سفارش شهدا به وحدت حول محور ولایت فقیه (4)

ای برادران! سنگر شهیدان را خالی نکنید. به خدا قسم مدیون هستید. کمی فکر کنید که شهیدان در چه راهی رفتند و چه هدفی داشتند؟ مگر هدف اسلام نیست؟ مگر پیروی از امام نیست؟ وحدت را حفظ نمایید و از ولایت فقیه پیروی
پنجشنبه، 4 تير 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سفارش شهدا به وحدت حول محور ولایت فقیه (4)
 سفارش شهدا به وحدت حول محور ولایت فقیه (4)

 

تهیه و تنظیم: ایوب سیف زاده





 

شهید علی اکبر کرمی (1364-1334 مهران)

ای برادران! سنگر شهیدان را خالی نکنید. به خدا قسم مدیون هستید. کمی فکر کنید که شهیدان در چه راهی رفتند و چه هدفی داشتند؟ مگر هدف اسلام نیست؟ مگر پیروی از امام نیست؟ وحدت را حفظ نمایید (1) و از ولایت فقیه پیروی کنید. اگر وحدت شما نباشد ما نمی توانیم در جبهه کاری نماییم.

شهید رسول کمری (1365-1347 پلدختر)

صحبت اولم اینکه‌ای برادران و خواهران مسلمان! ما باید بدانیم آن کسی که به ما حیات داده است (2)، خداست و در این زمان ولایت فقیه را محکم بگیرید که آنچه باعث (3) پیروزی و سربلندی شده (4) است، در زیر سایه‌ی امام عزیز و ثمره‌ی خون شهدای گران قدر بوده است و انسجام و وحدت را فراموش نکنید و مواظب باشید که دشمن در بین شما تفرقه نیندازد.

شهید علی اکبر گلپایگانی (1363- 1343 شاهرود)

همیشه کارهایتان و راه و روشتان در خط اسلام باشد، به جبهه‌ها کمک کنید، پشتیبان روحانیت در خط امام باشید و وحدت خود را با روحانیت حفظ کنید و یک مسئله از همه مهم تر، برادران! شما باید هوشیار باشید و نگذارید دشمنان، به انقلاب، خدای نکرده، ضربه‌ای وارد کنند و پوزه‌ی این خودفروختگان و منافقین پست و زبون را به خاک بمالید و ضربه‌ی نهایی (5) را به آن‌ها وارد کنید که دیگر نتوانند از جایشان بلند شوند. بدانید که کوچک ترین خدشه‌ای به انقلاب وارد شود، لطمه به اسلام خورده است.

شهید داود گودرزی (1366- 1340 قم)

برادران و خواهران دینی! بدانید و آگاه باشید که در این برهه از زمان، خداوند متعال شما را تحت امتحانی سخت و دشوار قرار داده تا بداند و ببیند که شما در برابر ناملایمات زندگی، کمبودها، رنج ها، نداشتنی ها، نخوردنی ها، نپوشیدنی‌ها چگونه برخورد خواهید کرد. اگر صبر و استقامت و پایداری به خرج دهید و به خواسته ی خدا گردن نهید، پس بدانید که بهترین درجه از آن شماست و همان بهشتی که خدا وعده داده است، منزل آخرت شما خواهد بود. ولی اگر بی تفاوتی (6) عجولانه، نق زدن‌های بی خودی، کنار کشیدن از صحنه و به فراموشی سپردن کلمه‌ی وحدت را پیشه کنید، پس وای به حال شما. خود را آماده کنید که خداوند قادر و متعال، عذابی سخت و دردناک برای شما تدارک دیده و کیفر خواهد داد و همان دوزخی که خدا برای این چنین مردمی وعده داده است، منزل آخرتشان خواهد بود. پس تا دیر نشده، تقوا پیشه کنید که فردا خیلی دیر است.
... مبادا وحدت کلمه [را] که رهبرمان روی آن خیلی تأکید می‌کند، از یاد ببرید. مبادا فرامین رهبر را که هر کلمه‌اش روزنه‌ای است برای رسیدن به خدا، برای رسیدن به روشنایی حق گوش نکنید. به خدا سوگند اگر چنین کنید، روزتان سیاه [و] عاقبتتان دردناک خواهد شد.

شهید علی اصغر لشکر (1361-1337 تهران)

ای امت شهیدپرور ایران! ما راهیان الله برای نگاه داشتن پرچم خونین اسلام و ادامه‌ی راه سالار شهیدان حسین (علیه السلام) تا آخرین قطره‌ی خونمان خواهیم جنگید و پرچم خونین «لا اله الا الله» را در اوج پیروزی برافراشته نگاه خواهیم داشت و از شما می‌خواهم که در همه جا از روحانیت دفاع کنید که اگر این‌ها نبودند، اسلام هم نبود و وحدت کلمه داشته باشید و همان طور که اماممان گفته است تمام سلاح‌ها و قلم‌ها را به سوی آمریکا نشانه گیریم تا استکبار جهانی را نابود کنیم.

شهید خالد ماموسیان (1362-1315 اهواز)

وصیت من به ملت مسلمان ایران و جهان این است که وحدت اسلامی و برادری خود را حفظ کرده و همیشه پشتیبان ولایت فقیه و رهبر باشید، زیرا که ملت مسلمان ایران با رهبری ولایت فقیه، امام خمینی، توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند. منافقین را در هر کجا که هستند، یا آن‌ها را اصلاح کنید یا نابود و محو سازید تا دولت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه و الشریف) پابرجا و محکم و قوی شود.

شهید رضا مبراگوش (1363-1347 مشهد)

از ملت مبارز و همیشه در صحنه تقاضا دارم که دست از یاری امام برندارید و پشتیبان روحانیت در خط امام باشید، چون ابرقدرت‌ها قصد جدا نمودن شما را از روحانیت دارند. شما با وحدتتان، مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌های شرق و غرب و عمال داخلی رو به زوالشان بزنید.

شهید عبدالرحیم محمدسعید (1361-1343 دزفول)

ملت شهیدپرور، ملتی [است] که تا آخرین قطره‌ی خون خود در برابر کفار ایستاده است و امیدوارم که وحدت کلمه را حفظ کنند که ما با وحدت، می‌توانیم دشمنان اسلام را نابود کنیم و از ملت ایران می‌خواهم که یک لحظه از اماممان، رهبر انقلابمان، امام بزرگوارمان غافل نشوند.

شهید نیکبخت محمودی (1365-1342 خلخال)

و در آخر انتظار دارم که امام را تنها نگذارید؛ خود را با لباس تقوا بیارایید و وحدت خود را حفظ کنید که دشمن فقط از آن می‌ترسد و به دشمن فرصت و مجال نفس ندهید و او را تا زوال و نابودی دنبال کنید که آن روز خیلی نزدیک است.

شهید حسین مرادی (1367- 1348 تهران)

چند کلمه سخن با دوستان و آشنایان و فامیل‌ها و امت حزب الله: تو را به خدا قدر امام را بدانید، پشتیبان اسلام و امام باشید و اوامرش را مو به مو اجرا کنید و در آن تحقیق کنید و دقیق شوید. بدانید اگر یک روزی امام را تنها بگذارید، اسلام آمریکایی و روسی بر سر کار می‌آید؛ آن روز است که باید فاتحه‌ی اسلام را خواند. در مراسم نماز جمعه و جماعت حتماً شرکت کنید. وحدت خودتان را حفظ کنید. روبروی هر کس که در خط امام نیست، بایستید و حقانیت امام را ثابت کنید.

شهید حمزه مردعلی (1362-1346 قزوین)

سلام بر امت اسلامی ایران. ‌ای امت قرآن! شما را به اطاعت از رهبری و پیروی ولایت فقیه و وحدت و یکپارچگی سفارش می‌کنم. امیدوارم همیشه ثابت و استوار در راه خدا پیش بروید و از شرق و غرب نترسید و خوف و حزن سد راهتان نشود و مادیات و جاه و مال طلبی‌ها خون شهدا را فراموشتان نکند.

شهید عبدالمهدی مریدی (1365-1348 قم)

امت شهیدپرور!... از شما در مرحله‌ی اول می‌خواهم که امام عزیز و امید مستضعفان را تنها نگذارید که تنها کسی [است] که توانسته است پشت ابرقدرت‌های شرق و غرب را به خاک بکشد و برای اسلام و برای رضای حق، ما را از منجلاب کفر بیرون آورد و پیام دیگر که به شما دارم، این است که با وحدت خود و با تنها نگذاشتن رهبر عزیز، مشت محکمی به دهان افرادی که پشت سر این انقلاب و مسئولین مملکتی نق می‌زنند، بزنید که اینان هنوز اسلام را نشناخته اند و یا نمی دانند و اگر هم می‌دانند خودشان را به نفهمی می‌زنند که اسلام، سختی دارد و با حکومتی که تازه به وجود آمده، مشکلات دارند و اینان (7) افرادی [هستند ] که نمی توانند با مشکلات اسلام بسازند.

شهید علی اصغر مشهدی محمدی سهی (1361-1333 تهران)

امیدوار هستم که این پیام به شما برسد که «ای امام! تو تنها نیستی.» بلی، همه در انتظار دستور جهاد هستند تا در هر نقطه از جهان ظلم و ستم را در هم بپیچند و جهانی را که داشت از ظلم و نابرابری به انفجار می‌کشید، به یاری خداوند قادر و رهبری روح الله و وحدت حزب الله، به طرف جامعه‌ی عدل و قسط سوق دهند.

شهید حسین ملکیان آرانی (1362-1342 آران و بیدگل)

برادران! شما همیشه گوش به فرمان امام باشید؛ همان طور که تاکنون بوده اید. چون وحدت و پیروزی در همین خط است. خط امام خطی بود (8) که مدعیان دروغین اسلام (منافقین) را رسوا و مفتضح کرد و شما با وحدت منافق کش خود مشت محکمی بر دهان مخالفین این خط (ولایت فقیه) بزنید.

شهید حمیدرضا مولایی (1364-1346 گلپایگان)

همشهریان عزیز و گرامی! وحدت را به رهبری امام امت، تبلور اسلام، حفظ کنید که نابودی دشمنان در گرو آن است و برای رفتن و برپایی هر چه باشکوه‌تر دعاهای کمیل و توسل و ندبه و جلسات قرائت و تفسیر قرآن و نماز جمعه سستی نکنید که راه سعادت و خودسازی ما در گرو این سری برنامه‌هاست.

شهید حسین میرزایی (1367-1344 تهران)

از ملت عزیز ایران تقاضا دارم که وحدت خود را با امام عزیز محکم کنند و به دستورات ایشان عمل نمایند و با منافقینی که هر روز به شکلی درمی آیند، مبارزه کنند که مبارزه با آن ها، مبارزه با آمریکا و شوروی است و بدانید اگر جلوی منافقین و گروهک‌های دیگر را بگیرند و بایستند، دشمنان خارجی هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.

شهید عظیم نارنجی (1362-1346 شیروان چرداول)

از شما ملت شهیدپرور می‌خواهم که گوش به فرمان امام خمینی و پشتیبان روحانیت مبارز بوده و گوش به شایعه دشمنان اسلام ندهید و همان طوری که امام امت فرمودند هیچ ابرقدرتی نمی تواند به انقلاب و اسلام شکستی بدهد مگر آن که ملت وحدت کلمه را حفظ نکنند و پشتیبان روحانیت نباشند. آن وقت است که خدای نخواسته این انقلاب که با خون هزاران شهید به پیروزی رسیده است شکست خواهد خورد.

شهید حسین نعلبندی (1366-1350 جلفا)

برادران و خواهران و هموطنان عزیز! وحدت خویش را حفظ کنید و پشتیبان امام باشید و از رهنمودهای ایشان کمال استفاده را ببرید (9) تا بدین وسیله مشت محکمی به دهان دشمنان داخلی و خارجی استعمارگر بزنید و برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا کنید.

شهید حسین نوری دهنوی (1362-1346 خمینی شهر)

به مردم شهیدپرور ایران می‌گویم (10) که خداوند شما را انتخاب کرده و بر شما منت گذاشته تا دین او را روی زمین حاکم [کنید] و زمینه را برای ظهور ولی الله الاعظم، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده سازید تا مستضعفان را بر مستکبران پیروز گردانید. شکر (11) این نعمت بزرگ را به جای آورید و بدانید که این قیام شما دنباله‌ی قیام کربلا می‌باشد و چون برای رضای خداوند می‌باشد، از هیچ قدرتی نترسید [و] استوار و مصمم [باشید]؛ همان گونه که تاکنون بوده اید و وحدت خود را حفظ کرده (12) و در زیر سایه‌ی ولایت فقیه و گوش به فرمان امام امت بوده اید، در کنار (13) روحانیت این همبستگی و وحدت الهی را حفظ کنید.

شهید حیدر نیازی شهرکی (1365-1343 شهرکرد)

ای برادران و خواهران عزیز! الان موقع آزمایش است. از شما می‌خواهم که به یاری خداوند در این آزمایش توفیق پیدا کنید و وصیتی دیگر به شما عزیزان دارم که به قول قرآن می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» (14) «به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید.» و وحدت اسلامی را بینتان گرم نگه دارید که خدای ناکرده دشمنان (15) به شما عزیزان ضربه نزنند و بین شما جدایی نیندازند. دشمن هر لحظه در کمین است که بین شما و امام عزیزمان جدایی بیندازد. حرف‌های امام را گوش دهید و به آن[ها] عمل کنید.

شهید علی اکبر نیکو (1364-1336 سمنان)

پیام من به دوستانم و برادرانم این است که تا آنجا که می‌توانند پشتیبان ولایت فقیه و جمهوری اسلامی باشند و اگر امکان به جبهه آمدن را ندارند در پشت جبهه کاری کنند که روح شهدا شاد باشد و هرگز اجازه ندهند منافقین و ضدانقلابیون و خود فروخته‌های فرهنگ شرق و غرب حضوری در صحنه داشته باشند و همیشه با شرکت در راهپیمایی‌ها و نماز جمعه‌ها و جماعت، حضوری فعال و دشمن شکن داشته باشند و وحدت و یکپارچگی خود را با امام حفظ کنید و بدانید که برحقید و پیروزید.

شهید خداداد ورمزیار (1362-1345 بروجرد)

پیامم به ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی این است؛ البته من خودم [را] حقیرتر از آن می‌دانم که پیام بدهم، اما به عنوان یک برادر کوچک‌تر می‌گویم: یادتان هست دوران طاغوت در تظاهرات ها، فریاد الله اکبر خمینی رهبر سر می‌دادید؟ می‌دانید ما در حدود 70 هزار شهید و معلول دادیم. مبادا خون این شهیدان پای مال شود. با اتحاد و وحدت کلمه به امر امام امت لبیک بگویید و دستورات امام را با جان و دل بپذیرید. چون دستور امام، [دستور] ائمه‌ی اطهار و خداست که ان شاء الله پیروزی از آن ماست: «خدا را یاری کنید تا خدا شما را یاری کند.» (16)

شهید علی داد هاشمی (1362-1339 نجف آباد)

پیامی که برای پدر و مادر عزیزم و برادران و تمامی دوستان و ملت ایران دارم، این است که پیرو خط رهبر باشید و وحدت کلمه را حفظ کنید (17) و این که مبادا ناراحت از این باشید که من کشته می‌شوم، بلکه باید افتخار کنید که چنین فرزندی را تربیت کرده اید که بتواند با شهادت خود خدمتی به اسلام و مسلمین کرده باشد... برادران هموطن! تا می‌توانید وحدت خودتان را حفظ کنید و قرآن و نهج البلاغه را زیاد بخوانید و به دیگران که سواد ندارند یاد بدهید.

شهید علی اصغر یزدی (1360-1341 لارستان)

خواهران و برادران مسلمان! تا آخرین قطره‌ی خون از امام و اسلام و ولایت فقیه طرفداری کنید و وحدت کلمه‌ای که امام توصیه می‌کند حفظ نمایید (18) تا ابرقدرت‌ها به زانو درآیند.

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت: نموده
2- در اصل وصیت: آن چیزی که پا به حیات داده است
3- در اصل وصیت: به
4- در اصل وصیت: داده
5- در اصل وصیت: آخرین ضربه‌ی نهایی
6- در اصل وصیت: بی تفاوت
7- در اصل وصیت: این
8- در اصل وصیت: خط امامی همین خط بود.
9- در اصل وصیت: با کمال استفاده کنید
10- در اصل وصیت: از مردم شهیدپرور ایران می‌خواهم
11- در اصل وصیت: و شکر
12- در اصل وصیت: کرد
13- در اصل وصیت: و یاور و در کنار
14- سوره آل عمران؛ آیه 103
15- در اصل وصیت: دشمن
16- سوره محمد؛ آیه 7
17- در اصل وصیت: کنند
18- در اصل وصیت: نمایند

منبع مقاله :
سیف زاده، ایوب، (1391)، وحدت «دفتر سوم» (گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.