1+10 نکته کلیدی برای حفظ سلامتی

سلامت و حفظ آن مهمترین مسئله پیش روی هر کسی است ،پس با کمی مطالعه و دقت و رعایت یک سری مسائل، مثل نکته های ذکر شده در این مقاله بتوانید سلامت خود را بیشتر و بهتر حفظ کنید پس به این ده نکته توجه کنید. 1- حرکت بیشتر سعی کنید هر روز راههای تازه ای را پیدا کنید که به واسطه آن بیشتر بتوانید بدن خود را حرکت دهید. بین آسانسور و پله، پله را انتخاب کنید.
چهارشنبه، 11 ارديبهشت 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
1+10 نکته کلیدی برای حفظ سلامتی
1+10 نکته کلیدی برای حفظ سلامتی
1+10 نکته کلیدی برای حفظ سلامتی

سلامت و حفظ آن مهمترین مسئله پیش روی هر کسی است ،پس با کمی مطالعه و دقت و رعایت یک سری مسائل، مثل نکته های ذکر شده در این مقاله بتوانید سلامت خود را بیشتر و بهتر حفظ کنید پس به این ده نکته توجه کنید.

1- حرکت بیشتر

سعی کنید هر روز راههای تازه ای را پیدا کنید که به واسطه آن بیشتر بتوانید بدن خود را حرکت دهید. بین آسانسور و پله، پله را انتخاب کنید. حیوانات خانگی را همراه خود به پیاده روی ببرید، هنگامی که قصد دارید دنبال بچه ها بروید، پیاده این کار را انجام دهید، با دوستانتان توپ بازی کنید، و علف های هرز باغچه را خودتان حرص کنید. کارهایی که در آنها دست و پا حرکت دارند، نه تنها موحب حفظ تناسب اندام شما می شوند بلکه به عنوان نیروهایی برای از بین بردن استرس نیز می توانید روی آنها حساب کنید. "حرکت" را می توانید در بازه زمانی بسیار کوتاهی انجام دهید. حتماً لازم نیست یک ساعت در باشگاه فعالیت داشته باشید و یا به مدت 45 دقیقه حرکات ایروبیک انجام دهید یا تای چی و کیک بوکس تمرین کنید. فقط سعی کنید در طول روز با هر کاری که می توانید حرکت بیشتری را به اعضای مختلف بدن خود وارد کنید.

2- قطع چربی

از غذاهایی که کاملاً مشخص است که سرشار از چربی هستند خودداری کنید مانند: غذاهای سرخ شده، انواع برگر، و گوشته های پر چرب. محصولات لبنی پرچرب نظیر پنیرهای محلی، خامه، و شیر باید از انواع کم چربشان مورد استفاده قرار بگیرد. میزان مصرف کره، مارگارین، مایونز و انواع دیگر سس ها را نیز باید به کمترین میزان ممکن برسانید. انواع محصولات کم چرب موارد بالا نیز وجود دارند و شما می توانید از انها استفاده کنید؛ مانند: پنیر های کم چرب، سس های رژیمی، و...به فردای خود فکر کنید، لاغر، خوش هیکل، چربی سوز....خودشه؛ درجه یک!

3- ترک سیگار

مطمئناً رای هیئت منصفه هم چیزی جز این نیست. از سال 1960 به بعد مشخص شد که استعمال دخانیات بهداشت عمومی بدن را به خطر می اندازد و به مردم سراسر جهان توصیه شد تا میزان مصرف سیگار را کاهش دهند؛ اما متاسفانه اخیراً رشد باورنکردی را در مصرف سیگار توسط جوانان و نوجوانان شاهد هستیم. آیا ممکن است این امر نوعی تهاجم فرهنگی قلمداد شود؟ و یا تاثیر هالیوود است؟ هنر پیشه های مطرح دنیای هالوود در فیلم های مشهور سیگار به لب دارند. هشیار باشید و با نوجوانان در این مورد صحبت کنید و به آنها بگویید که فضای رمانتیک و خشن هالیوود سرابی بیش نیست. خط مشی فکری روز: یک سیگار کمتر بکشید...

4- کاهش استرس

شاید صحبت کردن در مورد استرس کار ساده ای باشد، اما برخورد با آن قدری دشوار است. تکنیک هایی وجود دارند که محققان معتقدند با استفاده از آنها می توانید افکار مثبت بیشتری را به ذهن خود وارد کنید. 30 دقیقه در طول روز را صرف کاری کنید که از انجام آن لذت می برید، مثلا در وان آب گرم دراز بکشید، لب ساحل یا در پارک پیاده روی کنید، کتاب مورد علاقه تان را مطالعه کنید، به دیدن یکی از دوستانتان بروید، با سگ خانگی تان بازی کنید، به موسیقی مورد علاقه تان گوش کنید، یک فیلم خنده دار نگاه کنید، یک ماساژ دریافت کنید، موهایتان را کوتاه کنید، و یا مدی تیشن انجام دهید و ...پیش از اینکه بخواهید کنترل خودتان را از دست داده و عصبانی بشوید تا 10 بشمارید، بعد ببینید چه احساسی پیدا می کنید. خط مشی فکری روز: وقتی ابرهای سرخ را مشاهده میکنید، فکر کنید صورتی هستند سپس در آنها غوطه ور شوید...

5- محافظت در برابر آلودگی هوا

اگر نمی توانید در محیطی به دور از دود و دم زندگی کنید، حداقل وارد اتاق هایی که در آنها سیگار می کشند، نشوید، در محل های پر رفت و آمد ورزش نکنید، و در مکان های پر ترافیک آمد و شد نکنید. فقط زمانی می توانید در فضای باز ورزش کنید که میزان آلودگی هوا پایین باشد. اگر قصد ورزش کردن در محیط های سربسته را دارید، باید حتماً مطمئن شوید که دستگاه تهویه به درستی کار می کند. در حیاط منزل خود درختچه و بوته های مختلفی را پرورش دهید، این گیاهان می توانند بازدارنده خوبی برای آلودگی هوای خیابان باشند. خط مشی فکری روز: این جمله را روزانه با خود تکرار کنید: "دود وارد چشم ها، دهان، بینی و ریه هایتان می شود."

6- کمربند ایمنیتان را ببندید

تحقیقات حاکی از این مطلب هستند که افرادی که از کمربند ایمنی استفاده می کنند، عمر طولانی ترین نسبت به سایرین دارند. همچنین بستن کمربند ایمنی احتمال آسیب دیدن در سوانح رانندگی را به میزان بسیار زیادی کاهش می دهد. خط مشی فکری روز: کمربند ایمنی را ببندید و باز کنید.

7- نخ دندان

پژوهش های جدید گویای این امر هستند که ارتباط مستقیمی میان طول عمر و نخ دندان وجود دارد. البته محققان دلیل قطعی این عمر را به درستی نمی دانند، شاید دلیلش این باشد که افرادی که دندان هایشان را با نخ تمیز می کنند، نسبت به سلامت عمومی بدن خود حساس تر بوده و اهمیت بیشتری به بهداشت خود می دهند. خط مشی فکری روز: نخ دندان کنید و کنترل بدن خود را بدست گیرید.

8- توقف مصرف مشروبات الکلی

در مطالعات متعدد ثابت شده که مصرف الکل مضرات بیشماری را به همراه دارد و ضررهای آن بسی بیش از فوایدش است و می تواند منجر به بروز بیمار های کليوی و سرطان شود. خط مشی فکری روز: از مصرف مشروب جداً خودداري كنيد.

9- درونمای ذهنی مثبت

ارتباط مستقیمی میان زندگی سالم و چهره سالم وجود دارد. افرادی که در زندگی خود مشکلی نداشته و سالم زندگی می کنند، معمولاً چهره خندانی داشته و همیشه لبخند به لب دارند. خط مشی فکری روز: اگر ليخند بزنید و ترانه بخوانید، دیگر نمیتوانید غمگین باشید.

10- انتخاب مناسب والدین

ارتباط میان سلامتی افراد و ژنتیک آنها کاملاً مشخص است، اما نمی توان گفت به این دلیل که والدین شما در جوانی به دلیل ابتلا به نوعی بیماری خاص جان خود را ازدست داده اند، شما هم به همین درد مبتلا خواهید شد و هیچ تغییری در ژن های خود نمیتوانید ایجاد کنید. خط مشی فکری روز: این تکنیک ها را برای برخورداری از یک زندگی سالم بکار گیرید تا بتوانید سرنوشتتان را کنترل کنید.
نکته 1+10-یک ضرب المثل عربي می گوید: "کسی که سالم است، امید دارد و کسی که امید دارد، همه چیز دارد."




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.