عملیات بیت‌المقدس

پنجشنبه، 4 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

با آغاز جنگ تحمیلى، شهر خرمشهر، پس از 35 روز پایدارى و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن بعثى، عراق درآمد.

با شروع عملیات‏‌هاى تهاجمى در سیر کلّى جنگ، عملیات بیت‌‏المقدس با هدف آزاد سازى بندر خرمشهر در بامداد روز 10 اردیبهشت ماه 1361 با رمز مقدّس «یا على بن ابی‌طالب» آغاز شد. این عملیات گسترده داراى چهار مرحله بود و رزمندگان کفر ستیز اسلام موفق شدند پس از بیست و چهار روز رزم شجاعانه، این شهر را که 578 روز در اسارت دشمن بعثی بود، در سوّم خرداد 1361 به طور کامل آزاد نمایند.

بسیجیان سرفراز با یقین به آن که «ما النصر الَّا من عندالله» کشور بقیة‌الله الاعظم (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) را از چنگ گرگان متجاوز که بازیچه دست ابرقدرتان خصوصاً آمریکاى بودند بیرون آوردند و نداى الله‏ اکبر را در خرمشهر عزیز طنین‌‏انداز کردند و پرچم پرافتخار (لا اله الا الله) را بر فراز آن شهر خرّم که با دست پلید جنایتکاران قرن به خون کشیده شده و خونین‌‏شهر نام گرفت به اهتزاز درآوردند.

 بسیجیان به یقین مورد تقدیر ناجى بشریت و برپا کننده عدل الهى در سراسر گیتى مى‏‌باشند آنان به آرم «ما رَمَیْتَ اذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللَّهَ رَمى‏» مفتخرند1.

عملیّات معجزه‌‏آساى بیت‏‌المقدس، حماسه فتح خرمشهر را در تاریخ دفاع مقدّس رقم زد. بدین ترتیب، خرمشهر از لوث وجود اشغالگران بعثی آزاد شد و به دامن میهن اسلامى بازگشت.

سید احمد سجادی

پی‌نوشت:

1) ایام در نگاه امام خمینى (رحمت الله علیه)؛ پژوهشکده تحقیقات اسلامى سپاه، ج1، ص 52



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.