امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (5)

مردم شهید پرور! از شما می خواهم برای امام و این انقلاب دعا کنید که امام تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سلامت و تندرست باشد و پیروزی را از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدا بخواهید و بدانید که خدا
يکشنبه، 17 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (5)
امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (5)

 

نویسنده: رضا شابهاری




 

شهید ابراهیم بیگلری مکوندی (1361-1342 خوزستان)

مردم شهید پرور! از شما می خواهم برای امام و این انقلاب دعا کنید که امام تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سلامت و تندرست باشد و پیروزی را از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدا بخواهید و بدانید که خدا دعای مؤمنین را مستجاب می کند... خواهر و برادرم! از شما می خواهم که راهم را ادامه بدهید و ما را سرافراز کنید تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که ظهور کند و دعا کنید برای امام که زنده و پایدار باشد تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید تاج الدین بیگی (1363-1337 مرکزی)

از درگاه خداوند متعال آرزو دارم در پناه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از حوادث ایام محفوظ باشید و از درگاه خداوند یکتا می خواهم در روز قیامت همه ی ما را با اهل بیت نبوت محشور بگرداند.

شهید آیت الله بیگی دارگانی (1360-1338 اصفهان)

انقلاب ما، انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. انقلاب ما خدایی است، انقلاب ما حسینی است، انقلاب ما انقلابی است که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائبش، امام خمینی رهبر آن هستند.

شهید اصغر بیگی ریزی (1365-1345 اصفهان)

در آخر از همه ی مردم از کوچک و بزرگ می خواهم نه تنها من بلکه خواسته این شهداء است که فقط در راه اسلام جهاد کنند و کمی نیز گذشت داشته باشند و بیایید در این جبهه ها و با چشم های خود ببینند که کجا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حضور دارد و با چشم بصیرت با مسائل رو به رو شوند.

شهید حجت الله بیگی هرچگانی (1363-1342 چهارمحال و بختیاری)

امام خمینی، استقامت را از ابراهیم (علیه السلام)، نبرد را از موسی (علیه السلام)، مهربانی را از عیسی (علیه السلام) و مکارم اخلاق را از حضرت محمد (صل الله علیه و آله و سلم)، شجاعت را از علی (علیه السلام) ، بردباری را از حسن (علیه السلام)، خروش را از حسین (علیه السلام)، عبادت را از زین العابدین (علیه السلام)، دانش را از باقر آل محمد (علیه السلام) و شخصیت را از امام صادق (علیه السلام)، تحمل را از امام کاظم (علیه السلام)، سیاست را از امام رضا (علیه السلام)، سخاوت را از امام جواد (علیه السلام) ، صفای دل را از امام هادی (علیه السلام)، متانت را از امام عسگری (علیه السلام) ، محبوبیت را از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) [ فرا گرفت ].

شهید بهرام پادرگانی (1361-1335 کهگیلویه و بویراحمد)

مادر عزیزم! سلام. از تو تشکر می کنم که توانستی فرزندی تربیت کنید که به این انقلاب اسلامی ایمان داشته باشد. مادر! تو باید افتخار کنی که فرزندی دارید که پاسدار و سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد.

شهید جواد پار (1365-1346 اردبیل)

و... شهادت می دهم که حضرت علی (علیه السلام) و یازده فرزند معصوم او امامان برحق من می باشد. با درود بیکران و سلام بر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش، امام خمینی (مد ظله العالی (1) و درود و سلام بر ارواح مطهر شهدای اسلام و درود بر یاران حقیقی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جبهه ی نور علیه ظلمت و درود و سلام بر امت حزب الله و همیشه در صحنه و شهید پرور ایران.

شهید حسین پارسی کلاته زنگنه ای (1365-1307 خراسان رضوی)

امیدوارم که حالتان خوب باشد و هیچ گونه ناراحتی و نگرانی نداشته باشید و در سایه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و هشتمین امام غریبمان (علیه السلام) سلامت و خوش و خرم زندگی نماید.

شهید احمد پاسبان (1365-1347 سیستان و بلوچستان)

مادران! خوشا به سعادتتان که فرزندانتان جزو سالکان راه طریقت و جزو عاشقان و هم رکابان حضرت بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند.

شهید جواد پاک رضوان (1360-1344خراسان رضوی)

برادران و خواهرانم! راه من را ادامه دهید و قدر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بدانید.... دلتان برای من نسوزد؛ دلتان برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بسوزد و اسلام را تنها نگذارید..
عاشقم، عاشق روی مهدی ام/ بسته بر موی مهدی ام
سبا از سر کوی مهدی / بر مشامم رسان بوی مهدی
گشته سرتاسر جسم و جانم / غرق عشق امام زمانم
یا بن زهرا، یا بن زهرا، یا بن زهرا
عاشقی همچو من بی سرو پا/ که دیده است؟ کس ندیده به دنیا یا امام زمان، یا بن زهرا/ گشته ام از فراق تو شیدا
یا بیا یک نگاهی به من کن / یا به دستت مرا در کفن کن
یا بن زهرا، یا بن زهرا، یا بن زهرا و السلام
شهید تقی پاک طینت (1364-000 اصفهان)
سنگر جبهه ها را خالی نکنید تا رفع فتنه در عالم. خدا نکند که شما هم از خدا غافل شوید و در مورد انقلاب یعنی اسلام و قرآن کوتاهی کنید که اگر ما پیرو انبیاء و خدا و قرآن هستیم باید بیش از این ها کوشش کنیم که هر چه بکنیم، کم کرده ایم و منتظر ظهور حجت ابن الحسن، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشیم.

شهید جعفر پاک طینت (1360-1342 تهران)

پروردگارا! آیا می شود در آخرین لحظه به روی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نظر کنم؟ پروردگارا! از تو می خواهم که اگر درون قبر بودم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام نمود مرا از قبر بیرون آوری و در رکاب آن حضرت قرار دهی. پروردگارا! به خاطر خودت جهاد را پذیرفتم و این راه را شناختم و دانستم که جز الله برای من راهی دیگر وجود ندارد.

شهید جاوید پرنیان (1361-1344تهران)

مادر! در اینجا بقیه الله، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ناظر می باشد. حرف منافقین و کافرین را گوش ندهید. بلکه حرف امام را گوش دهید که همه ی حرف [ های ] او علم با عمل می باشد.

شهید اسماعیل پروان (1361-1340 گیلان)

از شما مردم تقاضا دارم و آن این است که در راه انقلاب از مال تا جان دریغ نکنید و شما مردم هم تمامی هستی خود را در راه انقلاب نهاده و هر چه تمامتر در راه به ثمر رسیدن انقلاب بکوشید و بدانید که این انقلاب راه آماده سازی و راه ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و با آمدن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) همه ی مشکلات حل می شود و دنیا رو به خوشبختی خواهد رفت و مستضعفان جهان از دست مستکبرین نجات پیدا خواهند کرد و دنیا مثل گل خواهد شد و دیگر ظالمین پیدا نخواهد شد.

شهید احمد پروندی (1364-1341 تهران)

اکنون زمان اقتضاء می کند که گروهی برای اعتلای کلمه ی توحید زیر پرچم حضرت بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با فدا کردن جان خود فرمان الهی را اطاعت و مقام رضای خداوند را به دست آورند. رضی الله و رضوا عنه.

شهید حسین پریشان (1362-1343 فارس)

با درود به مولا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و امام عزیزم و شهدای راه حق و حقیقت از هابیل تا شهدای قیام مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ... [وقتی] می خواهید مرا دفن کنید در آن لحظه چند بار «یا مهدی ادرکنی» بگویید؛ چون من عاشق مهدی ام.

شهید اکبر پریشانی فروشانی (1361-1342 اصفهان)

همان طوری که این جوانان به قول خود وفا می کنند شما هم به قول خودتان وفا کنید و نگهبان این انقلاب و نگهبان خون شهداء باشید و این امانت را تا فرج امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) [حفظ کنید] و به خود او بسپارید.

شهید حسن پناه قلی (1362-1340 آذربایجان غربی)

ولایت و امامت در اسلام اصل است بدون وجود رهبری جامع الشرایط جامعه به انحراف می رود و شما در سایه ی پیروی از انبیاء و امامان معصوم (علیهم السلام) و در این دوران غیبت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اطاعت از ولایت فقیه یعنی رهبر و مرجع یگانه است که جامعه را به سوی سعادت و نور که حکومت اسلامی است [ پیش می برید ] ... چیزی که مرا وادار نمود تا در صف جهاد باشم از یک سو عشق امام امت و استجابت حرف امام و از سوی دیگر عشق به امام حسین (علیه السلام) مظلوم و عشق زیارت کربلای مقدس و عشق دیدار حسین (علیه السلام) و حجت ابن الحسن العسگری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

شهید اسماعیل پناهی دهکردی (1364-1340 چهارمحال و بختیاری)

استدعا دارم که [در] این دانشگاه جبهه ها وجود ذی وجود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را (در این دانشگاه) دریابید (2)و علومی که انسان ها را از تاریکی های جهل و بدبختی وارهاند، از وجودش بیاموزید.

شهید اصغر پوربافرانی (1363-1346 قم)

ان شاء الله در همین روزها حمله بر دشمنان اسلام خواهیم کرد نه برای انتقام بلکه برای پاسداری از دین اسلام و تداوم انقلاب و امنیت میهن اسلامی و باعث راضی کردن و شاد کردن قلب ولی عصر، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش، امام امت، خمینی روح خدا و ادامه دهنده ی راه شهدا پای به چکمه می کنم و از خدای متعال می خواهم که به آن سو که صلاح می داند یاری ام کند. در قاموس شهادت، راهی است که باید پیمود و سفری است که باید رفت.

شهید اکبر پورپیرعلی (1364-1344 اصفهان)

شیطان های بزرگ و کوچک در کمین اسلام هستند و ما هر چه داریم از اسلام است و ما باید فدای اسلام شویم. از جوانان می خواهم که با دیدن دوره های آموزشی به جبهه های جنگ هجوم آورند که فرماندهی لشکر اسلام به دست امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، [ نکند ] که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جبهه های حق علیه باطل بدون پاسدار باشد.

شهید حسین پورتقی (1364-1346 تهران)

از شما پدر و مادر متشکرم که مرا چنان تربیت کردید که اگر خداوند قبول کند بتوانم یک رزمنده ی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشم.

شهید تیمور پورحاجی (1362-1344 کرمان)

حال ای مردم شهید پرور اسلام! شما که ندای «الله اکبر» و «لا اله الا الله» خویش را به دنیا طنین افکن کرده اید و مشت محکمی بر دهان شرق و غرب کوفته اید و در مقابل آن ها ایستاده اید؛ که خداوند پشتیبان مستضعفین است و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما را کمک و یاری می نماید همان که [ همواره ] در جبهه ها حضور پیدا می کند.

شهید اسماعیل پورحسن (1361-1344 اصفهان)

به رهبری امام عظیم الشأن این انقلاب را به سرتاسر جهان گسترش خواهیم داد و به دست امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)خواهیم سپرد. می بینید که خود امام هم زیاد توصیه اش این است که این انقلاب را به انقلاب حجت ابن الحسن العسگری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل خواهیم کرد ان شاء الله.

شهید احمد پور حسین (1364-1347 تهران)

خدا را شکر که انسانم و خدا را شکر که خداشناسم و خدا را شکر که مسلمانم و خدا را شکر که شیعه ام، شیعه ی علی (علیه السلام) و به حسین اقتدا می کنم و مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، امام زمان من است و نائب او رهبر من است.

شهید ایوب پورخوش سعادت (1365-1340 گیلان)

با سلام و درود به پیشگاه با عظمت حضرت ختمی مرتبت، محمد ابن عبدالله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و جانشین بحق او، مظلوم تاریخ، حضرت علی (علیه السلام) و دخت گرانمایه ی آن مقام با عظمت، کوثر اهل بیت، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و یازده ذریه ی پاک آن حضرت، به خصوص امام غایب، امید صالحان و مصلحان، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ... - نعمت دیگر خداوند به من، داشتن پدر و مادری دلسوز و دوستدار اهل بیت (علیهم السلام) است که در دامن پر مهرشان همیشه آوای عشق حسین (علیه السلام) وانتظار مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در گوشم زمزمه می کردند... از مسئولین عزیز نظام جمهوری اسلامی عاجزانه خواستارم که در کنار همه ی مشکلات به مسائل نسل جوان اهمیت بیشتری بدهند. این ها سرمایه های آینده ی کشور و جهان اسلام هستند. سعی کنید امانتدار (3) خوبی برای سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشید.

شهید بهروز پورعلی (1364-1346 آذربایجان شرقی)

با عرض سلام به حضرت مهدی موعود، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سلام بر مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)؛ فرمانده ی جبهه های نور.

شهید جهان رضا پور علی (1360-1339 فارس)

پدرم و مادرم و برادرانم! از شما می خواهم که امام و روحانیت را تنها نگذارید و به منافقین وقت ندهید که سوء استفاده کنند و این انقلاب را تا [ حکومت جهانی ] مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسانید و پرچم توحید را در سرتاسر جهان برافراشته کنید و استعمارگران را در هر گوشه ای از جهان سرکوب کنید. به امید توفیق شما عزیزان تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید حسین پورقرنلی (1362-1345 قم)

ای خدای بزرگ! از تو می خواهم که در این برهه از زمان آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به فریاد ما برسانی.

شهید حسن پورمحمود سرحمامی (1361-1341 قم)

همسرم! در مرگم شجاع باش! مردانه مقاومت کن و زینب گونه صبر پیشه کن. همسرم! فرزندم یاسر را همانند یاسر، یار پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) تربیت کن که تا آخرین لحظه یار باوفای امام امت باشد. اگر یاسر از تو سؤال کرد که بابا کجا رفته؟ با خوشحالی بگو بابا پیش مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد.

شهید احدالله پورمختار (13361-1335 همدان)

امیدوارم برادرانم راهم را دنبال کنند، برای اسلام و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خدمت کنند و هیچ وقت در اجرای فرامین امام کبیرمان، خمینی بت شکن کوتاهی نکنند و از خداوند توفیق خدمت به اسلام عزیز را برای همه ی شما خواهانم.

شهید احمد پیرزاده (1361-1335 لرستان)

پدر و مادر! پس از سلام امیدوارم که در سایه ی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شاد و سلامت باشید ... دلیل رفتن من به جبهه این است که می خواهم بروم تا امام زمانم را ببینم و سپس کشته شوم.

شهید احمد علی پیری امیر حاجیلو (1363-1346 فارس)

جوانان ما اکنون شب ها ندای «یا زهرا» سر می دهند و از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یاری می جویند و این ها با شهادتشان خون به رگ های جامعه تزریق می کنند، اینان همچون شمع می سوزند و پیرامون خود را روشن می کنند.

شهید حسین تابش فر (1361-1341 اصفهان)

دوستان و آشنایان عزیز که پیام من به دستتان می رسد؛ از شما می خواهم که همچنان به راه شهداء ادامه دهید تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دست از یاری امام و این نائب برحق مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برندارید و همچنان برای به ثمر رسیدن حکومت خدا بر روی زمین، فرزندانتان را روانه ی میدان های نبرد و صحنه های آزمایش الهی کنید تا هر چه بیشتر نهال این انقلاب که ثمره ی خون شهیدان است بارور گردد و به امید روزی که پرچم اسلام در سطح جهان به اهتزاز درآید و دیگر روی زمین، هیچ ظلم و ستمی روا نشود و کلیه ی ملت های تحت ستم از سلطه ی جهانخواران و چپاولگران آزاد گردد.

شهید حسین تاتلاری (1362-1346 ....)

سلام به پیشوای مسلمانان جهان و چراغ فروزان راه هدایت حضرت امام مهدی (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء)... به امید پیروزی اسلام بر کفر جهانی و فرج آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و پدیدار گشتن جامعه ی اسلامی.

شهید ایرج تاجوند (1366-1343 خوزستان)

شهادت می دهم به جز خدای یکتا خدایی وجود ندارد و پیامبر خدا، محمد بن عبدالله (صل الله علیه و آله و سلم)، آخرین پیامبری است که به رسالت برگزیده شده است و این که حضرت علی (علیه السلام) اولین امام و مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آخرین آن هاست که در غیبت کبری به سر می برد و به امید آن روز که با ظهور خود، جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد و ظالمان را نابود بگرداند...
امروز اسلام عزیزتر از شماها می باشد و مگر می شود که اسلام به حضور ما در جبهه ها بی نیاز باشد و من در آغوش گرم خانواده باشم. حرام است آن شب که رزمندگان اسلام در زیر رگبار گلوله ها و توپ و خمپاره باشند و ما در خواب ناز آرمیده باشیم. آن شب که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جبهه ها باشد و ما در خواب و آن وقت خود را از اصحاب و لشکریان او به شمار آوریم و ادعای مسلمانی و سرباز [ ی ] امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را داشته باشیم.

شهید حسین تاجیک (1365-1342 کرمان)

الگویم حضرت امام حسین (علیه السلام)، فرمانده ام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مرجع و رهبر وقت و جانشین امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ولی فقیه ام، امام خمینی، حزبم حزب الله، دشمنم احزاب شیطان، دینم اسلام، مذهبم شیعه جعفری.

شهید تاروردی تاروردی زاده (1365-1349 اردبیل)

باشد که فیض شهادت نائلم گردد. به امید آنکه احکام اسلامی تا رسیدن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در تمام دنیا رایج گردد و پرچم اسلام در سراسر دنیا برافراشته شود.

شهید حسین تاری (1361-1330 قم)

آخر ما مسلمان هستیم، ما باید خون بدهیم، آنقدر کشته بدهیم تا اسلام عزیز با ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیروز شود و قسط و عدل الهی در سایه ی توحید برقرار گردد.

شهید احمد تاریزاده (1362-1341 اردبیل)

معبودا! رهبر کبیر انقلاب اسلامی، این قلب تپنده ی امت اسلامی و ملت مظلوم جهان را عمر طولانی همراه با صحت و سلامتی عنایت بفرما و رزمندگان کفرستیز اسلام را پیروز بگردان و این انقلاب را مقدمه ای برای انقلاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار بده.

شهید احمد تازش (1362-1343 آذربایجان شرقی)

جبهه، دانشگاهی است که تمام آن هایی [ را ] که به پروردگارشان ایمان دارند به سوی او می کشاند تا خود را بشناسد و بداند اسلام واقعی چیست و آن منافق صفاتی که فکر می کنند اگر به اسلام روی نیاوردند، اسلام شکست خواهد خورد بدانند که اسلام هرگز شکست نخواهد خورد؛ چون پشتیبان این نهضت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدای مهربان و امتی که فرزند یا پدرانشان را داده اند. پس خون این شهیدان هرگز نخواهد گذاشت این انقلاب اسلامی شکست بخورد.

شهید اعتماد تحریری مغانلو (1363-1345 اردبیل)

ای [باری] تعالی، صاحب جهان! تو باید مأمور اجرای عدالت اسلامی در روی زمین را بفرستی تا ملت ایران را یاری دهد. پس ای امام زمان! تو کجا هستی که سربازان تو در جبهه های جنگ حق علیه باطل در انتظارند که فرمانده شان خواهد آمد. ای امام زمان! تو فرمانده هستی، پس ما را فرماندهی کن تا به سوی کربلای حسینی برویم تا بلکه بتوانیم در سایه ی فرماندهی تو قبر حسین (علیه السلام) را که مدت ها در انتظاریم از اشغال صدامیان کافر بیرون آورده و آن قبر را که هزاران جوان ما در انتظار ماندند و رفتند و دیگران نیز در انتظارند، زیارت کنند.

شهید ابوالقاسم ترابی (1362-1324 تهران)

بدون شک پیروزی این انقلاب، زمینه سازی ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم می کند. به همین خاطر است که جبهه ی باطل با همه ی چهره اش- که در طول تاریخ وجود داشته و با همه ی (4)که در اختیار دارد- بر علیه این جمهوری به پا خاسته که شاید بتواند این حرکت را تعطیل کند. غافل از آنکه خدا پشتیبان این انقلاب است، رأس همه ی امور خویش را جنگ قرار دهید و در این آزمایش الهی سعی کنید موفق باشید و با کمک خود به جبهه های حق علیه باطل قلب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را خوشحال کنید.(5) قطعاً مولی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چشم بر راه است که ببیند چگونه لبیک می گویید.

شهید حسین علی ترابی قارنه (1365-1342اصفهان)

با درود و سلام بر بقیه الله الاعظم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که جهانی در انتظار قدوم پر مهر و عطوفت اوست.

شهید حسین قلی ترحمی (1362-1337 سمنان)

دشمن به خیال خام خود می خواست انقلاب اسلامی را با سلاح های مدرن خود خفه کند، اما نمی دانست و درک نمی کرد ما خدا داریم و سلاح غیب داریم و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) داریم و مجاهدان راستین اسلام داریم و دست خدا با ماست.

شهید ابراهیم ترک (1364-1345 لرستان)

درود و سلام فراوان بر یوسف گم گشته ی زهرا (سلام الله علیها)، حضرت بقیه الله الاعظم، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش، حضرت امام امت، قلب تپنده ی اسلامی جهان، حضرت امام خمینی و با درود و سلام فراوان بر شهیدان راه حق و حقیقت از کربلای حسین (علیه السلام) تا کربلای خونین دشت کربلای ایران و درود و سلام بیکران بر (6) مردان جبهه ی خونین اسلام، سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، سربداران بحق اسلام، آن هایی که با مناجات های نیمه شب خود از اسلام و امت اسلامی و میهن اسلامی پاسداری می کنند.

شهید احمد ترکان (1362-1343 اصفهان)

با درود بر آخرین ذخیره ی الهی و یگانه منجی عالم بشریت، حضرت بقیه الله فی الارضین، صاحب العصر و الزمان، مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با درود و سلام بر امام امتی که ابرمرد تاریخ تشیع این زمان، امید مستضعفان جهان است ... همیشه منتظر فرج حضرت بقیه الله فی الارضین (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بوده و جهت نزدیک تر شدن فرج آن حضرت دعا کنید.

شهید برات علی ترکانلو (1367-1337 خراسان رضوی)

بعد از من مواظب بچه ها باشید که خدا نکرده در آینده بی نماز و ناباب در نیایند و از همین حالا مواظب باشید که در آینده با حجاب و مسلمان کامل شوند و پسرم را چنان تربیت کنید که یک مرد مخلص و از سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد.

شهید جواد ترک جوش (1364-1347 خراسان رضوی)

ای کسانی که دم از مسلمان بودن می زنید و انتظار فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را با سکوت و ساکت بودن در برابر ظلم و فتنه می خواهید. بدانید که انتظار فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از آن کسانی است که برخاستند و با ظلم و کفر مبارزه کردند و خون ها به خاطر اسلام دادند و مقدمات فرج را آماده نمودند.
«حافظ خون امام حسین (علیه السلام) و شهدای اسلام باشید.» خدیا! خود مددی فرما که با عنایت خاصه ی ولی الله الاعظم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) افتخار پاسداری اسلام از ملت ما و کشور عزیز ما سلب نگردد و جوانان ما را مورد توجه ائمه طاهرین (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار ده. (آمین یا رب العالمین).. «خدایا! به حق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)این عنایتی که به کشور نصیب گردانیدی، از تو می خواهیم که این انقلاب ما را به انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل بگردان و جوانان ما را به اسلام هدایت بفرما.

شهید حسن ترک لادانی (1362-1335 اصفهان)

امام امت حضرت آیت الله خمینی به عنوان پرچمدار و جلودار این ملت با وفا، با الهام از تعالیم قرآن و ائمه معصومین (سلام الله علیها)، چه افتخار بزرگی را برای ملت ایران، که بحق برای دنیای اسلام است، فراهم کرده است و ان شاء الله آن را به دست امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد سپرد و امیدوارم که خداوند به ما لیاقت دهد که در رکاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب او، امام خمینی خدمت کنیم.

شهید جعفر ترکیان رنانی (1362-1341 اصفهان)

با سلام و درود به خاتم اوصیاء، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)... بار خدایا! چگونه شکر تو را به جای آورم در حالی که این همه گناه کرده ام و این همه در محضر تو معصیت نموده، باز تو را شکر می کنم که مرا راهنمایی نمودی و مرا جزو یاران خود و حزب خود و جز سربازان و رزمندگان قرار دادی و من امیدوارم که باز بر من منتی بگذاری و مرا جزو سربازان آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار دهی. خدایا! مرا جزو آن گروهی قرار ده که ندایشان دادی و به تو لبیک گفتند.

شهید امین الله ترکی هرچگان (1364-1345 چهارمحال و بختیاری)

درود و سلام بی پایان بر پیامبران از آدم تا خاتم، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)، یگانه پرچمدار اسلام که با نور مبارکش نور اسلام را در دنیا روشنایی بخشید و ما را به اسلام آشنا ساخت و با درود و سلام بی پایان بر اهل بیت اطهارش؛ حضرت علی و یازده فرزندش (علیهم السلام) که همگی آن ها به دست کافران مسموم یا به شهادت رسیده اند؛ جز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که به امر خداوند در غیبت کبری است که ما همگی انتظار فرجش را می کشیم (7) و لحظه شماری می کنیم... من به شما ملت همیشه در صحنه ی ایران وصیت می کنم که فقط و فقط در زیر پرچم «لا اله الا الله، محمد رسول الله» و در زیر سایه ی فرماندهی آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحق او، این بت شکن تاریخ حرکت کنید تا با یاری حضرت حق پوزه های این شیطان های بزرگ و کوچک را به خاک بمالید.

شهید احمد تزوال (1363-1339 خراسان رضوی)

همسرم، خدا صبرت دهد تا بتوانی شهادت مرا اگر خدا بخواهد، تحمل کنی و اگر لیاقت پیدا کردم شهید بشوم و تو زینب شوی و به صف شیر زنان شوهر داده بپیوندی و بچه ات را شیر تربیت کنی که ان شاء الله در رکاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با هم، انتقام خون همه ی شهیدان را بگیریم.

شهید اسم علی تکمه داشی (1360-1339 همدان)

به یاری رهبر عزیزمان امام خمینی که بحق نماینده ی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است بکوشید؛ تا قدرت های طاغوتی را یکی پس از دیگری سرنگون کرده و به امید حق، حکومت عدل الهی را در تمام نقاط جهان مستقر کرده و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی را بر قله ی بلند زمین برافرازید. ان شاء الله.

شهید احمد تلاتف (1362-1317 کرمان)

ای امام زمان، ای فرمانده ی برحقم! تو گواه باش بر وجب وجب این مرز و بوم فقط به خاطر دفاع از اسلام و خداست [ که ] جمهوری اسلامی در این مملکت و فقط به خاطر صدور انقلاب اسلامی و اهدافش از قبیل حمایت مستضعفین جهان و غیره چه شهیدانی به خاک خفته اند... لقبی که به آن عشق ورزیده و افتخار می کنم و در این راه مانند شمع می سوزم و سوختم، پاسدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سربازی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است اگر قبول فرماید.

شهید احمد تلخابی (1364-1351 مرکزی)

بار پروردگارا! اینکه برای رضای تو و به امر خلیفه ی برحق تو که نائب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز می باشد و برای اینکه اسلام و دینم استوار بماند و برای اینکه بتوانم شاید گناهانم را ترک کنم، پا به جنگ بر علیه کفر می گذارم... به ریسمان خدا چنگ بزنید و متفرق نشوید و به داد تمام مظلومان جهان برسید و ابر قدرت ها را نابود کنید و تا زمانی که قدرت در بدن دارید، از امام و رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی پشتیبانی کنید و راه این شهیدان را تا انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه دهید. ان شاء الله.

شهید امیر تقدیمی جمالی (1362-1346 خراسان رضوی)

به امید پیروزی نهایی رزمندگان اسلام و باز شدن راه کربلا و قدس عزیز به دست پر توان رزمندگان اسلام و یاری امام زمان (علیه السلام).

جان عالم بر لب آمد ای خدا، مهدی نیامد *** من دعا کردم ولی روح دعا مهدی نیامد
بزم انس ما ندارد بی حضور او صفایی *** عید ما رنگ عزا دارد چرا مهدی نیامد؟
پرچم سرخ حسین آمد دلیل آنکه گویم *** طالب خون شهید کربلا مهدی نیامد

با آرزوی هرچه سریع تر فرج حضرت مهدی صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و حکومت عدل اسلامی به دست مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جهان.

شهید جلیل تقوایی (1362-1345 خراسان رضوی)

با عرض سلام به پدر و مادر عزیزم، اگر شما شهیدی در راه خداوند دادید همیشه خوشحال باشید که چنین جوانی را بزرگ کردید و آن را از خدا تحویل گرفته اید و حالا به خدا پس دادید. پدرم و مادرم! اگر شما صبر داشته باشید به زودی زود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مهدی مولا ظهور می کند و هر که در این دنیا به مسلمانان جهان ظلم کند با خاک یکسان می کند.

شهید حسین تقوایی مقدم (1363-1344 خراسان رضوی)

[به ملت سفارش می کنم] امام عزیزشان را دعا کنند؛ چون این چنین امامی، مردم را از جهل و ناآگاهی نجات داد و زمینه را برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باز کرد.

شهید احمد تقویان نوغان (1365-1334 خراسان رضوی)

در این جا یاد کنم از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مهدی جان، مهدی جان، جانم به فدایت، مهدی جان! هر روز و هر ثانیه آرزوی آمدن تو را می کشم. مهدی جان! تو را به مادرت نرگس قسم، به جان پدرت امام حسن عسگری (علیه السلام) قسمت می دهم، مهدی جان! امیدت را هر ثانیه می کشم. به یاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)چشم هایم گریان است، چشم انتظاری تو را دارم، در سرم ذکر توست مهدی جان!
عاشقی را باید از پروانه عاشق یاد گیرد/ هر که هر چیزی یاد گیرد باید از استاد گیرد / شمع از سر تا به پا می سوزد و پروانه را / پر آتش عشق است که هر کس را به استعداد گیرد / صید آن نبود که گیر آید بدامی یا کمندی/ صید آن باشد که رود دامن صیاد گیرد/ وصف عاشقی چیست؟ جان دادن به پیش پای جانان (دانی) چون بلبل به وصل گل رسد فریاد گیرد/ کاش می شد مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می آمد و از آمدنش گره از مشکل ما وا می کرد/ قبر مخفی فاطمه (سلام الله علیها) پیدا می کرد/ تشنه گر آب نبیند سخت است / شب گر رخ مهتاب نبیند سخت است/ ما همه نوکر و ارباب تویی مهدی جان/ نوکر، گر رخ ارباب نبیند سخت است/ خلیل الله ما ای دوستان نمرود هم دارد/ کلاس مکتب آزادگان مردود هم دارد/ ولی این را بدان که نهضت اسلام پیروز است. چرا؟ چون که دست غیب مهدی در کار است. خداوندا! درود بفرست بر محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و خاندان محمد (علیهم السلام).

شهید احمد تقی پور (1364-1344 گیلان)

معبودا! چگونه شکر این نعمت را گذارم که به من لطف و مرحمت نمودی که در این کاروان و قافله سرباز خمینی باشم و در رکاب سرباز اسلام و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با دشمنان دینت پیکار کنم.

شهید احسان الله تقی پور فرد (1360-1341 همدان)

در انتظار ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در این لحظه که خود را به لباس پاسداری مزین و به غسل شهادت مطهر کرده ام و به روشنی روز برایم مسلم است که انتهای راهم فی سبیل الله و ان شاء الله به صراط المستقیم می رسد.

شهید احمد تقی نژاد خرمرودی (1362-1343 مازندران)

هم اکنون که وجودم را عشق به خدا و برپایی و زنده نگه داشتن مکتبش در برگرفته، از خدای منان که هر قدمی را به خاطر رضای او برداشته و هر راهی را به خاطر او خواهم رفت، خواستارم که مرا در این هدف مقدسی که چیزی جز برپایی دین محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) نیست، کمک و مساعدت نماید و امیدوارم که از سربازان واقعی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بوده باشم.

شهید حسین تنباکوکار (1365-1340 اصفهان)

امروز که شروع به این وصیت نامه کردم، روز جمعه روز ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؛ روزی است که مستضعفین روی زمین چشم به ظهور آقایشان دوخته اند تا ان شاء الله هر چه زودتر آقایشان به فریادشان برسد در این سرزمین چه شور و حالی است... لحظه ای به گذشته مان فکر کنیم که چه بودیم؟ و در چه مسیری قرار داشتیم؟ جامعه مان با چه فسادهایی رو به رو شد؟ حیثیت و ناموسمان در کشور محفوظ نبود و مگر نبود که ایرانمان به اروپای غرب تبدیل شده بود و از اسلام حسین (علیه السلام) دیگر خبری نبود؟ آیا ما پیرو حسین (علیه السلام) بودیم؟ آیا ما در مکتب حسین (علیه السلام) درس گرفته بودیم؟ آیا زن های مملکتمان از فاطمه زهرا (سلام الله علیها) درس می گرفتند؟ مگر نبود که با این کارهایمان هر لحظه تیشه به ریشه ی مکتبمان می زدیم و ما را به دنبال چه هوا وهوس های دنیوی آلوده کرده بودند؟ آیا این بود مکتب حسین (علیه السلام)؟ آیا این بود شاگرد علی (علیه السلام)؟ آیا با این راه و رسممان قلب آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را نمی آزردیم؟ اما مردم به حمد خدا نعمت به ما ارزانی شد؛ رهبری از شاگردان حسین (علیه السلام) به ما عطا شد و جامعه مان را از منجلاب بدبختی که به جز دنبال روی از شیطان چیز دیگر نبود و خطر بی حجابی که جامعه مان را به دنبال می کشید به لطف خدا نجات داد، جوانانمان به آغوش گرم اسلام روی آوردند، خواهرانمان به مکتب فاطمه (سلام الله علیها) آشنا گشتند و راه و رسم صحیحی به جامعه بازگشت ...

شهید احمد تنه کار (1360-1337 لرستان)

تا زمانی که جوانان ایثارگر و مقام در این مملکت امام زمانی وجود دارد، هرگز این انقلاب ما لطمه نمی خورد بلکه پیشرفته [ و ] صادر می شود. پدر و مادر عزیزم! بزرگ ترین آرزوی من پیروزی اسلام بر کفر جهانی است، پیروزی انقلاب بر آمریکا و شوروی است. من اگر چه می دانم که شهید می شوم، اما در آینده این انقلاب، پیروزی های درخشانی را می بینم که تمام دنیا زیر سایه ی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند.

شهید اسماعیل توانگر (1361-1341 فارس)

پیرو ولایت فقیه باشید که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمود:«امّا الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا؛ فأنهّم حجتی علیکم و انا حجه الله علیهم»؛«اما اگر حوادثی که برای شما واقع شد، مراجعه کنید به فقها؛ آن هایی که احادیث ما را یاد می کنند.»

شهید جواد توانگر (1362-1341 خراسان رضوی)

امت عزیز اسلام! خوشا به حالتان و جای بسیار شکر دارد؛ چرا که شما دارای مکتب و عقیده ای هستید که هدیه ای است از جانب پروردگار که این هدیه و امانت الهی چنان ارزشمند و پربهاست که رهبران این امانت که همان اسلام عزیز می باشد، انبیاء الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام) می باشند و شما در سرزمینی زندگی می کنید که در این وادی، قانون الهی حکومت می کند و در جامعه ای به سر می برند که در این جامعه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) افتخار قدم گذاشتن به این جامعه ی الهی را داد و شما پیرو اسلامی عزیز هستید که برای به پا داشتن آن چه خون ها و چه رنج ها و چه مشقت هایی که کشیده و ریخته شده است... پدر و مادرم! از اینکه فرزندتان در راه اسلام به شهادت رسیده است به هیچ عنوان ناراحت نباشید و بسیار خوشحال باشید؛ چرا که فرزندتان توانست و خداوند به او لطف و توفیق داد که همراه دیگر سربازان امام حسین (علیه السلام) و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در این راه به شهادت رسیده است... و از شما خواهش دارم که صبر زینب گونه داشته باشید و از قول من به برادران و خواهرانم بگویید که راضی نیستم راهی غیر از راه اسلام بردارند و موقعی از آنان راضی خواهم شد که آن ها خداوند و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از خودشان راضی کنند و برای این انقلاب اسلامی فداکاری نمایید.

شهید عباس توانگر (1361-1342 تهران)

آرزو دارم که خداوند بر من منت گذارد و مرا از سربازان اسلام و فداییان حضرت ولی عصر، امام زمان (ارواحنا له الفداء) و جانبازان در رکاب نائبش، خمینی عزیز قرار دهد تا جان ناقابل خود را در راه دفاع از مکتبم فدا کنم.

شهید احمد توانگر ریزی (1361-1339 اصفهان)

ای مردم! بی تفاوت نباشید و هر کدام به دست خودتان می توانید بکوشید؛ کارگر در کارخانه، کشاورز در کشتزار، سرباز در جبهه، معلم در مدرسه، روحانی در اجتماع و همه ی مردم در صحنه هر کدام تا می توانید فعالیت کنید تا این انقلاب را به پیروزی برسانید که مقدمه برای انقلاب جهانی بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد. در این راه از هیچ کس نهراسید.

شهید اسد الله توانی (1367-1348 فارس)

خداوندا! تو را به حق انبیاء تو را به حق شهدا و تو را به حق رزمندگان سنگرنشین اسلام، امام امت، این قلب تپنده ی مسلمانان جهان، پیر جماران، خمینی عزیز را تا ظهور نور حضرت حجه ابن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حتی کنار او حافظ و نگهبان باش.

شهید احمد توتونکار (1361-1345 قم)

درود مخصوص خود خدمت مبارک حضرت بقیه الله الاعظم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، هدایت کننده ی اصلی جبهه و جنگ.

شهید حسن توتونکار (1363-1340 قم)

برخود واجب دیدم که به یاری این پیر خود و این نائب بحق حضرت ولی عصر، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که بحق نصرت پیامبر گرامی، حضرت محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم) و یاری حضرت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) و یازده فرزند گرامش می باشد، بشتابم...
عده ای بی اطلاع و مقدس نماها وای بسا درس خوانده ی ناآگاه هستند که از اسلام جز چند عبادت انفرادی نمی شناسند. بلی، در نظر این ها اسلام با آن همه احکام دیات و حدود و قضا و همه و همه فقط باید به دو و سه عمل عبادی اش آن هم در محدوده ی حقیقی عمل شود، بقیه تعطیل ماندنی است، فقط [ وقتی ] امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خودش تشریف آورد (8)اجرا خواهد شد.
هان ای ملت مسلمان! خون می خواهد تا اسلام عزیز از زیر حجاب مسلمان نماها رخ برآورده به عالم نشان داده شود که اسلام احکامی دارد قابل پیاده شدن در تمامی اعصار و در تمامی جاها؛ اسلام را خدا برای اجرا شدن فرستاده نه برای تعطیلی.

شهید ایرج تورشیری (1361-1343 تهران)

.... [ از مردم می خواهم ] با شرکت در بسیج محل پشت این انقلاب را محکم کنند آن چنان که محکم است؛ زیرا که اراده ی خدایی بر جامعه ی اسلامی ما حکمفرماست و همچنین نظر امام زمان (ارواحنا له الفداء).

شهید حجت الله توسلی (1362-1344 خراسان شمالی)

همه ما باید خود را برای قیام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به طریقی آماده کنیم. ما رزمندگان هم این راه را انتخاب کردیم...
و حال ای مردم رنج کشیده و شهید داده؛ مبادا خون شهیدان را پای مال کنید و مبادا این انقلاب اسلامی را از دست بدهید، به قدری خون داده شده تا این انقلاب به ثمر رسیده و حال وظیفه ی شما، نگه داری از آن است. با مخالفان این انقلاب، مبارزه کنید و نگذارید که دشمن کوچک ترین ضربه ای به این انقلاب عزیزمان بزند. با گرانفروش و محتکر و همه ی این ها مبارزه کنید. فرزندان خود را به جبهه بفرستید و خود نیز به آن ها کمک کنید. تا کی باید در این دنیای (9) بار زندگی کرد. خود را از لجن بیرون بکشید و راه اسلام را ادامه دهید و تا ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، از آن پاسداری و حفاظت کنید.

شهید حسین توسلی (1365-1344 مازندران)

با درود و سلام حضور بر یگانه منجی عالم بشریت، این چراغ نور علیه ظلمت، آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید جعفر توفیقی رشیدآباد (1364-1342 تهران)

برادرم!.... امیدوارم تو نیز مانند تمام سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیرو حق و راه خدا و مدافعی استوار برای کشور اسلامی مان باشی.

پی‌نوشت‌ها:

1.در اصل وصیت: مد ظله تعالی
2.در اصل وصیت: دریابد
3.در اصل وصیت: امانتداری
4.در اصل وصیت: ناخوانا
5. همان
6.در اصل وصیت: ناخوانا
7.در اصل وصیت: انتظار فرجش را خواستاریم
8.در اصل وصیت: آورده
9.در اصل وصیت: ناخوانا

منبع مقاله :
شابهاری، رضا؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (15)، تهران: نشرشاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما