سفارش شهدا به وحدت حول محور ولایت فقیه (3)

برادران! امام را تنها نگذارید که دشمن منتظر همین است تا ضربه‌ی خود را بزند. تا امام را دارید فکرتان راحت باشد و کمال یاری او بکنید، دیگر اینکه وحدت خود را همان طوری که امام فرموده اند حفظ کنید.
پنجشنبه، 4 تير 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سفارش شهدا به وحدت حول محور ولایت فقیه (3)
 سفارش شهدا به وحدت حول محور ولایت فقیه (3)

 

تهیه و تنظیم: ایوب سیف زاده





 

شهید امیرمحمد حسن وند (1367-1346 الشتر)

برادران! امام را تنها نگذارید که دشمن منتظر همین است تا ضربه‌ی خود را بزند. تا امام را دارید فکرتان راحت باشد و کمال یاری او بکنید، دیگر اینکه وحدت خود را همان طوری که امام فرموده اند حفظ کنید.

شهید جواد حقیقی زاده (1361-1343 اصفهان)

و اما وصیت من به شما این است که اولاً وحدت کلمه را حفظ نموده و به هیچ وجه متفرق نشوید که اگر متفرق شدید، ضعیف می‌شوید و در این موقع است که دشمن می‌تواند به شما ضرر بزند؛ ثانیاً امام را تنها نگذارید...

شهید علی اکبر حیدری بنی (1365-1349 شهرکرد)

برادران! وحدت (1) خود را حفظ کنید و وحدت خود را از روحانیت جدا نکنید؛ چرا که اگر روزی شما را از روحانیت جدا کردند روز (2) جشن ابرقدرت‌ها [است.]

شهید علی خجر شفیع نسب (1367-1312 دهدشت)

از برادران و خواهران تقاضا دارم وحدت را حفظ کنند و سعی کنند منافقین فکر آن‌ها را از انقلاب اسلامی [منحرف نگردانند.] شعار [که] (3) می‌دهید «ما اهل کوفه نیستیم، امام تنها بماند» عملاً اثبات کنید.

شهید علی اکبر خدادادی لارهنگ (1361-1343 گرگان)

ای امت همیشه در صحنه! اما شما را به پیروی از امام خمینی و اطاعت کامل از راهش که همانا راه انبیاست توصیه می‌کنم. شما را توصیه به حمایت از (4) انقلاب می‌کنم که خون بهای هزاران شهید و معلول و نعمت بزرگی است که خدا به ما ارزانی داشته است. به راه پاک روح الله ایمان داشته باشید و با وحدت بیشتر در راه اهداف جمهوری اسلامی پیش روید و در هیچ شرایطی بازیچه دسایس دشمنان خدا و اسلام قرار نگیرید و از روحانیت، این سنگر آزادی و عدالت و حامی مستضعفان حمایت کنید و از هر گونه دو دستگی و تفرقه که سود آن نصیب دشمنان قسم خورده‌ی ما می‌شود بپرهیزید.

شهید علی رضا خزایلی (1362-1344 نجف آباد)

از شما ملت شهیدپرور می‌خواهم که گوش به فرمان امام خمینی بت شکن و پشتیبان روحانیت مبارز بوده و گوش به شایعه‌ی دشمنان اسلام ندهید (5) و چنان که امام گفت هیچ ابرقدرتی نمی تواند به این انقلاب شکستی بدهد مگر آن که [مردم] وحدت کلمه را حفظ نکنند و پشتیبان روحانیت نباشند؛ آن وقت انقلاب شکست می‌خورد. از شما می‌خواهم در صف‌های نماز جماعت حاضر بوده و مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌ها و دشمنان داخلی و خارجی بزنید.

شهید علی اکبر خضری (1364-1344 تربت حیدریه)

هان ‌ای ملت حزب الله! بر این اساس بر خود لازم دانستم چند کلمه‌ای هر چند ناقص به عنوان برادر کوچک‌تر برایتان بنویسم. لحظه‌ای بیندیشید که ما چه و که بودیم و حال چه و که هستیم؟ ما ملتی منحرف و (6) در فساد غوطه ور بودیم ولی خداوند لطف نمود و ما را از دریای فساد به سوی خویش، توسط رهبری آگاه به نام روح الله هدایت نمود و ما را ملتی شجاع، دلیر و شهیدپرور پروراند. (7) زمان ظلمت، کسی ملت ایران را نمی شناخت ولی لطف پروردگار شامل حال ما شد و با قیام روح الله و رهبری او در راه اسلام ملتی به بار آمدیم که برای جهان نمونه شدیم و در حال حاضر با دشمنان اسلام در جنگ هستیم و شما قدر این رهبر را بدانید که وحدت و پیروزی شما در گرو همین رهبری و ولایت فقیه است.

شهید علی اصغر دهقانی اشکذری (1362- 1346 صدوق)

شما ‌ای امت حزب الله و برادران و خواهران مسلمان! دست از امام و رهبر خود برندارید و برای سلامتی و طول عمر رهبر دعا کنید، وحدت خود را حفظ کنید، روحانیت را قدردانی کنید.

شهید جواد راکعی (1365-1344 استهبان)

ملت شهیدپرور ایران! می‌خواهم که گوش به فرمان امام عزیز باشید و امام را تنها نگذارید و وحدت خود را حفظ کنید که ان شاء الله فتح نهایی نزدیک است.

شهید عزت الله رحمانی (1365-1346 آبدانان)

دوستانم و خانواده‌ی عزیزم! در پیروزی ما در این جنگ هیچ شکی نداشته باشید. من این سخنان را به عنوان یک شهید می‌گویم. اگر وحدت خودمان را حفظ نکنیم و امام را تنها بگذاریم به خون شهیدان خیانت کرده ایم و خدا شما را نمی بخشد. فقط در خط امام حرکت کنید.

شهید محمد رحمانی دهنودشت (1361-1339 بافق)

و ‌ای امت قهرمان ایران! از شما خواهانم که امام را تنها نگذارید و وحدت خود را حفظ کنید.

شهید علی اکبر رزبان (1360-1341 لارستان)

پیام من به ملت ایران این است که همان طور که تا به حال در راه انقلاب کوشیده اند، باز هم خود را از انقلاب و امام دور نکشند و وحدت خود را حفظ کنند.

شهید عبدالله رست (1364-1344 اراک)

آنچه که توصیه‌ی من است این که به وصایای قرآن عمل کنید و گفتار ائمه را مدنظر قرار دهید و به کار بندید. بدانید سعادت دنیا و آخرت در اجرای فرامین قرآن، ائمه و در غیبت، ولایت فقیه است. خدا همه‌ی ما را توصیه کرده است به قیام برای خدا به طور جمعی و در غیر این صورت فردی (8)؛ پس وحدت از توصیه‌های مهم است. در رفع اختلاف به حکم خدا مراجعه کنید. آنچه که باید بماند قرآن است، مهم نیست ما باشیم یا نه.

شهید عبدالله رستمی (1365-1348 ممسنی)

برادران و خواهران! دنباله رو راه رهبر باشید و به گفته هایش عمل کنید و او را یاری کنید و یار و یاور او باشید و تنها نگذارید و به دنبالش روید که همانا راه حقیقی و واقعی را می‌پیماید... این را فراموش نکنید که روحانیت روح و محتوای جامعه می‌باشد... و با هم و هماهنگ در خطی که روحانیون (خط مستقیم) حرکت می‌کنند [حرکت کنید] و همیشه با آن‌ها باشید و وحدت را حفظ کنید؛ (9) چرا که دشمن از چیزی که می‌ترسد همان وحدت است. ایمان قوی داشته باشید و با تقوی باشید؛ چرا که وحدت بدون ایمان و تقوی انجام نمی گیرد.

شهید علی رستمی (1361-1339 تالش)

عزیزان! امام بزرگوار را تنها نگذارید و همواره مطیع فرمان او که علی و حسین زمان و نائب بر حق امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، بدانید که اگر قدر این نعمت خدایی را ندانید، خداوند هرگز ما را نمی بخشد و همچنان در صحنه باشید که تا وقتی در صحنه هستید و به خدا ایمان دارید و وحدت کلمه شعار شماست، خطری شما را تهدید نمی کند.

شهید علی رسولی (1365- 1347 قم)

و اما چند تذکر به برادران و خواهرانم، برادرانم! پشتیبان ولایت فقیه و امام عزیزمان باشید و متحد و منسجم باشید و وحدت را حفظ کنید. در راه خدا از هیچ چیز نترسید و شجاع باشید و امیدوارم بتوانید راه اسلام را پیش گرفته و پیش روید و مگذارید که اسلحه‌ی من که بر روی زمین افتاد تنها باشد و به دست دشمن بیفتد.

شهید عطاالله رنجبر حاجی کرد (1361-1332 مراغه)

من توصیه ام وحدت امت است و در خاتمه به امت بزرگ اسلام عرض می‌کنم که گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب باشند و تا آخرین قطره‌ی خون خود از انقلاب اسلامی و امام امت دفاع نمایند و مواظب باشند که خدای نکرده خون شهدا به هدر نرود.

شهید حمیدرضا ساعدی (1362-1343 تهران)

ما باید توکل به الله داشته باشیم و وحدت کلمه را حفظ کنیم و خدا را از یاد نبریم و اطاعت از ولی فقیه نماییم تا از راه اسلام منحرف نشویم. یک لحظه اگر از یاد خدا غفلت نماییم، همان برای نابودی ما کافی است.

شهید داود ستاری (1371-1347 همدان)

و اما شما ‌ای امت اسلام! همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید و وحدت خود را حفظ کنید و پشتیبان مسئولان خدمتگزار که در راه پیاده کردن دستورات اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) تلاش می‌کنند، باشید و نسبت به آینده سازان مملکت اسلامی احساس مسئولیت بکنید و همه‌ی آن‌ها را تربیت اسلامی بدهید و آن‌ها را طوری تربیت کنید که همیشه پشتیبان اسلام باشند و درصدد باشند که همیشه در یادگیری مسائل اسلام استقبال نشان دهند.

شهید علی رضا سلطانیان (1361-1346 شوشتر)

پیام من به مردم شهیدپرور ایران این است که امام را تنها نگذارید و همیشه گوش به فرمان او باشید و با وحدت کلمه به پیش روید (10) تا ان شاء الله این امام، انقلاب ما را به صاحب اصلی‌اش امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل دهد.

شهید جواد شاعری (1365-1341 تهران)

ای امت دلاور و قهرمان! از زمانی که انقلاب شروع شد و به واسطه‌ی خون شهیدان به ثمر رسید، همگی دارای وحدت کلام بودید و همواره رهبر انقلاب دوشادوش ملت به مبارزه علیه دشمنان اسلام و منافقان پرداختند. اکنون این مهم را فراموش نکنید که جنگ به اتمام نرسیده و دشمن در کمین است و در انتظار کوچک ترین فرصتی است تا بر علیه شما امت مسلمان توطئه چیده و در میان شما تفرقه و نفاق به پا کند و زنجیره‌ی اتحاد شما را از هم بپاشد تا بتواند بر شما احاطه پیدا کند و تسلط داشته باشد؛ پس ای مردم! رهبر را فراموش نکنید، به سخنانش بیشتر دقت کنید که بحق، نائب آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

شهید علی اصغر شمس (1362-1348 اصفهان)

شما ‌ای ملت قهرمان ایران! قدر (11) این نعمت بزرگ را بدانید که این قیام شما دنباله‌ی قیام کربلا می‌باشد و چون برای رضای خداوند است، از هیچ قدرتی نترسید. استوار و مصمم همان گونه که تاکنون بوده اید و وحدت خود را حفظ کرده اید [و] در زیر سایه‌ی ولایت فقیه و گوش به فرمان امام امت بوده اید، یاور [امام باشید] و در کنار روحانیت، این همبستگی و وحدت الهی را حفظ کنید.

شهید تاروردی طالبیان (1365-1338 نقده)

توصیه می‌کنم به تمام برادران و خواهران که این رهبر عزیز را درک کنند و در اجرای امر او، دقیق باشند و فرمان او را که جز فرمان الهی نیست لبیک گویند و هدف او را که هدف امام حسین و ائمه (علیهم السلام) است، هدف خود قرار داده و هرگز نگذارند که این وحدت و یکپارچگی که با لطف خدا توسط رهبرمان به ما عطا گردیده، از بین برود که تفرقه، بزرگ ترین عامل شکست مسلمانان می‌باشد و با هم و متحد به سوی هدف بروید و هر کاری [را] محض رضای خدا انجام دهید و هرگز تن به ذلت و خواری ندهید.

شهید عزیز عامری (1361-1345 دزفول)

هرگز غیر از خط امام و پیروی از دستورات متعالی اسلام و تشیع علوی راه و روش و شیوه‌ی دیگری را انتخاب نکنید که صلاح دنیا و آخرت در این‌ها می‌باشد. هرگز وحدت را از دست ندهید.

شهید جمال فروهر حقیقی (1361-1341 شیراز)

از تمام دوستان و آشنایان طلب عفو و بخشش می‌کنم و ان شاء الله به احترام امام حسین (علیه السلام) من را ببخشید.
ان شاء الله که مردم حزب الله، امام را تنها نمی گذارند و در بین روحانیت و امت، وحدت تا فرج مولا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برقرار خواهد بود.

شهید علی اصغر قاسم پور (1361-1333 سمنان)

ای مسلمانان جهان، به خصوص ایرانیان و همشهریان! به گوش باشید که هیچ گاه از فرمان رهبر عزیزمان سرپیچی ننماییم و همیشه وحدت و همبستگی خود را بیشتر نشان دهیم که دشمنان شما از این همبستگی سخت ناراحت می‌شوند و دست و پای خود را گم می‌کنند.

شهید ناصر قاسمی (1365-1337 تهران)

شهیدان به ما آموختند که فقط با وحدت کلمه و با رهبری قاطع امام امت و ولایت فقیه است که می‌توان (12) اسلام را زنده کرد و بر دهان ابرقدرت‌های شرق و غرب کوبید.

شهید جمشید قربانی سینی (1364-1348 برخوارومیمه)

از شما می‌خواهم که با هم متحد باشید و وحدت داشته باشید و از تفرقه بپرهیزید که اگر وحدت نباشد، اسلام هم، دیگر وجود نخواهد داشت و از شما می‌خواهم که همیشه پیرو خط امام و روحانیت پیرو خط امام باشید و آن‌ها را تنها نگذارید.

شهید خسرو قیاسی (1361-1342 اهواز)

امت قهرمان و شهیدپرور اسلام! قدر این اعتصام و حبل الله را بدانید و متفرق نشوید که پیروزی شما در گرو وحدت شماست. اگر اندک نظری به تاریخ سراسر مبارزه‌ی اسلام بیندازید، متوجه می‌شوید که در هر مقطع از زمان، مسلمانان حرکتی را علیه ظلم و ستم شروع کرده اند، دشمنان انسانیت با توسل به تفرقه توانسته اند در بین آنان جدایی انداخته و حرکتشان (13) را نابود یا منحرف نمایند. البته وحدت باید به حب الله که همانا تشیع (14) سرخ علوی است، باشد که سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست. مسأله‌ی بعد اطاعت از ولایت فقیه (امام خمینی) است. همان طوری که خدا در قرآن می‌فرماید: «اطیعواالله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» (15)، اطاعت از اولی الامر و جانشینان بر حق آنان اطاعت از فرستاده‌ی خداست و اطاعت از فرستاده‌ی خدا، اطاعت از اوست. این اطاعت از امام (16) اگر نباشد، با جرأت می‌توان گفت که حتی با وجود مکتب توحیدی نمی توان قدمی به پیش گذارد. زیرا اصلاً جوهر هر وحدتی، رهبری اوست و وحدت مکتبی هم در گرو مکتبی است کامل و فراگیر و به قولی مسأله‌ی رهبری در امت به مانند عدد یک است در کنار بی نهایت صفر که اگر نباشد، هیچ ارزشی ندارد.

ادامه دارد...

پی‌نوشت‌ها:

1- در اصل وصیت: و خدمت
2- در اصل وصیت: روزنه
3- در اصل وصیت: که شعار می‌دهید
4- در اصل وصیت: شهید از
5- در اصل وصیت: ندهند
6- در اصل وصیت: که
7- در اصل وصیت: پرورانیده
8- در اصل وصیت: فردای
9- در اصل وصیت: و چرا که
10- در اصل وصیت: با وحدت کلمه اگر پرچمدار دیگری اید تا....
11- در اصل وصیت: شکر
12- در اصل وصیت: می‌تواند
13- در اصل وصیت: حرکتتان
14- در اصل وصیت: تشییع
15- سوره نساء؛ آیه 5
16- در اصل وصیت: امامت

منبع مقاله :
سیف زاده، ایوب، (1391)، وحدت «دفتر سوم» (گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا، تهران: نشر شاهد، چاپ اول.



 

 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.