توصیه شهدا به مردم برای حفظ انقلاب (2)

همان گونه که برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و در طی چند ساله [ی] انقلاب تلاش و کوشش نموده و در صحنه بودید همان گونه در صحنه وجودتان را حفظ کنید. در جهت شناخت اسلام و احکام قرآن و تعلیم آن به دیگران بیشتر
پنجشنبه، 14 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
توصیه شهدا به مردم برای حفظ انقلاب (2)
 توصیه شهدا به مردم برای حفظ انقلاب (2)
 

تهیه و تنظیم: محمدعلی آقامیرزایی
 

عزیر الله حسنوند:

امر به معروف و نهی از منکر کنید که وظیفه [ی] هر فرد مسلمان همین است.

علی اصغر چایچی:

عزیزان من پشتیبان امام و انقلاب اسلامی و یاری دهنده [ی] مسئولین باشید و به قرآن بیشتر توجه کنید که هنوز قرآن در بین ما غریب است.

علی اصغر بروجنی:

همان گونه که برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و در طی چند ساله [ی] انقلاب تلاش و کوشش نموده و در صحنه بودید همان گونه در صحنه (1) وجودتان را حفظ کنید. در جهت شناخت اسلام و احکام قرآن و تعلیم آن به دیگران بیشتر تلاش و کوشش کنید.

علی اکبر تقی زاده شیده:

و ای مادران شما باید با اخلاق خود فرزندانی چون حسین (علیه السلام) پرورش دهید که مملکت ما به این گونه افراد احتیاج دارد و امام را دعا کنید. قدم‌های مستحکم تری برای این انقلاب بردارید که ما هرچه داریم از این سینه زدن‌ها و مصیبت‌ها می‌باشد.

علی اکبر حسنان:

خط خدا یکی است و خط شیطان زیاد، او هر روز در یک منطقه یک گروهک ضد انقلاب و یا (2) یک دولت مرتجه با انقلاب اسلام و شعار حق و عدالت از طرف شیطان کوچک و بزرگ برای محو اسلام راستین محمد و این انقلاب اسلامی مأموریت پیدا می‌کنند.

علی اکبر حیدریان دولت آبادی:

جلوی فساد، فحشا و بی حجابی را بگیرید و بی تفاوتان را به طرف انقلاب اسلامی جلب کنید (3) و دیگر این که در نماز جماعت که حتماً در مساجد هست، شرکت کنید.

علی اکبر وزان:

اسلام و خط امام را هرگز رها نکنید و تا جان در بدن دارید برای حفظ این انقلاب بکوشید خودسازی را که امام جهاد اکبرش نامید از یاد نبرید دعا برای پیروزی اسلام و سلامتی امام را فراموش نکنید اسلام خیلی ارزش دارد برای حفظ آن از همه چیز بگذرید از دشمن نترسید چون قدرت لایزال خداوند همیشه پشتیبان مومنین بوده و هست.

علی اکبر یونسی:

مگذارید انقلاب بازیچه [ی] دست فرصت طلبان باشد.

علی بخش پایرون:

از ملت ایران خواهانم که راه شهیدان انقلاب اسلامی را پاس نهند.

علی پوراسماعیلی:

خواهران سعی کنید در مسیر اسلام و انقلاب کوشا باشید و لااقل در این راستا فرزندانی مفید و سودمند تحویل این جامعه دهید و خود را با موازین اسلامی تطبیق دهید که انشاء الله بتوانید در آینده مادران سرافراز و سربلند باشید. در حفظ و حراست انقلاب اسلامی کوشا باشید.

علی پورمحمد:

همیشه به ندای رهبر عظیم الشأن امام خمینی و رهبر مستضعفین جهان لبیک گفته و در بین هدف‌های انقلاب اسلامی کوشا باشید.

علی پیرهادی:

همیشه در صحنه باشید تا می‌توانید توطئه‌های ضد انقلاب را خنثی کنید. فقط حرف امام خمینی را ملاک قرار دهید و تمام چیزها را با آن بسنجید. همیشه پشتیبان روحانیت و تمام نهادهای انقلابی باشید.

علی توکلی:

عزیزان پیرو رهبر که ولایت فقیه است باشید از روحانیت پشتیبانی کنید که به فرموده [ی] رهبر، مذهب بدون روحانی مانند کشور بدون طبیب است، عزیزان امروز تمامی کفر جمع شدند تا خورشید جهان تاب اسلام را خاموش کنند. امروز شرق و غرب و عروسک کوکی‌های آنها هم قسم شدند تا انقلاب اسلامی ایران را شکست بدهند.

علی ثابت:

تقاضا دارم که همیشه به امام و ولایت فقیه وفادار باشید. در مقابل مشکلاتی که در راه انقلاب است صبر و مقاومت نمایید. برای خدمت به اسلام و انقلاب از هیچ تلاشی و کوششی دریغ ننمایید.

علی جانثاری:

و من به شما توصیه دارم که دنبال روحانیت را بگیرید و روحانیت را رها نکنید و در پیشبرد انقلاب از هیچ گونه کوششی دریغ نکنید.

علی جعفری تویسرکانی:

در راه خدا به اسلام و مسلمین خدمت کنید و امام را یاری کنید و صبر داشته باشید که خدا با صابران است، از سختی‌های در راه خدا نهراسید چرا که خدا شما را یاری می‌کند. به شایعات ضد انقلاب گوش ندهید. راه شهدا را ادامه دهید.

علی جوادزاده گاه افشاری:

با جان و مال خود در کمک به این انقلاب بکوشیم تا وعده [ی] قرآن بر شما تحقق یابد. صله [ی] رحم را فراموش نکنید این کار را که اسلام بدان خیلی اهمیت داده است سبک نگیرید و تو ای خواهر من بایستی زینب وار رفتار کنی و پیام خون من را که دفاع از انقلاب و اجرای احکام اسلام است به دیگران برسانی.

علی جواهری:

طوری مبارزه را ادامه دهید که به پیروزی انقلاب اسلامی و آزادی سرزمین‌های بیت المقدس عزیز و انقلاب اسلامی و تمام سرزمین‌های اسلامی [منجر] گردد. تقاضا می‌کنم متحد باشید.

علی حجار تهرانی:

برادران و خواهران قدر این موهبت الهی (انقلاب اسلامی) و این رهبر پرتوان و حسین زمان و این جمهوری اسلامی را که ثمره [ی] تلاش و جان فشانی بهترین فرزندان اسلام است بدانید که اینها نوری است که از جانب خدا [ی] تبارک و تعالی بر قلب‌های مطهر امت ما تابیده است.

علی حاج حسینلو:

رعایت موازین شرعی را بنمایید که شهدا به خاطر نماز خون داده اند. به خاطر اجرا و به پا نگه داشتن موازین اسلامی و شرعی خون داده اند.

علی حجازی پیشکناری:

در پیشبرد انقلاب اسلامی کوشا (4) باشید و تا جان در بدن دارید مطیع فرمان امام باشید. (5)

علی حجازی فر:

پیرو و مقلد حضرت امام خمینی باشید و امام را در همه حال یاری کنید که ایشان تبلور انبیا و اولیا [ی] الهی می‌باشند.

علی حسینی اسفاد:

در تمام صحنه‌ها حاضر باشید تا دشمن نتواند به انقلاب اسلامی لطمه بزند، در جماعات، نماز جمعه، توسل ها، شرکت نمایید، گفته [ی] امام عزیزمان، پیشوای تمام مسلمین را فراموش نکنید.

علی حسین حیدری:

از شما می‌خواهم که مانند ابوالفضل العباس (علیه السلام) که به امام حسین (علیه السلام) برادرش وفادار ماند، شما هم به اسلام وفادار باشید و تا آخرین نفس یار و یاور اسلام و انقلاب اسلامی و امام عزیزمان باشید.

علی حسینی:

ای برادران عزیزم شما امید آینده [ی] انقلاب هستید و شما وارث خون شهیدان می‌باشید تا می‌توانید با دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم.

علی حیدرنژاد:

پیرو امام باشید و از وجودش خوب قدردانی نمایید. از مسئولین و دولت جمهوری اسلامی پشتیبانی کنید تا بتوانند هرچه بیشتر احکام اسلامی را اجرا نمایند.

علیرضا پرتوی ابراهیم پور:

سعی کنید همیشه در خط امام باشید چون خط امام تنها اصل انقلاب است. باز هم تأکید می‌کنم که سعی کنید همیشه در خط امام باشید و تا آخرین قطره [ی] خونتان در راه به ثمر رسیدن اهداف انقلاب اسلامی ایران دریغ نورزید و از دولت مکتبی برادر رجایی پشتیبانی کنید و تا [جان] در بدن دارید به این دولت مکتبی کمک نمایید.

علیرضا پندیار:

با مشکلات فراوان روبه رو هستیم و اینها با هیچ چیز حل نخواهد شد مگر توکل بر خداوند و درک اصولی از انقلاب از جمله کمبودها و مشکلات و سختی را با روی گشاد [ه] پذیرا شوید زیرا عزت و شرف ما در گرو همین مشکلات و تحمل سختی هاست.

علیرضا تگریان:

این انقلاب مانند درختی است که برای بارور شدن احتیاج به نگهداری دارد و شما هستید که می‌توانید با درس خواندنتان و مبارزه علیه ابرقدرت‌ها این انقلاب را بارور کنید.

علیرضا جدیری:

همواره پشتیبان این انقلاب باشید و در هر جبهه، مدرسه، تولید، کارخانه و غیره که با اسلام عزیز سازش داشته باشد تلاش نمایید.

علی رضا حیدرنژاد مایانی:

حافظ خون عزیزانتان باشید و پیروی کامل از انقلاب و اسلام کنید.

علیرضا وطن دوست:

همیشه در راه انقلاب و راه شهدای انقلاب که همان راه اسلام است قدم بردارید و امام را فراموش نکنید. امام را دریابید و همیشه پشتیبان انقلاب بمانید.

علی رضا ولی محمدی:

در یاری به انقلاب ساکت نباشید و در جبهه و پشت جبهه خدمت به انقلاب نمایید.

علیرضا هادی پور:

تأییدات و توفیقات روزافزون الهی برای جمهوری اسلامی و خدمتگزاران آن، و توسعه و گسترش برای انقلاب اسلامی در تمام جوامع اسلامی و ملل عالم ما [را بطلبید] ، به نماز جمعه اهمیت بدهید که ستون محکم جمهوری اسلامی و حبل الله برای وحدت امت است.

علیرضا هاشمی:

با استقامت صبر و شکیبایی از انقلاب اسلامی دفاع کنید.

علیرضا یعقوب زاده:

امروز انقلاب اسلامی به خون من و شما احتیاج دارد. از شما تقاضا دارم که جبهه‌ها را خالی نکنید و سنگر [ها] را محکم نگهدارید.

علی عباس حسنی:

بر ما واجب است که این وظیفه [ی] سنگین را بر دوش گرفته و از اسلام و قرآن و رهبرمان دفاع کنیم و اگر خدای ناکرده کمی غفلت کنیم به اسلام و قرآن ضربه خواهند زد. پس باید دست به دست هم دهیم و با پیروی از خط ولایت فقیه که همان خط امام امت است و حمایت از این دولت انقلابی، دین خود را نسبت به این انقلاب ادا نماییم.

علی عسگر یوسفیان باصری:

خواهرانم نقش شما در جامعه اکنون بسیار است [امیدوارم] من با خون خود- اگر خدا قبول کند- تـوانسته باشم گامی در این جهت برای پیروزی این انقلاب برداشته باشم. حجاب تو نیز خیلی برنده‌تر از خون من است.

علی محمد حلوایی:

تنها وصیت من به تمام دوست داران انقلاب اسلامی این است که مانند کوه در برابر دشمنان انقلاب و اسلام استوار باشند و تا آخرین قطره [ی] خون خود از امام امت پشتیبانی نمایند و مبادا امام را تنها بگذارید تا این که انشاء الله این انقلاب به ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل شود و امیدوارم که فیض شهادت [که] آرزوی همه [ی] پاکان و صالحان می‌باشد نصیب اینجانب هم بشود.

علی یار جوانمرد:

از تمام ملت ایران می‌خواهم که یاور انقلاب اسلامی باشند.

غلامحسین حاج عبادی امیری:

از شما می‌خواهم که بر سختی هایی که بر این انقلاب می‌گذرد صابر باشید.

غلامحسین هنرمند نجف آبادی:

وظیفه [ی] تک تک برادران و خواهران است که دنباله رو راه شهیدان باشند و با اطاعت کامل از رهبری امام خمینی این انقلاب اسلامی را به پایان برسانند، خداوند انشاء الله این انقلاب را زمینه ساز انقلاب مهدی موعود بسازد.

غلامرضا پاک بین:

با استقامت و صبر و شکیبایی از انقلاب اسلامی دفاع کنید.

غلامرضا پاک نیت:

تقوا پیشه کنید و سعی کنید که الگو باشید و در خط اسلام اصیل باشید [و] برای جهانی کردن انقلاب اسلامی از هیچ گونه تلاشی باز نایستید.

غلامرضا پورعباییان اصفهانی:

از روحانیت مبارز و متعهد و مسئول جدا نشوید، (6) چون این روحانیت بود که پشیتاز انقلاب بود و این روحانیت است که خون هزاران شهید را لحظه به لحظه به دوش می‌کشد (7) و نمی گذارند (8) هرگز پایمال شود.

غلامرضا پورقیطاس:

هر که از خط رهبر خارج شود غیراسلامی و از نظر ملت منافق و ضد انقلاب شناخته خواهد شد و حزب الله حساب خودش را از اینها جدا خواهد کرد.

غلامرضا حمزه ای:

هم چنان استوار در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کوشا بوده و همه [ی] کارهایتان (9) تنها برای خدا باشد تا کارهای شما باعث رضای او شود و انشاء الله قبول کند.

غلامرضا حیدر علی پور:

به ملت انقلابی ایران می‌گویم (10) که راه این جوانان پاک و معصومی را که در راه خدا شهید می‌شوند ادامه داده تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پشتیبان این انقلاب اسلامی باشند.

غلامرضا حیدری:

ای خانواده هایی که شهید دادی در راه انقلاب و آن هایی که مومن به انقلاب هستید باید شهید دهید و محافظ راه شهیدان خود باشید.

شهید غلامرضا حیدری نصرت آبادی:

هر طور که می‌توانید از این انقلاب و امام محافظت کنید.

غلامرضا نوری:

از خداوند متعال خواستارم که رهبر انقلاب اسلامی ما را تا ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگه دارد.

غلامرضا نونهال:

از این قانون‌اساسی و بنیانگذاران آن حمایت کنید زیرا که ثمره [ی] خون هزاران شهید [به] خون خفته [ی] انقلاب اسلامی ما است.

غلامرضا واقعی:

گامی در مسیر پیشرفت اسلام و صدور آن به بیرون از مرزها بردارید و این کار میسر نیست جز [با] توجه به رموز تداوم یک انقلاب و علل شکست آن، که امیدوارم آن را دریابید و همیشه مدنظر قرار دهید تا از این راه کمکی به انقلاب اسلامی کرده باشید.

غلامرضا وکیلی سهروفیروزانی:

مواظب این کوردلان باشید و پیوند خود را محکم‌تر کنید، وحدت خود را بیشتر از قبل کنید، شعار حزب فقط حزب الله را فراموش نکنید و به این شعار عمل کنید تا به انقلاب شما ضربه ای نرسد. از شما می‌خواهم که راه شهدا را ادامه دهید و پیرو امام و انقلاب باشید.

غلام عباس بیژنی:

شما هستید که باید چرخ‌های آینده [ی] انقلاب را به گردش در آورید و پایه‌های انقلاب اسلامی را محکم کنید و کسانی که می‌خواهند به این انقلاب لطمه ای وارد کنند جلوی آنها را بگیرید. امر به معروف و نهی از منکر کنید، شما بدانید [که] آبروی انقلاب اسلامی می‌باشید.

غلام شاه جمشیدی نژاد (پاپی):

همچنان که تاکنون بعد از انقلاب اسلامی پشتیبان انقلاب و پیرو خط ولایت فقیه بوده اید [باشید] و امام را تنها نگذارید.

غلامرضا یاری:

بر تمامی ما واجب است که سعی و کوشش فراوان کنیم و از دستاوردهای انقلاب اسلامی حراست کنیم.

غلامعلی ترکمان:

امید است همگان به خود آیید و خدا و اسلام عزیز و انقلاب اسلامی نوپا را یاری کنید. منافقان از خدا بی خبر بدانند که با حرکات شیطانی خود نمی توانند جلوی خروش سیل آسای انقلاب را بگیرند.

غلام علی توکلی:

ای مادر برایم گریه نکن. خشمت را در مشت هایت گره کن و بر سینه [ی] دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب اسلامی ایران بکوب.

غلامعلی جهانتیغ:

شما باید به همراه دیگر جوانان وطن، این انقلاب حسینی را به ثمر نهایی برسانید.

غلامعباس حکمتی:

از تمام اعضای خانواده می‌خواهم که تا آن جایی که در توان دارند انقلاب اسلامی را یاری نمایند و پیرو راه امام عزیزمان خمینی کبیر باشند.

غیبعلی حسنی:

همیشه سعی داشته باشید مبارزی پرقدرت در راه انقلاب اسلامی باشید.

فارس خالوندی:

بدانید در راه انقلاب اسلامی و امام عزیز سعی داشتم بی دریغ در هر نقطه خدمت کنم [و] همیشه با دل و جان در راه انقلاب اسلامی و دست آوردهای انقلاب کوشیدم.

فتح الله پاکیزه:

همگام و همراه انقلاب اسلامی و رهبرتان امام خمینی باشید. انقلاب مشکلات دارد و باید بپذیرید و عملاً از اهداف انقلاب و امام دفاع کنید و همیشه در صحنه باشید.

فتح الله جمشیدیان:

خود را کوچک‌تر از آن می‌دانم که برای شما پیامی بدهم زیرا که تک تک شما پیام آوران این انقلاب هستید.

فرج الله حاجی قنبری:

نگذارید که دسیسه بازان خللی در این انقلاب باز کنند که در این صورت خواهد بود که خداوند مهربان رویش را از انقلاب اسلامی ما بر خواهد گردانید و جبهه‌ها را نگذارید خالی بماند و انقلاب اسلامی را تحویل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دهید.

فرمان یوسفی:

از شما می‌خواهم که پشتیبان اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باشید.

فرهاد پرورده:

خواهرانم (11) شما [نیز] همچون زینب برای انقلاب کوشا باشید، باشد با زینب محشور شوید.

فرهاد حاتمی:

ای ملت عزیز ایران! تنها راه نجات اسلام، همان حمایت از خط امام و اسلام است تا این انقلاب اسلامی را به سرتاسر جهان صادر کنیم.

فرهاد حسن زاده:

برادرانم و خواهرانم، شما امید آینده [ی] انقلاب اسلامی هستید، وارثان خون حسین و خون شهیدان و راه شهیدان را ادامه دهید هم چنان ] که] تا به حال ادامه داده اید.

فریدون جباری نانسا:

خواهر عزیزم همیشه با حجاب باش و با حجابت انقلاب اسلامی خونین ایران را تداوم بخش.

فریدون (حسن) خامه ای:

از شما می‌خواهم که از شایعه پراکنانان که دشمنان انقلاب اسلامی هستند دوری کنید که ایمان شما را سست می‌کنند. در یاری نمودن این انقلاب کوشا باشید، دشمنان امام و این انقلاب را نابود کنید، مسجدها را خالی نکنید.

قادر جباری:

کشته شدن در راه این انقلاب اسلامی کشته شدن در راه اسلام است و فضیلت آن کمتر از شهدای کربلا نیست.

قادر حسینی:

سپاه از متن انقلاب است سعی کنید سپاه را تقویت کنید.

قارداشعلی جوانروح:

برادرانم سنگر خونینم را خالی نگذارید و از انقلاب اسلامی پشتیبانی نمایید. این انقلاب که با خون هزاران شهید به پیروزی رسیده است [را] محکم نگهدارید. نگذارید آمریکا و شوروی و اسراییل این انقلاب عزیز که با خون هزاران شهید به دست ما رسیده است [را] نابود کنند. این انقلاب به آسانی به دست ما نیامده است.

قاسم تقی لو:

دوستان و برادرانی که در خط امام گام برداشتن را درک کرده [اید] ، انقلاب اسلامی در همه حال به مساعدت هایتان امیدوار است.

قاسم چوپان کاظم آباد:

[ملت عزیز ایران] نگذارند که منافقین به انقلاب ضربه بزنند و همیشه ولایت فقیه را یاری کنند و بدانند که اگر ولایت فقیه نبود هرگز انقلاب ما به پیروزی نمی رسید.

قاسم چهرقانی برچلوئی:

[باید] بکوشیم و تا آخرین قطره [ی] خونمان را به این انقلاب تازه به پا خواسته هدیه کنیم.

قاسم حسینی:

مبادا که بر مرگ من بگریید، چون گریه [ی] شما باعث خوشحالی دشمنان انقلابمان می‌شود. (12)

قاسمعلی جعفری:

سفارش می‌کنم به تقوی و اطاعت از احکام خداوند و حرکت در راه خدا و اطاعت از ولی امر و رهبر انقلاب اسلامی ایران و جهاد با مال و جان خودتان در راه خداوند. متعال و انقلاب اسلامی ایران.

قاسم یزدانی:

از برادرانم می‌خواهم که همیشه با سپاه پاسداران انقلاب در ارتباط باشید که خدا شما را اجر و پاداش بدهد.

قدرت الله نصیری:

شما را به خدا قسم حراست از خون شهیدان مظلوم که برای حفظ اسلام و این مملکت اسلامی جان دادند و این معلولین که به خاطر انقلاب اسلامی دچار نقص عضو گردیده اند فراموش ننمایید.

قربان حاجیلو:

از روحانیت حمایت کنید زیرا اینها هستند که با سرد و گرم این انقلاب ساخته و همین‌ها پیشتازان انقلاب اسلامی بودند.

قربان حیدری:

بر همه واجب است که از انقلاب اسلامی پاسداری کنند چه در میدان نبرد چه در پشت جبهه و در حین پاسداری باید از خود مقاومت نشان دهند.

قربانعلی جوان ده سرخی:

درود و سلام به مفقودین و مجروحین، جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی.

قزلباش خالدی:

مفهوم انقلابمان را به تمام خلق‌های ستمدیده بفهمانید که دیگر دوران ستم بایستی محو شود و ملت‌ها سرنوشت خویش را باید به دست گیرند و پرچم خونین انقلاب را در سراسر گیتی برافراشته نماییم.

قمصور نوروزی:

[در] تربیت فرزندان خود همچون حضرت فاطمه و حضرت زینب (سلام الله علیها) کوشا باشید که آینده [ی] این انقلاب اسلامی به دست آن هاست. پشتیبان ولایت فقیه و روحانیت مبارز باشید (13) تا این انقلاب به دست حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سپرده شود.

قهرمان حسین پور:

آرزوی من فقط خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی بود ولی افسون که نتوانستم به عهد خود وفا کنم و به سوی لقاء الله رفتم و شما ماندید در انقلاب اسلامی ایران و خواهشم از شما این است که نعمتی که خداوند در اختیار ما گذاشته [را] از دست ندهید و در راه آن مثل کوه استوار باشید.

کاظم بندخت:

ای برادر در پاسداری از انقلاب اسلامی و رهبر عزیزمان بکوش.

کاظم حاجی قلی زاده:

در مجالس سخنرانی و مجالس یادبود شهدا و دیگر مجالس مذهبی حتی المقدور شرکت کنید. که در پیشبرد انقلاب اسلامی موثر است.

کاظم نیک پیران:

بدانید که حق همیشه پیروز است و به همین دلیل انقلاب اسلامی ما تا به حال که در گیر با ابرقدرت‌های شرق و غرب است در این جنگ پیروز شده و پیروز خواهد [ماند] .

کتاب علی حیدری:

گوش به افراد ضدانقلاب و ضد خدا ندهید که از هر راهی برای شکست انقلاب می‌کوشند. پوزه [ی] افراد ضد خدا و ضد انقلاب را به خاک بمالید.

کرامت حیدری:

با هوشیاری کامل حافظ این انقلاب باشید و از صحنه [ی] انقلاب که صحنه [ی] اسلام است خارج نشوید.

کرم علی یازرلو:

در راه حفظ انقلاب اسلامی (ارمغان خون هزاران شهید و معلول) و رهبری ابراهیم زمان خمینی بت شکن کوشا باشید.

کریم بی نیازفر:

نگذارید فرهنگ اصیل اسلامی دست خوش کشمکش و تجاوز از طرف دشمنان این انقلاب قرار گیرد. با ارگان‌های انقلابی رابطه برادرانه داشته باشید و در پشت جبهه از مال و ثروت خود برای جبهه کوتاهی نکنید.

کریم توکلی:

از نفوذ افراد مغرض و ضد انقلاب در بین خود جلوگیری کنید. (14)

کریم نوری:

سلام خدمت شما برادران جهادگر، شما ایثارگران، شما الگوی جامعه [ی] اسلامی، فرزندان انقلاب اسلامی، شما وارثان خون شهیدان [و] شما معرفان انقلاب به جهان [هستید] .

کریم ولی پور جلیانی:

از موقعی که خود را شناختم و انقلاب را درک کردم، اسلام را سرمشق قرار دادم.

کلام الله احمدی:

از خواهرانم می‌خواهم با حجاب اسلامی و انقلابی خویش از خون به زمین ریخته [ی] من پاسداری کنند.

پارسا گل ابراهیم:

ای دانش آموزان، همیشه درس بخوانید و با کار و تلاش در راه انقلاب اسلامی منافقین را نابود و رسوا نمایید.

لطف الله حبیبی:

از انقلاب و رهبر عزیز امام امت همیشه پشتیبانی کنید.

لطفعلی ترک:

باید در این جنگ شرکت کنیم و خون خودمان را هدیه [به] اسلام نماییم تا ریشه [ی] نهال انقلاب اسلامی را در دنیا گسترش دهیم.

ماشاء الله جعفری:

پشت سر رهبر کبیر انقلاب و ولایت فقیه و روحانیت اسلام شناس و مبارز باشید.

ماشاء الله نوروزی فروشانی:

شما مردم عزیز باید از فرمان امام خمینی اطاعت کرده و پشتیبان ارگان‌های انقلابی باشید.

مالک پستان شیری:

برادران شما امیدان آینده [ی] انقلاب هستید و شما [وارث] خون شهیدان می‌باشید.

مبین حیدروند:

قدر این نعمت‌های الهی را بدانند و قدر این انقلاب اسلامی را بدانند و خدا شاهد اعمال شماست و اگر قدر این انقلاب و قدر رهبر انقلاب را ندانید به عذاب الهی دچار خواهید شد.

مجتبی جمشیدیان:

نگذارید این انقلاب اسلامی به دست بعضی از توطئه چینان و ضد انقلابیون بیفتد.

مجتبی حسین زاده ملکی:

در نماز جمعه و در تمامی صحنه‌های انقلاب حضور فعال داشته باشید و زیارت عاشورا [را] فراموش نکنید.

مجتبی حسین زاده ملکی:

پشتیبان ارگان‌ها و نهادهای اسلامی باشید، تقویت آنها یعنی تقویت انقلاب و تقویت انقلاب یعنی زنده نگهداشتن نهضیت و پاسداری از خون شهیدان.

مجتبی حصاری:

در خودمان انقلاب کنیم تا بتوانیم مشکلات ناشی از انقلاب و جنگ را تحمل کنیم.

مجتبی حیدری:

توصیه [ی] این حقیر به یاوران انقلاب و یاوران حزب الله این است که هر جا و هر زمان و به هر طریق به انقلاب اسلامی خدمت کنید و سعی کنید در این خدمت اخلاص داشته باشید که [این] تنها رمز سعادت است.

مجتبی نوروزی:

ما که جزوی از این انقلاب و جامعه هستیم باید با هرچه که داریم برای ادامه [ی] این انقلاب تا حکومت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کوشش کنیم.

مجتبی وجدانی وحید:

از امام خمینی پیروی کنید و نگذارید که منافقین به اسلام و انقلاب ضربه ای بزنند.

مجید بیرامی:

از انقلاب اسلامی در حد توان حمایت کنید و فکر آخرت خودتان باشید.

مجید پاریاو:

از امت قهرمان و شهیدپرور ایران انقلابی می‌خواهم که همواره گوش به فرمان یگانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی شکوهمند ایران امام خمینی باشند و دست از پشتیبانی کلیه [ی] ارگان‌ها و نهادهای انقلابی پیرو خط امام مثل سپاه پاسداران و جهادسازندگی و انجمن‌های اسلامی برندارند.

مجید پناهنده شهرکی:

شما را توصیه به حمایت شدید از انقلاب اسلامی می‌کنم که این نعمت بسیار بزرگی [است که] خدا به ما ارزانی داشته.

مجید تمیزی فر:

باید اتحاد داشته باشید و از دستاوردهای انقلاب پاسداری کنید.

مجید تمیزی فر:

محصیلن عزیز خود را در سنگر کلاس و مدرسه برای فردای پربار انقلاب عزیز آماده سازید.

مجید ثابت:

حسین زمان را تنها نگذارید و شماها بازوان محکم و پرتوان امام و انقلاب باشید.

مجید جباری:

هرگز از انقلاب دلسرد نباشید و همیشه به انقلاب خوش بین باشید که این انقلاب خاری است در چشم دشمنان کوردل.

مجید جعفری:

با پیروی از ولایت فقیه و استمرار انقلاب اسلامی دین خود را نسبت به خون شهدا ادا نمایید.

مجید جلالیان:

باید پشتیبان این انقلاب عزیز باشیم و نگذاریم در هر مکان و زمان کوچک ترین خدشه ای به این انقلاب عزیز و الهی وارد شود.

مجید جمالی:

دست از حمایت ولایت فقیه و انقلاب اسلامی برندارید.

مجید حیدری نژاد:

امروز برای پیروزی انقلاب اسلامی باید با کفر جهانی مبارزه کرد هم گام با امام و ولایت فقیه باید تبلیغ کرد، اگر تندتر و انقلابی‌تر از امام حرکت کنیم به خدا سوگند در گرداب و موج انقلاب غرق خواهیم شد، انقلاب ما را تنها می‌گذارد و [از] مواهب و نعمت‌های الهی این انقلاب برخوردار نخواهیم شد.

مجید واصفی:

اگر واقعاً قلب هایتان برای انقلاب می‌طپد و طاقت ضربه خوردن به انقلاب را ندارید از همین حالا دست به کار شده و تحصیل را ادامه دهید. از شما می‌خواهم که به سرزنش‌های دشمنان و مخالفان اسلام و انقلاب توجه نکنید و همیشه از خدا طلب صبر کنید.

مجید ولی زاده:

امام را تنها نگذارید و یاریش کنید و در حفظ انقلاب کوشا باشید و دنباله رو [ی] روحانیت باشید.

محرمعلی یونسی:

در کارهایتان خدا را فراموش نکنید و تا جان دارید در حفظ انقلاب بکوشید.

محسن پازوکی:

از روحانیت مبارزی که شب و روز فعالیت می‌کنند تا انقلاب را به اهداف راستینش برسانند تا می‌توانید پشتیبانی کنید.

محسن جبلی:

وصیتم به ملت شهیدپرور و غیور میهنم این است که همواره هوشیار باشند و با نظم انقلابی مراقب امور باشند.

محسن جعفرزاده:

همیشه از روحانیت حمایت کنید زیرا این‌ها هستند که با سرد و گرم این انقلاب ساخته و همین‌ها پیشتازان انقلاب اسلامی بوده اند.

محسن جعفری:

از ملت قهرمان و همیشه در صحنه [ی] ایران می‌خواهم که همان طور که انقلاب را به ثمر رساندیم همان طور هم در پاک نمودن خاک عزیزمان دست از یاری امام عزیزمان برنداریم.

محسن جواد دانشگری:

دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نمایید.

محسن جوزدانی:

انقلاب اسلامی ایران که با رهبری نائب حجت ابن الحسن به پیروزی رسید یک امانتی است که به لطف و منت الهی به امت مسلمان ایران داده شده است.

محسن حبیبیان:

از شما می‌خواهم که تا آنجا که می‌توانید از این انقلاب چیزی نخواهید و مانند همیشه سعی کنید تا حد توانایی به اسلام و انقلاب کمک کنید.

محسن حیات پور:

عزیزان من سعی کنید از یاران صدیق انقلاب اسلامی و امام عزیز باشید.

محسن خاشعی:

نگذارید این انقلاب اسلامی که با خون هزاران شهید لاله گون به ثمر رسیده خدای نکرده شکست بخورد و سعی کنید عضوی خنثی و بی ارزش برای اجتماع نباشید.

محمد پناهی:

انقلاب اسلامی ما به جوانان نیرومند نیازمند است پس جبهه‌ها را خالی نکنید.

محمود پوزکی روزبهانی:

حجاب خود را کاملاً رعایت کنید و صبر انقلابی داشته باشید.

محمد پورقوریان:

انقلاب اسلامی ما نیازمند مسلمانانی آگاه، مسئول، معتقد و مومن می‌باشد.

محمد توکل فرد:

ببینیم ما برای انقلاب چه کرده ایم نه انقلاب برای ما چه کرده است.

محمد تیزهوشان:

با پشتیبانی از انقلاب اسلامی از دستاوردهای انقلاب پاسداری کنید.

محمد تیموریان:

همچون شمع بسوزید و به انقلاب و دوست داران انقلاب روشنایی بدهید.

محمد جعفری:

می خواهم که حجاب خود را رعایت کنید که یکی از علل انقلاب دادن ارزش اسلامی به شما خواهران بود.

محمد جنادله:

باید با جان و دل از این انقلاب گلگون حفاظت کنید.

محمد جوانشیر:

در این زمان انقلاب احتیاج به کمک و یاری دارد و نباید دست روی دست گذاشت بلکه باید تلاش کرد و این سختی‌ها را تحمل نمود و بر جان خرید که نصرت خداوند بسیار نزدیک است.

محمد جورابچی:

فرزندانتان را با نماز مسجد و قرآن آشنا کنید و بگذارید در ارگان‌های انقلابی مانند بسیج و سپاه فعالیت کنند و آنها را حزب الهی تربیت کنید.

محمد جوکار:

مبادا خدای نکرده خون این همه شهید را پایمال کنید، مبادا خدای نکرده نسبت به انقلابی که با خون هزاران نوگل و نوداماد به این حد رسیده بی تفاوت باشید.

محمد چنگیزی اردهانی:

اگر پشتیبان ولایت فقیه نباشید یا این انقلاب، حتی نمی خواهم برای من ختم یا تشییع جنازه باشکوه گرفته (15) و یا بیایید سر قبر من برای من فاتحه یا صلوات بفرستید.

محمد چوبکار:

برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی مان کوشش نماییم به امید این که انقلابمان طلیعه ای باشد برای حاکم شدن عدل الله بر تمام جهان و برچیده شدن بساط تمام طاغوتیان زمان.

محمد حاتم پور:

گوش به زنگ باشید تا هرگونه حرکت ضد انقلاب را افشا و نابود سازید.

محمد حاجیلری:

تا توان در تن دارید با مال و جان خود [به] انقلاب اسلامی کمک کرده تا توشه ای برای آخرت داشته باشید.

محمدحسین رضا خانی:

باید جوانان مسلمان از این انقلاب اسلامی و انقلاب‌های خونین مسلمین و مستضعفان جهان دفاع کنند.

محمد حشمتی:

در برابر شماتت‌های دشمنان اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی ایران بایستید، مثل کوه که در برابر باد می‌ایستید.

محمد حیدری زارع:

خواهش من تداوم در مسلمان بودن تداوم در حفظ انقلاب اسلامی و تداوم در اطاعت از ولی فقیه است.

محمد خادم:

نگذارید که منافق به این انقلاب اسلامی لطمه بزند و همیشه در صحنه باشید و همیشه از اسلام و قرآن دفاع کنید و هیچ وقت نگذارید که منافق دست کثیف خود را بر این امت دراز کند.

محمدعلی توکلی:

به خدا قسم اگر قدر این رهبر و این انقلاب و این علمای اسلام که نعمت‌های بزرگ خدا هستند [را] ندانید به والله ضرر کردید.

محمد نیک عیش:

دست از یاری رهبر برندارید تا جان در بدن دارید این امانت الهی را که انقلاب اسلامی است خوب محافظت کنید تا انشاء الله به دست صاحب اصلیش ولی عصر علیه السلام بسپارید.

محمد نیک فرد کیوان:

شما امیدان آینده [ی] انقلاب هستید و شما وارث خون شهیدان می‌باشید تا می‌توانید با دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم این گفته [ی] حضرت علی (علیه السلام) می‌باشد.

محمد نیکان:

قدر این انقلاب و حکومت اسلام را بدانید که با چه قیمت سنگینی به دست آمده، یک لحظه تمام خاطرات و لحظات پرشور و هیجان انقلاب را به یاد آورید.

محمد ورمزیاری:

در راه انقلاب اسلامی توان و کوشش خود را به کار بیندازید و برای سلامتی امام دعا کنید.

محمد وفایی زاده:

این انقلابی را که همچون انقلاب صدر اسلام با خون آبیاری شده است و این انقلابی را که دست ظلم و ستم شاهنشاهی را کوتاه نموده و ما را از گمراهی نجات داده و به صراط مستقیم هدایت به رهبری امام عزیز خمینی بت شکن رهنمون گردیده است، پشتیبان باشید.

محمد وکیلی آریی:

در مقابل کفر و ضد انقلاب همچون کوه استوار بایستید و هرگز از خط امام و راه به حق امام حسین (علیه السلام) دور نشوید. سعی نمایید یاور انقلاب باشید همیشه و همه جا از انقلاب اسلامی و امام امت و روحانیت مبارز پیروی و دفاع نمایید.

محمد هوشیار:

برادر کوچک ترم، درست را خوب بخوان تا در فردای انقلاب اسلامی بتوانی به این امت اسلامی خدمت کنی.

محمد یدالهی وثیق:

هرچه سریع‌تر کوشش نمائید جنگ تحمیلی را تا پیروزی نهایی انقلاب اسلامی پیگیری کنید تا خون شهدای گلگون کفن از بین نرود.

محمدابراهیم جعفری:

وظیفه [ی] تک تک شماست که از انقلاب اسلامی کشور دفاع کنید.

محمدابراهیم جعفری ندوشن:

راه مرا ادامه دهید تا این که فتنه و آشوب را در عالم از بین ببرید و انقلاب اسلامی را به کشورهای جهان صادر کنید.

محمدامین حسن زاده:

با استقامت صبر و شکیبایی از انقلاب اسلامی دفاع کنید.

محمدباقر حضرتپور:

همواره در [راه] اعتلا [و] به ثمر رسیدن انقلاب بکوشید و پیرو امام باشید و غیر از اسلام به چیز دیگری فکر نکنید.

محمدباقر خانمحمدی:

امیدوارم که مردم مستضعف ایران به پاس خون شهدای گلگون کفن در راه اسلام و انقلاب اسلامی هرگز احساس خستگی نکرده و هرچه محکم و استوارتر گام بردارند.

محمدتقی بیده:

همیشه در زندگی از پیشتازان و پیشگامان در راه تداوم خط سرخ و خونین این انقلاب اسلامی باشید.

تقی حیدری:

اگر شکرگذاری کردید خدا را در قبال نعمت انقلاب اسلامی، یعنی این انقلاب را یاری کردید [در این صورت] خداوند هم نعمت هایش را برای شما افزون می‌دارد.

محمدتقی خالقیان:

تا آنجا که توان دارید در راه انقلاب اسلامی و فرامین امام خمینی و مسئولین جمهوری اسلامی تلاش کنید.

محمدتقی نوری:

جبهه‌ها را خالی نکنیم و به حرف این پیر جماران خمینی بت شکن که امید مستضعفان جهان می‌باشد گوش بدهیم و عمل کنیم تا بتوانیم انقلاب اسلامی را در تمام جهان صادر کنیم؛ سلاح شهدا را برگرفته و ادامه دهنده [ی] راه شهیدان باشیم.

ادامه دارد...

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت‌نامه «بودن» آمده است.
2- در اصل وصیت‌نامه «با» آمده است.
3- در اصل وصیت‌نامه «کنند» آمده است.
4- در اصل وصیت‌نامه «کوشا باشند» آمده است.
5- در اصل وصیت‌نامه «باشند» آمده است.
6- در اصل وصیت‌نامه «نشوند» آمده است.
7- در اصل وصیت‌نامه «می‌کشد» آمده است.
8- در اصل وصیت‌نامه «نمی گذارند» آمده است.
9- در اصل وصیت‌نامه «کارهای» آمده است.
10- در اصل وصیت‌نامه «بگویم» آمده است.
11- در اصل وصیت‌نامه «خواهرهایم» آمده است.
12- در اصل وصیت‌نامه «می‌باشد» آمده است.
13- در اصل وصیت‌نامه «باشند» آمده است.
14- در اصل وصیت‌نامه «کنند» آمده است.
15- در اصل وصیت‌نامه «کرده» آمده است.

منبع مقاله :
آقامیرزایی، محمدعلی؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (13)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
شهرستان لردگان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان لردگان کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان هشترود کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان هشترود کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان کردکوی کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
شهرستان کردکوی کجاست؟ از پیش شماره این شهر تا مناطق گردشگری و مشاهیر آن
معنی اسم بهناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهناز و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هوتن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هوتن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بیتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بیتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهنام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بهنام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم یسنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم یسنا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کیومرث و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کیومرث و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم علیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم علیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جابر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم جابر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دایانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دایانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیهان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
استوری ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام
play_arrow
استوری ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهما السلام
معنی اسم عذرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم عذرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال