ازدواج پیامبر اکرم با حضرت خدیجه

چهارشنبه، 18 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

زندگی لحظاتی است که از آغاز تولد شروع شده و تا پایان عمر ادامه دارد، همه ما تنها یک بار به این دنیا پا می­‌گذاریم­، باید مسوولیت زندگی‌مان را بر عهده بگیریم و این خود ما هستیم که تصمیم می‌­گیریم لحظات زندگی‌مان چگونه و با چه کسی سپری شود. شاید مهم­ترین تصمیم زندگی برای هر کس مسأله انتخاب همسر باشد. این تصمیم ما می­‌تواند مسیر زندگی ما را به سمت آینده‌­­ای بهتر عوض کند. از آن جایی که هدف اصلی و غایی ازدواج در فرهنگ و ارزش­‌های اسلامی و مبانی روان شناختی نیل به آرامش است، لذا معیارهای انتخاب همسر باید به گونه‌­ایی باشد که ما را به هدفی که قرآن در امر ازدواج بیان می­‌فرماید که همانا استقرار در ساحل آرامش است نایل گرداند. به همین دلیل ازدواج با ارزش‌­ترین موهبت الهی است و سعادت و خوشبختی واقعی در گرو برخورداری از این موهبت است. بهترین زوج و مطلوب­‌ترین همسر، کسی می­‌تواند باشد که وجودش و حضورش بیش از همه آرامش­‌دهنده جان باشد. از این رو در معیارهای انتخاب همسر همیشه باید این مهم به عنوان اصلی‌­ترین شاخص مد نظر باشد.

با تکیه بر آموزه­‌های دینی، پایبندی به مذهب، ایمان و اعتقاد، اخلاق ، خانواده، سلامت جسمانی و روحی را برای انتخاب همسر بایستی مد نظر قرار دهیم تا زندگی سالم و آرام را پیش رو داشته باشیم، باید بدانیم بقای نوع بشر، رشد و بالندگی استعدادهای درونی انسان وابسته به تشکیل خانواده‌­ای سالم است.

حضرت خدیجه علیها السلام گوهری است که خورشید عالم تاب حضرت زهرا علیها السلام و وجود پر خیر و برکتی چون پیامبر عظیم الشان صلّی الله علیه و آله و دامادی چون امام علی علیه السلام باعث شده کمتر به معرفی شخصیت والای او پرداخته شود، و از این رو وی مظلومه تاریخ اسلام است که مادر تمام مومنان بوده و غریبانه زیست و عاشقانه در کنار پیامبر زندگی کرد و مظلومانه در مکه به خاک سپرده شد.

سید احمد سجادی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.