توصيه شهدا به پرهيز از فتنه و نفاق در بين مردم (2)

پيامم به علت قهرمان ايران اين است که پيرو خط امام و ولايت فقيه باشند و از تفرقه و نفاق بپرهيزند (1) و ادامه دهنده ي راه شهيدان و حافظ انقلاب باشند.
يکشنبه، 19 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه شهدا به پرهيز از فتنه و نفاق در بين مردم (2)
 توصيه شهدا به پرهيز از فتنه و نفاق در بين مردم (2)

 

تهيه و تنظيم: زهرا مولايي




 

شهيد رحمن ثابت ( 1361- 1342 اقليد )

پيامم به علت قهرمان ايران اين است که پيرو خط امام و ولايت فقيه باشند و از تفرقه و نفاق بپرهيزند (1) و ادامه دهنده ي راه شهيدان و حافظ انقلاب باشند.

شهيد قربان علي جابري ( 1366- 1339 تهران )

بر همه کسي که توان جنگيدن دارد، لازم است در راه خدا به جهاد برخيزد و اسلام و مسلمين را ياري نمايد و تا برچيده شدن ريشه ي کفر و نفاق طبق آيه ي « وَ قَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَکُونَ فِتْنَةٌ » (2) از پاي ننشينند.

شهيد سيدطاهر جزايري ( 1362- 1310 اهواز )

از شايعه پراکني و نفاق در دين مسلمين و در انقلاب بپرهيزيد و به لبيک امام لبيک بگوييد؛ به سوي جبهه ها بشتابيد و از اين قافله جا نمانيد و بشتابيد که راه فلاح و رستگاري دارد.

شهيد مهدي جعفربيگي علم آبادي ( 1362- 1345 رفسنجان )

از نهادهاي انقلابي [ که پشتيبان ] (3) اسلام و امام هستند، پشتيباني کرده و از تفرقه و نفاق بر حذر باشيد که تنها رمز پيروزي مسلمين، وحدت کلمه است.

شهيد ابوالفضل جعفري نجف آبادي ( 1350- 1366 مشهد )

اي خانواده ام و بقيه ي وابستگان و تمامي امت حزب الله! ... مراقب باشيد فتنه هاي وسوسه گران و منافقان فريبتان ندهد؛ به شايعه ها اهميت ندهيد و شايعات را سرکوب کنيد.

شهيد محمدعلي جعفريان قهفرخي ( 1364 - 1344 شهرکرد )

دوست و برادران عزيزم ... به شدت از تفرقه و نفاق بپرهيزيد که اگر نفاق در بينتان رسوخ کرد، نابودتان مي کند.

شهيد جواد جعفري طاهري ( 1364- 1343 کاشان )

وصيتم به شما آن است که تا جان در بدن داريد، پشت و پناه اسلام و رهبر و ولايت فقيه باشيد و از هرگونه تفرقه و نفاق جداً خودداري کنيد و در ايجاد وحدت بين قلوب خود و ديگر مسلمانان جهان تلاش و جديت نماييد و در کارهايتان فقط رضاي خدا را در نظر بگيريد.

شهيد کاظم جلالي ( 1361- 1337 باغملک )

از ملت ايران خواستارم که قدر اين امام را دانسته و او را تنها نگذارند و به پيام هاي اين رهبر بزرگ گوش بدهند و کلمات اين رهبر عظيم الشأن را با دل جان شنوا باشند و اين ضدانقلابيان را از کشور اسلامي مان دور کنند تا محيطي پاک و خالي از فتنه و فساد داشته باشيم

شهيد احمد جمالي ( 1362- 1345 فلاورجان )

مردم مبارز! امروز ما براي پيشبرد انقلاب اسلامي، نياز به وحدت و يکپارچه بودن داريم و بايد با وحدت و يکپارچه باشيد و از تفرقه و نفاق بپرهيزيد و با پيروزي از ولايت فقيه که [ تداوم ] (4) حرکت انبيا است، اسلام را ياري کنيد.

شهيد عزيزقلي جمالي ( 1364- 1344 بوانات )

اي مردم ايران! به خاطر خدا و اسلام تلاش و کوشش کنيد و وحدت کلمه را حفظ کنيد تا پيروز شويد؛ اگر اختلاف در ميان شما پيدا شود و خداي ناکرده اوج گيرد، نهضت به شکست مي انجامد و عزت شما تبديل به ذلت مي شود و مواظب باشيد در ميان صف هاي مستحکم شما گروهک ها نفاق و شکاف ايجاد نکنند که عملي فرعوني و شيطاني است؛ زيرا منافقان دشمن خود را يعني اسلام را شناخته اند و درصدد نابودي اسلام هستند که اين خود فکري پوچ و غلط است.

شهيد عبدالکريم جمالي آرند ( 1365- 1341 دهدشت )

اي مردم حزب الله! بيشتر با هم کار کنيد و همکاريتان را با جوانان صديق به انقلاب و اسلام و امام بيشتر کنيد و حرف آن فتنه انگيزها و آشوبگران را گوش نکنيد و بدبين از جوانان حزب الله نشويد که صلاح نيست و خدا از ما راضي نمي شود.

شهيد مجيد جمالي ( 1365- 1346 کازرون )

برادرانم! پايگاه مقاومت را دست کم نگيريد و خود اين پايگاه ها که براي حفاظت از محل نيست، پايگاه براي گردهمايي شما و نشستن در مسجد به وجود آمده؛ اخوت در بين شماهاست، يعني همه کس و در هر سن و سالي مي تواند عضو پايگاه شود؛ دور هم جمع شويد؛ سخن بگوييد؛ جاي خالي دوستانتان را در پايگاه و مسجد پر کنيد؛ به خدا قسم تا زماني که اختلافات و نفاق در بين مردم محروم ما وجود داشته باشد، محل ما هيچ پيشرفت نخواهد کرد.

شهيد حسين قلي جمشيدي کره گاوي ( 1365- 1343 شيراز )

... بيشتر به مسائل اسلامي پرداخته و از نفاق و دورويي دست برداشته و سعي کنيد که قلب ها را به هم نزديک و آشتي و دوستي را بيشتر کنيد.

شهيد مهدي جمشيديان قلعه سفيدي ( 1363- ... نجف آباد )

عزيزان! هر کدام که مي توانيد به جبهه ها بياييد و هر کدام که نمي توانيد، همان جا پشت جبهه ها را تقويت کنيد و کدورت و نفاق را نابود کنيد و به همديگر مهربان و رئوف باشيد.

شهيد مصطفي جمشيديان ( 1367- 1348 نجف آباد )

اي مردم! هوشيار باشيد که هر چه پيشرفت مي کنيد، دشمنان شما و توطئه هاي آن ها عليه شما زيادتر مي شود؛ پس به هوش باشيد و از تفرقه افکني و نفاق جلوگيري کنيد.

شهيد مراد جهانگير ( 1365- 1344 ارسنجان )

برادران و خواهران مسلمان! در هر کجا که هستيد، حس نفاق را از خود دور کنيد و در کنار يکديگر وحدت داشته باشيد و وحدت کلمه را حفظ نماييد تا هيچ گاه منافقين از خدا بي خبر نتوانند بين شما رخنه کنند و تفرقه بيندازند.

شهيد محمد جهانمرد حسين آبادي ( 1361- 1339 اصفهان )

برادرم، خواهرم! در اين روزگاري که جهل و کفر و شرک و نفاق و غارت و فريب و ظلم، بيداد مي کند و مستضعفان و محرومين در فلاکت و فقر همه جانبه دست و پايي به اميد نجات از اين سيه روزي ها مي زنند، اينک که شعله اي مقدس در اين سرزمين خوب خدا برافروختن کرده است و به يمن هدايت الهي و عنايات امام زمان (سلام الله عليه) از سينه و قلب نوراني امام مستضعفين، خميني عزيز ( روحي و دمي له الفدا ) مي رود که ريشه سوز هر حکمي که از ما سوي الله است بشود، بر من و تو واجب عيني است که از اين نور ظلمت سوز تا فدا کردن عزيزترين عزيزان خود حمايت کنيم.

شهيد مهدي جودکي ( 1361- 1341 اراک )

زبان خود را از فتنه ها نگه داريد که رسول اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمود: « انسان سخن چين از عذاب آخرت در امان نيست » و در جاي ديگر فرموده است: « هر کس زبان خود را نگه دارد، دين را نگه داشته است ». تمام اعمال خود را از ريا پاک سازيد که بزرگ ترين کارها وقتي جنبه ي ريا داشته باشد، نزد خداوند هيچ گونه ارزشي ندارد.

شهيد الله کرم جوکار ( 1360- 1331 فسا )

برادران و خواهران! تنها پيروزي شما، يعني پيروزي اسلام نه وطن و ملت، [ و آن ] در گروه سه چيز است، اول، اعتقاد و ايمان به خدا و بندگي در برابر او و نفي تمام عبوديت هاست؛ دوم، در وحدت و يکپارچگي شما، پرهيز از تفرقه و نفاق که خواست شياطين ضد انسانيت و بندگي خداست؛ سوم، در اطاعت بي چون و چرا از رهبري بيدار و تزلزل ناپذير، ابراهيم گونه، موسي، عيسي، محمد و علي گونه ي زمان، فرزند پاک و شجاع حسين بن علي (عليه السلام) که براي بندگي خدا در صحراي کربلا آن چنان در مقابل خصم ايستادگي [ کرد ] و در طول تاريخ نمونه اي به جز فرزند برومندش، امام خميني در مقابل ابرقدرت هاي شرق و غرب نتوان يافت.

شهيد محمدعلي جوکار ( 1365- 1344 اصفهان )

ملت عزيز و قهرمان! از شما مي خواهم همچنان به ريسمان خدا چنگ بزنيد، متحد شويد و دست نفاق و تفرقه و تفرقه افکن را از بن قطع کنيد و اعتماد و اعتقاد خود را به خداي بي همتا محکم تر کنيد؛ دست در دست هم دهيد؛ مشت ها را گره کنيد و چنان بر سر جنايتکاران ابرقدرت هاي شرق و غرب و ديگر ابرقدرتهاي جهاني بزنيد تا ديگر به فکر نابودي اسلام و مسلمين به [ سرکردگي ] (5) امپرياليسم جهانخوار، صهيونيسم غاصب و کمونيسم تجاوزگر و تفاله هاي آنان، فرانسه، انگليس، اردن، عراق، مصر، عربستان و ديگر خودفروختگان گرگ صفت [ نباشند؛ آن ها ] درصددند که به هر نحو که شده، به اين اسلام ضربه بزنند؛ چون اسلام هميشه مخالف منافعشان بوده.

شهيد نامدار حاتمي مطلق ( 1366- 1358 فراشبند )

وصيتم به همه ي مردم ايران اين است که تا آخرين قطره ي خونتان در برابر کفر و نفاق مانند کوهي استوار بايستيد و امام را تنها نگذاريد.

شهيد عباس حاجي صفري ( 1365- 1345 گرگان )

اي مردم! براي رضاي خدا دست از نفاق و پراکندگي برداريد؛ با هم وحدت داشته باشيد.

شهيد محمدحسين حاجي ميري ( 1363 - 1348 تهران )

دست از نفاق و دورويي برداريد و با هم اختلاف نداشته باشيد؛ در دعاهاي کميل، ندبه، توسل و ديگر دعاها شرکت کنيد؛ نماز جمعه را از ياد نبريد و در نماز جمعه شرکت کنيد؛ مثل اهل کوفه نباشيد و امام را در صحنه ي نبرد تنها نگذاريد و در شهادت من، براي من تبليغ نکنيد، براي اسلام تبليغ کنيد.

شهيد فرزاد حافظي بيرگاني ( 1364- 1349 مسجدسليمان )

برادران و خواهران!... امر و نهي کنيد تا جامعه از شرک و نفاق و کفر دوري گزيند و به سوي جامعه اي ايده آل پيش رود.

شهيد محمدتقي حسن بيکي ( 1363- 1343 دامغان )

... تا زماني که اين کفار و فتنه گران در روي زمين هستند، بايد با آن ها جنگيد و آن ها را از بين برد و نگذاشت که فتنه گران زنده بمانند.

شهيد حسين حسن نژاد سالک ( 1363- 1337 قزوين )

امت حزب الله! ... امام را تنها نگذاريد و همشه گوش به فرمان امام بزرگوار باشيد؛ در اين زمان بي تفاوت بودن به انقلاب اسلامي، خيانت به اسلام و قرآن مي باشد؛ از روحانيت متعهد و مبارز و نهادهاي انقلاب و دولت مکتبي و مسئولين کشور جمهوري اسلامي حمايت کنيد و دنباله رو ولايت فقيه باشيد؛ از تفرقه و نفاق بپرهيزيد.

شهيد بهمن حسني ( 1362- 1345 شوشتر )

امت شهيدپرور! بدانيد شما در برابر همه ي اين ها مسئول هستيد، مسئول خون شهدا هستيد و اين انقلاب به خودي خود پيروز نشده است؛ اين انقلاب با خون و وحدت مردم پيروز شد و شماييد که بايد جلوي نفاق را بگيريد و هر کس يک حرف بيهوده بر عليه انقلاب زد، توي دهان آن بزنيد و جلوي سخن چيني ها را بگيريد که سخن چيني شديدتر از قتل است.

شهيد علي محمد حسني ( 1361- 1340 لارستان )

برادران و خواهران عزيز! از اختلاف و نفاق بپرهيزيد که براي رسيدن به هدف و وحدت کلمه در پناه اسلام، لازم است و من اين آرزو را دارم که در اين راه مقدس به شهادت برسم تا اين جو وحشت از جبهه و جهاد و شهادت که در مردم وجود دارد، از بين برود.

شهيد بمان علي حسين زاده پيرجل ( 1362- 1340 شهربابک )

من به افراد سپاه، بسيج و مردم اعلام مي دارم که جلوي اين منافقان و کوردلان آمريکايي و اين هايي که هر روز عليه مملکت اسلامي مي خواهند فتنه به پا کنند، جلوي اين ها را بگيرند و آن ها را به سزاي عمل خود برسانند.

شهيد عباس حسين زاده نوقابي ( 1365- 1346 گناباد )

از همه ي مسلمين، خواهران و برادران مي خواهم هر کاري که انجام مي دهيد و هر سخني مي گوييد و حتي راه رفتن شما براي خدا باشد؛ نفاق، دروغ و حسادت را از خود دور کنيد و برادروار و زينب وار زندگي کنيد.

شهيد محسن حسين قلي پور اصل بناب ( 1365- 1345 بناب )

برادران حزب الله و امت اسلامي! ... از روحانيت متعهد در صحنه و حامي خط ولايت که هميشه پرچمدار و قافله سالار ديانت و اسلام و فرقان تشخيص حق و باطل مي باشد، جدا نشويد و با وحدت و يکپارچگي خويش، اهداف و نقشه هاي شوم کفار و تفرقه آفرينان ضد دين را نقش بر آب کنيد؛ از هرگونه عامل تفرقه و نفاق بپرهيزيد؛ خداي ما واحد است؛ چرا امت ما امت واحده نباشند؟

شهيد حسين حسيني ( 1359- 1341 همدان )

حال وصيت به مادر و خواهر، مادر و خواهر! صابر باشيد که در عين صبر در پشت جبهه، در سنگر مبارزه با شايعه پراکني ها و ستون پنجم دشمن، منافقين مزدور شرق و غرب زينب گونه بخروشيد و هرگونه نفاق را در نطفه خفه کنيد.

شهيد سيدباقر حسيني ( 1364- 1345 کرج )

اي مسلمان ها! اي کساني که ادعاي اسلام مي کنيد! در راه خدا از همه ي تعلقات [ بگذريد ] و [ با ] شرک و نفاق و بت بجنگيد و حتي اگر لازم باشد، جوانان عزيزتان را در اين راه قرباني کنيد که حسين (عليه السلام) در اين راه رفت و امروز ما بايستي [ از ] مکتبمان که همانا مکتب اسلام است، حمايت کنيم و راه سرور شهيدان، حسين بن علي (عليه السلام) را ادامه دهيم.

شهيد سيد محمدانور حسيني ( 1363- 1339 مشهد )

... و ديگر وصيت من به عموهايم و ساير فاميلم است که از تفرقه و نفاق دست برداريد؛ تا به کي به خودتان نمي آييد؟ به خدا دنيا ارزش ندارد؛ با هم دوست، مهربان و با هم الفت داشته باشيد و با هم صادق باشيد.

شهيد سيدمصطفي حسيني ( 1364- 1344 ملاير )

امت مبارز! يکي از پيام هاي خون شهيد مبارزه با کفار و منافقين است؛ اجازه ندهيد که در گوشه و کنار اين مملکت اسلامي رخنه کرده و دست به فتنه و فساد بزنند؛ با آن ها مبارزه کنيد و آن ها را نابود کنيد و از ريشه براندازيد، حتي اگر که شده با خونتان؛ زيرا تمامي شهيدان ما با خون خودشان با آن ها مبارزه کردند؛ با نثار خون خود درخت اسلام و انقلاب را آبياري کرده و مشت محکمي بر دهان آن ها کوبيدند.

شهيد سيدحسين حسيني بهارانچي ( 1361- 1333 اصفهان )

سعي داشته باشيد ريشه ي نفاق را در بين خود و مردم از بين بريد و با دشمن خدا، دشمن و با دوست خدا، دوست باشيد و اين مصداق همان آيه ي « مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ » (6) است.

شهيد سيدعزالدين حسيني ( 1361- 1340 زنجان )

... يار و مددکار تمامي معلولين انقلاب باشيد، چه آن ها سهم به سزايي در اين انقلاب دارند؛ خانواده ي شهيد را بسيار گرامي بداريد؛ از تفرقه و نفاق دوري کرده و در آخر اسلام را هيچ گاه فراموش نکنيد.

شهيد سيديونس حسيني ( 1362- 1343 بيرجند )

... بايد آنقدر مبارزه کنيد که فتنه و فساد برچيده شود و عدل و انسانيت همه جا را بگيرد و همه به دين اسلام بيايند؛ چون قرآن مي فرمايد: « وَ قَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ يَکُونَ الدِّينُ کُلُّهُ ». (7)

شهيد کريم حفيظي درچه ( 1365- 1345 خميني شهر )

اي عزيزان و فرزندان آينده ي اين مملکت، رفقا! امروز که شرق و غرب با هر توطئه اي عليه جمهوري اسلامي و کوبيدن مسلمين متحد شده اند و تمام تلاش خود را براي اختلال در داخل و خارج کشور به کار مي برند، وظيفه ي سنگين به خود داريد و نبايد بگذاريد که از يک سو نفاق افکنان و از سوي ديگر دشمنان خارجي به اين حکومت اسلامي و مقام رهبري لطمه وارد آورند و خداي نخواسته در خطر سقوط درآيد.

شهيد منصور حمزوي ( 1367- 1344 مرودشت )

اي مردم! ... جبهه و جنگ را در مد نظر داشته باشيد و همواره بدانيد که عزت و سربلندي ما،در مبارزه با کفر و نفاق است و امروز همه ي ما مکلفيم که با دشمنان اسلام و قرآن چه در خارج و چه در داخل، مبارزه کنيم، چه آن هايي که به مرزهاي ما هجوم آورده اند و چه منافقان داخلي که فقط ادعاي همسنگري با مدافعان اسلام را دارند که خداوند ان شاء الله همه ي آن ها را بيش از پيش رسواتر خواهد کرد؛ پس به سوي جبهه ها هجوم بريد که سربلندي در دنيا و آخرت جهاد في سبيل الله مي باشد.

شهيد احمد حويزي ( 1364 - 1345 اهواز )

خواهرم! حجاب تو سنگر آغشته به خون من است ... سعي کن که اگر دختر و خانم هايي که پوشش اسلامي ندارند و با وضع فجيعي وارد شهر مي شوند و شهر را آلوده به فساد و نفاق و شر و الحاد نموده اند، آن ها را ارشاد نماييد که ان شاء الله به قوه ي ايزد رحمان آن ها راهنمايي شوند و رسالت فاطمه (سلام الله عليها) را بر زمين نگذارند.

شهيد حافظ حيدروند ( 1362- 1344 اردبيل )

از مسلمين و برادران و خواهران مي خواهم که مرا حلال کنند و نيز هر کاري را انجام مي دهيد و هر سخني را مي گوييد، حتي راه رفتن شما، براي خدا باشد؛ نفاق و دروغ و غيبت و حسادت را از خود دور کنيد و برادروار زندگي کنيد.

شهيد حسن حيدري جوزاني ( 1362- 1344 تهران )

به دوستان و آشنايان مخصوصاً برادران بسيجي که در تهران و سرتاسر کشور دارند فعاليت مي کنند، مي گويم که به اين چيزها عمل کنند و پايگاه هاي خويش را قوي کنند و هرگونه توطئه و نفاق را سرکوب کنند و امان به توطئه گران ندهند.

شهيد داود حيدري خوئي ( 1361- 1342 خوي )

از برادرانم و خواهرانم مي خواهم که پيروان صديقي بر امام عزيز باشند و با هرگونه نفاق و کفر و ظلم به هر نحو که باشد، مبارزه کنند.

شهيد محمد خادم رضواني ( 1366- 1348 مشهد )

اي امت شهيدپرور! خود مي دانيد که اسلام بعد از چندين قرن دوباره زنده [ گشته ] و روي تازه گرفته است و آن هم به کمک خداوند و در پناه امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و به رهبري امام امت بود که موجب شد در ايران تحولي پيش آيد و اسلام و انقلاب عزيز به وجود آيد؛ پس نکند که شما نيز مانند اهل کوفه امام را تنها بگذاريد. به فرمايشات امام گوش دهيد و جبهه ها را خالي نگذاريد همچنان که تا حال نگذاشته ايد و از اختلاف و فتنه کناره گيري کنيد و امام و جامعه ي روحانيت را ياري و کمک نماييد.

شهيد آقا رحيم خادمي ( 1365- 1344 ايذه )

از دم زدن به تفرقه و نفاق بپرهيزيد؛ بدانيد که خوانين فئودال ها سرمايه داران در بعضي از مناطق مي خواهند تفرقه و جدايي ايجاد کنند؛ از پيروي و حمايت آن ها خودداري کنيد؛ چون کمک به آن ها، کمک به دشمن کمک به استکبار و کفر جهاني است و با حمايت خود آب زلال انقلاب را گل آلود مي کنيد و زمينه را براي ماهي گرفتن استکبار يعني نفوذ استعمار مهيا و مستعد مي کنيد باشد که از حوادث گذشته عبرت بگيريد.

شهيد کاظم خادمي ( 1364- 1344 مبارکه )

اي مردم! وصيت مي کنم به شما که خط خودتان را مشخص کنيد؛ اگر به همين کارهايي که نفاق داشته باشد، دست بزنيد، چه مي شود مگر؟ مي شود که خدا را گول بزنيد ... اي کساني که اين وصيت نامه را مي خوانيد و يا مي شنويد! اگر از اين کساني که به طريق نفاق عمل مي کنند، در بين شماست، هر چه سريع تر آن ها را نابود کنيد تا اسلام لنگ نشود.
شهيد رمضان خارکش ( 1366- 1348 شاهرود )
از خواهرانم مي خواهم که با حفظ حجاب و عفت و پاکي خودشان، به جنگ با فتنه و بي بند و باري بروند و نگذارند منافقين پليد و افراد فاسد بي غيرت، جامعه ي ما را خراب کنند.

شهيد برزو خانجاني ( 1362- 1340 کرج )

اي ملت مسلمان ايران! از شما مي خواهم در راه مقدس اسلام تا قطع دست هاي کفر و نفاق واستکبار جهاني از پاي ننشينيد و به سخنان امام گوش دهيد تا به انقلابمان لطمه اي نرسد و کشورهاي ديگر از ما، درس مبارزه با مستکبران را بياموزند و با آنان مبارزه کنند و ظلم و ستم را از زمين بردارند؛ چون اين فرمان بقيه الله الاعظم (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است و همچنين دستور رسول خداست.

شهيد جمال خاني مقدم ( 1367- 1342 يزد )

ملت نجيب و شريف ايران! ... از دودستگي و نفاق بپرهيزيد که سلاح شيطان است؛ از نفس خود با تمام قوا و تجهيزات و با تمام وجود، حراست کنيد.

شهيد عباس ( بابک ) خبازي ( 1366- 1348 فيروزآباد )

اي همسنگران! اي هموطنان! اي دوستان! به خدا قسم آخرت بر حق است؛ قيامت برپا مي شود؛ به حساب اعمال رسيدگي مي شود؛ دست از نفاق برداريد؛ نماز جمعه ها را محکم نگه داريد؛ سنگرهاي محکم مساجد را حفظ کنيد؛ جبهه ها را خالي نکنيد؛ امام عزيز را تنها نگذاريد و روحانيت مبارز را هدايت نماييد و دست هاي نفاق افکن توطئه گران و دشمنان اسلام را قطع کنيد.

شهيد هادي خداپرست نودهي ( 1364 - 1342 صومعه سرا )

آخرين حرف من، اين است که به سفارشات امام عزيز در همه حال گوش فرا دهيد و نفاق و تفرقه را در جمع خود راه نداده و وحدت کلمه را حفظ کنيد.

شهيد حسين خردمند ( 1361- 1340 لارستان )

خواسته ام از شما اي برادران و اي خواهران و اي همه ي مسلمانان محترم! اولاً اتحاد، اتحاد، همه با هم متحد شويم و نگذاريم دشمن بين شما نفاق اندازد و شما را از هم جدا کند.

شهيد رسول خسروي ( 1362- 1346 ميانه )

به دوستانم سفارش مي کنم که فريب مظلوم نمايي عده اي را که به بهانه اي بين مسلمين نفاق مي افکنند، نخورند؛ تنها کسي که در انقلاب ما مظلوم زيست و مظلوم شهيد شد، شهيد بهشتي بود که امت ما او را نشناخت و خون او تداوم بخش انقلاب گرديد و در خاتمه از امت مسلمان و برادران بسيج و سپاه و پاسداران، اين بازوان پرتوان اسلام مي خواهم که يک لحظه اماممان را تنها نگذارند؛ هميشه گوش به فرمان بوده و براي نابودي دشمنان داخلي و خارجي از شرکت در نماز جمعه و دعاي کميل غفلت نورزند و از هرگونه تفرقه و نفاق خودداري کنند و تا نابودي صدام جنگ را ادامه دهند.
شهيد محمدرضا خسروي ( 1361- 1341 تهران )
و اما در اين راه، راه جهاد، هيچ گونه يأس و نوميدي راه ندارد؛ چرا که خداوند در قرآن کريم مي فرمايد: « وَ مَنْ يُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْراً عَظِيماً »؛ يعني « هر که در راه خدا جنگ کند، پس کشته يا فاتح گردد، به زودي او را اجري عظيم عطا خواهيم کرد »؛ پس بايد جهاد کرد و جنگيد و ائمه ي کفر را کشت تا فتنه ها بخوابد؛ بايد جهاد کرد.

شهيد مهرداد خليفه ابهرچائي ( 1365- 1340 زنجان )

اسلام را دريابيد، يگانه مکتبي که منطبق بر فطرت انساني است و سعادت دنيوي و اخروي بشر را تأمين مي کند، اسلام است و بس؛ به ريسمان الهي چنگ زنيد و راه کفر و نفاق پيش نگيريد؛ لذت دنيا و آرامش آخرت در سايه ي دين مبين اسلام را با شقاوت از دست ندهيد؛ به اصول دين قلباً و زباناً اعتقاد پيدا کنيد و تفکر و تعقل در اين امور را پيشه ي خود سازيد؛ مبادا پايه هاي عقيدتي خويش را سست بنا کنيد.

شهيد يحيي خليلي ( 1361- 1324 بندر دير )

از نفاق و تفرقه ي جدايي افکنان دوري نماييد که ان شاء الله مي نماييد، خدا آن ها را اگر قابل هدايتند، هدايت نمايد.

شهيد غضنفر خندان ( 1365- 1343 جرقويه )

در نماز جمعه شرکت کنيد که به قول امام عزيزمان « دشمن از جمعه و جماعات مي ترسد »؛ وحدت کلمه را رعايت کنيد؛ از حرف هاي نفاق افکن خودداري کنيد؛ بدانيد که تنها سعادت انسان اطاعت از دستورات اسلام است، اطاعت از ولايت فقيه است؛ بيشتر به فکر معنويات باشيد.

شهيد محسن خوب بخت ( 1360- 1340 تهران )

سلام بر ملت بيدار و شهيدپرور و مسلمان ايران، برادران و خواهران؛ تنها پيروزي ما يعني پيروزي اسلام، به چند چيز بستگي دارد: اعتقاد و ايمان به خدا؛ يکپارچگي شما؛ پرهيز از تفرقه و نفاق؛ در اطاعت بي چون و چرا از رهبر بيدار امام امت.

شهيد باقر داداش پور ( 1365- 1343 ميانه )

شکر خداوند متعال را که توانستم در جبهه هاي حق عليه باطل که واقعاً کارخانه ي انسان سازي است و انسانيت واقعي انسان در همان جا معني و مفهوم مي يابد، شرکت نمايم و بدين طريق به نداي ملکوتي حضرت امام خميني که فرمودند: « امروز اهميت جنگ، بيشتر از اهميت فروع دين بوده و حفظ اسلام، واجب تر از حفظ احکام اوست » لبيک بگويم و بر نسل کنوني و آينده است که همين روش را ادامه دهند تا اينکه شر صدام ديوانه و کلاً ريشه ي کفر و نفاق و فتنه از زمين کنده شود.

شهيد محمدحسين داداش پور ( 1360- 1342 اصفهان )

سفارش به مردم مسلمان ايران، آن است که از خط امام خارج نشويد و اسلام را ياري کنيد و با هم اختلاف نداشته باشيد و اتحاد را از دست ندهيد که دشمن از نفاق و مخالفت ما سوء استفاده مي کند و از خداوند توفيق عبادت و اطاعت و پيروزي اسلام و مسلمين را بخواهيد.

شهيد محمدحسين داشاد ( 1365- 1347 يزد )

نصيحتي که اين بنده، برادر کوچک شما دارد، اين است که همگي دل ها را به هم نزديک کنيد و در بين خودتان، نفاق و دورويي نداشته باشيد.

شهيد ذبيح الله دانيالي ( 1367- 1351 پلدختر )

صحبتي دارم با آشنايان و همکلاسان و دوستان عزيزم، برادران عزيز! اتحاد و وحدت و يکپارچگي را حفظ کنيد و از تفرقه بپرهيزيد که تنها راه نفاق و جدايي است.

شهيد شاهمراد داودزاده ( 1365- 1342 خرم آباد )

پدر و مادر و دوستان و امت حزب الله! شما نيز در اين دنيا از گناهان گريزان باشيد؛ اتحاد داشته باشيد و آيه ي شريفه ي « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لاَ تَفَرَّقُوا » (8) را پيشه کنيد و از تفرقه و نفاق دوري جوييد؛ به ريسمان الهي چنگ بزنيد و اتحاد و همبستگي خود را حفظ کنيد و بدانيد که تنها عامل پيروي و موفقيت شما، تنها اتحاد شماست.

شهيد سيدعلاء الدين داودي ( 1364 - 1345 استهبان )

و شما امت حزب الله! ... بياييد تا با خط امام باشيم و جز امام هيچ خطي را نپذيريم که پيروي از خدا و فرامين اسلام و پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) است لازمه ي اين اطاعت، وحدت و همبستگي با اقشار مسلمين است؛ پيروي جزء به جزء دستورات اسلامي و دوري از گناه و معصيت و نفاق و ترک نکردن واجبات و انجام دادن مستحبات از ديگر شرايط همگامي با خط امام است ... نگذاريد که خودفروختگان و ابرجنايتکاران روحانيون را کنار بزنند و شما را از اين نعمت الهي محروم سازند که تمام قدرت و عظمت ما در گرو وجود روحانيون مبارز به ولايت فقيه است، البته منظورم آن دسته از روحاني هايي نيست که حتي در لباس و مقام نماينده ي امام و امام جمعه در شهرهاي ميهن اسلامي به سرکوبي حزب الله و تقويت و حيات دادن به نفاق و ليبرال هاي مزدور و سازشکار مشغولند ... [ منظورم ] آن دسته از روحانيت هست که چه در گذشته و چه در حال پيرو امام امت بوده و لحظه اي سازش در برابر ظلم و خط نفاق و ذلت نکرده و نخواهند کرد.

شهيد افراسياب درخشاني ( 1361- 1315 سميرم )

امروز، روزي است که نداي « هل من ناصر ينصرني » فرزند زهرا (سلام الله عليها) از زبان امام امت به گوش مي رسد و لذا وظيفه ي فرد فرد ملت است که فرياد امام را لبيک گويد و اسلام عزيز را ياري کنند و به همين جهت امام عزيز را تنها نگذارند و هميشه گوش به فرمان امام باشيد و براي سرکوب کردن کفر و نفاق آماده باشيد.

شهيد ولي الله درزي رامندي ( 1366- 1347 بويين زهرا )

از شما مي خواهم همواره در اطاعت و بندگي به سر برده و در پيروي از ولي فقيه کوشا باشيد و بدانيد همانا تنها راه سعادت، اطاعت از اين رهبر بزرگوار مي باشد؛ من نيز سلاحم را در راه مبارزه با کفر و نفاق زمين نگذاشته و در اين جهت تلاش مي کنم؛ شما نيز آگاه باشيد که محکم ايستادن شما در سنگر تحصيل و ساعي بودن در اين امر، بزرگ ترين ضربه را بر کفر و نفاق وارد خواهد ساخت و شما بدين وسيله، تيري خواهيد بود که بر چشم دشمنان اسلام فرو خواهد رفت.

شهيد حسن دهقان ( 1360- 1343 کازرون )

درود بر حسين مظلوم که با ريختن خون، نهال اسلام را آبياري کرد. درود خدا بر امام علي (عليه السلام) که با عدل بناي حکومت را نشاند و اي ملت بيدار و در صحنه! از نفاقي که اين گروهک ها مي خواهند راه بيندازند، جلوگيري کنيد و از روحانيت مبارز پشتيباني نماييد؛ اگر خميني را ياري نکنيد، مانند اين است که به اسلام پشت کرده ايد.

شهيد مرتضي دوست محمدي ( 1366 -... اراک )

برادران! احساس مسئوليت کنيد و خود را جدا از اين انقلاب ندانيد و با هم متحد شويد و عوامل نفاق را از صفحه ي روزگار محو و نابود کنيد.

شهيد محمدرضا دهقان ( 1362- 1341 فردوس )

سعي کنيد برادران محترم فردوس! از تفرقه و نفاق بپرهيزيد و با هم صميمي و برادر باشيد؛ در نمازهاي جمعه و جماعت شرکت کنيد؛ دوش به دوش امام بزرگوارمان حرکت کنيد.

شهيد محمد جواد ديده ور ( 1359 - 1344 کازرون )

سخن اول با خانواده ي عزيز، به خصوص پدر و مادر گرامي ام، خواهشمندم که با صبر عظيم، مقابل تمام مصائب پايداري کنيد که قرآن فرموده: « الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ‌ » (9) و بتوانيد تمام فرزندان خود را در راه خدا بدهيد که اين بزرگ ترين نعمت است؛ از نفاق بپرهيزيد و همواره « تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوَى وَ لاَ تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوَان » (10) را به ياد داشته باشيد.

شهيد اسحاق ديماد ( 1365- 1345 دهدشت )

اي سيدها! اي اولادان پيامبر! وصيت مي کنم و شما را به خون شهيدان قسم مي دهم که دست از دودستگي برداريد و کينه و اختلاف را کنار بگذاريد و لعنت خدا بر کساني که در اين طايفه تخم نفاق مي کارند و دست به برادرکشي و خرابي و اختلاف مي زنند و اين گروه نفاق افکن روز قيامت بايد جوابگوي خون شهيدان باشند که شهيدان با بدني خوني وارد محشر مي شوند.

ادامه دارد...

پي‌نوشت‌ها:

1. در اصل وصيت: بپرهيزيد.
2. سوره انفال؛ آيه 39.
3. در اصل وصيت: ناخوانا.
4. در اصل وصيت: ناخوانا.
5. در اصل وصيت: ناخوانا.
6. سوره فتح؛ آيه 29.
7. سوره انفال؛ آيه 39.
8. سوره آل عمران؛ آيه 103.
9. سوره بقره؛ آيه 156.
10. سوره مائده؛ آيه 2.

منبع مقاله :
مولايي، زهرا؛ (1391)، گزيده موضوعي وصيت نامه شهدا (12)، تهران، مؤسسه فرهنگي هنري شاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.