توصیه شهدا به مردم برای حفظ انقلاب (4)

اکنون شهیدان از شما ملت مبارز انتظار دارند که گفته [ی] خدا را درباره [ی] کفار و منافقین انجام بدهید تا اسلام عزیز و انقلاب بزرگمان را به دست مولایمان امام علی (علیه السلام) بسپارند و همواره پشتیبان ولایت فقیه و دولت مکتبی
پنجشنبه، 14 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
توصیه شهدا به مردم برای حفظ انقلاب (4)
 توصیه شهدا به مردم برای حفظ انقلاب (4)
 

تهیه و تنظیم: محمدعلی آقامیرزایی
 

رسول بادبری:

اکنون شهیدان از شما ملت مبارز انتظار دارند که گفته [ی] خدا را درباره [ی] کفار و منافقین انجام بدهید تا اسلام عزیز و انقلاب بزرگمان را به دست مولایمان امام علی (علیه السلام) بسپارند و همواره پشتیبان ولایت فقیه و دولت مکتبی انقلاب اسلامی باشید.

رسول بهرامی ارجاوند:

از شما ملت می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشید و فرمانبردار او. پس امام را تنها نگذارید و حتماً وی را دعا کنید این انقلاب اسلامی که خون بهترین شهیدان آبیاری شده (1) را به تمام جهانیان صادر نمایید مبادا که به دام منافقین گرفتار شوید و قبل از این که به دام منافقین گرفتار شوید در راه خدا شرکت کنید.

رسول پایان:

همیشه و در همه حال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، ابراهیم زمان را تقویت کرده و قوانین پیامبرگونه اش را و رهنمودهای آیه گونه اش را مو به مو گوش گرفته و فرا راه خود قرار دهید از حزب الله متعهد و روشن فکر که ثمره [ی] پیروزی انقلاب اسلامی است پشتیبانی نمایند.

زین العابدین جمشیدی:

باید بدانید که دشمنان ما می‌خواهند این انقلاب اسلامی را که خدا نصیب ما کرده است بگیرند.

سیدعلی پورهادی:

باید با در خدمت اسلام بودنتان هرچه بیشتر باعث سرافرازی و اعتلای دین مقدس اسلام در سراسر جهان باشید که چشم امید رهبر و انقلاب و مستضعفان شما نونهالان هستید.

سیدعلی جعفری:

[ملت ما] تا آخرین نفر و تا آخرین قطره [ی] خون خود از امام و انقلاب و خون شهدا دفاع و پشتیبانی خواهند کرد و دشمنان [ما] بدانند که ما تا آخرین نفس ایستاده ام و ترسی به دل راه نمی دهیم.

سیدعلی رضا حسنی:

امام عزیز را تنها نگذارید چون دشمنان اسلام و منافقین همین را می‌خواهند که شما امام را تنها بگذارید ولی شما با وحدت خود مشتی محکم بر دهان آنها بزنید. چیزی برای گفتن ندارم چون شما ملت قهرمان از من بهتر می‌دانید که برای پیشبرد انقلاب چه کارهایی باید کرد.

علیرضا خالقی:

خط خدا یکی است ولی خط شیطان هر روز در یک منطقه، یک گروهک ضد انقلاب و یا دولت مرتجع ضد انقلاب اسلامی است و شعار حق و عدالت از طرف شیاطین بزرگ برای محو اسلام است.

سیدعیسی حسینی:

تمنای من از شما این است که راه من را ادامه دهید. اسلحه و پرچمی که از دستم در صحنه نبرد بر زمین می‌افتد شما باید بردارید و با دشمن بجنگید. گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی باشید و از او اطاعت نمایید خودتان را در راه مبارزه با نفس بشناسید و از پرستش الله غفلت نکنید.

سید کاظم آقایی:

این اسلحه، وسیله ای است که به عنوان امامت در اختیار شماست و از طریق خون شهدا به دست آمده است که باید در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به کار رود.

سید کاظم پورنقی:

صبر را پیشه [ی] راهتان قرار دهید که صبر کلید پیروزی است، نباشد که با رفتنم خدای ناکرده از انقلاب دلسرد شوید و در صحنه نباشید و با رفتم هر چه بیشتر در صحنه‌های اجتماعی و مذهبی شرکت کنید.

سیدمحسن آب پیکر:

از هر کس که مرا می‌شناسد می‌خواهم که از روحانیت که پیشتازان انقلاب اسلامی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران هستند حمایت کند و گوش به حرف عده ای نادان که برخلاف روحانیون هستند ندهند.

سیدمحسن بهی:

شما هم به نوبه خود باید به انقلاب اسلامی کمک کنید کسانی که می‌توانید در جبهه حضور پیدا کنید و بقیه در درس خواندن خداوند را در نظر داشته باشید.

سیدمحمد اسلامیان:

مقاومت کنید انقلاب اسلامی را به ثمر برسانید [تا] بعد از خودتان ثمره ای برای والدینتان باشد از حضور شما امت شهیدپرور می‌خواهم به تمامی جهان نشان بدهید که انقلاب کردید، مثل مردم کوفه نباشید که انشاء الله هم نیستید، امام امت را یاری کنید و به ندای حق طلبانه اش لبیک گویید یقین می‌دانم که خدا پیامبران و صاحب اصلی انقلاب امام را یاری خواهند کرد.

سید محمد اشرف:

خانواده خود را به صبر و استقامت و پشتیبانی از ولایت فقیه و کوشش برای صدور انقلاب و تلاش به خاطر محو دشمنان خدا سفارش می‌کنم.

سید محمد ثالثی:

بر هر فردی از افراد این مملکت فرض است تا به سهم خود در جهت خنثی ساختن این توطئه‌ها تلاش نموده و تمام سعی و کوشش خود را به کار اندازد تا انقلاب اسلامی ایران سرآغاز حکومت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جهان گردد.

سیدمحمد حسینی:

با کمک‌های مالی و جانی از انقلاب اسلامی نگهبانی کنید، و با آغوش باز شهادت را بغل گیرید، بدانید که «الدنیا مزرعه الاخره» پس در این دنیا در راه خدا کوشش و جهاد کنید تا در آن دنیا سرافراز باشید.

سیدمحمد حمزه ای بریجانی:

با جان و مالی که خداوند منان به شما عطا فرموده از هیچ گونه کوششی در پیشبرد اهداف عالیه [ی] انقلاب اسلامی دریغ نفرمایید و از تفرقه و تشدد، دسته بندی به شدت بپرهیزید.

سیدمحمد خاکساری مقدم:

از شما ملت غیور و همیشه در صحنه می‌خواهم که امام را تنها نگذارید و برای ایشان دعا کنید، زیرا امام قلب انقلاب اسلامی است و تا زمانی که امام را دارید، جمهوری اسلامی زنده و پاینده است و به کشور آسیبی نمی رسد.

سید محمود ابرودی:

ای جوانان و دوستان، همه مسئولیم در برابر ملت‌های تحت ستم فلسطین و لبنان و عراق برخیزیم و بکوشیم تا با یاری الله آنها را از زیر یوغ چپاولگران نجات دهیم. چون که این انقلاب به گردن ما مخصوصاً جوان‌ها سهم عظیمی دارد که اگر این انقلاب وجود پیدا نمی کرد ما که تازه داشتیم وارد خط شیطان و گناه می‌شدیم، بدبخت بودیم.

سید محمود امامی نجف آبادی:

دنبال مکتب اسلام باشید با همان مکتب بود که رهبر انقلاب اسلامی ایران مشت محکمی بر دهان امریکاییان و [افراد] ضد مکتب و ضد اسلام کوبید. به اوضاع مملکت و به میهن از بند رسته [ی] خویش کمک فکری کنید.

سید محمود اوجانی:

انقلاب و امام را یاری دهید به خدا سوگند یاد می‌کنم اگر شما در این دنیا نسبت به این انقلاب و روحانیت و امام کوچک ترین بی لطفی کنید بدانید که روح مرا دارید آتش می‌زنید، بدانید که مرا در ظلمت نگه داشته اید یعنی این که اتاق کوچک من از نور محروم است و مرا دارید عذاب می‌کنید.

محمودرضا بدیعی خیرآبادی:

همیشه خدای بزرگ را به یاد داشته و از جمهوری اسلامی و رهبر کبیر انقلاب در تمام لحظات زندگی پشتیبانی کرده و اوامر امام را با جان و دل پذیرا بوده و در راه او نهایت تلاش و کوشش خود را مبذول فرمایید.

سیدمسلم حسینی:

با استقامت و صبر و شکیبایی از انقلاب اسلامی دفاع کنید. مبادا روحیه [ی] خود را ببازید و دشمنان اسلام را شاد کنید، تا آنجا که می‌توانید از اسلام و روحانیت دفاع کنید و هیچ وقت خدا را از یاد نبرید.

سید مصطفی ارشاد:

نکند این انقلاب را که خدا به ما عطا کرده است از دست بدهید نکند که امپریالیسم چه شرق و چه غرب که تمام ساعات خود را برای نابودی این انقلاب گذاشته موفق شود و دوباره ظلمت بر شما حاکم شود و نکند که ما راه گمراهان را برویم و خدا نور را از ما بگیرد.

سیدمعصوم حسینی:

اگر انشاء الله شهادت نصیب من شد گریه نکنید حلالم کنید و آن قدر که قدرت [دارید] برای پیروزی انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب دعا کنید.

شعبان حبیبی:

به شما برادران دینی خود و به خصوص فرزندانم توصیه می‌کنم که هرگز امام را تنها نگذارید و همیشه پیرو خط ولایت فقیه باشید شما را به تقوی و پرهیزکاری توصیه می‌کنم.

شعبان علی جمال لیوانی:

مسجد سنگر است و به راستی که سنگری به استقامت سنگر مسجد هرگز ندیده ام و این بزرگ سنگر را حفظ کنید و در نماز جماعت که پشت دشمن خارجی و داخلی [را] می‌شکند حاضر شوید و دشمن انقلاب اسلامی ما و شما از همین اتحاد نیروهای حزب الهی می‌هراسد.

شعبانعلی ابراهیمی وانانی:

از خانواده و امت حزب الله و مسلمان و اسلامی می‌خواهم که تقوی و ایمان خود را حفظ کنند و مومن و فداکار [پیرو] راه انقلاب اسلامی و امام و راه حق و حقانیت باشند.

شعبانعلی جعفری:

همیشه در صحنه [ی] انقلاب اسلامی ایران و ادامه دهنده [ی] راه شهیدان باشید.

شهباز ترک:

از شما ملت قهرمان می‌خواهم که پشتیبان روحانیت مبارز و متعهد به اسلام باشید که هستید و به قول امام عزیزمان روحانیت است که تاکنون اسلام را زنده نگه داشته است.

شیرمحمد جنت آبادی:

اگر رفتن به جبهه برایمان مقدور نیست، پشت جبهه را وانگذاریم که دشمنان داخلی هر لحظه در کمین انقلاب اسلامی، همچون گرگ گرسنه ایستاده اند و منتظر یک لحظه غفلتند تا نقشه‌های شوم خود را عملی سازند.

شیروان بلاغی اینالو:

هرچه می‌توانید بیشتر در خط انقلاب و امام حرکت کنید که هرچه داریم از این انقلاب اسلامی [است] و رهبری امام امت. به لطف خدا برای شما در کارهای خیر و فعالیت‌های انقلاب آرزوی موفقیت و در رنج و مصایب آرزوی صبر و بردباری [می کنم] .

صادق الهامی:

همیشه در حال خدمت به اسلام باشید و به انقلاب اسلامی و رهبریت آن و هدف‌های این انقلاب عشق بورزید و کسانی که احتمالاً با انقلاب جوش نمی خورند خود را اصلاح کنند و منافع بی ارزش و لجنی این دنیا را بر دنیای همیشگی ترجیح ندهند.

صالح ابراهیمی شاهد:

با عمل انقلابی خود بر دهان منافقین مشت بزنید اگر جنازه ام پیدا شد و آن را تشییع کردید با شعارهای انقلابی خود سرمشق دیگران باشید.

صالح الهیارلو:

در راهپیمایی‌ها و جلسات و سخنرانی‌ها و دعای کمیل‌ها و دعاهای ندبه و توسل شرکت نمایید که توجه خدا به جمع و اجتماع مسلمین است. با آرزوی پیروزی و فتح قبله [ی] اول مسلمین و جهانی شدن انقلاب اسلامی.

صالح بریهی سعیدی:

خواهرانم زینب وار پشتیبان این انقلاب باشید و اگر من کشته شدم فقط برایم دعا کنید که خدای تبارک و تعالی مرا جزو شهیدان خود قرار بدهد.

صالح جباری:

از شما می‌خواهم که حافظ و پشتیبان ولایت فقیه و این جمهوری اسلامی و روحانیت اصیل و ادامه دهندگان راه شهیدان باشید و روحانیت اصیل را از خود بدانید و با هم از امام و از خون شهیدان حمایت کنید. پشتیبان ولایت فقیه باشید و امام را تنها نگذارید که تمام شهیدان در راه این خط اصیل به راه خود ادامه دادند و رفتند.

صفر آزاد هدف:

وحدت و یکپارچگی خودتان را حفظ نکید و [از] این انقلاب اسلامی که ثمره [ی] خون هزاران شهید و مظلوم است دفاع نمایید و نگذارید خون آنها پایمال شود.

صفرعلی باقری:

خون شهیدان را پایمال نکنید. از توطئه‌های دشمن آگاه باشید و هیچ وقت امام عزیز و رهبر انقلاب را تنها نگذارید.

طاهر اوجاقلو:

مکتب اسلام [و] درخت انقلاب اسلامی برای سیراب شدن احتیاج به خون دارد. من داوطلب شدم که در راه [دین] مبین اسلام و به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی که همچون شیری مقاومت می‌کند، [قدم بردارم] اگر در این راه پرخیز و برکت عاقب ساز، شهید شدم مرا در کنار دیگر شهیدان به خاک بسپارید.

طومار امیرپور:

هیچ وقت نماز جمعه و دعای کمیل و دعای توسل را فراموش نکنند چرا که منافقین ضربه [ی] شکست ناپذیری که از این انقلاب اسلامی خورده اند همین نمازهای جمعه و دعای کمیل و توسل است.

علی اسمعیلی:

از مردم می‌خواهم که قدر امامشان [را] بدانند و قدر آزادی را این‌ها نعمت هایی است که خداوند بزرگ در اختیار ما نهاده و باید قدر آنها را دانسته و حافظ آنها باشیم و همچنین از سپاه و بسیج پشتیبانی نمایند چون اینها بازوی انقلابند.

علی اصغر ابن تراب:

اسلام را نگهداری کنید و به این انقلاب اسلامی که انقلاب امام زمان است کمک کنید به [هر] طریقی که می‌دانید قدماً و لساناً و یا مالاً و یا عمل، کمک کنید و این انقلاب شکست ناپذیر است.

علی اصغر افضلی:

امیدوارم انقلاب اسلامی در تمامی جهات به خصوص نظامی فرهنگی و اقتصادی به پیروزی‌های وسیعی نایل گردد. و امیدوارم بتوانیم وظایف سنگینی را که بر دوش تک تک ماست انجام داده و پیروز شده و انقلاب را به صاحب اصلی آن مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل دهیم.

علی اصغر اکبری:

در اجتماع اخلاق را رعایت نموده و برخوردهای صحیح اسلامی و انقلابی در جامعه داشته باشید در فراگیری علوم دینی و مذهبی و فلسفه [ی] اخلاقی اسلام سعی نمایید سطح دانایی و اطلاعات اسلامی را زیاد کنید. طابع ولی فقیه باشید، هر قطره [ی] خونی که از برادران رزمنده و انقلابی مان برای احیای اسلام و دفاع از ناموس و مرز کشور عزیزمان بر زمین ریخته می‌شود پاسداری و حفظ آن به عهده [ی] تمامی آنهایی است که مسئولیت شرعی به دوش دارند.

علی اصغر امیریان:

سفارش من به دوستان و جوانان این مرز و بوم این است که چشم امید همه بدان هاست و آن این که راه شهدا را ادامه داده و تا آخرین قطره [ی] خون (2) از اسلام و انقلاب ایران پاسداری کنند.

علی اصغر انوری قصرآبادی:

از صدر اسلام تا این زمان که شهیدان در خاک خفتند برای اسلام بوده و برای دین خدا و برای به پا داشتن نماز بوده و شما باید از انقلاب اسلامی ایران عزیزمان طرفداری کنید و گوش به حرف امام زمان نایب بر حقش امام خمینی باشید.

علی اصغر اولادی قادرکلایی:

عزم را جزم کرده و تمام وجودتان را غرق در اهداف عالیه [ی] اسلام و انقلاب اسلامی سازید. گام هایتان را استوار کرده و در راه به ثمر رساندن انقلاب اسلامی این خون‌های شهدا هیچ گونه تزلزلی به خود راه ندهید خود را بسازید سپس فرزندانتان را طوری تربیت کنید که ادامه دهندگان راه مقدس شهدای اسلام و وفاداران واقعی [به] آرمان مقدس اسلام باشند.

علی اصغری سرای:

همواره پشتیبان و ادامه دهنده [ی] راه ولایت فقیه و شهدای انقلاب اسلامی باشید. از شما خواهش می‌کنم که روحیه [ی] انقلابی و رزمندگی خودتان را بیشتر حفظ کنید تا دشمن را ناامید سازید و آگاه باشید که هرگاه سربازی از سربازان امام شهید می‌شوند مسئولیت بقیه در قبال انقلاب و مردم انقلابی سنگین‌تر می‌شود.

علی اصلاحی:

شما امیدان آینده [ی] انقلاب هستید و شما وارث خون شهیدان می‌باشید تا می‌توانید دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم.

علی اقبالی:

روحانیت در خط امام را تنها نگذارید و پشتیبان ولایت فقیه باشید و از تمام برادران و خواهران خواهش می‌کنم که مسجد [را] که به گفته [ی] امام عزیزمان سنگر است خالی نگذارید.

علی اکبر آذریار:

هوشیار باشید و بیدار که این آمریکای جهان خوار از پای نخواهد نشست و در برابر انقلاب اسلامی ما قد علم خواهد کرد. ما بایستی از همان اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی که انقلاب پیروز گشت که آمریکای جهان خوار این جرثومه [ی] فساد، توسط یکی از دست نشاندگان خود به کشور ما حمله خواهد کرد.

علی اکبر آسوده:

پس حالا که ما بذر انقلاب اسلامی را پاشیده ایم باید بدانیم که به نتیجه نخواهد رسید مگر با ایثار و جهاد و هر کس باید با وسع خودش برای این انقلاب الهی تلاش کند و بداند که خداوند در آخرت پاداش اعمال نیک و خالص بندگانش را بدون جواب نخواهد گذاشت.

اکبر آقابابایی:

پیرو خط امام باشید و از راه امام جدا نشوید، برادرانم را با ایمان به خدا بزرگ کنید که آنها انشاء الله امید این کشور اسلامی هستند. دست از یاری امام برندارید تا خدا از شما راضی باشد. خودتان را نسبت به انقلاب و اسلام سست نشمارید و انقلاب اسلامی را با زمان امام حسین (علیه السلام) مقایسه کنید، همان که در زمان امام حسین انفاق افتاده در این زمان هم واقع شده است. همین اصل چهره [ی] جمهوری اسلامی را نمایان می‌کند.

علی اکبر آقایی:

ما باید برای آبیاری درخت تنومند اسلام آن قدر شهید بدهیم که ظلم از سراسر گیتی برداشته شود و تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این نهضت را ادامه دهیم و جان خویش را فدای خدا، قرآن و خمینی کنیم.

علی اکبر آقایی دیزج بکان:

آرزو دارم برادرانم راه مرا ادامه دهند و انقلاب را به صاحب اصلیش (امام زمان) تحویل دهند. همیشه با ضد انقلابیان در جنگ باشید حتی با چنگ و دندان.

علی اکبر احمدی فرد:

آگاه باش و با آنان که با اسلام و کشور بقیه الله در جنگ و ستیز هستند و قصد ضربه زدن به این انقلاب اسلامی و مردم را دارند به سر جنگ پرداز و با آنان سازش نکن.

علی اکبر اسد:

چون (3) مردم کوفه نباشید که خدای نکرده حسین زمان تنها بماند از انقلاب اسلامی حمایت کنید، پشتیبان دولت اسلامی باشید.

علی اکبر اسداللهی:

سخنم را با ستایش و سپاس خدایی آغاز می‌کنم که ما را در زمانی آفرید که رهبری کبیر چون امام خمینی و انقلابی بزرگ چون انقلاب اسلامی و جنگی بزرگ چون جنگ اسلام علیه کفر داشتیم. ملت قهرمان ایران نعمت‌های فراوانی که بر سرمان می‌بارد، از یاد نبریم تمام مسایلی که برای خدا باشد، نعمت است.

علی اکبر امامی:

ای عزیزان درجه [ی] اول درس خود را بخوانید که مدرسه [ی] شما جبهه است و شما هم در این سنگر می‌توانید یار و همرزم رزمندگان باشید در سنگر مدرسه درس‌های خود را به نحو احسن بخوانید که شما آینده [ی] این انقلاب و امید این مردم هستید ای جوانان و نوجوانان شما آینده [ی] این انقلاب و امید مردم هستید که باید راه این شهدا را ادامه دهید.

علی اکبر امینی:

من از مردم مسلمان و انقلابی ایران و تمام مسلمین جهان می‌خواهم که ادامه دهنده [ی] راه شهیدان باشند و هرچه زودتر دشمن را از مرز و بوم میهن اسلامی بیرون نمایند و این انقلاب اسلامی ایران به تمام کشورهای جهان صادر نمایند و ادامه دهندگان راه شهیدان باشند و نگذارند دشمن قوی شود.

علی اکبر ایرجی:

همیشه در صحنه باشید و نگذارید که منافقین و گروهک‌ها خود را در صحنه حاضر کنند و هر کدام به راهی ضربه به (4) اسلام و انقلاب بزنند و بودن شما در صحنه باعث ضربه خوردن به آنها است که اگر لحظه ای شما از صحنه بیرون روید منافقین و گروهک‌ها پس پرده آماده اند که خود را در صحنه حاضر کنند و ضربه به اسلام و انقلاب بزنند.

غلامحسین احمدی:

جهت پیشبرد انقلاب و اسلام فقاهتی و خشنودی ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پشتیبان روحانیت مبارز بوده و دستورات زندگی را شیعی وار از آنها اقتباس کرده به فرمایشات آنها دقیقاً عمل کنید.

غلامحسین اخلاصی بروجنی:

تا آنجایی که می‌توانند به این انقلاب کمک بکنید و این انقلاب را تا سر حد پیروزی پیش ببرید و امام خود را فراموش نکنید.

غلامحسین اسلامی فر:

همیشه پیرو و مقلد امام بزرگوارمان خمینی عزیز و فرمانبردار اوامر مبارکش باشید. به منافقین و ضد انقلاب فرصت سوء استفاده و مخالفت با اسلام را به هیچ وجه ندهید.

غلامحسین اکبری:

من امیدوارم که مردم همیشه، فعال و خروشان در صحنه حاضر باشند و در هر کجا که انقلاب اسلامی احتیاج به پاسداری داشت به اماممان لبیک بگویند و از خون سرخ شهیدان پاسداری کنند.

غلامحسین امینی فرد:

و از دستاوردهای انقلاب اسلامی حراست نمایید و بدانید که صاحب اصلی این انقلاب مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد و ما همه در برابر آزمایش بزرگ الهی قرار گرفته ایم و کوتاهی در امر انقلاب خیانت به اسلام و راه خونین حسین (علیه السلام) است.

غلامحسین بالاقلعه:

و از شما برادران و خواهران مبارز می‌خواهم که ادامه دهنده [ی] راه شهدا باشید و همان گونه که تا به حال گوش به فرمان رهبر انقلاب و روحانیت بیدار و در خط ولایت فقیه و پشتیبان رزمندگان اسلام بودید، ادامه دهند و قدر انقلاب و امام امت را بدانید و بیشتر دقیق شوید و سعی کنید عظمت او را بیابید و خود را تسلیم او سازید و خودتان را در وجود امام ذوب کنید همانطوری که امام در اسلام ذوب شده و صداقت و اخلاص خود را همچنان حفظ کنید.

غلامحسین بر سیاه:

از همه [ی] ملت ایران می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه و روحانیت در خط رهبر کبیر انقلاب اسلامی باشند که اگر چنین نباشد ضرر کرده اید و از شما مصرانه می‌خواهم که کلمه [ی] وحدت را با عمل فراموش نکنید و همیشه سخن حق بگویید اگر [چه] به ضرر شما تمام شود که همان حق پیروز است و این نوید اسلام است.

غلامحسین بهرام پور:

همیشه پشتیبان ولایت فقیه و در خط امام حرکت کنید و یک لحظه امام را تنها نگذارید که دشمنان سوء استفاده کنند و از یک راهی ضربه به انقلاب وارد کنند که انشاء الله به آنها فرصت داده نمی شود.

غلامرضا احمدی:

پیرو حقیقی ولایت فقیه باشید و با مشکلات بسازید که پیروزی نزدیک است با آنان که با انقلاب مبارزه می‌کنند تا حد جان مبارزه کنید، گوش به فرمان امام باشید و پایتان را جای پای او بگذارید و به حرف‌های او جامه [ی] عمل بپوشانید. قدر انقلاب اسلامی را بدانید که تمام مسلمانان دنیا آرزوی ایرانی بودن را دارند.

غلامرضا اسماعیلی ندوشن:

من از شما مردم همیشه در صحنه می‌خواهم که گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی باشید و از فرمان‌های او سرپیچی نکنید که عذاب خدا [را] خواهید دید.

غلامرضا برهان:

به مردم سفارش می‌کنم که قدر این انقلاب و جمهوری اسلامی را دانسته و هرچه در توان دارند در حفظ و نگهداری آن بکوشند. قدر رهبر انقلاب را دانسته و دست از شعار دادن بردارند و به عمل بپردازند.

قاسمعلی بهرامی:

از شما می‌خواهیم که در حفاظت از اسلام عزیز و انقلاب اسلامی کوشا باشید و بدانید که برای این انقلاب عظیم بهشتی‌ها و رجایی‌ها و باهنرها خون داده اند و ما اگر دیدیم (5) که انقلاب احتیاج به خون دارد ما هم خون می‌دهیم که خون ما در برابر خون آنها صفر در برابر بی نهایت است و بر شماست که با جهاد خود این انقلاب خویش را به ثمر برسانید.

غلامعلی اکبری:

من همه را به پیروی از ولی فقیه حاضر که همان امام امت خمینی کبیر و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر مستضعفان جهان می‌باشد دعوت می‌کنم تا تداوم و گسترش انقلاب اسلامی در سراسر کره [ی] خاکی فزونی گیرد.

غلامرضا (کورش) الله بیگی:

از شما می‌خواهم که خط امام را رها نکنید چون فقط خط امام پیرو اسلام است و اسلام دین خدا و سعادت رساندن به انسان هم اسلام می‌باشد و تا آخرین قطره [ی] خون خود از اسلام و انقلاب اسلامی ایران حمایت کنید. و همیشه پشتوانه [ی] امام و انقلاب باشید.

غلامعلی باپیرزاده:

حافظ امام و انقلاب اسلامی باشید و بر توست ای برادر که اسلحه را زمین نگذارید.

غلامعلی بدیحی:

وظیفه [ی] ما مسلمانان مومن به انقلاب پاسداری و حفاظت از خون هزار شهید و هزار معلول می‌باشد.

فاضل امجدیان:

سنگرها انسان را می‌سازد و دانشگاه جبهه بسیار سازنده است، روزی مبادا ما زنده باشیم و به انقلاب اسلامی آسیبی برسد یا امام تنها بماند، روزی مبادا ما زنده باشیم و حکم خدا معطل بماند.
فتحعلی بنی هاشم:
هموطنان گرامی ام ما انتظار داریم که از این انقلاب که [حاصل] خون هزاران شهید است خوب محافظت کنید. چون ما بهشتی‌ها و رجایی‌ها و دستغیب‌ها و مدنی‌ها و طالقانی‌ها را از دست دادیم تا این که این انقلاب اسلامی پایدار بماند.

فخرالدین اسکندری:

ای مردم آگاه باشید که امروز، روز امتحان است، هرچه سختی و دشواری و کمبودی بکشید به خاطر اسلام تحمل کردید، زیرا که در غیر اینصورت دشمنان خوشحال خواهد شد که ما از انقلابمان، دلسرد شده ایم.

فرامرز ابراهیم زاده:

امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران با رهنمودهای امام گونه شان هدایت و رهبری این انقلاب را به سوی خداوند متعال برعهده دارند. و وصیت می‌کنم که بر هر مسلمانی واجب است تا از اوامر و فرمایشات ایشان اطاعت کند، زیرا اطاعت از امام، اطاعت از انبیا و اوصیا [ی] خداست.

فارمز بخشی پور:

از اوامر ولی که از قرآن و احادیث سرچشمه می‌گیرد اطاعت کنید و هیچ وقت اجازه ندهید کسی سخنی بگوید که باعث تضعیف روحانیت شود.

فرج الله آتشدانی:

برادران و خواهران عزیزم، همان طور که می‌دانید وظیفه [ی] ما جوانان برومند اسلام دفاع از اسلام و اطاعت از رهبر است. من هم به عنوان مطیع امام و رزمندگان اسلام به جبهه می‌روم تا دینم را به اسلام و انقلاب اسلامی ادا نمایم، پس اگر خداوند در این راه سعادت نصیبم نمود برایم ناراحت نباشید و به فکر اسلام و امام و انقلاب باشید و فرایض دینی را خوب انجام دهید. در خط رهبر باشید.

فرزاد (مهدی) اسماعیل شارمی:

از شما عاجزانه می‌خواهم که پیرو این انقلاب و جمهوری اسلامی باشید و ادامه دهنده [ی] راه این شهیدان که برای اسلام و قرآن جنگیدند و به شهادت رسیدند باشید.

فرزام احمدی:

چنگ به ریسمان خداوند بزنید و متفرق نشوید. وصیتی که دارم این است که از پشتیبانی امام و انقلاب کوتاهی نفرمایید.

فرهاد لاهوتی:

خواهرم در مرگم چون مادرم صبر کن و برادرانم همیشه در لباس مقدس انقلاب اسلامی باقی بمانید، وصیتم بر مردم عین وصیت شهدای دیروز است و باشد خداوند همه [ی] ما را در انجام تکلیف الهی مان موفق بدارد. خداوند همه [ی] ما را بیامرزد.

فریبرز انتصاری:

امیدوارم که راه مرا ادامه دهید و از شما انتظار دارم که همانند گذشته صبر داشته باشید و در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی همواره کوشش کنید و امیدوارم که شهادت من خدای ناکرده مانعی بر روی کارهای شما نباشد.

فریبرز بهروزی:

امت اسلام بدانید کسی که در راه خدا شهید شد مرده نیست بلکه زنده است و در بهشت جاوید با ائمه [ی] اطهار (علیه السلام) هم گام است من این بنده ناچیز و کوچک خدا از طرف خودم از شما ملت اسلامی می‌خواهم که همیشه در راه تداوم انقلاب پرشکوه اسلام تلاش کنید.

ابن سعیدی فرید:

همان طوری که قبلاً در مسیر انقلاب خدمت می‌کردید. حالا باید بیش از پیش به انقلاب کمک و یاری برسانید.

فریدون آقاجانلو:

راه امام و روحانیت مبارز را دنبال کنید که راه خداست، همیشه گوش به فرمان امام باشید و از این نعمت گران بها که خداوند، نصیب ملت مبارز ایران کرده است، حداکثر استفاده را بنمایید. با کسانی معاشرت کنید که دلسوز انقلابند.

فضل اله احمدوند:

رسالت بازماندگان بسی سخت‌تر از (6) جهاد ایثارگران خواهد بود. هستند هنوز کسانی که معنای رسالت و پیام اسلام را نفهمیده و چه بسا ندانسته و نخواسته بر گوشه ای خزیده اند (7) و بر پیکر انقلاب نیش می‌زنند، آنان را هشدار دهید و از خطا بپرهیزانید که اگر قابل اصلاح نباشند مورد غضب و خشم امت امام خواهند بود و آخرین پیغام من این است که ولایت را رها نکنید و بر جهاد همت گمارید و بر تهذیب نفس بکوشید که به حق نصرت خدا شامل کسانی خواهد شد که به معنای صحیح کلمه یاور دین خدا باشند.

فضل الله احمدی:

در این موقع حساس و سرنوشت ساز که انقلاب اسلامی می‌خواهد اسلام راستین را در سراسر دنیا مخصوصاً در سرزمین‌های مسلمان نشین برقرار کند صدام جنایتکار و دست نشانده [ی] امریکا به اسلام و مکتب و میهن ما حمله کرده است و من نتوانستم تحمل کنم که برادران سپاهی و ارتش شهید شوند لذا آمدم در صحنه [ی] جنگ تا آن کاری که از دستم برمی آید انجام دهم.

فضل اله اردشیری:

در جبهه و پشت جبهه جلو [ی] این گروهک‌های داخلی را بگیرند تا انقلاب به ثمر برسد و جبهه را خالی نگذارند و رفتار امام را سرمشق بدانند. پیام دیگر من به دانش آموزان این است که مدرسه یک سنگر است و آن را خالی نگذارید.

فضل الله امینی:

از شما امت دلیر تقاضامندم دست از این امام بزرگ و رهبر کبیر انقلاب اسلامی حتی برای یک لحظه برندارید و مبادا این امام حتی در یک لحظه احساس تنهایی کند و همیشه گوش به فرمان امام باشید.

قاسم امینی:

می خواهم که شما مانند زینب استقامت کنید وای خواهران خوبم سنگر شما حجاب شماست اما سخنی با برادرانم می‌خواهم که هرچه توان دارید در راه انقلاب اسلامی به کار بگیرید، در مقابل شهادت من صبور باشید و مردانه یاریگر اماممان باشید که او امروز یاریگر اسلام است.

عباسقلی قدرت ا.... آقایی:

به ملت عزیز ایران عرض می‌کنم ای ملت قدر این نعمت‌های الهی که بعد از انقلاب نصیب ما شده است را بدانید مانند نعمت رهبری و یا رئیس جمهوری و یا همین جنگ که جوانان ما را پدر و مادران ما را در معرض امتحان قرار می‌دهد را بدانید.

قدرت الله باقری:

این انقلاب را باید آن قدر نگهداری کنیم تا به صاحب اصلی اش مهدی جان بدهیم، این انقلاب باید همین طور دست نخورده و کامل تحویل آقا شود.

قربانعلی اسلامی دقیق:

تا هنگامی که رهنمودهای امام را گوش کنید هیچ خطری نمی تواند انقلاب اسلامی را از پای در آورد از شما ملت ایران می‌خواهم که با وحدت هرچه بیشتر دست جنایتکاران شرق و غرب را از سر این ملت اسلامی کوتاه کنید و با روحانیت مبارز و در خط امام همیشه در تماس باشید.

قربانعلی ابراهیمی شیخ احمد:

شکر کنید و بخندید. برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا کنید و صبر انقلابی داشته باشید چون شهادت تنها آرزوی من بود. تنها خواهشی که از شما دارم مقلد امام باشید که می‌دانم هستید.

قربانعلی بنی آدم ساعتلو:

شهدا باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند. انشاء الله کسی که بر قانون‌اساسی رأی مثبت داده است و پشتیبانی [کرده است] از اسلام و امام امتش خمینی بت شکن نایب بر حق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید به راه خودش ادامه بدهد.

قلی بخرد:

امیدوارم در مقابل دشمنان اسلام چون کوه ایستاده و برای بی خبران از اسلام نمونه ای باشم که رغبت آنان را به اسلام عزیز جلب کنم و ما برای استمرار انقلاب اسلامی ایران باید هم چنان آماده باشیم و قربانیان بیشتری بدهیم و دشمن این را بداند که بالاخره روزی انقلاب اسلامی توسط فرزندان خویش پیروز (8) خواهد شد.

قنبر احمدی طیفکانی:

بر شما ملت همیشه در صحنه است که دست از یاری اسلام نکشید. طرفدار ارگان‌های انقلابی سپاه پاسداران، بسیج، جهاد سازندگی و سایر ارگان‌های انقلابی باشید. رهبری روحانیت را مدنظر داشته باشید، اهل کوفه نباشید که نیستید.

قنبرعلی ابراهیمی:

برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا بکنید و صبر انقلابی داشته باشید چون شهادت تنها آرزوی من بود و باز تکرار می‌کنم تنها خواهشی که از شماها دارم مقلد امام باشید.

قادر اسدی:

به پدرم و برادرانم توصیه می‌کنم که در راه انقلاب اسلامی زحمت بکشید و خون شهیدان را محترم بشمارند خودتان را انقلابی حساب کنید که بعداً پشیمان می‌شوید، کتاب بخوانید [و] آگاه بشوید.

کاظم افشارنژاد:

به برادران و خواهرانم بگویید که همیشه پشتیبان امام و امت و انقلاب اسلامی باشند.

کرامت اله اجرایی:

از شما می‌خواهم که همواره پیرو راستین اسلام و پشتیبان انقلاب باشید، از بی تفاوتی در برابر اسلام و انقلاب اسلامی دوری کنید و همیشه از حق دفاع کنید و در برابر ظلم و ستم باشید و مقاومت کنید.

هوشنگ کرم بخش:

از پدرم تقاضا می‌کنم که حسن وار صبر و تحمل داشته باشد و در راه انقلاب اسلامی قدم بردارد و تا زمانی (9) که جان در بدن دارد از حکومت اسلامی و ولایت فقیه دفاع کند.

کرم استواری:

من با این آگاهی که باید در راه هدف خود باید قدم برداشت و در حالی که امپریالیست‌های جهان خوار انقلاب اسلامی ایران را مورد هجوم قرار داده اند و هدفشان واژگونی انقلاب و به غارت بردن دست رنج مستضعفین می‌باشد. از طریق نوکر و سرسپرده اش صدام کشور ما را مورد تاخت و تاز قرار داده است، من جبهه می‌روم تا شاید دین خود را بتوانم (10) ادا نمایم من قطره ای از دریای بیکران مبارزینی هستم که علی گونه از هیچ چیز باکی ندارند و هدفشان عقیده شان می‌باشد به امید آن روزی که همه [ی] کشورهای تحت سلطه و مستعمره آزاد شوند و مستضعفین بر زمین حاکم شوند.

کریم اختری:

من به عنوان برادر کوچک به شما ابلاغ می‌کنم از رهبر کبیر انقلاب اسلام و از اسلام [و] قرآن دفاع کنید و با دشمن جنگ کنید موقعی که به شهادت رسیدم سنگر مرا خالی نگذارید.

کریم بالاگر:

راه دیگر شهیدان و من را برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به رهبری زعیم عالی قدر امام خمینی [ادامه دهید] و [در] صادر نمودن انقلاب به دیگر کشورهای اسلامی کوشش نموده و حتی از تقدیم نمودن جان فروگذار نباشند و این را بدانند که حق بر باطل پیروز است.

کریم برگی:

وصیت من مخصوصاً به قشر نونهال و نوجوانان آگاه [این] می‌باشد که در برابر هر تهاجم سیاسی و نظامی شرق و غرب با مشت‌های گره کرده باشید و نگذارند که این انقلاب اسلامی به دست نااهلان و نامردان بیافتد.

کمال بکتاشیان:

از انقلاب و از جبهه روی بر نگردانید روی از جبهه برگرداندن یعنی روی از اسلام و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگرداندن.

لطف الله ایزدی دستنابی:

از برادران عزیزم می‌خواهم که راهم را ادامه دهید و در صحنه‌های انقلاب فعالانه شرکت کنید. یاور امام باشید و از یاد خدا غافل نباشید و از شما می‌خواهم که فرزندانم را خوب تربیت کنید و از آنها قهرمانانی ارزشمند برای جامعه اسلامی بسازید تا بتوانند در راه تحقق اهداف انقلاب فعالانه بکوشند.

لطف علی باباخانی:

همیشه در خط اصیل انقلاب قرار بگیرید و راهروان شهدا و پیام رسان شهیدان باشید و از خون مقدس شهدا پاسداری نمایید.

محمد باقرزاده:

ای مسلمانان جهان و ای مردم دنیا در هر کجا هستید پشتیبان روحانیت و ولایت فقیه باشید و هرگز امام را که امید ملت و مسلمانان دنیا است و تنها رهبری است که توانسته تا به حال انقلاب را به پیش ببرد، تنها نگذارید.

مجتبی آقایی:

پس مسئولیت بزرگی بر گردنمان می‌باشد. زیرا آنهایی که شهید شدند کار حسینی کردند و امت حزب الله باید کار زینبی بکنند که الحمدلله این چنین هست و خواهد بود و ای برادران و خواهران، پرکننده [ی] سنگرها و ادامه دهنده [ی] راه شهیدان باشید و دست از این انقلاب و امام امت برندارید و پشتیبان ولایت فقیه باشید تا با وحدت یکپارچه سد محکمی باشید در برابر دشمنان اسلام.

مجتبی اسکندری حصاری:

از شما می‌خواهم آنچه که در توان دارید به انقلاب کمک کنید همیشه گوش به فرمان امام باشید خیلی مواظب باشید که هیچ وقت گول توطئه گران را نخورید.

مجتبی اکبری:

هیچ وقت از خط مقدس انقلاب خارج نشوید. پس اگر سعادت دنیا و آخرت را می‌خواهید باید دنباله رو [ی] اسلام واقعی و انقلاب اسلامی و این پیر بزرگوار امام امت باشید و جهان مرگ و قبر و آخرت را فراموش نکنید که بدجهان و بدلحظاتی است برای از خدا بی خبران.

مجتبی امینی پژوه:

امیدوارم شما همیشه در خدمت به اهداف و معیارهای انقلاب اسلامی در راه خدا سلامت و پیروز و موفق باشید.

مجید ابراهیمی:

تا آخرین نفس و تا آخرین قطره [ی] خونی که در رگ هایشان جاریست دست از حمایت امام و اسلام و انقلاب برندارند چون که ایشان هستند که شما را به راهی که صلاح شماست هدایت می‌کنند.

مجید انبری:

امت شهیدپرور خود را پیرو ولایت فقیه بدانند و پیروی از دستورات پیامبر گونه [ی] امام کرده روحانیت عزیز و متعهد را که یک عمر در زجر و شکنج بوده اند و اکنون نیز با تمام کوشش و قدرت در پی این هستند که انقلاب را به پیش ببرند را مورد حمایت قرار بدهند. بار دیگر تأکید می‌کنم که همیشه و در همه حال در صحنه بودن خود را حفظ کنید.

مجید بهشتی:

در حفظ نظام مقدس اسلام و انقلاب اسلامی کوشش کنید. همان طور که از قبل از انقلاب تاکنون کرده اید.

محرم علی آقابالی:

و شما ای مومنان عالم و ای باوران مستضعفان جهان و ای وارثان حسینی و ای بوته‌های صدیق باغچه [ی] شاداب و پرخون، شما باید برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی جامه [ی] عمل پوشیده تا پوزه [ی] امپریالیسم داخلی و خارجی را به زمین زنید و «واعتصموا بحبل ا... جمیعاً و لاتفرقوا».

محسن آبکار:

از امت شهیدپرور خواهانم خون شهدا را با کارهای زشت پایمال نکنند و هر کسی که حرفی یا چیزی بر ضد انقلاب اسلامی می‌گوید خیلی سخت جلوی آنها ایستاده و با آنها مبارزه کنند. برادر و خواهرانم امیدوارم با تربیت فررزندان خود و با تربیت اسلامی گامی در جهت پیشرفت هرچه سریع‌تر اسلام بردارند تا این انقلاب اسلامی به تمامی جهان گسترش پیدا کند و این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی متصل شود.

محسن آقا نصیری:

از شما می‌خواهم که راه شهدای انقلاب اسلامی را پیش گیرید و راه آنها را ادامه دهید و نگذارید که خون این شهدا و مفقود الاثرها پایمال بشود.

محسن ابوترابی:

تا مادامی که از ولایت فقیه و اسلام و خط امام پیروی شود هرگز شکست وجود ندارد و اما وصیتی به دوستان دارم اگرچه همیشه شما سرمشق زندگی من بوده اید به هر حال نسل آینده [ی] این انقلاب اسلامی نیاز به جوانان فعال و کارآمد دارد همیشه تقوا را پیشه [ی] خود قرار دهید و از خط ولایت فقیه پیروی کنید و سعی کنید آزاد فکر کنید.

محسن اخوان:

از تمامی دوستانم خواستارم که مراقب و مواظب رفتار خود باشند زیرا اکنون شما امید انقلاب و اسلام هستید. اکنون تمامی مسلمین جهان به این انقلاب می‌نگرند. همه با هم در راه تداوم انقلاب بکوشند.

محسن افشار:

پدر عزیزم خواهشم از تو این است با این که می‌دانم برای اداره [ی] زندگی شب‌ها تا دیر وقت و روزها مدام در تلاشی تا می‌توانی در جلسات کما فی السابق شرکت کن و در راه ادامه [ی] انقلاب خونبار بکوش. برادر و خواهرانم در حفظ و حراست از سنگر و وظیفه [ی] خدادادی خود بکوشید و چون می‌دانم نمی توانید سلاح شهیدان را بر دوش بگیرید ادامه دهنده [ی] راه آنها باشید.

محسن اکبری:

از شما می‌خواهم که دنباله رو [ی] شهیدان و پیرو خط امام باشید و وظیفه [ی] خود را نسبت به انقلاب اسلامی ایران ادا کنید و از همه [ی] دوستان می‌خواهم که پیرو خط امام باشند.

محمد بامی:

دانش آموزان عزیز شما که امیدهای آینده [ی] این انقلاب و معماران آینده [ی] بنای ایران هستید در سنگر مدرسه بکوشید و از خداوند یاری بطلبید تا انشاء الله معلمان، دکتران، مهندسان و خدمتگزاران دلسوز فردای این میهن اسلامی باشید و کشورمان را که پر حماسه ترین زمان‌ها را پشت سر می‌گذارد به سوی تکامل سوق دهید.

محمد ابراهیمی سهروفیروزانی:

وظیفه [ی] شماست ای خواهر و برادر مسلمان و انقلابی که راه شهیدان را ادامه دهید و سلاح افتاده [ی] آنان (11) را برداشته و راه آنها را دنبال کنید و پیام آنها را به مردم برسانید و مظلومیت آنها را ثابت کنید.

محمد بزم آرا:

مادرجان، از معصومه خیلی مواظبت کن، او باید درس بخواند و یک معلم خوبی برای این مملکت و این انقلاب باشد. معصومه باید یک دختر انقلابی خوبی باشد، امیدوارم شما هر دو در خط خدا و در خط اسلام و خلاصه در خط امام همچنان استوار به راه خود ادامه دهید، باشد که دین خود را در قبال خون سرخ شهیدان انقلابمان با بذل جان و مال ادا کنید.

محمد بنایی:

برادرانم و خواهرانم در پشت جبهه سنگر را خالی نگذارید و مواظب ضد انقلابیون باشید.

محمدابراهیم احمدپور:

از همگی تان فقط یک چیز می‌خواهم، «یاری امام و انقلاب، صبر تا به ثمر رسیدن کامل انقلاب و دعا برای طول عمر امام و ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)». و شادی روح تمام شهدای به خون خفته [ی] انقلاب.
محمدباقر باقری دستنایی:
اسلام و جمهوری اسلامی را بهتر بشناسید و از آن حمایت کنید که اگر خدای ناکرده لحظه ای کوتاهی کنید خداوند از شما راضی نیست با تمام وجود پشتیبان انقلاب باشید که عظمت و عزت و سربلندی ما به وجود این نظام بسته است. بچه‌های بسیج را تقویت کنید آنها را کمک کنید که همین عزیزان بودند که انقلاب را پیروز و حفظ می‌کنند.

محمدتقی آینه بند:

از همه [ی] برادران و خواهران می‌خواهم که در عظمت امام و انقلاب اسلامی بیشتر دقت کنند و همیشه امام را دعا کنند و راه شهیدان را ادامه دهند.

ماشاء الله ابتدایی:

با ارگان‌ها و نهادهای انقلابی در رابطه با جبهه و جنگ و پیروزی نهایی انقلاب اسلامی همکاری نمایید.

محمدتقی اخلاقی:

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد.

محمدتقی اسماعیلی:

در همه حال پیروی از اسلام، ائمه [ی] هدی (علیه السلام) و انقلاب اسلامی و رهبر عظیم الشأن انقلاب بنمایید. امروز اسلام در معرض هجمه [ی] ابرجنایتکاران شرق و غرب است و وظیفه [ی] هر مسلمان دفاع از نوامیس و کیان اسلام و این امر واجب‌تر از هر امر دیگری است. پیروی بدون چون چرا از ولایت فقیه ستون اساسی انقلاب در همه [ی] حرکات و حالات که تضمین کننده [ی] انقلاب است.

محمدجواد بلوک:

ما می‌گوییم که حسین جان آن زمان نبودیم که به کمک اسلام بیاییم و به (12) شما کمک کنیم و اسلام عزیز را نگه داریم ولی برادران و خواهرانم امروز که هستیم وظیفه [ی] ما این است که به این انقلاب و اسلام کمک کنیم تا خداوند متعال از ما راضی باشد.

محمدحسن احمدی:

مردم از شما می‌خواهم که همیشه گوش به فرمان روحانیت همیشه در صحنه باشید.

محمدحسن اشفعی:

روحانیون متعهدمان بازوی پرتوان ولی فقیه اند. امام عزیزمان نور دو چشمانمان و پیر طریقتمان را با خون تان حمایت کنید و قلبتان با او باشد چرا که او نایب بقیه الله العظم حجه ابن الحسن العسگری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و امید محرومان و مستضعفان و نور چشم ره گم کردگان است.

محمدحسن بهشتی:

امیدوارم که در کارهایتان موفق و در خدمت به اسلام و مسلمین پیشتاز و مفید باشید. شما نیز در پیشبرد این انقلاب عظیم سهیم باشید.
محمدحسین احتیاطی:
بر شما است که این بار سنگین را بر دوش گیرید و راه این شهیدان را ادامه دهید و ادامه [ی] راه شهیدان به جز با اطاعت از ولایت فقیه (امام خمینی) و ایثار و از خود گذشتگی در راه اسلام و انقلاب و کمک به دولت و نهادهای انقلابی میسر نیست.

ادامه دارد...

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت‌نامه «کرده» آمده است.
2- در اصل وصیت‌نامه «خونم» آمده است.
3- در اصل وصیت‌نامه «همچنان» آمده است.
4- در اصل وصیت‌نامه «با» آمده است.
5- در اصل وصیت‌نامه «دیدم» آمده است.
6- در اصل وصیت‌نامه «است» آمده است.
7- در اصل وصیت‌نامه «خلوده اند» آمده است.
8- در اصل وصیت‌نامه «مادر» آمده است.
9- در اصل وصیت‌نامه «موقع» آمده است.
10- در اصل وصیت‌نامه «توانستم» آمده است.
11- در اصل وصیت‌نامه «آن» آمده است.
12- در اصل وصیت‌نامه «با» آمده است.

منبع مقاله :
آقامیرزایی، محمدعلی؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (13)، تهران: نشر شاهد، چاپ اول



 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.