط فرایند توسعه محصول، افزایش ارزش برای مشتریان است. اگر ارزش فوق العاده ای را ارائه دهید، مشتریان به سمت محصول سرازیر می شوند. این ارزش آفرینی چیزی است که باعث رشد کار و تولید می شود.
 
کنترل محصول
توسعه یک محصول بدون استراتژی کاملاً مشخص یک چالش خطرناک است. برای اطمینان از موفقیت محصول، باید یک روند مناسب تولید محصول را برای رشد و پیشرفت دنبال کنید. این روند از طریق برنامه ریزی و کنترل، به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک می­کند.
 
عملکرد بهتر
اکثر اوقات، حتی پس از سرمایه گذاری هزاران دلاری در تحقیقات، سازمان ها به دلیل کیفیت پایین محصول ناامیدکننده هستند. درحالی که، اگر شما یک فرایند توسعه محصول را با برنامه ریزی مناسب دنبال کنید، نه تنها سابقه تمام اشتباهات را ثبت می کند، بلکه می توانید قبل از مرحله تولید نیز همان موارد را اصلاح کنید. همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند که نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت های تدریجی داشته باشید.
 
کاهش هزینه
این واقعیت را نمی توان انکار کرد که کاهش هزینه یک هدف حیاتی برای توسعه محصول است. به حداقل رساندن هزینه ها به شما امکان می دهد قیمت های خود را پایین بیاورید و حاشیه سود بیشتری کسب کنید. (4)

آشنایی با مفهوم توسعه محصول جدید (NPD) و اثر آن بر جهش تولید واحدهای صنعتی 

چرا فرایند توسعه محصول ضروری است؟

آیا می دانید طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد، بیش از سی هزار محصول جدید هرساله در بازار تولید و معرفی می شود اما متأسفانه، هر شغلی موفق به تولید کالای عالی نمی شوند، در حقیقت، 95٪ از محصولات جدید راه اندازی می شوند. دلیل آن چه می تواند باشد؟ کمبود تقاضا یا شاید تلاش های بازاریابی ضعیف؟

یکی از دلایل عمده پشت این تعداد، فرایند ناقص تولید محصول است. یک محصول موفق به فرمول کاملی برای توسعه محصول نیاز دارد. در طول فرایند توسعه محصول جدید، شما با یک ایده یا مفهوم شروع می کنید و با مشخصات محصول، استراتژی قیمت گذاری، اجزای خدمات و استراتژی های توزیع نتیجه می گیرید. فرایند توسعه محصول نه تنها با هدف ایجاد محصول جدید بلکه مهم تر از همه برای به حداکثر رساندن ارزش محصول و کاهش خطرات ناشی از کیفیت پایین، قیمت گذاری غیررقابتی، ورود با تأخیر یا زودهنگام و پشتیبانی تبلیغاتی ضعیف به وجود آمده است.

برای روشن شدن بهتر بحث بیایید برخی از حقایق آماری را در مورد چرخه عمر تولید محصول در نظر بگیریم: فقط 4 ایده از 7 ایده محصول وارد مرحله توسعه محصول می شود، فقط از هر 7 ایده محصول 1 محصول موفق است، محصولات عرضه شده از 25٪ تا 45٪ میزان خرابی دارند؛ بنابراین طبق تحقیقات، مشاغلی که به توسعه تولید محصول به صورت ساختاری پرداخته اند، موفقیت بیشتری نسبت به کسانی که این کار را نمی کنند تجربه می کنند.

همه این داده های آماری نشان می دهد که چرا یک فرایند مؤثر توسعه محصول برای یک محصول موفق بسیار مهم است زیرا آن نیروی محرکه رشد عالی شرکت ها است. روند توسعه محصول همچنین سازمان ها را قادر می سازد تا با عواملی مانند اشتهای سیری ناپذیر مصرف کننده، رقابت شدید جهانی، تغییر رفتار مصرف کننده و فناوری مبارزه کنند. (4)


پی­نوشتها
  1. www.smartsheet.com
  2. www.edwardlowe.org
  3. www.crowdspring.com
  4. www.blog.bit.ai


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.