امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (7)

همان طور که خدا در قرآن کریم گفته است خدا را یاری کنید تا خدا شما را یاری کند؛ « ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» و در تمام زمینه های دینی کوشش کنید و یک لحظه دریغ ننمایید و تمام حرف ها و دستورات امام و
يکشنبه، 17 خرداد 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (7)
 امام زمان (عج) در وصیت نامه شهدا (7)

 

نویسنده: رضا شابهاری




 

شهید امرالله چاروسر (1360-1338 فارس)

همان طور که خدا در قرآن کریم گفته است خدا را یاری کنید تا خدا شما را یاری کند؛ « ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» (1) و در تمام زمینه های دینی کوشش کنید و یک لحظه دریغ ننمایید و تمام حرف ها و دستورات امام و روحانیت را گوش کنید و عمل نمایید تا اسلام که تمام اجانب و قاسطین، مارقین، ناکثین در برابر او ایستاده اند تا درخت اسلام که ریشه و جوانه های آن در کشور اسلام ایران نمایان شده است، از بین ببرند و ما باید با نثار خون خود این قبیل افراد را از بین ببریم و خون خود را به پای درخت اسلام بریزیم تا رشد کند و همیشه مانند فصل بهار سبز و خرم باشد تا ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید حسن چاوشی (1366-1343 سمنان)

ما باید این جهان را برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده کنیم تا اینکه خدا ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را هر چه زودتر فراهم گرداند تا مردم را از این گرفتاری ها نجات یابند.

شهید احمد چترعنبرین (1361-1340 لرستان)

به عنوان یک سرباز کوچک امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) امیدوارم تا آخرین لحظه از انقلاب اسلامی دفاع کرده و دین خود را به این انقلاب اصیل اسلامی ادا کرده باشم.

شهید احمد چراغ بکی زارع (1362-1346 اصفهان)

مردم! به یاد خدا و روز جزا باشید. پیرو ائمه اطهار (علیهم السلام) باشید. مردم! امام زمان (علیه السلام) را فراموش نکنید. مردم! دنباله رو روحانیت باشید که چراغ راه هدایتند. از امام اطاعت کنید که عصاره ی اسلام است؛ او را تنها نگذارید که نماینده ی حجت ابن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. از وجودش بهره گیرید که عصاره ی اسلام است و انقلاب را ادامه دهید که متصل به انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

شهید حسین چراغ چشم (1363-1340 فارس)

با حفظ و حراست از ره آوردهای انقلاب اسلامی، زمینه ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم نمایید... ای مردم ایران! اسلام همیشه در حال جنگ با کفار بوده است. این نائب امام عصر، خمینی بت شکن را تنها نگذارید و [این نهضت را] به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل دهید؛ زیرا که از قیام او بوده که ما از چنگال شرق و غرب رهایی یافتیم.

شهید اکبر چشمی ( 1363-1347 خراسان رضوی)

با درود و سلام به محضر مقدس مولی امام زمان، حضرت اباصالح المهدی (روحی و ارواح العالمین له الفداء).

شهید بهجت الله چلپی ( 1361-1326 البرز)

السلام علیک ای مهدی فاطمه (سلام الله علیها)! جهان در انتظار توست.
با وجودی که می دونستی بدم / کمکم کردی که اینجا اومدم / ای مهدی جان تو دائم صدا می زنم [که] یک دفعه رو تو ببینم. ای امام زمان / اگر یک لحظه بیایی نگاهت کنم/ حاضرم جونم رو فدات کنم/ ای مهدی فاطمه! دوست اونه که دوستش رو رضا کند / اگر دردی هم داره دوا کنه/ حجت ابن الحسن! اومدم تو جبهه ها دعا کنم/ تا شما را از خودم راضی کنم/ دل عاشقم داره پر می زنه/ گدا را ببین داره در می زنه/ ای امام زمان! اونقدر در می زنم این خانه را/ تا ببینم روی صاحب خانه را/ تو که هر گره ای وا می کنی/ پس چرا امروز و فردا می کنی؟/ اگه می خوای دردا رو دوا کنی/ گره امام باید وا بکنی/ اگر می خوای دردم رو دوا کنی/ راه کربلا را باید وا بکنی/ السلام علیک یا حجت ابن الحسن!

شهید الیاس چگینی (1360-1340 فارس)

شهادت می دهم که حضرت ولی عصر، حجت ابن الحسن مهدی، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، حجت و خلیفه و امام زمان من است و او همان کس است که از کعبه قیام می کند و زمین را آکنده از عدل و داد می کند. من هیچ یک از حقوق آن حضرت را که برگردن دارم، نتوانستم درست و کامل ادا کنم. ان شاء الله در زمان ظهور ایشان اگر شهید شده بودم و دوباره زنده گردم و در رکاب آن حضرت شهید شوم و اگر افتخار این تصمیم شد که در زمان زندگی ام آن حضرت را درک کنم.

شهید حسن چمن آراء (1361-1344 خراسان رضوی)

پدر و مادر عزیزم! ما هر لحظه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را می بینیم و هر قدمی که بر می داریم، با یاری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر می داریم. اگر بیایی و بینی که چطور فرزندان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با یزیدان مبارزه می کنند... پدر جان! ما در هر حمله ای که شرکت می کنیم، دست خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با ماست و کسی که دست خدا با او باشد، پیروز است.

شهید حسین چهارلنگ (1365-1349 خوزستان)

سلام بر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، منجی عالم بشریت و مصلح جهانی و یار و مددکار همه ی ما.

شهید احمد چوقادی (1362-1342 اصفهان)

من به پدر و مادرم پیام می دهم که همیشه دعا کنند تا این جنگ تحمیلی و جنگ های دیگر اسلام با آمریکا و دیگر کشورهای کفار به نفع مسلمین پیروز شود، (همیشه دعا کنید تا فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نزدیک بگردد) دعا کنند که امام امت، نائب امام زمان تا ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای این ملت باقی بماند و رهبری کند... ما همیشه پیروز هستیم. اسلام همیشه پیروز بوده و هست. من همیشه دعا می کردم و از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) درخواست می کردم به آرزویم برسم. خون ما یاری دهنده ی اسلام است.

شهید احمد چوگانی (1362-1342 فارس)

و امیدوارم که خداوند ما را قبول بکند یعنی عمل ما را و ما را از سربازان آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار بدهد... .

شهید حبیب الله چیذری ( 1365-1339 تهران)

شهادت می دهم که خدا یکی است و آن الله است و حضرت محمد (صل الله علیه و آله و سلم ) ، پیامبر و فرستاده ی او و شهادت می دهم به وجود یک صد و بیست و چهار هزار پیامبر و قرآن، کتاب خدا که راهنمای ماست و شهادت می دهم به دوازده امام پاک برای کامل کردن هدایت بشر که اول آنان علی (علیه السلام) و آخر آن امام زمان، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید جواد حاج آقا بزرگی (1361-1339تهران)

دعا برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر انقلاب و یاران با وفای او را فراموش نکنید. به امید پیروزی نهایی حق علیه باطل و ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) (2) و به امید برقراری حکومت اسلامی در سطح جهان به دست امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید احمد حاج امینی (1361-1341 اصفهان)

ای امت در صحنه! بدانید و یقین داشته باشید که رضایت شهدا از دست شما زمانی است که گوش به فرمان امام امت باشید و رضایت او، رضایت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و رضایت همه ی آن ها رضایت خدای تبارک و تعالی است.

شهید براتعلی حاجتمند طرقی (1364-1330 خراسان رضوی)

ما نیروهای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نه از موشک و نه از توپ و نه از بمب های شیمیایی عراق ترس به دل [ راه ] نخواهیم داد.... چون خنثی کننده ی تمام این وسایل امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما بوده و خواهد بود.

شهید جواد حاج رجب علی (1364-1346 قم)

با درود و سلام به پیشگاه مقدس بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، مهدی موعود، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، فرزند زهرا (سلام الله علیها)، صاحب ولایت، منجی بشریت، فرمانده ی تمامی رزمندگان در جبهه های نور علیه ظلمت...

شهید احمدرضا حاج رحیمی ریزی (1365-1343 اصفهان)

خدایا! شهادت می دهم که برای راهنمایی مردم پیغمبرانی فرستادی که اولی حضرت آدم و آخری حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) بود. خدایا! شهادت می دهم که دوازده امام را برای راهنمایی ما فرستادی و هر کدام را در یک موقع تا مردم را از گمراهی نجات دهند. خدایا! شهادت می دهم که برای امام زمان ما (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در پس پرده در غیبت به سر می برد و ان شاء الله به زودی ظاهر می شود و رهبری را برای ما معرفی کردی در این موقع که دائم با امام زمان در تماس می باشد و ما را راهنمایی می کند که ان شاء الله امیدوارم که تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) او را برای راهنمایی مردم این زمان محافظت کنی و دشمنان آن را اگر قابل هدایت نیستند، نابودشان کنی.... و این امام عزیز را یاری کنید و این بسیجی ها و سپاهیان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را کمک کنید.

شهید حسین حاج قاسمی (1364-1339 یزد)

امروز اسلام در خطر است، امروز ناموس مسلمین و کشور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در خطر است و اگر از اسلام و مسلمین دفاع نکنیم چه کسی می خواهد دفاع کند؟!

شهید ابراهیم حاجی پور (1363-1340 فارس)

سلام و درود بر منجی عالم بشریت که با ظهورش جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد. ای امام زمان! ما را دریاب دریاب، دریاب... امیدوارم.... این دو روز زندگانی را در زیر سایه ی پرچم پر افتخار امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با بندگی و عبادت خداوند و با خوشی و شادی سپری کنید.

شهید پرویز حاجی زاده (1367-1347 گلستان)

با درود و سلام به پیشگاه یگانه ذخیره ی الهی، حجت حق، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که ان شاء الله در آینده ی نزدیک به داد مظلومان رسیده و با ظهور مقدس خود یک حرکت نوینی را در جامعه ی انسانیت آغاز می کند و این ظلم کده ی جهان کفر را، نورانی می نماید.
با درود و سلام به پیشگاه بزرگ پرچمدار اسلام، نائب بر حق امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، حضرت امام خمینی که با نهضت مقدس خود شرق [و] غرب را به خاک ذلت نشانده و دارد هر چه سریع تر [زمینه] ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را فراهم می کند.

شهید اسماعیل حاجی زاده میران (1364-1342 تهران)

برای امام دعا کنید و طول عمر برایش از خداوند درخواست کنید. بدانید که حق است و ان شاء الله انقلابش به انقلاب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل خواهد شد... به امید پیروزی جند الله بر کفر جهانی.

شهید پرویز حاجی حسنی (1365-1340 آذربایجان شرقی)

شهادت می دهم که به جز خدا خدایی نیست و حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) فرستاده ی خداست و رسول او برای هدایت انسان ها به راه مستقیم می باشد بعد از یک صد و بیست و چهار هزار پیامبر و پس از پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) دوازده امام (علیهم السلام) انتخاب گردیده اند تا مردم هیچ گاه بدون رهبر و حجت باقی نمانند. اینک در عصر ما که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از نظرها غایب می باشد و در عصر غیبت کبری می باشیم، بر ما واجب است که از نائب برحقش، امام خمینی که عمری را در مجاهدت به سر برده و ملت ما را به این انقلاب عظیم و جهانی رهنمون گردیده، اطاعت و پیروی نماییم.

شهید حسین حاجی کریمیان (1362-1340 اصفهان)

خدمت فرمانده ی بزرگوارم، حضرت صاحب الامر، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سلام عرض می کنم... پدر و مادر عزیز! ابتدا از خداوند بخواهید که مرا قبول فرماید و مرا جزء سربازان و جانبازانش قبول بفرماید. اگر ان شاء الله خبر شهادت مرا شنیدید، خداوند متعال را شکرگزار شوید و سر و سینه هایتان را بالا نگه دارید که خداوند فرزندتان را قبول کرده است. شما خوشبختی مرا می خواستید و من نیز خوشبختی خودم را و الان هر دو به آرزویمان رسیدیم. آیا دلتان نمی خواهد سلام شما را به آقا و سرورم، حضرت سید الشهداء (علیه السلام) برسانم؟ آیا دلتان نمی خواهد از آقا امام زمان (علیه السلام) دیداری داشته باشم و سرباز آن آقا شوم و سلامتان را به آن بزرگوار برسانم؟ پس منتظر و چشم به راه باشید که با شهادت من، همه ی این امیال و آرزوها به واقعیت منتهی می شود.

شهید احد حامدی اصل (1361-1342 تهران)

ای خدای بزرگ! درود بفرست بر محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و آل او که درس خداشناسی و ایثار و جانبازی را به ما مسلمانان آموختند، ای حسین! اگر شما در روز عاشورا فقط 72 تن یار داشتی و کوفیان بر تو پشت نمودند اکنون امام زمان (علیه السلام) 36 میلیون یاران آهنین دارد. چنان یارانی که اگر شهید ببیند بیشتر خروشان می شوند و اگر مجروح می بیند مصممانه بر دشمن غلبه می نمایند.

شهید ابراهیم حبیبی (1361-1343 خراسان رضوی)

بارالهی! من هم اکنون برای رضای تو که جز رهایی ستم کشیدگان و زجر دیدگان از دست این شیطان های روزگار و تبهکاران نیست اسلحه به یک دست و قرآن را به دست دیگر و آماده ی جهاد با کفار و کفر جهانی هستم و امیدوارم که سرور شهیدان حسین (علیه السلام) نام مرا در لیست شهدا قرار دهد و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دست رد بر سینه ی من گنهکار نزند.

شهید اسماعیل حبیبی (1367-1343 قم)

به لطف الهی روزی فرا خواهد رسید که این اسلام به جاهای دیگر گسترش پیدا خواهد کرد و کاخ شما ابرقدرت ها را فرو خواهد ریخت و احکام اسلامی در همه جا پابرجا خواهد شد. ملت عزیز ایران! با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش عهد بسته که تا آخرین نفس مقاومت کنند و اسلام را ریشه دار و زنده نگه دارد.

شهید جعفر حبیبی قطب (1365-1351 همدان)

پدرجان! اگر من شهید شدم و به بقیه الله پیوسته ام برای من ناراحت نباشید و دعا کنید تا رزمندگان عزیز در جبهه ان شاء الله به پیروزی نهایی برسند و پرچم انقلاب اسلامی را بر همه جای دنیا سربلند سازند.

شهید حسین حجت انصاری (1361-1346 گیلان)

و اما مادرم، مادر بسیار مهربانم، مادر خوبم که خوب تو را شناخت و خوب درکت نمودم. پاینده باد دامن پاکت که فرزندانی پرورش دادی که همگی در خدمت اسلام هستند و ان شاء الله من نیز که سرباز نوپای امام زمانم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) [هستم] شهادتم مورد پذیرش خدای توانا باشد...

شهید احمد رضا حجتی (1362-1340 چهارمحال و بختیاری)

امیدوارم به لطف خداوند زیر بار عنایت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و زیر لوای حکومت جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام امت دیدارها هر چه زودتر به کربلا تازه گردد... مادر! بدان که روزی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)را دیدم و دست از دنیا شستم و همیشه فکر من این بود که من شهید می شوم؛ چون وقتی دیده های من به صورت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) روشن شد با زبان نتوانستم سخن بگویم و گریه ی شوق از چشمانم جاری شد.... باری برادر جان! [امیدوارم] به یاری خدا بتوانی در بسیج یکی از یاران پاک و صادق امام امت باشی و اگر بودی تردید نکن که از یاران امام عصر، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشی.

شهید اصغر حجتی پور (1365-1342 قزوین)

به نام الله اقرار می کنم به کلمه ی «لا اله الا الله» و رسالت یکصد و بیست و چهار هزار پیام آور خدا که اولین آن ها حضرت آدم (علیه السلام) و آخرین آن ها حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) می باشد و اقرار می کنم به دوازده امام برحق بعد از پیامبر اسلام که اولین آن ها حضرت علی (علیه السلام) و آخرین آن ها بقیه الله الاعظم، منجی عالم بشریت، امام زمان، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که شیعیان جهان چشم به راه او هستند. ان شاء الله با آمدنش جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد. به اصل ولایت فقیه در زمان غیبت کبری معتقد می باشم... توصیه من به خواهران و برادران این است که آن عده از عزیزان که می توانند به جبهه بروند، از این کار کوتاهی نکنند و آن ها که نمی توانند بروند با کمک های مادی و معنوی و خواهران با حجابشان می توانند امام و اسلام را یاری کنند تا ان شاء الله این جنگ تحمیلی بین اسلام و کفر به پیروزی اسلام بیانجامد و پرچم «لا اله الا الله» بر فراز تمامی کشورها از جمله کشورهای صهیونیستی و جهانخواران شرق و غرب به رهبری امام خمینی برافراشته شود.

شهید امیر حجتی (1365-1347 تهران)

با سلام به آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با سلام به نائب برحقش، امام امت، خمینی کبیر که با عنایت خدا راه مبارزه با ظلم را به ما نشان داد و چنین سربازان امام زمانی تربیت کرد که بر حسب [وظیفه] (3) در راه اسلام با کافران بجنگند. و این جنگ به وعده خدا امتحانی است و کسانی که در این راه کشته می شوند، هرگز رنج و اعمالشان ضایع نمی گردد.
شهید حسین حدادیان (1361-1337 خراسان رضوی)
یا ثار الله! رهبر عزیزمان، این منجی انسان ها را در پناه خودت از هر گونه بلا مصون و محفوظش بدار و تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگه دار او را.

شهید احمدرضا حدادی سامانی (1362-1346 قم)

با درود و سلام به یگانه منجی عالم بشریت، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، این ستاره ی درخشان آسمان ولایت و امامت و این انسان موعود و موعود انسان و تنها امید مستضعفان جهان و دادگستر جهان اسلام.

شهید حسنعلی حدادی هرندی (1361-1342 اصفهان)

ای آمریکای جنایتکار، ای شوروی ذلیل و ای اسرائیل غاصب، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمانده است و نائب بزرگوارش، خمینی بت شکن را به جای خود قرار داده و چنان تودهنی از دست این مظلومان تاریخ خواهید خورد که دیگر اثری از شما در روی زمین وجود نداشته باشد.

شهید احمد حسامی (1362-1346 قم)

و تو ای برادر و خواهر، ای سرباز حسینی و ای جانباز خمینی!... این انقلاب را تا ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پاسداری نموده و حرمت خون شهیدان را نگه داشته و هرگز امام را که امید ملت و کشور ماست تنها رهبری که توانسته تا به حال انقلاب را به پیش ببرد تنها نگذارید که او از سلاله ی پاک محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) است... از خداوند متعال بخواهید که هر چه زودتر ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نزدیک شود و هر چه زودتر این رزمندگان اسلام به پیروزی کامل و نهایی برسند.

شهید حسن حسن آبادی (1361-1339 خراسان رضوی)

قدر این رهبر را بدانید که از اطراف امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، برای ما فرستاده شده است و ما می رویم و این امانت را به شما و برادران و خواهران خودم می سپاریم.
و ای مادر خودم و ای پدر خودم! شما برای ما گریه نکنید و شما خوشحال باشید که در راه حسین (علیه السلام) پا نهادم و شهید شدم، به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) افتخار کنید.

شهید آقا حسین حسن پور (1362-1345 اردبیل)

[خویشاوندانم! برای] من گریه نکنید. در عوض من به امام حسین (علیه السلام)، ابوالفضل و علی اکبر و به قاسم و علی اصغر (علیهم السلام) گریه کنید و ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از خدا درخواست کنید...
ای پدر و مادرم! این راهی که ما می رویم در راه خدا و راه کربلا است و در پشت آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شمشیر می زنیم و به ما که می گویند حمله کنید، راه که پیداست ما احساس می کنیم مانند این که در اطاق عروسی می رویم و این قدر عشق به کربلا و آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و شهادت داریم. به برادرانم وصیت می کنم که از این راه استفاده کنند و بیایند در جبهه.

شهید احمد حسن پور (1363-1341 آذربایجان شرقی)

تنها آرزوی من از خداوند رساندن طلوع فجر و ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به زودی است.

شهید برات علی حسن زاده کاهانی (1361-1344 خراسان رضوی)

پدر بزرگ و مادر بزرگ گرامی ام! شما در دوران زندگی من زحمت های زیادی کشیده اید و مرا از سختی ها نجات بخشیده اید و از خداوند متعال می خواهم که اجر این زحمات شما را چندین برابر نماید. بعد از شهادت من اگر ناراحتی برایتان پیش آمد، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را یاد کنید تا باعث آرامش دل هایتان گردد.

شهید ابوالفتح حسن زهرایی (1361-1339 اصفهان)

امام را که حجت خدا و رحمت خداست بر ما یاری کنید و گوش به فرمان او باشید که فریاد او امروز همان فریاد کمک خواهی امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا است و تبعیت از او همانا تبعیت از امام زمان (علیه السلام) است... اگر همت کنید با یاری خدا و امدادهای او و توجهات امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به زودی انتظار به سر خواهد آمد و به کربلا خواهید رسید و مردم مسلمان و تحت ستم و در بند عراق را ان شاء الله آزاد خواهید ساخت و چشم مستضعفین جهان روشن خواهد شد.... خداوند وعده داده است که شما بر تمام قدرت های شیطانی پیروز خواهد شد و وارثان زمین خواهد گشت و ان شاء الله اگر زمینه را آماده کنید به زودی آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خودشان هم تشریف خواهند آورد و انتظار ما را پایان خواهند رسانید و جهان را گلستان حکومت و عدالت اسلامی خواهند کرد.

شهید اسماعیل حسن نیا (1366-1351 خراسان شمالی)

با سلام و درود به آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، دادرس محرومان و مستضعفان.

شهید حسین حسن نیا (1364-1342 خراسان شمالی)

با سلام و تقدیم به پیشگاه مقدس امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، آخرین خورشید آسمان ولایت و امامت، منجی عالم بشریت، قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)، مهدی موعود.

شهید جمشید حسنی (1362-1335کرمانشاه)

دلاوران سپاه اسلام در زیر باران گلوله توپ و خمپاره و در زمین صاف و بدون ترس از بعثی ها همچنان پیروزی خود را ادامه خواهند داد و این ایمان و پای مردی به وضوح نشان می دهد که در پیشاپیش نیروهای اسلام؛ امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این حمله ها را رهبری می کند؛ چرا که نیروهای ترسو و ناامید صدام قبل از اینکه ما برسیم پا به فرار گذاشته بودند. مردم مسلمان دنیا! افتخار بکنید که اسلام پیروز است و منافق نابود است.

شهید حجت الله حسنی (1345-1365 تهران)

با عرض سلام به خدمت آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، منجی عالم بشریت و امید دهنده به قلب ها[ی] مستضعف.

شهید حسن حسنی (1349- 1365 تهران)

با سلام خدمت امام زمان، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، یگانه منجی عالم بشریت و عدالت گستر جهان... «اذا وقعت الواقعه * لیس لوقعتها کاذبه * خافضه رافعه » (سوره واقعه آیات 1 تا 3)؛ هنگامی که آن واقعه بزرگ قیامت رخ داد که در واقع شدندش هیچ شکی نیست آن روز قومی را ذلیل و قومی را رفیع گرداند - آن روز آنانی که در دنیا فقط به فکر دنیا بودند و فقط به حیات مادی چشم دوخته بودند سرشان پایین است - و در مقابل این گونه افراد، مردمی که در دنیا اعمال صالح انجام دادند و از دین خدا حمایت نمودند و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خویش را تنها نگذاشتند، سربلندند.

شهید حسین حسنی (1346-1365 تهران)

با درود و سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و کلیه ی پیروان واقعی آن حضرت... خود را برای ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده کنید؛ زیرا چیزی به ظهور آقا و همچنین پیروزی نهایی نمانده است و اگر مشرف به حضور آقا شدید، سلام ما را هم به ایشان برسانید.

شهید جمال حسون مطور (1362-1337 تهران)

... با خصم اهریمن به ستیز در خواهیم آمد، و با سایه افکنی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به پیش خواهیم رفت... این ها عاشقان راه حسین (علیه السلام) اند، این ها از تبار رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)، به یاری مظلومان آمده اند، این ها آمده اند تا زمینه را جهت ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)فراهم سازند و هر کسی قدر این ها را نداند من به یقین می دانم و حس و لمسش کرده ام « که به عذابی بس بزرگ دچار خواهند شد».

شهید حسین حسین آبادی (1366-1342 قزوین)

درود بر آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که خداوند متعال ان شاء الله هر چه زودتر در فرج حضرتش تعجیل نموده و عالم که در انتظار اویند به آرزوی دل برسند... آیت الله خامنه ای را در پناه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حفظ بدارد و خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خمینی را نگه دار حتی کنار مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

شهید ابوالفضل حسین بابایی (1362-1339 قم)

همیشه برای فرج امام زمان (علیه السلام) دعا کنید که خدا ان شاء الله آن فرزند زهرا (سلام الله علیها) را از پرده ی غیبت درآورد و به فریاد مظلومان برسد.

شهید احمدرضا حسین زاده (1362-1348 خراسان رضوی)

هم اینک که رهبر کبیر انقلاب اسلامی و یا حسین زمان ندای « هل من ناصر ینصرنی » سر داده، تصمیم به یاری اش گرفته ام؛ زیرا یاری این امام یاری حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یاری حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یاری پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) و یاری پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) یاری الله (4) می باشد.

شهید اسد الله حسین زاده (1365-1349 فارس)

و اکنون خوشحالم که این لیاقت و سعادت را یافتم که در صف سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و از لبیک گویان امام امت، خمینی بت شکن و این راه حق را بر هر صراط دیگر ترجیح داده و از پدر و مادر و برادر و خواهر و از تمام لذایذ دنیوی چشم پوشیده و به سوی معشوق خود شتافته ام.

شهید احمد حسین زاده حجازی (1360-1334 اصفهان)

اگر فرزندم به دنیا آمد در نهایت دقت او را تربیت کنید که سرباز واقعی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بشود... برادران! شما را به مقدسات عالم مواظب باشید به آرمان گلگون کفنانمان تعدی نشود و بدانید این بندگان صالح پیش او سر بلندند و نکند خدای ناکرده شامل رحمت ایزدی نگردیم و دل حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از دست ما آزرده شود.

شهید جواد حسین زاده ویرانی (1367-1343 خراسان رضوی)

پدر جان! اگر برایتان مقدور بود بر مزارم که دعای ندبه بخوانید و در دعاهایتان پیروزی کامل اسلام در تمام جهان را از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خداوند بخواهید و همچنین فرج آقایمان و مولایمان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را.

شهید حسن حسین علی پورجزی (1361-1340 اصفهان)

من این راه را یعنی راه مبارزه با مستکبران را فقط به خاطر خشنودی خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) انتخاب کرده و تا آخرین قطره ی خونم به اسلام و امام وفادار خواهم بود.

شهید آیت الله حسینی (1365-1347 زنجان)

ای کریم کارساز، ای خالق بنده، و ای حی داور! وجود پاک رهبر را از بلای دشمنان، سلامت نگه دار تا پرچم اسلام را به صاحب خود، مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برساند که او پرچم خود را گیرد و به جان نحس شیطان های در شکل بشر، آتش زند.

شهید احمد حسینی (1365-1344 لرستان)

برای فتح کربلا- که سال ها آرزوی زیارت آن را داشتم- و قدس و کعبه و تمامی سرزمین ها و ممالک اسلامی و آزادی تمامی ملت های مستضعف جهان و برای گرفتن انتقام خون های مطهر شهدای اسلام از صدر تاکنون به جبهه ها رو آوردیم.... دعا کردن برای جان و سلامتی امام و ظهور عاجل حضرت ولی عصر، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به شما توصیه می کنم.

شهید ابراهیم حسینی (1366-1347 سمنان)

خدا را سپاس می گوییم که در زمانی و در جامعه ای زندگی می کنم که نمونه ای از حکومت عدل الهی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و علی (علیه السلام) در آن حکمفرماست. خدا را شکر می کنم که به من توفیق داده [تا] خدمتگزاران این حکومت اسلامی باشم و در راه اعتلای کلمه « لا اله الا الله» از همه چیز بگذریم و برای رضایت خدا و حفظ اسلام و به سوی جبهه ی نور علیه ظلمت و باطل بیایم و با دیگر برادران، زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشم. خدایا! شکرت را می گویم که در این مدت همیشه با عشق و رغبت به خمینی زیستم و همیشه گوش به فرمان او بودم... شما ای پدر و مادر و برادر و خواهر عزیزم! همیشه پشتیبان و گوش به فرمان امام باشید که فرمان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و [ فرمان امام رضا (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمان ] خداست. اطاعت از امام باعث سعادت دنیا و آخرت است.

شهید اردشیر حسینی (1365-1345 تهران)

با سلام به حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به امید ظهورش و با سلام به نائب برحقش که گوش همه ی منتظران و روی همه ی پاکان و عشق همه ی مستضعفان جهان به سوی اوست و خنجری است الهی بر چشم مستکبران جهانی و نوری از منبع انوار الهی... آری ما باید رشد کنیم از همه نظر، تا بتوانیم سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شویم، ما باید از حالا مدارکمان را که اخلاص و ایمان و علم و عشق به خدا و... است، کامل کنیم و آماده کنیم که ان شاء الله در زمان ظهورش [ او را ] یاری کنیم.

شهید بهمن حسینی (1362-1340 تهران)

درود بر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، منجی بشریت و برقرار کننده ی عدالت و بسط دهنده ی اسلام که جهان در انتظار اوست... پیرو ولایت فقیه باشید که پیروی و اطاعت از ولی فقیه اطاعت از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و مطیع امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بودن مطیع خداوند است.

شهید حسین حسینی کلاه مالی (1361- 1344 قم)

مادر جان! می دانم که دوری فرزند برای یک مادر سخت است، ولی آنگاه که دستور خداوند و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب امام زمان می رسد دیگر باید دوری ها را تحمل کرد.

شهید جهانشاه حشمتیان (1364-1344 کرمانشاه)

امروز جمهوری اسلامی امانتی است که حاصل خون پاک هزاران شهید می باشد و بر شماست که این ودیعه ی الهی را حفظ کرده و به صاحب اصلی اش امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسانید.

شهید ابوالقاسم حصارکی (1361-1341 تهران)

بار الها، پروردگارا! از تو می خواهیم که به پهلوی شکسته ی حضرت فاطمه (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به جان حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سایه ی امام را تا انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر سر مسلمین مستدام بداری.

شهید اکبر حفیظی درچه (1362-1348 اصفهان)

پدر جان! تو که روح و جان فرزندت را در راه اسلام می دهی اگر جنازه ی من به دستت نرسید ناراحت نباشید که شما اجر عظیمی در پیشگاه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دارید.

شهید احد حقایق امین (1366-1344 آذربایجان شرقی)

بدان ولایت فقیه ادامه ی راه پیامبران و ائمه ی معصومین (علیهم السلام) و مبین راه راست در زمان غیبت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد و هر کس از ولایت فقیه روی گردان شود از خدا روی گردانده است و بدان بدون ولایت معصوم (علیه السلام) و نائب معصوم و ولی فقیه گمراهی و ضلالت اجتناب ناپذیر است... یا رب العالمین به فرمان نائب امام معصوم و برای دفاع از حق و عدالت و رفع ظلم به میعادگاه جبهه آمدم و بلاها را به جان خریدم، پس از تو عاجزانه می خواهم که مرا پاک و مخلص بپذیری.

شهید اصغر حق شناس (1362-1343 اصفهان)

با سلام بر دودمان پاک ائمه اطهار (علیهم السلام) به خصوص حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که فرمانده ی تمام رزمندگان اسلام است و ما همه عنایات غیبی او را دیده و می بینیم... بارالهی! از عمر ما بکاه و به لحظه لحظه ی عمر امام عزیزمان بیفزای و او را تا انقلاب و بعد از انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگه دار. امیدوارم... انقلاب اسلامی ما به انقلاب جهانی مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل شود.
شهید اسکندر حق گو (1361-1341 گیلان)
پیامم به شما امت حزب الله در سرتاسر جهان این است که همچنان وفاداری خود را به رسالت و انقلاب اسلامی و امام عزیز خود همواره حفظ کنید تا بلکه این اتحاد و انسجام مسلمین جهان، بتواند ریشه ی کفر جهانی را بخشکاند و نهایتاً با ظهور انقلاب حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دادگری، جهان را فراگیرد.

شهید حسین حق نظری (1362-1339 آذربایجان شرقی)

برادران! بدانید که تا به امروز اسلام با خون رشد کرده و با خون نیز پیروز خواهد شد، پس شما باید و عاشقانه به سوی جبهه ها، این رحمت بزرگ الهی بشتابید و با خون گرم خود حرکتی دیگر به پیکره ی اسلام بدهید که ثمره ی این خون ها تعجیل [ظهور] آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تشکیل حکومت عدل جهانی به دست این بزرگ رهبر است.

شهید آقاوردی حق وردی (1364-1345 تهران)

با سلام و درود بیکران بر منجی عدل و داد حضرت بقیه الله الاعظم، امام زمان، حجه ابن الحسن العسکری (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء)... شما برادران و خواهران عزیزم! شما هم با در دست گرفتن اسلام شما هم با حفظ حجابتان شما با صبر و استقامتتان راه بنده را ادامه دهید تا اینکه آقایمان، سرورمان، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کند و این جهان را پر از عدل و داد و مظلومین را از زیر سلطه ی ابرقدرت ها، جنایتکاران بیرون آورده و عدالت در همه جا حاکم شود ان شاء الله... از امت شهید پرور و شریف می خواهم که از یاری امام بزرگوارمان دست برندارند و برای ظهور آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنید و از شایعات و تفرقه دوری بجویید و جبهه ها را خالی نگذارید و به یاری اسلام و سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بشتابید.

شهید حسن حقی آبدر (1362-1345 کرمان)

ای مردم مسلمان که خود را عاشق کربلای حسین (علیه السلام) می دانید! از رفتن فرزندان خود به جبهه ها ممانعت نکنید و این افتخار را نصیب خود کنید بالاخره به همین زودی ها به کمک خداوند بزرگ و فرمانده ی جبهه های نبرد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بازوان پرتوان رزمندگان اسلام این جنگ به پیروزی نهایی خواهد رسید.

شهید ابراهیم حقیقت (1361-1340 سمنان)

سلام بر امام معصوم و حاضر و علت کون و مکان حضرت بقیه الله الاعظم (روحی له الفداه)... خدایا! امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به فریادمان برسان.

شهید براتعلی حقیقی (1362-1342 آذربایجان غربی)

برادرانم! شماها هستید که باید سلاح به زمین افتاده ی شهدا را برداشته و با ندای « الله اکبر» به پیش بتازید و کفر را نابود کرده و پرچم اسلام را با رهبری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب برحقش، امام خمینی بر سراسر جهان برافراشته گردانید.

شهید جواد حقیقی زاده (1361-1343 اصفهان)

من به عنوان یک [ سرباز از ] سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) امیدوارم که توانسته باشم با ایثار خون خود به درخت پربار اسلام مقداری هر چند قوت ببخشم و شما بایستی که با پاسداری نمودن از خون بیش از هفتاد هزار شهید، انقلاب را ادامه تا به دست صاحبش، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)تحویل دهید... گریه برای من نکنید که در این صورت دشمنان اسلام نیز شاد می شوند و همانا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ناراحت خواهند شد.

شهید بهرام حقی لیلی داغی (1361-1338 آذربایجان شرقی)

باید کربلا و بیت المقدس را به هر نحوی که باشد و به دستور امام امت از یوغ صهیونیست ها آزاد کنید و اگر آزاد نکنید، مسئول هستید و باید بعد از تمام شدن جنگ عراق بروید به کمک برادران مسلمان فلسطین و برادران لبنانی مان تا آنان را هم به رهبری قائد اعظم، حضرت امام خمینی آزاد بکنید و جمهوری اسلامی را در آن کشورهای مسلمان برقرار کنید و بالاخره تا ظهور امام مبارزه کنید تا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کند و امام را دعا کنید تا خداوند تا ظهور امام او را نگه دارد.

شهید احمد حکم آبادی (1366-1338 تهران)

پدر و مادر مهربان و همسر گرامی! من آگاهانه و در حالی [به جبهه می روم] که به راهم ایمان دارم و اطاعت از ولایت فقیه واجب است و ملزم [هستیم] در غیاب امام زمان (علیه السلام) از ولی او فرمانبردار باشیم.

شهید امیر حلاجی (1363-1342 تهران)

ای مؤمنان، ای آنان که زندگی را در دفاع از اسلام و میهن و دفاع از وسیله ی ارتباط با خدا می دانید و رفتن را به [ماندن در] زندگی ننگین نمی فروشید! در راهتان؛ راهی که در آن آزادی مستضعفان نهفته و آزادی مسلمانان جهان، آزادی قدس و مقابل آن نابودی ظالمین و ضحاکان [است، ثابت قدم باشید که] در آن روز است که شب تاریک مستضعفان روشن می شود.
برادران! امروز خدا امام را واسطه قرار داد؛ این قلب تپنده، این امامی که در رگ هایش خون تمام مستضعفان جریان دارد تا پرچم اسلام را بر فراز دنیا به اهتزاز درآوریم و ان شاء الله از سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار گیریم.

شهید حسین حلاجی مجرد (1362-1342 اصفهان)

ای امت قهرمان ایران که با داشتن شهیدانی همچون بهشتی و مطهری و باهنر و... شهدای محراب و شهدای جنگ توانستید امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را سرافراز کنید و به جهانخواران شرق و غرب بفهمانید که امت اسلام مرگ در راه خدا را شهادت می داند و شهادت را افتخار می داند.

شهید جواد حلوایی (1365-1345 خراسان رضوی)

بدانید که عاقبت و سرانجام کار از آن شماست و خداوند نیز در قرآن وعده داده قومی را که در برابر مصائب و گرفتاری ها از خود استقامت به خرج دهند بر کافران و دشمنان اسلام پیروز گرداند و ما نیز باید با اطاعت از فرامین امام امت، خمینی کبیر راه سرخ شهیدانمان را رهرو باشیم تا ان شاء الله با عنایات غیبی پروردگار و کوشش و استقامت و پایداری در این راه، این مملکت را به صاحب اصلی اش، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل دهیم.

شهید جلیل حمامی (1364-1345 فارس)

سخنی با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) دارم. ای پیامبر! این ملت از اسلامی که تو او را از طرف خداوند آوردی جدا نمی شوند، پس برایشان طلب سعادت کن. ای امام زمان، مهدی موعود، ای صاحب و ای مولای این سربازان! به تو و نائب و اسلام پشت نمی کنند، پس آنان را فرماندهی کن. این یاران با تو عهد بسته اند و پیمان نمی شکنند، پس راهنمایی شان فرما.

شهید حسین حمدیان خور (1362-1344 خراسان رضوی)

با درود به حضور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، منجی قلب ها، تسکین دهنده دل ها، آن کس که نیمه شب ها به سنگر عزیزانمان در جبهه حضور دارد... به جبهه ها آیید، مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را ببینید و او شما را هم مورد عفو خود قرار دهد.

شهید اباسعد حنیفه ای نیک آبادی (1362-1341 لرستان)

اقرار به وحدانیت و نبوت خاتم النبیین، محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و به امامت علی ابن ابی طالب (علیه السلام) با یازده فرزندش (علیهم السلام) [من] پیرو خط نائب بحق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، امام خمینی هستم... امیدوارم خداوند هر لحظه بر عمر امام عزیزمان بیفزاید به امید اینکه این انقلاب زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی (علیه السلام) باشد.

پی‌نوشت‌ها:

1. سوره محمد، آیه7.
2.در اصل وصیت: عجل الله تعالی ارواحنا الفداء
3.در اصل وصیت: ناخوانا
4.در اصل وصیت: و یاری الله می باشد

منبع مقاله :
شابهاری، رضا؛ (1392) گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا (15)، تهران: نشرشاهد، چاپ اول



 

 



مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.