پيام ها ي 22 خرداد

به رغم شيطنت هاي برخي از بدخواهان و عوامل مشكوك داخلي و خارجي و پيش بيني هاي بسياري از تحليلگران، انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري با آرامش كامل و در عين حال باشكوه و عظمتي وصف ناپذير و با نتايجي نه چندان دور از انتظار، در حالي به پايان رسيد كه بيگانگان از اين استقبال پرشور، به شگفتي ياد كرده و برخي از آنان تمام تلاش خود را بكار بردند تا با اتكاء به اقدامات مذبوحانه عده اي جاهل و خائن خود فروخته براي ايجاد اغتشاش و تشنج آفريني جديد، شيريني اين
سه‌شنبه، 2 تير 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پيام ها ي 22 خرداد
پيام ها ي 22 خرداد
پيام ها ي 22 خرداد

نويسنده:احمدرضا هدايتي



به رغم شيطنت هاي برخي از بدخواهان و عوامل مشكوك داخلي و خارجي و پيش بيني هاي بسياري از تحليلگران، انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري با آرامش كامل و در عين حال باشكوه و عظمتي وصف ناپذير و با نتايجي نه چندان دور از انتظار، در حالي به پايان رسيد كه بيگانگان از اين استقبال پرشور، به شگفتي ياد كرده و برخي از آنان تمام تلاش خود را بكار بردند تا با اتكاء به اقدامات مذبوحانه عده اي جاهل و خائن خود فروخته براي ايجاد اغتشاش و تشنج آفريني جديد، شيريني اين پيروزي بزرگ را به كام ملت مسلمان و غيرتمند ايران تلخ كنند.
اگرچه دوست و دشمن از اين رويداد تاريخي اظهار شگفتي نمودند، اما اين حضور براي مردم ما فقط انجام وظيفه وتكرار تاريخ بشمار مي رفت، چرا كه مردم مسلمان و متعهد ايران اسلامي بارها ثابت كرده اند كه همواره پشتيبان و حامي انقلاب و نظام اسلامي بوده و هرگاه از سوي دشمن احساس خطر كنند، آماده اند تا به دور از هرگونه شائبه سياسي، فكري، فرهنگي و مذهبي و يا نگرش هاي قومي و طايفه اي ، بطور يكپارچه در كنار يكديگر قرار گرفته و باتمام توان از اهداف و آرمانهاي انقلاب اسلامي دفاع نمايند. از همين روست كه حضور امت حزب الله در صحنه هاي مختلف انقلاب، از جمله انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري را مي توان به يكي از ماندگارترين حماسه هاي مردمي و سرشار از پيام هايي دانست كه بعنوان يك نيروي بازدارنده فوق العاده قوي، به راحتي توانسته است برتري قدرت نرم انقلاب اسلامي در مصاف با انواع توطئه هاي دشمنان را به تصوير كشيده و شكست ناپذيري آن را بار ديگر اثبات كنند.
برخي از اين پيام ها عبارتند از:
1 - برخلاف تبليغ دشمنان، مقبوليت نظام و ولايت پذيري و دين باوري مردم و همچنين نقش رهبري در اداره حكومت و روشنگري جامعه و جلوگيري از انحرافات و همچنين برخورد منطقي و در عين حال قاطعانه با جريانات تشنج آفرين و تفرقه انگيز را مي توان نشانه ظرفيتهاي برتر نظام اسلامي در مديريت امور جامعه با اتكاء به مردم، معرفي نمود.
2 - اين انتخابات با ترجمان مجدد و ارائه مفهومي روشن از كارآمدي نظام مردم سالاري ديني، ثابت كرد كه بر خلاف بسياري از كشورهاي جهان، مردم ايران به معناي واقعي كلمه در اداره امور كشور خود مشاركت دارند.
3 - تاكيد مردم بر اداي تكليف و وظيفه و آگاهي آنان از نقش و اثر اين مشاركت نيز، بيانگر بيداري و هوشياري بيش از پيش مردم ايران در برخورد با مسائل داخلي و اوضاع بين المللي محسوب مي شود.
4 - هوشياري و عدم تأثيرپذيري افكار عمومي مردم از بازي هاي سياسي و القائات كاذبي كه از داخل و خارج، ذهن و فكر آنان را نشانه رفته و تمام تلاش خود را براي ايجاد جو ياس و نا اميدي بكار گرفته بودند، از ديگر پيام هاي انتخابات دهم به شمار مي رود.
5 - پايبندي و اصرار جامعه بر احياء، حفظ و ترويج ارزش هاي اسلامي، انقلابي و فرهنگي و نيز تاكيد آنها بر ضرورت پايبندي آحاد جامعه و مسئولين نظام به اصول و ارزشهاي انقلاب و زنده نگه داشتن گفتمان و راه و منش حضرت امام(ره)، پيام ديگري است كه در جريان انتخابات دهم به خوبي بيان شد.
6 - در جريان اين انتخابات مردم ثابت كردند، كه اقتدار، سربلندي و عزت ايران و اسلام در راس امور قرار داشته و براي مسلمان ايراني، اين نكته بيش از هر چيز ديگري حائز اهميت و اولويت است.
7 - در اين انتخاب مردم با اتكاء به رهنمودهاي رهبر و مقتداي خود، ساده زيستي و پرهيز از اشرافيگري، خدمت صادقانه، سخت كوشي، مردمي بودن، شجاعت و ايستادگي در برابر زياده خواهي استكبار و عدم غربزدگي و پرهيز از خود باختگي و موضع ضعف و انفعال در برابر دشمن را مهمترين شاخصه هاي مسئول خدمتگذار معرفي و ترجيح حاكميت گفتمان عدالت محوري، و عزم و اراده ملي براي مقابله با فساد اداري، رانت خواري وتبعيض را مورد تاكيد مجدد قرار دادند.
8 - مردم در اين انتخابات با لمس و درك آثار كوتاه مدت و بلند مدت سازندگي، به درست بودن راه پيشرفت و توسعه همه جانبه كشور در امور مختلف علمي، اقتصادي، اجتماعي ، سياسي و فرهنگي صحه گذاشته و ثابت كردند كه تشنه عدالت، صداقت و نيازمند خدمت هستند و هركس را كه در اين راه گام بردارد تا آخرين لحظه و در سخت ترين شرايط حمايت خواهند كرد.
9 - در اين انتخابات مردم نشان دادند كه از سياست بازي ، گروه گرايي و فعاليت هاي حزبي نامعقول و همچنين پرداختن به مسائل حاشيه اي و شعارگرايي هاي پوچ و بيهوده باندها و جريانات سياسي بيزارند و به هيچ وجه حاضر نيستند بار ديگر كشور را اسير بحرانها و تشنج هاي سياسي و منافع حزبي و خواسته هاي شخصي عده اي معلوم الحال نمايند.
10 - استفاده از شيوه هاي نوين اطلاع رساني و باصطلاح دموكراتيك و تأثير آن در جلب مشاركت عمومي براي حضور در عرصه انتخابات نيز از ديگر دستاوردهايي به شمار مي رود كه بار ديگر حقانيت و در عين حال صداقت و مردمي بودن نظام اسلامي را به اثبات رساند.
11- صرفنظر از اقدامات مذبوحانه برخي از عوامل خود فروخته پس از اعلام نتايج، استفاده هواداران از روش هايي كاملا منطقي و معقول و عاري از برخوردهاي غير اخلاقي در حمايت از كانديداي مورد نظر، حاكي از شور و شعور بالا و قدرت درك مردم در برخورد با مسائل سياسي در مقايسه با نظامهاي غربي و شرقي بوده و تصويري فوق دمكراسي را از مردم ايران بعنوان الگويي مترقي و از نظام اسلامي بعنوان حكومتي مردم سالار، به نمايش گذاشت.
12 - بديهي است در اين ميان، تضارب آراء و بيان مستقيم ديدگاه هاي كانديداها از رسانه ملي و مطبوعات، نه تنها در شناخت مردم نسبت به نامزدهاي انتخاباتي كمك شاياني نموده و نقش رسانه ها در اين مهم را بخوبي آشكار ساخت، بلكه قطعا اين رويكرد در انتقال تجارب و احتمالا بيان نيازها و نكته هاي مغفول و بعضا مشكلات پنهان پيش روي دولت به مسئولين دستگاههاي اجرايي نيز، نقش مؤثري داشته است.
در نهايت اينكه، نتايج اين انتخابات يكبار ديگر نشان داد كه اين انقلاب همچنان از عنايت الهي و توجهات خاصه حضرت ولي عصر(عج) و حمايت قاطع مردم برخوردار و در سايه اين توجهات هرگز آسيب نخواهد ديد و در عين حال بديهي است كه شرايط جديد مسئوليت دولت دهم را در راستاي تحقق انتظارات بحق مردم اين سرزمين، بيش از پيش سنگين كرده است.
منبع:خبرگزاري فارس




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.