توصيه شهدا به پرهيز از فتنه و نفاق در بين مردم (1)

قدر اين انقلاب و رهبري الهي را بدانيد؛ مبادا خداي ناکرده در حفظ و گسترش آن سهل انگاري يا خطايي از شما سر زند؛ دقت کنيد؛ در مقابل دشمنان اسلام و خدا، ضدانقلابيون و گروهک هاي کفر و نفاق، محکم بايستيد و مجال خطا به آن ها ندهيد.
يکشنبه، 19 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه شهدا به پرهيز از فتنه و نفاق در بين مردم (1)
توصيه شهدا به پرهيز از فتنه و نفاق در بين مردم (1)

 

تهيه و تنظيم: زهرا مولايي




 

شهيد رشيد آجوداني ( 1363- 1345 نقده )

قدر اين انقلاب و رهبري الهي را بدانيد؛ مبادا خداي ناکرده در حفظ و گسترش آن سهل انگاري يا خطايي از شما سر زند؛ دقت کنيد؛ در مقابل دشمنان اسلام و خدا، ضدانقلابيون و گروهک هاي کفر و نفاق، محکم بايستيد و مجال خطا به آن ها ندهيد.

شهيد ابراهيم آرانپور ( 1365- 1340 دهدشت )

آن هايي که با برداشت بد از حرف هاي ما در فکر جداسازي ما از همديگر بودند، آن آدم ها فقط و فقط کارشان نفاق و ايجاد تفرقه در اين برهه ي خاص از زمان بود و شما سعي کنيد علي وار و زينب وار در مقابل اين توطئه ها ايستادگي و وحدت را همچنان حفظ نماييد.

شهيد عبدالمجيد آزادخواهان ( 1362- 1341 فسا )

خطايي هم به شما اي مردم شهيد پرور! ... دست عوامل نفاق را کوتاه [ کنيد ] (1) و نگذاريد که در تشييع جنازه ي اين بنده ي حقير شعارهاي غيرانقلابي بدهند.

شهيد محمد آزادي ( 1367- 1329 خوي )

همين مساجد را که دشمنان فقط از آنجا مي ترسند، حفظ نماييد و نفاق افکنان را از خود طرد نموده و هر حرکت آن ها به ضد اسلام و به سود ابرقدرت ها است و اين را نيز بدانيد که اين شياطين از اعمال مخرب خود دست برنمي دارند، ولي همواره خوار و زبونند و عاقبتي ندارند.

شهيد علي آقاياني ( 1366- 1347 تهران )

خواهشي که دارم، اين است که بيشتر قرآن بخوانيد؛ چون علي (عليه السلام) در نهج البلاغه مي فرمايد: « شفاي دردهايتان را از قرآن بخواهيد و در سختي هايتان از آن ياري جوييد؛ زيرا شفاي بزرگ ترين دردها در آن است که عبارتند از: کفر و نفاق و کجروي و گمراهي ».

شهيد محمد علي آقايي ( 1365- 1338 فريدن )

برادران و کساني که اين نامه به دستتان مي رسد! خدا را در همه حال از ياد نبريد؛... تفرقه و نفاق را از خود دور کنيد که دشمن خطرناکي است.

شهيد اسماعيل ابراهيم زاده ( 1360 - 1339 کازرون )

من در چندين ماه اخير که ديدم شب ها که منافقين بر در و ديوار شعارهاي ضد مردمي مي نوشتند و اعلاميه هاي بي ارزش و بي معنا به منزل مردم شهر مي انداختند، با اتفاق چندين نفر از مردم و دوستان تشکيل ستادي داديم تا اينکه شب و روز از کارهاي زشت و نفاق انداز مردم در امان باشند و مشت محکمي به دهان منافقين مزدور زده باشم و هم اکنون که نيروهاي مبارز اسلام بر عليه کفر حمله هاي پي در پي دنبال مي کنند و نيرو لازم دارند، صلاح بر اين است که به کمک برادران در جبهه ها بشتابيم تا اينکه به ياري خدا بتوانيم دشمنان را سرنگون کنيم.

شهيد مصطفي ابراهيمي ( 1364- 1344 نجف آباد )

سخني با شما امت شهيد پرور، اي امت قهرمان! ... از شا مي خواهم که در برابر مشکلات استقامت کنيد و وحدت و يکپارچگي را حفظ کرده و نفاق و [ دورويي ] (2) را از ميان خود برداريد و پيرو خط رهبر انقلاب باشيد.

شهيد صادق ابراهيمي درچه ( 1360- 1339 خميني شهر )

شما اي ملت مسلمان! به پا خيزيد؛ رو به سوي کربلاي حسين (عليه السلام) به پا خيزيد و رو به سوي کربلا کنيد و زندگي مادي دنيا را رها کنيد و سلاح مبارزه برگيريد؛ خود را براي دريدن پرده هاي کفر و شرک و نفاق آماده کنيد و از پشت آن پرده ها، چهره ي کثيف آن منافقان را بيرون کشيد و آن ها را مفتضحانه به خاک بماليد و امتي را از بند آن ها برهانيد؛ پليدي ها و قضاوت ها را نابود کنيد.

شهيد موسي ابوالحسني ( 1362- 1343 فسا )

اي امت شهيدپرور! سجده ي شکر به جا آوريد که خداوند براي ترويج دين خود، شما را انتخاب نمود و شما هم همان طوري که شهدا، اسلام را ياري کردند و به خوبي وظيفه شان [ را ] شناختند و انجام دادند، مانند آن ها و در راه آنها قدم برداريد که ان شاء الله پيروزي نزديک است؛ فقط در خط رهبر باشيد؛ به حرف هاي اين پير جماران گوش فرا دهيد و عمل کنيد، چرا که اين کار، آمريکا و نوکرانش را خرد مي کند و دست از تفرقه و نفاق برداريد.

شهيد محمدکاظم ابوترابي زارچي ( 1364- 1343 يزد )

برادران پاسدارم! از ياد خدا غافل نشويد و راه شهدا را تا مقصود نهايي ادامه دهيد و در مقابل هرگونه ظلم و تعدي و تجاوز و نفاق مردانه بايستيد و از حق دفاع کنيد و پشتيبان امام بزرگوار و ولايت باشيد.

شهيد حيدرعلي اجاقلو ( 1363- 1310 ساوه )

ملت شهيد پرور و هوشيار ايران! از توطئه و نفاق بر عليه يکديگر بپرهيزيد که دشمنان در کمين هستند و آماده ي جدايي شما هستند تا با نفاقي که در بين خود شما پيدا مي شود، [ شما را از هم جدا کنند ].

شهيد سيدجلال احمدي قهدريجاني ( 1362- 1342 فلاورجان )

برادران و خواهران گرامي! تنها وصيت من به شما اين است که امروز، اسلام نياز به فداکاري يکپارچه ي شما دارد؛ از تفرقه و نفاق دوري کنيد.

شهيد احمد احمدي ( 1363- 1343 تهران )

اي پدران و مادران! سعي کنيد فرزندان خود را چون قاسم، علي اکبر (عليهما السلام) و همه ي شهيدان ايران تربيت کنيد، نه تنها براي جبهه ها، بلکه در امور داخلي مملکت، متعهد و باايمان، چرا که بايد خدايي باشند؛ به دستورات رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم) توجه کنيد؛ از تفرقه و نفاق بپرهيزيد؛ اتحاد را پيشه کرده [ و ] با انصاف نسبت به يکديگر بينديشيد؛ دروغ و دروغ پردازي را از خود دور کنيد؛ از تزوير و ريا بپرهيزيد که آن شرک اصغر است.

شهيد اسدالله احمدي ( 1369- 1343 تاکستان )

عزيزانم و برادران و خواهران امت اسلام!... هيچ وقت از خدا غافل نشويد و در محل زندگي براي حفظ قوانين اسلام [ از ] خود و خانواده ي خود شروع کنيد تا جامعه از کفر و نفاق و کارهاي شيطاني پاک شود و از هيچ چيز دريغ نکنيد که فنا نيست، بلکه اول بقاست.

شهيد رضا احمدي ( 1362- 1343 مشهد )

... در همه ي جزئيات و کليات اسلام دقت و مطالعه کنيد و در اين راه از روحانيون متعهد و خط امام استفاده کنيد و با کمک برادران و خواهران روحاني، به جنگ کفر و نفاق جهاني رفته و تا مرز شهادت، ايستادگي و مقاومت کنيد ... آموزش هاي نظامي و عقيدتي و سياسي را در پايگاه هاي سپاه و بسيج بياموزيد و در جهت سازماندهي لشکرهاي قدس، همه ي نيروي خود را مصروف داريد که جنگ بين اسلام و کفر و نفاق تا از بين رفتن کفار و منافقين ادامه دارد و شما بايد از اسلام در اين برهه زمان دفاع و حراست کنيد.

شهيد سيدمحمد احمدي ( 1362- 1339 دليجان )

با شماست که اگر منافق از خدا بي خبر و شيطان نهاد دروني و بيروني شما را خواست فريب بدهد و اگر مي خواهيد با دين اسلام به دنياي ابدي مسافرت کنيد، آن چنان با آن ها رفتار کنيد که ديگر فکر نفاق و دشمني با اسلام و امام بر سر [ آن ها ] (3) نزند و بدانيد که راه سعادت همين است.

شهيد عبدالکريم احمدي ( 1361- 1342 شيراز )

برادرم! تو سرباز و مظهري از جند اللهي و بايد که با تمام مظاهر شرک و کفر و نفاق مبارزه کني و تو بايد در دو سنگر داخلي و خارجي جهاد کني و در اين راه لازمه اش و انرژي تداومش جهاد با نفس يا جهاد اکبر است؛ زيرا که تمام گرفتاري هاي ما حب نفس است.

شهيد هادي احمدي ( 1364- 1348 رودسر )

اين حقير از کليه ي برادران و خواهران باغيرت ديني تقاضا مي کنم که به فکر سعادت و آزادي از بند ظلم و ستم و هواها و هوس خود شده و به ياري اسلام و رهبر و امام عزيز شتافته، مخصوصاً جوانان و نوجوانان عزيز که امروز کشور اسلامي ما از خونشان رنگين شده و در پناه اسلام و درياي خروشان انقلاب آمده و بر عليه کفر و نفاق قيام کنند.

شهيد ابراهيم احمديان ( 1361- 1348 زرين شهر )

و اما چند کلامي با برادران بسيج و دوستان و آشنايان، از شما عاجزانه مي خواهم که سنگر بسيج و مسجد را رها نکنيد که همان طور که امام عزيزمان فرمودند: « مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنيد »؛ اميدوارم در اين امر کوتاهي نکنيد و هيچ گاه نگذاريد خون شهيدانمان پاي مال شود و با مبارزه با نفاق و دورويي و کفر از خون شهيدانمان پاسداري کنيد و خداوند به شما توفيق عطا کند.

شهيد حميدرضا ادهم فومني ( 1363 - 1343 تهران )

از شا ملت ايران مي خواهم که در پشت جبهه وحدت و يکپارچگي خود را حفظ کنيد؛ زيرا بعد از سال ها مطالعه ي سازمان کثيف سيا، تنها راه نابودي اين انقلاب را، جدايي انداختن بين صفوف اين مردم دانسته است، کاملاً هم درست تشخيص داده؛ زيرا نه اين انقلاب، بلکه تمامي انقلاب ها و تمامي نهضت در اثر نفاق و جدايي از هم پاشيده مي شود و ما بايد با وحدت خود ثابت کنيم که ملتي هستيم يکپارچه و هيچ چيز ما را از پا نمي اندازد و راه هاي اعلام همبستگي ما با اسلام و انقلاب اين است که در نمازهاي جماعت در مساجد شرکت کنيم و نماز جمعه را هر چه با شکوه تر برپا کنيم و با يکديگر دوست و مهربان باشيم.

شهيد حسين اسپري ( 1365- 1338 گچساران )

آمريکا که نه، هزاران مثل آمريکا و امثال آن ها باشند، ايران و ملت ايران ترس و وحشت به خود راه نمي دهند و تا قطره ي خوني که داشته باشند، مي جنگند و از پاي نخواهند نشست تا آن لحظه اي که کفر و نفاق سرنگون شوند و اسلام عزيز پيروز شود.

شهيد برفي استاد ( 1363- 1343 دهدشت )

اي برادران! بياييد يک لحظه به فکر آينده [ باشيد ] و به خود نگاه کنيد و ببينيد که زندگي چه حدي دارد؛ از زمان طفوليت تا به لب گور رسيدن را به نظر خود بياوريد که اين دنياي فاني ارزشي ندارد و بياييد راه حقيقت را پيشه ي خود سازيد و قدم خير برداريد و به سوي هدف اصلي خود که همان آخرت است، بپردازيد و بياييد شما از يکديگر جدا نشويد؛ آخر روزي مي آيد که از هم جدا مي شويد و نفاق و دودستگي، دروغگويي و غيبت پشت سر هم نگوييد.

شهيد غلام علي اسکندري ( 1362- 1342 پاکدشت )

در اين موقع حساس از تاريخ کنوني، اسلام عزيز و کشورمان، ايران عزيز که مورد تجاوز همه جانبه ي دشمنان قرار گرفته و از هر سوي تيرهاي نفاق و خيانت به سوي ما پرتاب مي شود که بر همين اساس است که قرآن دستور استقامت و ايستادگي را در مقابل آنان صادرکرده و امروز ما پيروان راه قرآن به نام سربازان امام زمان (عليه السلام) مجري آن حکم الهي هستيم.

شهيد بهرام اسکندري ممقان ( 1365- 1346 اسکو )

شما اي برادران حزب الله ايران! بياييد قدر اين نعمت عظماي الهي را بدانيد که اين رهبري انقلاب اسلامي براي ما يک نعمت بزرگ است؛ تا سر حد جان از امام و رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم) و ائمه ي اطهار (عليهم السلام) حمايت کنيد؛ تفرقه و نفاق را بين خود راه ندهيد که اگر چنين کنيد، موجبات عذاب الهي را براي خود فراهم کرده ايد.

شهيد اکبر اصغريها ( 1360- 1342 قزوين )

از شما خواهران و برادران گرامي مي خواهم که هميشه با کارهاي نيکتان در جهت تقويت انقلاب و اسلام باشيد و اعمالتان را خالص کنيد براي خدا؛ ... از اختلاف و نفاق بپرهيزيد و [ با ] اين کار، قلب رهبرمان را نشکنيد و قدر اين رهبر را بدانيد و روزي هزار بار از خدا بخواهيد که به امام طول عمر عطا فرمايد.

شهيد سيد ساعد افتخاري ( 1361- 1340 آبيک )

وصيت مي کنم که اي پدر، مادر، برادر و خواهران ايراني ام! پس از شهادت فرزند و برادرتان، مبادا لحظه اي از ياد خدا غافل شويد؛ تقوي پيشه کنيد؛ با صلاح صبر و مقاومت، قلب دشمنان اسلام را هدف بگيريد و آن را سوراخ سوراخ کنيد که دشمن از صبر و شکيبايي شما مي هراسد و بر خود مي لرزد. اميدوارم که هميشه اطاعت خدا کنيد و در مبارزه بر عليه کفر و الحاد و نفاق داخلي، لحظه اي درنگ نکنيد و از امام عزيز، خميني بت شکن، تا آخرين قطره ي خون پشتيباني کنيد.

شهيد اسدالله افتخاري شهر خفري ( 1360- 1342 شيراز )

اي کساني که در اين انقلاب شهيد داده ايد! از اين خون هاي پاک، خوب پاسداري کنيد و مگذاريد کفر و نفاق، حاصل خون شهدا را بر باد دهند؛ بدانيد که منافقين به اسم اسلام، شما را مي کوبند.

شهيد سيدابراهيم افسريان ( 1361- 1346 شيراز )

اي بچه هاي سياه، اي بچه هاي گروه مقاومت! نگذاريد اين منافقان در بين شما رخنه کنند و نفاق بيندازند.

شهيد غلام رضا افشون ( 1362- 1345 ياسوج )

اميدواريم که همه ي مسلمين، در يک دست قرآن و در دست ديگر نهج البلاغه و بر دوششان هم سلاح برگيرند و بر عليه تمامي کفر، تمامي ظلم، تمامي استبداد، براي رهايي انسان ها از قيد و بند ظلم و کفر و نفاق به پا خيزند و اگر که جوانان مسلمان ما در زندان و حبس ها باشند، اسلام بايد آزاد باشد و احکام اسلام بايد جاري گردد.

شهيد محمدربيع اکبري باصري ( 1363 - 1343 خرم بيد )

ما منتظران مقدم مبارک حضرت بقيه الله (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، مکلف هستيم تا با تمام توان کوشش کنيم تا قانون عدل الهي [ را ] در اين کشور حاکم کنيم و از تفرقه و نفاق بپرهيزيم و رضاي خداوند متعال را در نظر بگيريم و با صلح و صفا، برادري و برابري به پيشبرد انقلاب اسلامي کوشا باشيم.

شهيد ابوالفضل اکبري داريان ( 1362- 1343 تهران )

... وحدت و همبستگي خود را حفظ کنيد تا بتوانيد بيشتر در راه انقلاب اسلامي کوشا باشيد و نگذاريد نفاق در بين شما بيفتد.

شهيد حسين اکبري ( 1365- 1343 شازند )

اولين وصيتم اين است که امام عزيز، نائب بر حق حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، خميني کبير را دعا کنيد و تمام اوامر او را از دل و جان پذيرا باشيد؛ چون حکم او، حکم امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و حکم امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، حکم خداست. از تفرقه و نفاق پرهيز و دوري کنيد و به ريسمان خداوند چنگ بزنيد.

شهيد محمدباقر اکبري ( 1365- 1330 زنجان )

در همه ي ابعاد با وحدت و يکپارچگي عمل کنيد و از تکروي و نفاق بپرهيزيد تا مديون خون شهدا مباشيد.

شهيد محمدحسن اکرمي ابرقويي ( 1364- 1347 ابرکوه )

مراسم دعا را با شکوه برگزار نماييد؛ قرآن بخوانيد و نمازهايتان را سر وقت برپا داريد که بدانيد تنها سلاح برنده ي ما در جبهه ها فقط همين سلاح ايمان است؛ از نفاق و تفرقه دوري کنيد و منافقين سود جو و فرصت طلب را از ريشه برکنيد که عامل هر نوع تفرقه و جدايي از همين منافقين رياست طلب و رياکار است.

شهيد علي اصغر امام دوست ( 1366- 1338 کازرون )

مردم هميشه در صحنه! مواظب اين شيطان صفتان باشيد و گول آن ها نخوريد؛ هميشه گوش به فرمان امام امت باشيد و فقط او را اطاعت کنيد و به شايعات توجه نکنيد و نفاق افکنان را شناسايي و از آن ها دوري کنيد؛ چون در اين زمان، ما مسئوليتي عظيم داريم و بايد از خون 75 هزار شهيد پاسداري کنيم.

شهيد منصور امامي ( 1365 - 1347 سپيدان )

... بار ديگر دست کفر و شرک و نفاق قاسطين و مارقين و ناکثين را از سد راه برداريم. آري، هم اکنون که عازم جبهه مي شوم، دريافته ام که چرا بايد به جبهه بروم؛ امامم را شناخته ام؛ خدايم را شناخته ام که در دلم وسوسه مي کنند که آماده ي جهاد شوم.

شهيد اميرهوشنگ اماني ( 1360- 1340 تهران )

اين را بدانيد من خيلي خوشحال مي شوم، چه زنده باشم در اين دنيا، چه نباشم، از اينکه شما با صميميت و خلوص و صفا با هم زندگي کنيد؛ کينه، نفاق، حسد و ... را که از کلمات شيطاني هست، دور بريزيد و در اين دو روزه زندگي، خداجو، خداگونه باشيد.

شهيد حميدرضا اميرپور ( 1360- 1343 نجف آباد )

برادرانم! به خونخواهي حسين (عليه السلام) همواره از راه امام حمايت کنيد و تا نابودي قواي کفر و نفاق در تمام جهان و نجات همه ي مستضعفين از پا منشينيد.

شهيد مرتضي اميني ( 1361- 1342 تهران )

تقاضاي ديگرم که براي خانواده ام نيز مي باشد، اين است که عشق دنيا را از دل برانند و راه حق بپويند و امام را که تمام کوشش او به ثبوت رسانيدن حقانيت مستضعفين است، ياري کنيد و همه چيز را براي ديگران هم بخواهيد و خدا را در نظر بگيريد که خدا ناظر اعمال شماست و از نفاق دوري کنيد؛ دستورات قرآن را بي کم و کاست انجام دهيد و يکي دو روز آسايش و خوشي اين دنياي فاني را به آسايش آخرت ترجيح ندهيد که آخر، همه ي شما به راهي که من رفتم، خواهيد آمد؛ پس چه بهتر که سربلند در پيشگاه عدل الهي حاضر شويد.

شهيد زينل انصار ( 1365 - 1343 بندر کنگان )

وصيتم بيشتر به شماها، اين است که ... از نفاق و تفرقه دوري کنيد که باعث شکست و نابودي انسان مي شود.

شهيد کهيار بشنام ( 1365- 1341 قيروکازرين )

از شايعات دوري و از نفاق و از تفرقه خودداري کنيد که تنها همين چند دستگي است که اسلام را تضعيف مي کند؛ خدمتگزار مردم و جمهوري اسلامي باشيد. افراد معصوم! براي رضاي خدا مسئوليت ها را قبول کنيد.

شهيد فرهاد ايماني ( 1359 - 1340 ملاير )

ما فرزندان رشيد اسلام هستيم، فرزندان خون و شهادت، دليري و پايداري، فرزندان غيرت و ايثار که همچون رودي خروشان در بستر حرکت خود خس و خاشاک کفر و نفاق را خواهيم شست. ما با خدا و رهبر خود عهد مي بنديم که تا نابودي همه ي مظاهر شرک و نفاق، ظلم و ستم از پاي ننشينيم و در اين راه با کوله باري از ايمان و يقين به مصاف همه ي زشتي ها خواهيم رفت ان شاء الله پيروز خواهيم شد.

شهيد محمد (آيت) ايماني ( 1361- 1342 ميانه )

انقلاب اسلامي ايران خون بهاي هزاران شهيد و صدها هزار زخمي و معلول و مجروح و مصدوم مي باشد و انقلابي که جهت وي اين همه قرباني ها شده داراي مقام و رتبه ي باعظمت عظمايي است که در سايه ي اين قرباني ها حکومتي اسلامي و الهي در کشور ما حاکم گرديده که استکبار جهاني و الحاد و کفر و شرک و نفاق را به لرزه درآورده است؛ ... برادران و خواهران! پدران و مادرانم و امت حزب الله! تلاش کنيد مثل مولاي ما و سيد ما آيت الله بهشتي راست قامتانه زندگي کنيد و در جنگ با ضدخداييان و طواغيت و مشرکين و نفاق استوار و ثابت قدم باشيد ... از شما انتظار دارم که در مقابل جريان نفاق و التقاط و منحرفين مقاومت کرده و ايستادگي کنيد.

شهيد حسين باخدا ( 1363 - 1343 کاشان )

مردم شهيدپرور و امت در صحنه! شما سخت در امتحان هستيد؛ نگذاريد روزي خداي ناکرده اشعث ها در گوشه کنار بذر نفاق را فشانده و دم از صلح بزنند؛ شما بايد با وحدت خود نفس آن ها را در نيمه راه گلويشان خفه کنيد.

شهيد مجيد بامداد ( 1365- 1346 رودسر )

شما اي پدر و مادر عزيزم! به مردم بگوييد که مجيد و امثال آن، راهشان از روي عقل و تدبير بود و هدفشان پيروزي اسلام تا سرنگوني کفر و نفاق از جامعه مي باشد و شهادتم از روي تدبير و آگاهي من بوده.

شهيد فرزاد بندري عباسي زاده ( 1360- 1343 تهران )

از مردم قهرمان پرور ايران و (4) حومه خواستارم که اولاً با يکديگر اتحادي کامل از نظر سياسي و مکتبي داشته باشند و منافقين را از بين خود طرد کنند و آن ها را از صافي هاي الک هاي جامعه بگذرانند تا ديگر نفاقي در بين آن ها به وجود نيايد و با يکديگر به خوبي و مهرباني رفتار کنند تا سرمشقي براي ديگر برادران جامعه هاي اسلامي باشند.

شهيد سيدناصر بهشتي ( 1365 - 1346 خمين )

مردم مسلمان! به جبهه کمک کنيد و دولت جمهوري اسلامي و رهبري ايران اسلامي را رهرو باشيد؛ از دورويي و نفاق و دودستگي دوري کنيد و انسجام خود را بيشتر نموده و وحدت را حفظ نماييد؛ به خاطر خدا بايد کار کرد؛ زندگي بايد به خاطر خدا باشد.

شهيد حسن بيات ( 1361- 1333 تهران )

خواهران عزيزم! من خون داده ام و شما بايد پيامش را به جامعه عرض کنيد، طوري که باعث رضايت خداوند سبحان و افتخار من باشد و مشت محکمي بر دهان نفاق شرق و غرب و حاميانش باشد.

شهيد علي بيکتن ( 1361 - 1329 تهران )

اي ملت عزيز! ... نفاق را و نفاق گران را از بين خود بشناسيد و همچنين تفرقه گران را شناسايي کرده و اسلام و مسلمين را ياري کنيد.

شهيد داود بيک وردي ( 1365- 1347 تهران )

برادران ديني! در هر لباسي که هستيد، روحاني هستيد، سپاهي هستيد، وزير و وکيل هستيد و بالاخره در هر لباسي که هستيد، حدود الهي را حفظ کنيد و از نفاق و جاه طلبي و خودخواهي کنار بکشيد.

شهيد غلام رضا پارسا ( 1365 - 1345 ني ريز )

از برادرانم مي خواهم که راه مرا انتخاب کنند و هرگز قدمي به راه کفر و نفاق برندارند و سعي کنند ادامه دهنده ي راه شهدا باشند؛ زينب گونه باشيد و راست قامت و استوار باشيد.

شهيد طالب پاشايي ( 1364- 1347 مراغه )

اين جنگ خيلي مقدس است؛ برادران! شما را به خون شهدا سوگند نگذاريد به سازش کشيده شود، هرگز؛ تا خون در بدن داريد، امام را تنها نگذاريد که او با الله است و هميشه سر نماز او را دعا کنيد؛ تا زماني که يک مسلمان روي زمين است، مبارزه است و اين مبارزه ي بي امان تا نابودي کفر و شرک و نفاق ادامه خواهد داشت.

شهيد عبدالکريم پاک ( 1363- 1345 فسا )

اي ملت عزيز! اي قهرمان پروران! اي کساني که لطف خداوند نصيب شما شد و شما را از زير بار استکبار نجات داد! از شما مي خواهم ... زير بار هيچ منافقي نرويد؛ نفاق را از کشور دور کنيد که هيچ ضربه اي کاري تر از نفاق نيست.

شهيد مجيد پاکزاد ( 1361- 1341 اصفهان )

فرزندان اسلام و فرزندان قرآن! بشتابيد که از قافله عقب نمانيد و به گفته ي امامان به خودسازي بپردازيم وعمر خود را تلف ننمايد و به کارزار و به جبهه ي کفر، شرک، نفاق برخيزيد و بدانيد که ما غير از خدا و اسلام هيچ چيز نداريم و رمز پيروزي و وحدتمان در اين بايد باشد و تکيه گاهمان همين است و خدا و قرآن و اسلام ما را بس است.

شهيد سري پرکان کلايه ( 1363- 1343 دهدشت )

برادران عزيز و گرامي ام! وحدت خويش را حفظ کنيد و از باندبازي و گروه گرايي بپرهيزيد که باعث تفرقه و نفاق مي شود.

شهيد ابوطالب پروانه ( 1365- 1345 رامسر )

... چنانچه شهيد شدم، بدانيد که خداوند مهربان خواسته است که شماها را مورد [ آزمايش ] (5) قرار بدهد، اما اين را خود شما هم بهتر مي دانيد که واقعاً توانسته ايد فرزندي را در راه خدا و اسلام تربيت کرده باشيد و فرزندي داشته ايد که فداي راه اسلام و قرآن [ کرده ايد و ] هديه کرده ايد، چرا اينکه همه ي ما آفريده ي اوييم، بايد به سوي او شتاب نماييم؛ چه بهتر که جان ناقابل خود (6) را در نبرد دين مبين اسلام و قرآن به عليه کفر و نفاق نثار نماييم.

شهيد حسين پژمان ( 1361- 1343 شيراز )

از همه ي برادران و خواهران تقاضا دارم وحدت و همبستگي خود را از دست ندهند و از نفاق بپرهيزند.

شهيد محمد باقر پوررشيد ( 1360- 1339 اروميه )

يک توصيه دارم براي شما و آن اينکه تا اين لحظه که امام امت را ياري نموده ايد و در پيروزي انقلاب سهمي داشته ايد، تا آخر ادامه دهيد تا سرنگوني جهل، نفاق و با شعار « اسلام، مکتب ما، قرآن، ياور ما، خميني رهبر ما، آمريکا دشمن ما » به نهضت ادامه دهيد تا برقرار شود حکومت الله.

شهيد ناجي پورطاهري ( 1364- 1344 قم ).

برادران! وحدت را حفظ کنيد؛ از امام پشتيباني کنيد؛ حامي ولايت فقيه باشيد؛ جبهه ها را گرم نگه داريد؛ دروغ و تهمت و غيبت، دورويي و نفاق و کينه و کم فروشي را جداً از خود دور کنيد؛ از هر چيز که عامل اختلاف است، جداً دوري گزينيد.

شهيد رضا پورعزيزيان شهربابک ( 1361- 1343 شهرري )

و شما اي خانواده و اي فاميلان و اي دوستان و اي ملت، اي ياران و اي امت مسلمان جهان! اگر پيرو حسين (عليه السلام) هستيد، به نداي حسين زمان، خميني بت شکن لبيک گوييد و او را در مقابل يزيديان تنها نگذاريد و جبهه ها را با وجود پربرکت فرزندان دلير و رشيدتان پر کنيد و کفر و نفاق را از صحنه ي گيتي ريشه کن کنيد تا ان شاء الله زمينه براي ظهور امام عصر، حجت زمان، مهدي موعود (عجل الله تعالي فرجه الشريف) آماده گردد.

شهيد همت الله پيش آهنگ اردکاني ( 1360- 1341 خميني شهر )

اين جانب پيام و درخواستي از مسئولين مملکت دارم که قانون اساسي را که با خون جوانان شهيد امضا شده، کاملاً عمل کنيد و از تفرقه و نفاق و حب رياست دوري نماييد که شما در مقابل خدا مسئول هستيد.

شهيد مرتضي تراب فيشگر ( 1363 - 1341 دزفول )

به همه ي خانواده و مردم وصيت و خواهش مي کنم که از دنياي ماديات درآمده و به هم نيکي کنيد؛ همديگر را ياري کنيد؛ مشکلات همديگر را با کمک هم حل کنيم؛ همه ي شما با هم متحد باشيد و از شما عاجزانه مي خواهم که نفاق و تفرقه بين هم نيندازيد و غيبت همديگر را ننماييد.

شهيد رسول ترابي ( 1361- 1345 اصفهان )

برادران بسيج! مواظب باشيد که منافقان در بين شما رخنه نکنند و نفاق افکني نکنند و اگر در بين شما بودند آن ها را شناسايي کنيد و به مسئولين معرفي کنيد.

شهيد محمدصادق تقوي نصرآبادي ( 1361- 1346 يزد )

و يک تذکر هم به شما مردم مسلمان دارم و اين که از دور امام پراکنده نشويد تا به مملکت آسيبي نرسد و بيشتر در اجتماعات مذهبي سياسي من الجمله نماز دشمن شکن جمعه شرکت کنيد تا دشمن نتواند در شما نفوذ کند و نفاق بيندازد.

شهيد محمد تقي پور ( 1362- 1338 گچساران )

اي امت حزب الله! از امام دست بردار نباشيد و همگام با روحانيت مبارزه کرده و پشت سر هم مبارزه کرده و پشت سر هم حرکت کنيد و عليه کفر، شرک و نفاق ان شاء الله که پيروزيم.

شهيد يوسف توتونکار ( 1362- 1340 تبريز )

هميشه سعي مان بر اين باشد عواملي را که موجب تفرقه و نفاق مي گردد، از بين برده و به جاي آن، اخوت و محبت را حاکم سازيم؛ چرا که پروردگار متعال در قرآن کريم مي فرمايد: « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ »؛ (7) « به درستي که مؤمنان با هم برادرند؛ پس اصلاح کنيد مابين همديگر را و بترسيد از خدا تا مورد رحمت واقع شويد » و اما آن عواملي که موجب نفاق و کدورت و سلب اتحاد مي گردد، همان ظن و تجسس و غيبت تهمت مي باشد که متأسفانه امروزه اکثريت ما به آن مبتلا هستيم.

شهيد محمد توسل هندوآبادي ( 1366 - 1348 تهران )

... از ايجاد نفاق و تفرقه بپرهيزيد و چون کوهي استوار در مقابل دشمنان قرآن و اسلام بايستيد؛ سعي کنيد که در برابر خون شهيدان گرامي اسلام مديون نباشيد؛ اميدوارم که پروردگار جهانيان همه ي شما را از زائرين کربلا قرار بدهد.

شهيد عبدالمجيد توسلي ( 1365- 1348 نايين )

مسئله ي ديگر که بعد از ولايت فقيه اهميت بسزايي دارد، بودن مردم در صحنه است که موجب از بين رفتن نفاق و تضعيف، همچنين موجب نابودي گروهک ها مي شود و اين تنها با بودن مردم در صحنه و شرکت در نماز جمعه و جماعات و مبارزه با تمام خطوط انحرافي است که تحقق مي يابد و تمام ملت ايران اين وظيفه را دارند؛ انجام اين وظيفه، ادامه ي راه شهداست.

شهيد حسين توکلي بنيزي ( 1362- 1342 بافق )

در پايان تأکيد مي کنم که پيوسته متحد و يگانه باشيد و از نفاق و پريشاني افکار سخت پرهيز کنيد.

شهيد مجيد تيموري دهکردي ( 1364- 1342 اصفهان )

اي امت پيامبر! ... مواظب باشيد در جامعه ي اسلامي نفاق پديدار نشود؛ زيرا به پيکر اسلام ضربه مي زند و منافقين را سرکوب کنيد.
... اي عزيزان! سعي کنيد از دو دستگي و نفاق دشمن و ستون پنجم جلوگيري کنيد. پشت جبهه را و جبهه ها را تا فتح قدس عزيز خالي نگذاريم.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: کرد.
2. در اصل وصيت: ناخوانا.
3. در اصل وصيت: ناخوانا.
4. در اصل وصيت: ناخوانا.
5. در اصل وصيت: ناخوانا.
6. در اصل وصيت: ما.
7. سوره حجرات: آيه 10.

منبع مقاله :
مولايي، زهرا؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (12)، تهران، مؤسسه فرهنگي هنري شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.