توصیه شهدا به مردم برای حفظ انقلاب (5)

برادرانم تنها راه این است که از خط انقلاب اسلامی که رهبری آن ولایت فقیه است خارج نشوید که هر کس از این خط خارج شود، هلاک می‌گردد. قدر انقلاب اسلامی و امام خمینی را بدانید و تابع امر ولایت فقیه باشید
پنجشنبه، 14 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
توصیه شهدا به مردم برای حفظ انقلاب (5)
 راه انقلاب در وصایای شهدا (1)
 

تهیه و تنظیم: محمدعلی آقامیرزایی
 

محمدحسین احمدزاده:

برادرانم تنها راه این است که از خط انقلاب اسلامی که رهبری آن ولایت فقیه است خارج نشوید که هر کس از این خط خارج شود، هلاک می‌گردد. قدر انقلاب اسلامی و امام خمینی را بدانید و تابع امر ولایت فقیه باشید.

محمدحسین احمدی:

هرگز تا آخرین قطره [ی] خون خود با دشمنان اسلام سر سازش نبرید و همیشه گوش به فرمان امام خمینی رهبر انقلاب باشید.

محمدحسین اسماعیلی:

نگذارید این جنایت کاران دست به این انقلاب اسلامی ایران زنند تا سراسر جهان آن را پیاده کنید. به پیش بیایید و در راه خدا جهاد کنید.

محمدحسین امیر یار احمدی:

از تو می‌خواهم که هیچ وقت دست از امام و انقلاب اسلامی برنداری.

میکاییل آفتاب:

باری همیشه از روحانیت حمایت کنید زیرا اینها هستند که همیشه شما را به راه حق هدایت می‌کنند و اینها هستند که همیشه جانباز انقلاب هستند.

مصطفی آقایی فروشانی:

با ارگان‌های انقلاب همکاری موثر داشته باشید و اما شما ای دوستان و خویشاوندان گرامی شما هم سعی داشته باشید تا آنجایی که می‌توانید برای خدا کار کنید و شما هدفتان رضای خدا باشد که برای مومن واقعی رضای خدا بیشتر از بهشت موعود ارزش دارد.

مصطفی ابراهیمی کهریزسنگی:

ما باید برای پایدار ماندن این انقلاب اسلامی نمونه [ی] بارزی از ثمره [ی] استقامت باشیم و از شما می‌خواهم که در برابر مشکلات استقامت کنید و وحدت و یکپارچگی را حفظ کرده و نفاق را از میان خود بردارید و پیرو خط رهبر انقلاب باشید.

مصطفی اسلامی:

اجازه ندهید که ضد انقلاب در بین شما نفوذ کند. سنگر اصلی که همان مساجد است حفظ کنند و حامی روحانیون و در خط امام باشند و با آنها مخالفت نکنند که مایه [ی] شکست انقلاب اسلامی است و امام را تا آخرین نفس یاری کنید.

مصطفی اسماعیلی:

هر کسی در هر پست و مقامی است باید خود را برای خدمت به انقلاب آماده سازد وگرنه مدیون خون شهیدان است.

مصطفی امیدی:

تنها سخن من با مردم عزیز و انقلابی این است که دست از وحدت اسلامی که تاکنون موجب پیروزی ما بوده است بر ندارند و نگذارند با اختلاف میان آنها خون شهیدان پایمال شود.

مصطفی بهادرانی:

همیشه پشتیبان روحانیتی باشد که برای این انقلاب زحمت کشیدند و شب و روز به این انقلاب خدمت می‌کردند و هیچ موقع آنها را ترک نکنید چون آنها بودند که این انقلاب را به پیروزی رساندند.

منصور اوسطی:

مکتبی که شهادت دارد اسارت ندارد. هر انقلابی دو چهره دارد خون و پیام امید. برادران و خواهران پیام آور خون تمامی شهدا باشند و پیام این خون‌ها [باید] به تمامی نسل‌های جهان اسلام برسد و زمینه ساز انقلاب مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گردد تا آثاری از کفر، استبداد، استعمار، استحمار، استثمار در عرصه [ی] گیتی نماند.

منصور باقری:

امروز اسلام و انقلاب اسلامی ایران امانت است از شهدا در دست ما، بکوشید از این امانت به نحو احسن حراست نماییم و چنان پابرجا نگه داریم که صاحب اصلی اش بیاید و ما این را به او تحویل دهیم.

موسی ابوالحسنی:

و من در مقابل از شما ملت شهید داده عاجزانه می‌خواهم که به (1) رسالت شهدا گوش فرا دهید به آنها عمل نمایید. من از شما عاجزانه می‌خواهم که نگذارید عناصری که دست اندرکارند و می‌خواهند به این انقلاب ضربه بزنند و انقلاب را نابود و خون شهدا [را] پایمال کند کاری خلاف از اسلام انجام ندهند که نتیجه [ی] آن ضرر به انقلاب اسلامی می‌باشد، اما امت ای امت شهیدپرور سجده شکر به جا آورید که خداوند برای ترویج دین خود شما را انتخاب نمود.

منوچهر امیرلو:

باز این را هم برای یادآوری بگوییم که این شهدا که می‌روند دو چیزی در میان شما به یادگار می‌گذارند یکی از آن دو انقلاب اسلامی و دومی [رهبر] عزیز است در نگهداری آن کوشا باشید تا به این انقلاب اسلامی صدمه نخورد.

موسی اسدزاده:

همیشه از فرمایشات قرآن [و] امام پیروی کنید. که با این عمل خون شهدا زنده می‌شود و همیشه پشتیبان انقلاب اسلامی باشید.

موسی بحرانی دشتی:

راه امام را سرلوحه [ی] کارهایتان قرار دهید و انقلاب را پشتیبانی نمایید از اسلام انقلاب و رهبر دست نکشید که دچار انحراف بشوید حجاب از سنگرهای عظیم این انقلاب بوده و خواهد بود پس در حفظ حجاب کوشا باشید.

مهدی آتشکار:

شما مردم ایران، اگر دوست دارید از مردمانی باشید که در روز قیامت سربلند باشید، دست از یاری این پیر جماران و انقلاب برندارید و تا زمانی که زنده هستید به آنها کمک و یاور (2) باشید. ای مردم، نگذارید خون پاک شهدای انقلاب اسلامی پایمال شود.

مهدی ابراهیمی گو:

شما ملت دلاور و غیور ایران هیچ وقت جبهه‌ها را نباید خالی بگذارید و امام امت و رهبر کبیر انقلاب، آن بت شکن تاریخ را تنها نگذارید. زیرا اگر خدای نکرده این اتفاق بیفتد و ما از این جنگ تحمیلی شکست بخوریم، انقلابی که با دادن خون هزاران جوان به ثمر رسیده سقوط خواهد کرد.

مهدی اردبیلی:

امت شهیدپرور ایران و برادران عزیزم راه خدا بهترین و برترین راه هاست. پوینده و کوشنده [ی] این راه باشید که انقلاب ایران تنها راه نجات اسلام و رهایی مستضعفین جهان می‌باشد. از شما می‌خواهم که یار و یاور رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی باشید.

نوری برزویی:

نکند خدای ناخواسته شهادت من باعث شود از اسلام انقلاب و امام دست بردارید بلکه اگر می‌خواهید خدا و رسولش و امام عزیز و روح پاک شهدا و من از دست شما راضی باشد (3) باید همه در خط اسلام ناب محمدی یعنی جمهوری اسلامی باشید.

نادر ایزدپناه:

اکنون که انقلاب اسلامی ایران می‌رود تا این که مظلومان جهان را از سیطره [ی] ظالمان نجات دهد، اکنون که دنیا را تاریکی (4) و ظلمت فرا گرفته است مسلمانان و محرومان زیر پای ابر جنایتکاران و فراعنه لگدمال می‌شوند، در این لحظه وظیفه [ی] هر مسلمان چیست؟

نادر اسماعیل نیا:

و اما تو ای پدر عزیزم پر استقامت و شکیبا و صابر باش و تا آنجا که می‌توانی از اسلام و انقلاب اسلامی و روحانیت دفاع کن.

نادر ایمانلو:

از شما ملت حزب الله تقاضای عاجزانه دارم که سنگر برادر کوچک خودتان را خالی نگذارید چون این وطن و این خاک پاک مال ملت مسلمان و جان برکف ایران است، ای امت حزب الله که جوان‌های خود را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کرده اید (5) به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل هجوم برید تا انشاء ا... این جنگ حق بر علیه باطل و بر نفع اسلام و دین تمام بشود.

نادعلی بهاروند:

آرزو دارم عقده ای از انقلاب در دل نپرورند و آن را در همه [ی] مجالس بیان کنید که منافقین این را می‌خواهند و خودشان از آن استفاده می‌کنند، از شما می‌خواهم که از مسئولین کشوری در مجالس بدگویی نکنید و این بدگویی‌ها غیبت حساب می‌شود و شرعاً اشکال دارد و از گناهان کبیره است.

ناصر ابراهیمی علویجه:

می خواهم که دعا کنید انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد و قدر انقلاب را داشته باشید، که خداوند خوب رهبری را برای ما برگزیده است. همچو رهبری را تاریخ به خود ندیده است. (6) وظیفه [ی] یک پدر بر فرزند این است که هر راهی که در جهت انقلاب است برود چه جنگ باشد، چه راهپیمایی و چه چیزهای دیگر و فرزند خود را به آنها راه بیندازد و فرزند نیز آنها را درک کند.

ناصر احمدزاده ضیایی:

سعی کنید آنها را یک روحانی به بار آورده و در تربیت آنها کوشا باشید چون آنها گردانندگان آینده [ی] این انقلابند و ای برادرانم مساجد را خالی نگذارید و پشتیبان امام امت باشید و امام را تنها نگذارید.

ناصر اخوان:

از دانش آموزان حزب اللهی و امت حزب الله می‌خواهم که بیشتر از گذشته با نهادهای انقلابی مخصوصاً با بسیج و سپاه و جهاد همکاری نمایند و این سنگرهای شهدا و جبهه‌ها را پر نمایند.

ناصر اشکالویی:

در رساندن پیام خون شهدا و امدادهای الهی که همان انتقال فرهنگ پربار و اصیل انقلاب اسلامی است کوشا و پرتلاش باشید.

ناصر اوغری:

امام امت را دعا کنید و قشر روحانیت اصیل را که رگ‌های این انقلاب است مستحکم سازید.

ناصر ایزدپناه:

تا خون در بدن دارید بجنگید و این انقلاب را به پیروزی برسانید و آخرین قطره [ی] خون خود را در راه اسلام [تقدیم کنید] و نهال انقلاب اسلامی را آبیاری نمایید. و از برادران بهتر از جانم می‌خواهم که ادامه دهنده [ی] راه شهدا باشند.

ناصر باقری:

هرچه در توان دارید به انقلاب کمک کنید، (7) پیرو ولایت فقیه و روحانیت مبارز باشید و نماز جمعه‌ها و امام جمعه‌ها و دعای کمیل و ندبه (8) توسل را فراموش نکنید. (9)

ناصر بالدی:

شهیدان همیشه زنده [ی] انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در نبرد با کفر جهانی و مزدوران بعثی در راه اعتلای پرچم توحیدی در خون پاک خود غلطیدند و به لقاء الله رسیدند.

ناصر بختیاری:

آرزویم موفقیت شما در پیشبرد انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی است. (10)

نبات علی ابراهیمی قره بلاغ:

قدر این انقلاب را بدانید و از دستاوردهای آن به خوبی پاسداری کنید چون این انقلاب مال شماست.

نبی الله الوندی پور:

همچنین کسانی که آمده اند در اسلام و می‌خواهند ضربه به انقلاب اسلامی بزنند باید آن را ریشه کن کرد. و ضربه [ی] نهایی را بر صدام وارد کنیم و دین اسلام را به تمام جهان صادر کنید.

نبی الله بکرانی:

و شما خانواده‌های شهدا دوشادوش امت شهیدپرور پیش قدم و پشتیبان این انقلاب باشید و در راه تداوم از انقلاب کوشش کنید و بالاترین فکر و حرکت خود را به کار اندازیم. ما باید هرچه که داریم در راه اسلام بدهیم.

نصرالله بهزدای:

نگذارید خدای ناکرده اختلافاتی به وجود آید و باعث شود که جبهه‌ها فراموش گردد و انقلاب ضربه بخورد و سعی کنید که همیشه در خط ولایت فقیه که همان خط اولیاء الله است باشید.

نصرت الله اتابک:

همیشه در صحنه باشید تا توطئه گران آرزوی خود را به گور برند و تقاضای دیگر من از ملت این است که از روحانیت متعهد و مسئول جدا نشوید چون این روحانیت است پشتیبان انقلاب است و این روحانیت است که خون صدها شهید را لحظه به لحظه به دوش می‌کشد و هرگز نمی گذارد پایمال گردد.

نصرت الله بژند:

مبادا امام را تنها بگذارید و به پیروی از امام خمینی و دست اندرکاران مخلص انقلاب اسلامی کشور را یاری دهید و از مرز و بوم این کشور عزیز حراست نمایند، وحدت را پیشه [ی] خود قرار دهید و کینه توز نباشید.

نظر امرایی یقین:

امت اسلامی همیشه در خط امام بوده و امام عزیز را تنها نگذارید و همیشه ادامه دهندگان راه خونین شهیدان بوده و جبهه را پر نگه دارید تا انشاء الله خداوند یاری نموده و اسلام عزیز هرچه سریع‌تر در برابر کفر جهانی به پیروزی کامل برسد و انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل بشود.

نعمت الله انصاری:

برادرجان از تو می‌خواهم که دست از این انقلاب و امید مستضعفان رهبر انقلاب برنداری.

نعمت الله بخشیان مارمانی:

خدایا خودت امام ما را برای حفظ انقلاب اسلامی محفوظ بدار و امیدوارم که لیاقت چنین رهبری را داشته باشم.

نواز الله اکبری:

دنیا صحنه [ی] امتحان است خداوند بنده را امتحان می‌کند امروز اگر مشکلات زیاد گشته و ما در سختی‌ها قرار گرفته ایم این صحنه [ی] امتحان است و بدانید که خداوند همه جا و در همه موقع بندگانش را امتحان می‌کند انشاء الله پیروزی خیلی نزدیک است، خلاصه مهیا شوید، به مبارزه ادامه دهید و انقلاب اسلامی را یاری دهید.

نواز الله امینی:

شهدای گلگون کفن، این حامیان دودمان حسین (علیه السلام) همچون او می‌جنگند و به شهادت می‌رسند و نهال انقلاب را آبیاری می‌کنند.

نوالله بختیاری:

با روحانیت مسئول و متعهد در برابر اسلام و انقلاب اسلامی و مستضعفین همکاری کنید و حیات جامعه [ی] اسلامی را در ارتباط با آنها بدانید.

نورمحمد احمدی:

بسیار خوشبختم که خداوند متعال این توفیق را عنایت کرد که در کنار رزمندگان پاکدل و عاشق خدا قرار بگیرم و از اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامیم که پشتوانه [ی] اثر خون دهها هزار شهید و صدها معلول است دفاع نمایم.

نوروز ابراهیمی:

اکنون که به این مرحله از انقلاب عزیز رسیده ایم باید هر مسئولیتی که از دستمان برآید (11) انجامش دهیم و با هر وسیله [ی] ممکن در پشت جبهه‌ها به جهاد اقتصادی و نظامی و اجتماعی اقدام کنیم تا مقدمه ای باشد بر جهاد سپاه اسلام خط مقدم جبهه‌های نور علیه ظلمت.

ودود اقلیمی:

رهبر کبیر انقلاب و بت شکن این زمان را تنها نگذارید و ادامه دهنده [ی] راه شهیدان باشید و همیشه عصای دست مظلومان باشید و خدای بزرگ را حتی یک لحظه در زندگی از یاد مبرید.

ولی الله اخروی محبی:

برادران همت کنند بیشتر از این که هست و با هم پیمان ببندند که این بار به یک نفس تا سرزمین خونین کربلا به پیش تازند، با هم پیمان ببندند که تا کربلا را نگیرند از جبهه برنگردند و نگذارند جنگ بیشتر از این به این صورت که هست طول بکشد که این خواست دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است.

ولی الله بابایی ازناوه:

به شما سفارش می‌کنم که حتماً راه شهدا را ادامه دهید هیچ وقت در این راه سستی نورزید و همیشه پیرو صد درصد راه امام باشید و هیچگاه از این راه منحرف نشوید که اگر منحرف شوید از انقلاب و اسلام بیرون رفته اید.

هیبت الله باستان فارسانی:

از پویندگان راه سرخ حسین (علیه السلام) می‌خواهم راهم را با شعار همراه با عمل ادامه دهند و کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند با قرآن و عبادت انس بگیرند و مسجدها را پر و گرم نگه دارند چرا که انقلاب‌ها از مسجد شروع شد، از مسجد نگه داری شود.

هادی احمدی:

عزیزان نوجوان درس خود را بخوانند و دنبال بی بندوباری‌ها نروند چون که انقلاب اسلامی به آنها احتیاج دارد، باشد که خون تمامی شهدا ثمربخش باشد و شما نیز بدانید به نحو احسن برای این مملکت خدمت کنید.

هادی اسدی:

صبر را پیشه خود سازید و با حرکت در خط امام حامی سر سخت انقلاب اسلامی باشید، از ضجه و ناله و گله و شکایت خودداری کنید که روز قیامت در پیشگاه عدل الهی سرفرازید و در مقابل پیامبر و ائمه روسفید خواهید بود.

هادی اصفهانی:

اگر ما و شما و دیگران از این انقلاب پشتیبانی نکنیم اسلام از دست می‌رود، مسجد از دست می‌رود، نماز را از شما می‌گیرند. انقلاب را یاری کنید روحانیت مترقی را همراهی کنید با مال و جان خود کمک به انقلاب اسلامی کنید.

هدایت الله اکوان:

و لحظه ای از یاری انقلاب دست برندارید. با شرکت فعال خود در نماز جماعات و نماز جمعه جلو [ی] این منافقان کور دل را بگیرید و نگذارید که هیچ ضربه ای به انقلاب اسلامی بزنند و از ولایت امر امام که همان ولایت فقیه است فرمانبرداری کنید.

هدایت الله آذری:

و نماز جمعه و جماعات را ترک نکنید که این بهترین ارمغان انقلاب است.

هوشنگ امیری کلاش:

راه اسلام را پیش بگیرید و خدمتگزار انقلاب اسلامی و پیرو خط امام باشید که راه امام راه اسلام راه سعادت انسان‌ها و راه امام حسین شهید (علیه السلام) و راه رسول الله است.

هیبت الله اکابریان:

نشستن و تن به ذلت دادن و مشاهده قربانی شدن ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز کاری دشوار است. لذا از شما می‌خواهم که پیرو صدیق امام باشید و برای پاسداری از این انقلاب بکوشید. اکنون که امریکای جهانخوار می‌خواهد این انقلاب مقدس را از بین ببرد، ما چگونه بنشینیم و شاهد این تجاوزات باشیم.

یونس بهزادی:

از خواهران و برادران می‌خواهم که تا آخرین قطره [ی] خون خود از این انقلاب اسلامی و رهبر گرانقدر حمایت کنید و از هیچ نوع کوششی دریغ نورزید و با ضد انقلاب مبارزه کنید.

یحیی بلوری:

همشهریان را دعوت به وحدت هرچه بیشتر در جهت از بین بردن فساد و تداوم انقلاب و حمایت از جمهوری اسلامی و جبهه‌ها و اطاعت از امام می‌نمایم نماز جمعه را پرجمعیت نمایید.

یدالله اسدپور:

از شما می‌خواهم که همیشه و در هر حال به یاد خدا باشید و خدا را فراموش نکنید و همیشه یار و یاور رهبر و انقلاب اسلامی باشید.

یزدان بوربور شیرازی:

با حفظ حجابتان که کوبنده ترین سلاح بر ضد دشمن است در پیشبرد انقلابمان بکوشید و رسالت سنگین رساندن پیام خون برادران شهیدتان را هرگز فراموش نکنید.

یعقوب آرامش:

هر فرد مسلمان مسئول است به هر نحوی که می‌تواند در حفظ و نگهداری این انقلاب بکوشد. از این انقلاب الهی دفاع کنید. از روحانیت و خط امام و ارگان‌های انقلابی حمایت و پشتیبانی کنید.

یوسف ارکانی فرد:

پس ما باید مال و جان خود را در این راه انفاق کنیم تا این که این انقلاب اسلامی ما به تمام جهان صادر گردد. به امید روزی که پرچم سربلند اسلام بر تمام گیتی سایه افکند.

یوسف اسدی موچانی:

با استقامت و صبر از انقلاب اسلامی دفاع کن مبادا روحیه [ی] خود را ببازی و دشمنان اسلام را شاد کنی جهاد این است که در راه خدا و قرآن و اسلام با ضد انقلاب داخلی و خارجی و جهان خواران آمریکای و غرب بجنگد تا که بتواند جواب گوی خون شهدا باشد و در روز قیامت شرمنده نباشد.

یوسف اسماعیل پور:

از امام اطاعت کنید که عصاره [ی] اسلام است او را تنها نگذارید که نایب امامان است به گفته هایش عمل کنید اسوه [ی] (12) بشریت قرن است و او را دعا کنید که به ثمر رساننده [ی] انقلاب است.

یوسف براهنی فر:

این انقلاب به پیش می‌رود و متکی به شخص نیست، سنگر کلاس را هم نباید خالی گذاشت چه آن که آن مقدم است. سلام بر شما دانش آموزان حزب اللهی که به ملت ما و رزمندگان ما روحیه می‌دهید و امامت تو را رهبرش می‌خواند. سلام بر شما که امید آینده [ی] این انقلابید، سلام بر شما که پشتوانه [ی] انقلابید. با آگاهی و تعهد و تخصص در زمینه‌های نظامی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، خون شهیدانتان را ارج نهید و شهیدان نظاره گر اعمال شمایند.

یوسف بهرامی دلیر:

هرچه در توان دارید در راه این انقلاب و امام و اسلام هدیه نمایید.

یوسفعلی اخوی:

مردم شهیدپرور ایران قدر این امام را بدانید که ما هرچه داریم مردم شهید پرور ایران قدر این امام را بدانید که ما هرچه داریم از آن داریم ما مردم در دامن این انقلاب پرورش یافتیم که باید با دستورات این انقلاب پیروی کنیم مردم ایران اکنون انقلاب اسلامی نیاز به کمک شما دارد.

یونس اصغری:

موقعیت انقلاب اسلامی را درک کنید و ببینید در مقابل چه کسی ایستاده اید.

آدینه محمد ایزدی:

تا پای جان وفادار به ولایت فقیه باشند که حافظ و پشتوانه [ی] انقلاب اسلامی روحانیت و در رأس آن ولایت فقیه است.

ابراهیم آزاد داور:

از دوستان ورزشکار خود می‌خواهم که در کنار ورزش به وضع مملکت هم توجه داشته باشند و همواره به انقلاب اسلامی هم کمک کنند.

ابراهیم آمل خانی:

یک لحظه غفلت از این انقلاب نکنید و به راه الله ادامه دهید و پیش به سوی زیباترین و نزدیک ترین طریق تقرب الله که همانا شهادت، شهادت است. امام خمینی را تنها مگذارید و به راهش که همان راه انبیا خداست ادامه و به پیش بروید تا انقلاب اسلامی را به رهبری امام در تمامی کره زمین به تحقق برسانید.

ابراهیم ابراهیمی درچه:

و اما ای مردم خواهشم از شما این است که از کمک مالی و جانی نسبت به اسلام و جمهوری اسلامی دریغ نورزید، صبر پیشه کنید و از خدا و ولایت فقیه اطاعت کنید و اجتماعات و راهپیمایی‌ها را به نفع اسلام گسترش دهید و از مسامحه و سازشکاری نسبت به ضد انقلاب بپرهیزید و آنان را در هر کجا یافتید نابود کنید.

ابراهیم ارقند:

امیدوارم که شما هم همانند رزمندگان اسلام از انقلاب و حزب الله دست برندارید و تا آخرین نفس با شرق و غرب و ایادی داخلی آنان یعنی منافقین بجنگید.

ابراهیم اروجی:

از انقلاب اسلامی دفاع نمایید و تا آخرین قطره [ی] خونتان از پای ننشینید. ای شما که انقلاب کرده اید و به ندای حسین زمان لبیک گفته اید! صف رزمندگان اسلام را پر کنید و مبادا امام را تنها بگذارید.

ابراهیم اسپید:

برادران و خواهران عزیزم من راهی را که انتخاب کرده ام با آگاهی و شناخت و تلاش زیاد برای شناختن این راه کرده ام که همان راه اولیا الله است. عزیزانم می‌خواهم پیامی بدهم ولی کوچک‌تر از آنم که پیام گوی امت شهیدپرور باشم ولی چون احساس وظیفه می‌کنم چند کلمه ای با قلم ناتوانم بر روی صفحات کاغذ می‌آورم شاید برگی از تاریخ انقلاب اسلامی را با مسئولیتم رنگین کنم و آن پیام این است. خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

ابراهیم اسحاقیان درچه:

همیشه مدافع انقلاب اسلامی باشید درس را فقط به خاطر نمره نخوانید، درس را به خاطر اسلام و انقلاب اسلامی و خدمت به جامعه [ی] اسلامی بخوانید، در انجمن‌های اسلامی شرکت کنید.

ابراهیم اصغری:

از خانواده‌های ضد انقلاب دوری کنید و با آنها معاشرت ننمایید، آنها را طرد کنید، شاید از اعمال زشت پشیمان شوند.

ابراهیم افچنگی:

انقلاب را و راه خون شهدا را تا پیروزی نهایی ادامه بدهید و همیشه اتحاد را حفظ کنید.

ابراهیم اکبری:

دعا کن که این انقلاب اسلامی در تمام دنیا پیاده شود.

ابراهیم برده:

برادران دانش آموز من، سنگر مدرسه را رها نکنید که دشمن خوشحال شود زیرا به قول رهبر، شما دانش آموزان چشم امید رهبر هستد صف نماز جماعت را فشرده‌تر سازید و در نماز جمعه شرکت کنید و همیشه برای رهبر انقلاب دعا کنید.

ابوالحسن ایرانی:

دو اصل مهم، فروع دین را مراعات کنید امر به معروف و نهی از منکر اعیاد و مراسم در نظام جمهوری اسلامی محتر اسم آنان را محترم بدانید، در رابطه با مسایلی که برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی پیش می‌آید بی تفاوت نباشید.

ابوالفضل آرمیده:

پشتیبان ولایت فقیه باشید و اوامر رهبر انقلاب را مو به مو اجرا کنید و حمایت خود را همیشه از روحانیت مبارز و دیگر جامعه روحانیت اعلام کنید.

ابوالفضل اصلاحی:

در این امتحان الهی مقاوم و استوار باشید که استواری و پایداری شما استواری و پایداری انقلاب و اسلام است و مقاومت و ایثارگری شما باعث حسرت و ناامیدی دشمنان خدا خواهد شد. و گریه کنید بر شهید که باعث تداوم انقلاب اسلامی است ولی هیچ بی تابی نکنید که باعث شود دشمنان شاد شوند.

ابوالفضل اسدی عراقی:

با همان شور و شوق اولیه با حضور در صحنه‌های فداکاری، فرصت نفوذ عناصر فرصت طلب و تاجر مسلک را به صفوف انقلاب ندهید.

ابوالفضل اکبری داریان:

از شما خواهش می‌کنم که به فعالیت خودتان در راه انقلاب اسلامی ادامه بدهید، و با این توطئه‌های منافقین داخلی مقابله کنید و وحدت و همبستگی خود را حفظ کنید تا بتوانید بیشتر در راه انقلاب اسلامی کوشا باشید.

ابوالفضل امینی:

هنگامی که در رنج و فشار فراوان به ستوه آمدید به یاد ما و حرف‌های ما افتید و به شما اعلام می‌کنم آنچه مرا به این جنگ کشاند دفاع از اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی است. که کشته شدن در راه خدا فضیلت بارتر است.

ابوالقاسم احمدی:

و کوشش خود را در تداوم انقلاب اسلامی مان که میراث هزاران شهید است به کار ببندید و پشت سر رهبر کبیرمان که از خاندان پاک حسین (علیه السلام) و فاطمه (علیه السلام) است بکوشید و ابر قدرت را به خاک سیه بنشانید.

ابوالفضل الماسی:

مادرم، اگر خبر شهادت من را به شما دادند. از تو خواهش می‌کنم انگار کنی که من در کنارت هستم و هرچه بیشتر انقلابی‌تر شوی و راه مادران شهدا را ادامه دهی. و اما تو ای پدر گرامی و مهربان از شما می‌خواهم که سنگر نماز جمعه را رها نکرده هرچه بیشتر [به] انقلاب اسلامی ایران بگروی. اما تو ای تنها برادرم از تو می‌خواهم هرچه بیشتر درس بخوانی تا بتوانی به انقلاب کمک کنی و راه مرا ادامه دهی.

ابوالقاسم احمدی دستجردی:

از روحانیت و تمام کسانی که در پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی کوشش می‌کنند حمایت کنید و مبادا فرصت را به دست گروهی جنایتکار و ضد انقلاب بدهید.

ابوالقاسم اسدی:

هر کس به هر طریقی که می‌تواند به این انقلاب پرعظمت الهی [یاری رساند] و برای اعتلا و تداومش جهاد کند.

ابوالقاسم بوذری کرودی:

ای مستضعفین و محرومین جهان سربلند باشید که نظام ولایت امر اسلام پس از چهارده قرن بر سر شما سایه افکنده و می‌رویم به خواست خداوند متعال استمرارش بخشیم.

احمد آقابابا:

انشاء الله یک انقلاب اسلامی در جهان برپا کنیم. شما ای ملت ایران از اختلافات داخلی جلوگیری کنید و سعی نکنید با این اختلافات دشمن را خوشحال سازید که این اختلاف‌ها شدیدترین ضربه را به انقلاب اسلامی می‌زند و وحدت خود را همیشه در صحنه [ی] انقلاب داشته باشید.

احمد آقاجانی اصفهانی:

لباس تقوا را که دارند کلمه [ی] تقوی را به دست بیاورند خود را بسازند و نفس را زندانی کنند و تقرب پیدا کنند تا بتوانند انقلاب اسلامی را پیش ببرند. برای پیروزی انقلاب دعا و تلاش نمایید.

احمد احمدی:

از خداوند بخواهید تا ظهور حضرت بقیه الله سایه اش را بر سر ملت‌های محروم جهان مستدام بدارد تا پرچم خون رنگ انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی اش مهدی فاطمه زهرا بسپارد [و] رودخانه [ی] انقلاب اسلامی به اقیانوس بیکران انقلاب مهدی متصل گردد.

احمد اخوان صفار:

اما سخنی چند با هم سنگران دانش آموز، شمایی که به قول امام عزیز، آینده سازان این انقلاب هستید سعی، کنید با درس خواندن خود هرگز نگذارید افراد منافق و فاسد (13) در دانشگاه وارد شوند و هرگز نگذارید که گروهک‌های ملحد و از خدا بی خبر در سنگر علم و دانش رسوخ کنند و بخواهند انقلاب ما [را] که ثمره [ی] هزاران شهید است در دامن امریکا و شوروی بیندازند.

احمد الفتی اول:

از دوستان انتظار تداوم انقلاب اسلامی و سعی در خودسازی دارم و باز از خداوند غفور و رحیم طلب مغفرت و بخشش می‌نمایم.

احمد امیری:

تا دیر نشده دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نمایید آری دین همین است، دین درس زندگی با فضیلت است که باید در راه آزادی مستضعفان تا پای جان ایستاد.

احمد امینی:

خواهرم شما نیز مانند زینب کبری که پاسداری خون برادرش را با خطبه‌های آتشین خود به عهده گرفت [باشید] و شما نیز زینب وار زندگی کنید حجاب خود را مانند زینب حفظ کنید و ادامه دهنده [ی] راهم باشید.

احمد ایمانی مهر:

هرگز از طرفداری این انقلاب بزرگ دست برندارید. چرا که اگر سستی به کار برید خیانتنی انجام داده اید به اسلام با مشت محکم بر دهان یاوه گویان و ضد انقلاب بکوبید مبادا سستی به عمل آورید، چرا که ما می‌رویم و شما می‌مانید با کوله باری بس بزرگ و باید کسانی که طرفدار حسین (علیه السلام) هستند راه شهدای گلگون کفن اسلام را طی کنند و امیدوارم که این انقلاب عزیزمان به انقلاب صاحب زمان مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسد.

احمد بدیعی خوزانی:

تو خواهرم، از تو می‌خواهم که همچون زینب (سلام الله علیها) در مرگ برادر خود چون کوه محکم و استوار باشی و در راه مظلومیت این عزیزان که عاشقانه به مسلخ گاه عشق می‌روند و جان خود را فدای اسلام می‌کنند، مبلغ باش و از تو مادر و پدر و همسرم و برادر می‌خواهم که کاری نکنید که امام و انقلاب دشمن شاد شوند.

احمد باقرپور بساولی:

از خداوند بخواهید انقلاب ما را به انقلاب نهایی رهبری حضرت مهدی (علیه السلام) متصل فرماید و همیشه در اسلامیت خودتان را قرار دهید تا از چنگ این ابرقدرت‌ها خودتان را نجات دهید.

احمد براتی:

همیشه پشتیبان امام و انقلاب اسلامی باشید و نگذارید که اسلحه برادر کوچکتان بر زمین بماند همیشه دعاگوی امام و رزمندگان اسلام باشید و از دامن دست بر ندارید و از جان و مال و زبان و قلم و دست و بالاخره هرچه در توان دارید برای تبلیغ نمودن و یاری کردن اسلام کوشا باشید و همیشه در صحنه باشید.

زواره برزوزاده:

امروز روزی نیست که ما بنشینیم و دست روی دست بگذاریم. امروز روز تحرک است، انقلاب باید مردانش هم انقلابی باشند، شعار ندهند عمل کنند و به مستضفان جهان که چشم امید شان به انقلاب ماست کمک کنند چون آنها سلاح‌های خود را به پشتوانه [ی] انقلاب ما بیرون آورده اند و به سوی ابرقدرت‌ها نشانه گرفته اند و اگر ما سست بجنبیم اسلحه‌ها [ی] آنها هم از دستانشان خواهد افتاد پس مردانه بجنگید.

احمد بوصیدی:

ای کسانی که بعد از ما زندگی می‌کنید و حرکت دهندگان چرخ انقلاب اسلامی هستید مواظب باشید از رهبر انقلاب الهام بگیرید و سعی کنید در کنار رهبر گام بردارید که رستگاری آخرت را در برخواهد داشت پاسدار انقلاب باشید و با رفتار و کردار خویش نشان دهنده [ی] اسلام واقعی به جهانیان باشید.

احمد بربرپور:

در پیشبرد انقلاب اسلامی بکوشید.

احمدعلی بیابانپور:

برادرم هم چنان که تاکنون در خط امام حرکت کرده ای و در خدمت انقلاب بوده ای پایدار بمان و نگذار سنگر شهیدان در جبهه و پشت جبهه خالی بماند.

احمدرضا امینی برات:

ای مردم شما تا پیروزی نهایی انقلاب اسلامی و جهانی شدن اسلام از نهادهای انقلابی همچون سپاه، جهاد سازندگی، دادگاه‌های انقلاب، بنیاد شهید و غیره حمایت کنید که شما باید اسلام را حمایت کنید.

احمدرضا باقرزاده:

امیدوارم که شما ادامه دهنده [ی] راه شهدای جنگ تحمیلی در صدر اسلام باشید و ادامه دهنده [ی] راه برادرتان باشید و تا روزی که انقلاب شکوهمند اسلامی در تمام جهان طنین بیفکند دست از این انقلاب اسلامی برندارید.

احمدعلی آقچه کهریزی:

اسلام محتاج چنین خون هایی است همه [ی] با انقلاب و با این امام دشمن است هر لحظه منتظر ضربه زدن است پس کاری بکنید که دنیا بفهمد ما انقلاب کردیم، من که رفتم و به سوی خدای خودم شتافتم شما هم باید به فکر انقلاب اسلامی و امام امت باشید و نگذارید هیچ کدام اینها ضربه بخورند.

اردشیر ارژنگ:

خداوند بر شما منت نهاده و این رهبر را به سوی آن گسیل داشت تا پیروزی از مکتب همیشه جاوید اسلام و سنت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آن چنان زندگی کنید که او می‌خواهد و آن چنان از حق دفاع و بر ظلم و باطل بشورید که به سعادت برسید و در جوار پاک رسول اکرم زندگی کنید. خداوند انقلاب اسلامی را به رهبری امام نجات داد و ملت ایران را که در زندگی دنیایی گم شده بودند به وسیله [ی] اسلام زنده کرد.

اسکندر افراسیابی:

همه [ی] شما را به تقوی در راه خدا و رضای خدا وصیت می‌کنم عزیزانم امام عزیزم را تنها نگذارید و سخنان گوهر بارشان را گوش دهید و با دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی بجنگید و نگذارید سلاح من بر زمین بماند و به دست دشمنان اسلام بیفتد.

اسماعیل اهنورد:

از شما امت حزب الله می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشید و از ولایت فقیه و از دولت خدمتگزار خوب حمایت نمایید و اکنون که رژیم امریکایی صدام به کشور جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی تجاوز کرده است باید بنا به وظیفه [ی] شرعی اسلامی و انسانی خود از اسلام و انقلاب دفاع کنیم و به ندای پیامبرگونه [ی] امام عزیز که در رابطه با مسأله [ی] جنگ فرمودند که امروز رفتن به جبهه از واجبات الهی است و هیچ چیز نمی تواند مانع از آن بشود، لبیک بگوییم.

اسماعیل اسماعیلی:

تا پیروزی کامل انقلاب اسلامی امام را تنها نگذاشته و نبرد را ادامه دهید. حتی اگر همه ما شهید شویم بهتر از آن است که در زیر بار ننگ و ذلت [زندگی] خفت باری را ادامه دهیم.

اسماعیل اکبری:

از مردم می‌خواهم که رهبر کبیر انقلاب اسلامی را تنها نگذارند و همیشه گوش به فرمان او بوده و دستوراتش را مو به مو انجام دهند و این جنگ را هم تا پیروزی نهایی ادامه دهند و از مردم مسلمان می‌خواهم که هرگونه اختلافی را کنار گذشته، پشتیبان رهبر انقلاب و روحانیت مبارز و متعهد باشند و لحظه ای در جنگ کوتاهی نکنند تا بتوانند در جنگ پیروز شده و این انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی اش آقا امام زمان تحویل دهند.

اکبر ابراهیمی جوزدانی:

من فکر می‌کنم امروز دولت مجلس و نهادهای انقلاب و همه [ی] مسئولین قصدی و هدفی جز خدمت به ملت ندارند پس پشتیبان آنها باشید.

اکبر امینی:

احترام روحانیت مبارز همان طوری که امام فرمود حفظ کنید دشمن ضد ولایت فقیه باشید که این سرمایه [ی] این انقلاب است.

اکبر انصاری بارده:

این انقلاب اسلامی را که با خون هزاران شهید آبیاری شده و می‌رود تا به ثمر برسد، و این انقلاب خونبارمان را اگر می‌خواهیم انشاء الله به مقصد برسانیم بایستی صددرصد در خط ولایت فقیه حرکت کنیم و در هر مورد از امام عزیز اطاعت کنیم و او را یاری دهیم چون که امام عزیزمان ذوب شده در اسلام، ما هم به این دلیل باید ذوب شویم [در] (14) او تا به سعادت برسیم.

اکبر بضاعت پور:

مواظب اسلام و امام باشید و از انقلاب اسلامی دفاع کنید.

الله رحم آقایی:

و از قشر روحانیت پشتیبانی کنید که اینها سدی هستند در مقابل دشمنان اسلام و نباید بگذارید این خون جوانان که در راه خدا ریخته شد، پایمال شود.
الله مراد احمدیان:
این راه را با شناخت و احساس مسئولیت نسبت به اسلام عزیزم و مقام ولایت فقیه پیمودم و آرزویم این است که امت انقلابی ایران به بیانات گهربار امام خمینی را سرلوحه [ی] زندگی خود قرار داده و به آن عمل نمایند.

امرالله امینی:

در برابر اهانت کنندگان به امام روحانیت و جمهوری اسلامی بایستید. جان و مال و شخصیت خود را در جاوید بودن این انقلاب فدا کنید، از این انقلاب اسلامی دست برندارید.

امیدعلی آذرشب:

برادران عزیزم در هر زمان و مکانی و در هر کاری ما باید خدا را ناظر اعمال خود بدانیم و متوجه این معنی باشیم که شهدای گلگون کفن اسلام از ما انتظار دارند که برای رضای خداوند از این انقلاب پرعظمت اسلامی حفاظت و حراست نماییم و در همه حال از روحانیت متعهد و مبارزی که از رهبریت امام تبعیت محض می‌نمایند، حمایت نماییم.

امیر اسماعیلی:

و از مردم مسلمان و انقلابی این درخواست را دارم که هیچ گاه از ولایت فقیه جدا نشوند و در نماز جماعت‌ها شرکت کنند. به امید پیروزی نهایی انقلاب اسلامی.

امیر افتخاری:

از این انقلاب پربرکت پشتیبانی کنند و نگذارند این مزدوران بعثی و این منافقین به (15) این مملکت و این انقلاب ضربه بزنند.

امیر اقتدارمنش:

هرگز نگذارند که درخت انقلاب که به وسیله [ی] خون آبیاری و بارور می‌گردد خشک گردد و همواره پشتیبان و گوش به فرمان ولایت فقیه امام زمان، امام خمینی باشید و همواره دشمن منافقان و دشمنان خدا و رسول خدا و نایب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) امام خمینی باشید.

امیر هوشنگ اکبری:

خط سرخ حسین که همان راه خمینی است [را] ادامه دهید و جای خالی مرا برای پدر و مارم پر کنید و در فکر آینده [ی] انقلابی اسلامی باشید که باید از آن پاسداری کرد.

امیرهوشنگ بهراور:

دست از این رهبر و این انقلاب نکشید حتی اگر جان و مال و فرزند و هرچه دارید در این راه انقلاب بدهید، عزت و شرف شما بستگی به پیروزی این انقلاب دارد اگر خدایی ناکرده این انقلاب را از دست بدهید انگار که خون شهیدان را پایمال کرده ایم انگار پشت پا به خون این همه جوانان و پیروزیی که در راه به ثمر رسیدن این انقلاب راه خدا خون خود را فدا کرده اند.

امین الله ابوالحسنی:

بر ماست که در راه خدا در این موقعیت حساس به انقلاب کمک کنیم.

باقر آقاجانی:

جهت ادامه [ی] انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و متصل شدن به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همیشه سرپا گوش به فرمان امام و یاران صدیق و مومن امام عملاً در خدمت انقلاب اسلامی عزیز بوده اند، باشید. از اختلافات داخلی به خاطر رضای خدا و خون شهدای انقلاب اسلامی بپرهیزید.

بهرامعلی اسدی:

همان طوری که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندید با توان بیشتر آن را حفظ نموده و همیشه حامی دین و رهبر که همانا ولایت فقیه است باشید و راه شهدا را ادامه دهید.

بهادر باقریان:

ای ملت شریف ایران شما بودید که با فریادهای الله اکبر خویش و با پشتیبانی بزرگ مرجع عالم بشریت، انقلاب را با خون هزاران هزار شهید گلگون کفن به پیروزی رسانیدید، پس مواظب باشید که دشمنان اسلام چه در داخل و چه در خارج می‌خواهند به انقلاب ما ضربه بزنند.

بهرام اکبری:

انقلاب اسلامی را که خون بهای شهیدان گلگون کفن است، حفظ کنید و بدانید که این انقلاب یکی از معجزه‌های بزرگ خدا (16) است و اگر خدا با ما همراه نبود، هرگز نمی توانستیم در برابر [ابر] قدرتان ابراز وجود کنیم. و خدا با ماست و او همیشه به این وعده عمل کرده است.

بهروز بلیان:

تلاش کنید و هرچه توان دارید در راه این انقلاب و اسلام مصرف نمایید که معلوم نیست این توفیق برای همیشه در نزد امت باشد. با جان و مال و دادن فرزند خود را در این اجر عظیم الهی شرکت بدهید و این سفارش را به همه بکنید.

ایرج جودی اصل:

پیرو ولایت فقیه باشید و انقلاب اسلامی ایران [را] تا حد توان خود یاری و کمک و پشتیبانی بکنید.

جان نعلی حسنی:

گوش به فرمان امام باشید (ولایت فقیه) چون امام خاری است در چشم دشمنان انقلاب پشتیبان روحانیت مبارز باشید، زیرا روحانیت بوده که اسلام را نگهداشته و در راه صادر کردن انقلاب اسلامی به سراسر گیتی کوشا بوده و حافظ خون شهدا باشید.

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت‌نامه «بر» آمده است.
2- در اصل وصیت‌نامه «یار» آمده است.
3- در اصل وصیت‌نامه «باشم» آمده است.
4- در اصل وصیت‌نامه «تاریک» آمده است.
5- در اصل وصیت‌نامه «کرده اند» آمده است.
6- در اصل وصیت‌نامه «یاد نمی دهد» آمده است.
7- در اصل وصیت‌نامه «بگیرید» آمده است.
8- در اصل وصیت‌نامه «ندابه» آمده است.
9- در اصل وصیت‌نامه «یاری فرمایید» آمده است.
10- در اصل وصیت‌نامه «را دارم» آمده است.
11- در اصل وصیت‌نامه «دشمنان بیاید» آمده است.
12- در اصل وصیت‌نامه «عصوه» آمده است.
13- در اصل وصیت‌نامه «قاصد» آمده است.
14- در اصل وصیت‌نامه «به» آمده است.
15- در اصل وصیت‌نامه «بر» آمده است.
16- در اصل وصیت‌نامه «معجزه خدایی بزرگ» آمده است.

منبع مقاله :
آقامیرزایی، محمدعلی؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (13)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول


 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.